Γενικά αυτοκινητιστικά θέματα
Άβαταρ μέλους
By axel12p
#586601 Αυτό που λέει ο italakias μπορεί να ακούγεται υπερβολικό, έχεις όμως μια δόση αλήθειας. Το ίδιο έχω σκεφτεί για την κλασσική άποψη που λέει πως ένα γρήγορο αυτοκίνητο έχει καλύτερη ενεργητική ασφάλεια από κάποιο αργό, επειδή προσπερνάει πιο γρήγορα, έχει πιθανότατα καλύτερες αναρτήσεις και πιο καλά φρένα.

Το οποίο προφανώς ισχύει, με την προϋπόθεση όμως πως τα δύο αυτοκίνητα κινούνται με την ίδια ταχύτητα. Κάτι το οποίο όμως προφανώς δεν εφαρμόζεται στην πράξη. Δεν πιστεύω πως κάποιος που έχει μια βασική 1500άρα Χ1 για παράδειγμα κινείται με τις ίδιες ταχύτητες με αυτόν που έχει μια 2.5 λίτρα με τα διπλά σχεδόν άλογα.

Σε δρόμο που με το παλιό 20ετίας VW με τα 75 άλογα πηγαίνω με 100-110 max, με το QQ 1.5 πηγαίνω 130-140, χωρίς να έχει το QQ τόσο καλύτερα φρένα, κράτημα ή παθητική ασφάλεια από το VW. Και αν εμφανιστεί κάτι μπροστά μου στα 50 μέτρα ενώ οδηγώ το VW είναι πιο πιθανό να προλάβω να φρενάρω και να αποφύγω το ατύχημα, παρά με το QQ που θα πηγαίνω με 20-30Km παραπάνω.

ΥΓ. Άσε που με το αργό, δεν χρειάζεται να προσπεράσεις κιόλας, μιας και εσύ είσαι το "εμπόδιο" στον δρόμο :lol:
Άβαταρ μέλους
By Govus
#586630 Πρέπει να έχεις δει την σειρά για να το "πιάσεις" :s_bomb
Άβαταρ μέλους
By gakost
#586662 Κι εγώ συμφωνώ. Τα σύχρονα συστήματα και αυτοκίνητα είναι για τους φλουφληδες.

Αν δεν πάρεις Yugo 45 με 4 δισκόφρενα να σταυροκοπιέσαι με το ένα χέρι και με το άλλο να κατεβάζεις ταχύτητες και να παρακαλάς να μην μείνεις από φρένα αν χρειαστεί να φρενάρεις από την τελική των 120; 130 με ευνοικό τυφώνα, αν δεν έχεις αμάξι με μαλακή συσπανσιόν που βυζαίνει τον δρόμο αλλά να παλεύεις με το σκληρό τιμόνι να μην πας να μαζέψεις χόρτα κάθε φορά που διασταυρώνεσαι με νταλίκα στην εθνική, αν δεν την έχεις γλιτώσει από κολώνα τιμονιού να μην σου έρθει στη μούρη από ατύχημα που ένα καλό σύγχρονο θα άνοιγες την πόρτα να κατεβείς να κλάψεις την κακιά ώρα στην άκρη του δρόμου, δεν γίνεσαι καλός οδηγός.

Αυτόματο φρενάρισμα και βλακείες
Άβαταρ μέλους
By bill33
#586664 ταμπούρα μάλλον και όχι δισκόφρενα
Άβαταρ μέλους
By markvag
#586807
KiloMeater έγραψε:Παλιά που πηγαίναμε με τα πόδια ήταν ακόμα καλύτερα από άποψη ασφαλείας


Και που να δεις πόσο ασφαλέστερο είναι αν δεν σηκωθείς καν από το κρεβάτι σου... :lol: :lol:




Το ότι υπάρχουν σήμερα άνθρωποι που υποστηρίζουν πως ένα αρχαίο αυτοκίνητο είναι ασφαλέστερο (υπό οποιεσδήποτε συνθήκες) ειλικρινά με ξεπερνάει... :lol:

Ιδίως τη στιγμή που ένα απλό γκουγκλάρισμα μπορεί να μας δείξει πως:

Σε μία χώρα όπου υπάρχει σχετική παιδεία και που τα οχήματα είναι σχετικά νέα, οι θάνατοι μειώνονται σταθερά:

Εικόνα

Επεξήγηση: Η μπλε και σκούρη μπλε γραμμή που αυξάνονται αφορούν τον συνολικό πληθυσμό και τα συνολικά μίλια οδήγησης. Και παρόλο που αφενός υπάρχουν όλο και περισσότεροι άνθρωποι και ταξιδεύουν όλο και περισσότερο, οι θάνατοι μειώνονται δραστικά. Τόσο ως θάνατοι / μίλια, όσο και συνολικά, κάτι που είναι εντυπωσιακό.

Και φυσικά αυτό ισχύει και εδώ, στην Ελλάδα:

Greece continues with impressive ten-year road fatalities decrease, 2018


Και λίγο πιο αναλυτικά:

a spectacular decrease in road fatalities for children 0-14 years old (-71%), young drivers (-61%) and on motorways (-61%) is observed during the last decade. On the contrary, fatalities decrease during the last decade is quite limited for moped riders (-26%), older drivers (-28%) and at rural (36%) and urban (37%) junctions.


Δηλαδή, ακόμα και αν ξεφύγουμε από τους αυτοκινητόδρομους, που προφανέστατα και έπαιξαν σημαντικότατο ρόλο, ακόμα και στις πόλεις και στους επαρχιακούς δρόμους υπάρχει σημαντικότατη βελτίωση. Που να οφείλεται αυτό άραγε;;; :hmmm:



Zorz έγραψε:
Εικόνα

:rtfm:


Αυτά είναι για τους σωστούς άντρες! :s_yes

Δισκόφρενα, ταμπούρα και αηδίες... :rant:
Άβαταρ μέλους
By krom
#586827
Zorz έγραψε:Ταμπούρα; :s_empathy

Εικόνα

:rtfm:

Άκυρο παράδειγμα. Το block brake της φωτό, δεν έχει καμία απολύτως διαφορά από ταμπούρα. Βασικά είναι καλύτερο από ταμπούρο λόγω αερισμού και καλύτερης απαγωγής της θερμότητας μέσω του τροχού και χρησιμοποιείται παγκοσμίως εδώ και 150+ χρόνια στη πλειοψηφία των μηχανών και βαγονιών.
Άβαταρ μέλους
By axel12p
#586834
markvag έγραψε:Σε μία χώρα όπου υπάρχει σχετική παιδεία και που τα οχήματα είναι σχετικά νέα, οι θάνατοι μειώνονται σταθερά

Είναι η Ελλάδα μια χώρα όπου υπάρχει σχετική παιδεία; Όταν οδηγείς στον δρόμο αυτό νιώθεις; Γιατί πρακτικά χωρίς ελέγχους και χωρίς ΚΤΕΟ ο καθένας το πάει το αυτοκίνητο του όσο γουστάρει.

Στο εξωτερικό σου λέει το κράτος πως στην Εθνική πας μέχρι 130 και στις πόλεις μέχρι 50Kmh. Εδώ εμείς το πάμε ανάλογα με τα κέφια μας και με το πόσα άλογα έχουμε κάτω από το καπό μας.

Προφανώς ένα σύγχρονο αυτοκίνητο είναι πιο ασφαλές από ένα παλιότερο, με την προϋπόθεση πως και τα δύο κινούνται με την ίδια ταχύτητα. Αν το παλιό πηγαίνει με 100 και το καινούργιο με 150, πως είναι πιο "ασφαλές" το καινούργιο;

Και σχετικά με το θέμα των επιδόσεων που ανέφερα, ένα πιο γρήγορο αυτοκίνητο δεν φρενάρει, ούτε στρίβει αντίστοιχα πιο καλά. Αν έχει την διπλάσια ιπποδύναμη σε σχέση με την βασική έκδοση, ούτε φρενάρει στην μισή απόσταση, ούτε πιάνει στο σλάλομ τα διπλά χιλιόμετρα. Είναι ζήτημα αν μια αύξηση 100% στην ιπποδύναμη συνοδεύεται με μια βελτίωση στην επιβράδυνση και της ταχύτητας αποφυγής εμποδίου της τάξης του 10%.

Για εμένα κάθε αυτοκίνητο έχει μια "ταχύτητα ταξιδιού" όπου οδηγείς άνετα χωρίς να το ζορίζεις και εξαρτάται από τα χαρακτηριστικά του και από την κατάσταση του αυτοκινήτου. Με ένα παλιό με μικρή ιπποδύναμη η ταχύτητα αυτή μπορεί να είναι 100Kmh με ένα πιο δυνατό καινούργιο 140Kmh. Μπορείς να συνειδητοποιήσεις ως οδηγός ότι το καινούργιο θέλει μεγαλύτερη απόσταση για να ακινητοποιηθεί από το παλιό αν κινείσαι με τις συγκεκριμένες ταχύτητες; Ότι αν χρειαστεί να αποφύγεις εμπόδιο, μπορεί κινούμενος με 100Km να το καταφέρεις, ενώ με 140Km θα φέρεις τούμπες;

Πρακτικά με το καινούργιο, συνειδητοποιείς την ταχύτητα με την οποία κινείσαι;

ΥΓ. Το link που αναφέρεις για τα στατιστικά της Ελλάδας, προφανώς δεν έχει σχέση με την συζήτηση μας. Τα τροχαία έχουν μειωθεί γιατί ο κόσμος δεν κυκλοφορεί λόγω κρίσης (καμιά σχέση πχ η κίνηση στον Περιφερειακό σε σχέση με πριν την κρίση) και γιατί πλέον οι δρόμοι είναι καλύτεροι (πχ παλιά για να πας Ιωάννινα έπρεπε να περάσεις Καστανιά και Κατάρα), τώρα με την Εγνατία φτάνεις ταχύτατα και με ασφάλεια).
Άβαταρ μέλους
By Dimsabas
#586840 Άλλο ένα επιχείρημα υπέρ της γνώμης του Alex είναι ότι πάρ' ότι στα χρόνια της κρίσης ο στόλος γέρασε κι η συντήρηση έγινε πιο ελλιπής (με σημαντικότερο όλων τα λάστιχα, που τα κρατάμε περισσότερο), τα τροχαία μειώθηκαν γιατί (πέρα από τα διανυθέντα χιλιόμετρα) μειώθηκε η ταχύτητα που κινούμαστε. Δεν το κάναμε γιατί βάλαμε μυαλό ή γιατί μας νοιάζει η ασφάλειά μας, αλλά για λόγους κατανάλωσης καυσίμου.
Άβαταρ μέλους
By g8777
#586842 Γιάννη φταίω εγώ μετά;;;

:dizzy:

Pentium 2 400 Mhz φορτώνει πασιέντζα στα 0.7 σεκ
i7 7700k φορτώνει Metro Exodus σε 17 λεπτά

Καλύτερος ο Pentium

ΓΙΑ ΌΝΟΜΑ :help:
Άβαταρ μέλους
By 224v
#586952 Τα στατιστικα του Ιαβερη οτι το 15% των ατυχηματων ειναι εκτος αστικων περιοχων (τα δεχοσαστε η οχι??), φυσικα οι αυτοκινητοδρομοι τα μειωσαν αυτα, οπως και απο την προσωπικη αντιληψη μου σε αυτους οι περισσοτεροι πανε με 140 μαξ, οποτε λογικο να μην εχουμε ατυχηματα οπως πριν.
Τα εντος πολεων τωρα ολοι πανε σαν κοτες και οι μακακιες γινονται απο χοντρες παραβασεις του κοκκινου, μεθη, και χαπακοματα νεων και ηλικιωμενων... σιγουρα η κριση μειωσε τις μετακινησεις και τις νεανικες υπερβολες.... μια αυξημενη αστυνομευση θα εφερνε αποτελεσματα. οπως και οι εξετασεις διπλωματος να ειναι χωρις λαδακι... και η μηχανικη κατσταση των μεγαλων οχηματων και ο επαγγελματισμος των οδηγων τους.
Άβαταρ μέλους
By drdino
#586954 NSFW

https://youtu.be/KNRxup0WhMo

2.20 και μετά...

Οπίσθια λήψη:
https://youtu.be/P3GCJHJoB0c

1 νεκρή γυναίκα και τραυματίες. Ο θύτης υπό την επήρεια μάλλον...