- 26 Σεπ 2014, 20:47
#15873
Εγω παντως 2 φορες χτυπησα σκυλο.
Την πρωτη φορα, με 100+ οπου φρεναρα και λογικα με μια 70αρια χλμ/ω χτυπησα σκυλο τον πηρα ξοφαλτσα στα πισω ποδια.
Σπασμενος προφυλακτηρας, ξεκουμπωμενος θολος και γριλια 1 κομματι απο τα 3 που εχει κατα μηκος του, σπασμενη-εξαφανισμενη.
Ο σκυλος πηγε για ευθανασια.
Δευτερη φορα, προσφατα, με 130 ακολουθαγα προπορευομενο SUV το οποιο χτηπησε σκυλο.
Μονο στιγμιαιο αναμα των στοπ ειδα και ανεπαισθητο ελιγμο προλαβε να κανει ο μπροστα!
Οταν ηδη ειχα το ποδι πανω απο το πεταλ του φρενου ετοιμος να το πατησω λεω κατι θα 'γινε ... ειδα απο κατω του να φερνει κωλοτουμπες ενας σκυλος τον οποιο πηρα και 'γω παραμαζωμα.
Τσαλακωσε ολο το firewall το οποιο κανει ενα "u" πανω απο το σωληνα της εξατμισης μετα το flex-pipe ... τραβωντας το καμια 40αρια ποντους πιο πισω βρισκοντας τον αξονα της πισω κινησης.
Επιπλεον εκανε μια λακουβα στο πατωμα του αυτοκινητου τσαλακωνοντας και εκει το υπολοιπο απο το firewall.
Επειδη ηταν βραδυ, στον προφυλακτηρα χαμηλα, κεντρο και λιγο αριστερα, ειδα αιματα φωτιζοντας με το κινητο μου οταν σταματησα πιο κατω.
Ο μπροστα δεν ξερω τι επαθε, δε σταματησε... ισως πηγε να δει το δραμα σπιτι του...
Αν το παρουμε με τη φυσικη... η συγκρουση ειναι ανελαστικη.
Εαν οχημα 1800kg που κινειται με 130χλμ/ω χτυπησει ενα ζωο ακινητο μαζας 15 κιλων ... η ενεργεια που χανεται κατα τη συγκρουση ειναι γυρω στα 10kJ
Εαν το ιδιο οχημα συγκρουστει με το ιδιο ακινητο ζωο με 150χλμ/ω ... η ενεργεια που χανεται κατα τη συγκρουση, ειναι 12,5kJ
Τι μπορει να συμβει λοιπον εαν σε μικροτερο χρονικο διαστημα παραμορφωσης του προφυλακτηρα κτλ ... (λογω μεγαλυτερης ταχυτητας) ασκηθει μεγαλυτερη δυναμη, τοση που να αυξησει κατα 25% την ενεργεια που μετατραπηκε σε αλλης μορφης ... κυριως κινητικης. Ποσο περισσοτερο θα την "ακουσει" ο προφυλακτηρας, το ψυγειο, η οτι αλλο βρει το κουφαρι!
(Σορρυ για οποιο σφαλμα στα αποτελεσματα σε Joule αλλα ισως ειναι η 3η ή 4η φορα που ασχολουμαι με φυσικη, 10 χρονια μετα τις πανελλαδικες!
)