Γενικά αυτοκινητιστικά θέματα
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#704351
Dimsabas έγραψε:Δε θα πας από 120 σε C3 μόνο για τις στούκες. Αν υπάρχει βελτίωση, θα είναι μικρή.
Θα πας κυρίως επειδή είναι καινούριο. Επειδή θα γλυτώνεις 600 ευρώ τον χρόνο από τα τέλη κι άλλα 600 από το καύσιμο. Επειδή θα το δώσεις εύκολα στην πενταετία.

Τι είδους οικονομία είναι αυτή; Χρειάζεται σχεδόν 10 χρόνια να κάνω απόσβεση του επιπλέον κεφαλαίου. Δεν έχει νόημα οικονομικοτεχνικά, ακόμη κι αν γλιτώσεις 1000+ το χρόνο σε πάγια και βενζίνη.
Άβαταρ μέλους
By Dimsabas
#704378 Καταρχάς, δεν είναι μόνο τα καύσιμα και τα τέλη. Βάλε και τις βλάβες/φθορές, βάλε τη διαφορά στη μεταπώληση. Η απόσβεση θα έρθει πολύ πριν τη δεκαετία.


Επιπλέον, δεν μπορείς να έχεις ένα παλιό αμάξι για πάντα. Κάποια στιγμή θα το αλλάξεις. Ε, εδώ θα σου βγει φθηνότερο σε βάθος χρόνου και θα είσαι και ξένοιαστος αφού θα είναι καινούριο. Χάνεις όμως σε οδηγική απόλαυση κι επιδόσεις. Οπότε είναι θέμα προτεραιοτήτων.
Άβαταρ μέλους
By mousatos
#704380
Dimsabas έγραψε:Επιπλέον, δεν μπορείς να έχεις ένα παλιό αμάξι για πάντα.

Somewhere in Cuba: 1957 Chevy Bel Air

Εικόνα
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#704383
Dimsabas έγραψε:Καταρχάς, δεν είναι μόνο τα καύσιμα και τα τέλη. Βάλε και τις βλάβες/φθορές, βάλε τη διαφορά στη μεταπώληση. Η απόσβεση θα έρθει πολύ πριν τη δεκαετία.


Επιπλέον, δεν μπορείς να έχεις ένα παλιό αμάξι για πάντα. Κάποια στιγμή θα το αλλάξεις. Ε, εδώ θα σου βγει φθηνότερο σε βάθος χρόνου και θα είσαι και ξένοιαστος αφού θα είναι καινούριο. Χάνεις όμως σε οδηγική απόλαυση κι επιδόσεις. Οπότε είναι θέμα προτεραιοτήτων.

Όσο δεν βγάζει σοβαρές βλάβες, το κρατάς. Βλέπε την περίπτωση rx8_drifter. Η όποια απομείωση της αξίας του με τα χρόνια γίνεται πολύ μικρή.
Δηλαδή φέτος θα το πουλήσω 8Κ και σε άλλα 3 χρόνια 5Κ (τυχαία νούμερα). Μικρή διαφορά.
Και επιπλέον, αυτή την στιγμή όλη η αυτοκινητοβιομηχανία αλλάζει. Άρα, ό,τι και να πάρεις, χαμένος θα είσαι σε πολύ λίγα χρόνια, αφού θα έχει κακή μεταπώληση.
Άβαταρ μέλους
By edmond
#704408 Επομένως ντιμσάμπα, μήπως θες να πείς ότι συμφέρει η αγορά ενός μτχ πρπ 3ετίας; Ναι μεν "καινούργιο", έχει φάει την πρώτη μεγάλη απαξίωση και τα νούμερα συγκλίνουν ως πρός την διάρκεια απόσβεσης.
Άβαταρ μέλους
By mousatos
#704432 Εννοείται οτι συμφέρει αλλά αν δε γνωρίζεις το ιστορικό από 1ο χέρι, ρισκάρεις . Άσε που στην Ελλάδα σ'αυτή την κατηγορία ηλικίας ζητάνε όσα λεφτά τους λείπουν.
Άβαταρ μέλους
By Dimsabas
#704453 Δε θέλω να πω τίποτα. Το θέμα ξεκίνησε από το αν ένα καινούριο C3 προσφέρει καλύτερη παθητική ασφάλεια από τη Σειρά 1 πριν 10τόσα χρόνια. Ο HF αναρωτήθηκε αν είναι τόσο ασφαλέστερο ώστε να το αγοράσει κανείς μόνο για αυτό κι εγώ απάντησα επί τούτου. Που ήταν κι εντός θέματος. Ξαφνικά βρεθήκαμε να συζητάμε για το πότε είναι ιδανικό να αγοράζεις και πότε να πουλάς αυτοκίνητο.
Επί του θέματος, ο Euro NCAP τα έχει κάνει μαντάρα με τις βαθμολογίες και τα αυστηρότερα κριτήρια κάθε 2-3 χρόνια. Το ιδανικό θα ήταν να ξέρουμε πώς στέκεται ένα σημερινό έναντι των παλιών, να υπάρχει μία βαθμολογία για όλα. Ακόμα πιο ιδανικό, θα ήταν να δούμε πώς συγκρίνονται τα οχήματα μεταξύ τους. Γιατί το τρίστερο Grand Vitara μου υστερεί έναντι του τοίχου απέναντι στο τετράστερο Fiesta που είχε η γυναίκα μου. Αν όμως κοπανούσαν μεταξύ τους, δε θα ήθελα να είμαι στα τέσσερα αστέρια, αλλά στα τρία.
Άβαταρ μέλους
By axel12p
#704454 Στην υπόλοιπη Ευρώπη δεν αλλάζουν τα αυτοκίνητα μια φορά κάθε 16 χρόνια, οπότε δεν τους πολυ ενδιαφέρει φαίνεται πως συγκρίνονται τα νέα μοντέλα με τα πολύ παλιότερα.
Άβαταρ μέλους
By 224v
#704458 Μερικοί ρομαντικοί τα κρατάνε και 30 χρόνια!!!!.
Ο στόχος δεν είναι να τα κάνουμε συγκρουόμενα.

< Note >
Άβαταρ μέλους
By Dimsabas
#704461
axel12p έγραψε:Στην υπόλοιπη Ευρώπη δεν αλλάζουν τα αυτοκίνητα μια φορά κάθε 16 χρόνια, οπότε δεν τους πολυ ενδιαφέρει φαίνεται πως συγκρίνονται τα νέα μοντέλα με τα πολύ παλιότερα.
Κι όμως, στην Ευρώπη μπορείς να συγκρίνεις πόσα άλογα, τι επιδόσεις, τι κατανάλωση, πόσα λίτρα είναι ο χώρος αποσκευών, σε πόσα μέτρα φρενάρει από τα 100.
Γιατί να μη γίνεται το ίδιο και στην παθητική ασφάλεια;
Άβαταρ μέλους
By KiloMeater
#706624 Ας γραψω την εμπειρια μου απο ενα ατυχημα που ειχα πριν κανα μηνα, τωρα που τελειωσαμε .

Πρωτη φορα στα ~25+ χρονια που οδηγω που προκαλεσα ατυχημα... περιεργη φαση, νιωθεις λιγο μ@λς και κλονιζεται η (απυθμενη προφανως ως τοτε) αυτοπεποιθηση σου 

Ηταν η κακια στιγμη.. ηταν απροσεξια.... πολλα μπορει να πεις κανεις για τις συνθηκες εκτος και εντος αμαξιου .... κατι ενα απροβλεπτο φρεναρισμα 2 αμαξια εμπρος για ζωακι, κατι οτι γυριζαμε ολοι μαζι απο ιατρικα με πεσμενες τις αντοχες ... μικρη διαφορα κανει, στο τελος οδηγας και εχεις ευθυνη --> φταις. Θυμαμαι πολυ χαρακτηριστικα την τελευταια στιγμη.... σε δρομο ευθεια με ~50 με στηθαιο  που ποτε δεν εχει λογο για φρεναρισμα.... κοιταω για μια στιγμη το παιδι στη θεση του συνοδηγου να δω πως παει που ηταν αρρωστος.... την επομενη στιγμη βαρανε οι συναγερμοι και φρεναρουμε , γυρναω και βλεπω εμπρος μου το άλλο αμαξι στον προφυλακτηρα μου

Χαρακτηριστικός ο υπόκωφος γδούπος (ολα τα τρακαρισματα ακουγονται το ιδιο η μου φαινεται) ...  με το που ακινητοποιηθηκε , θυμαμαι ενιωσα  την κουραση μονομιας απο οτι θα ακολουθουσε... Ευτυχως ο απο πισω προλαβε στο τσακ και σταματησε και δεν ειχαμε φυσαρμονικα.... εγω εσκασα πανω σε ενα παλιο μικρα για πολυ λιγο, για 5-10 εκατοστα εγινε η δουλεια .. φαινοταν η 5η πορτα του να εχει μπει μεσα και εμενα ο προφυλακτήρας και η μασκα να εχουν σπασει λιγο   .Κανουμε στην ακρη, συμπληρωνουμε τη δηλωση και φευγουμε με μια συγνωμη στο κοριτσακι του μπροστινου ... προφανως ανελαβα την ευθυνη .

3 ημερες πιο πριν , αρχες μηνα , εχω παει στον ασφαλιστη και του λεω δεν κοβουμε την μικτη; την πληρωνω 2+ χρονια και ειναι αχρηστη ... μου λεει κρίμα αλλα οκ αμα θες τελος του μηνα να στην αλλαξω, ξανα μιλαμε
 για δες που χρειαστηκε λοιπον.... παλι καλα που δεν την εκοψε... φανταζομαι θα το μετανιωσε (δες παρακατω) αλλα τυχερα ειναι αυτα.... και δε μου τοχω, συνηθως αν ειναι κατι να παει στραβα θα μου παει 

δυο μερες μετα το παω στην Peugeot και ερχεται ο εμπειρογνωμονας να το δει... τα βρισκουνε και μου λενε περιμενε για το οκ . περνανε οι μερες και απο πεζω κανενα τηλεφωνο.. ευτυχως το αμαξι κινειται κανονικα , το μονο προβλημα ειναι οτι εχει απενεργοποιηθει το ρανταρ εμπρος  ... με τα πολλα μαθαινω οτι εχει δωθει οκ απο ασφαλιστικη αλλα η πεζω εχει μπει σε καρανινα 2 εβδομαδες λογω κοβιντ.... φτου...με τα πολλα περνανε οι μερες και ερχεται το ραντεβου .... 

πηρα ενα Citroen Aircross C5 του κουτιου με 90χλμ στο κοντερ....μιας και το αμαξι το κρατησαν κοντα 10 μερες ειχα την ευκαιρια να το ζησω για καμια 500αρια χιλιομετρα. αρκετα παρομοιες λειτουργιες αλλα και αρκετα διαφορετικη υλοποιηση.

σημερα παρελαβα το δικο μου , ολα καλα, .... πληρωσα κανα 300αρι που ηταν το ελαχιστο της μικτης αλλα ο λογαριασμος , για μια ζημια που θεωρουσα/θεωρω μικροτρακαρισμα, για μια στιγμη απροσεξιας, ζαλιζει καθως ειναι >x20 του ποσου που εδωσα εγω.....αλλαξανε και το αριστερο φαναρι... και εναι και πανακριβα τα led... κατα τη γνωμη μου δεν ηθελε.. το ειχα ψαξει οσο μπορουσα πριν το δωσω για επισκευη και εκτος απο μια γρατζουνια στη βαση του δεν ειχε κατι αλλο . τυχερος οποιος το δαγκωσει στα μεταχειρισμενα

Ξανα οδηγωντας πλεον το δικο μου , επιβεβαιωσα μια παρατηρηση που εκανα συγκριτικα, κατι που δεν το συνειδητοποίησα ετσι ξεκαθαρα τα περασμενα χρονια  αλλα καπου το ενιωθα .το δικο μου ειναι βαρυ.... ισως ειναι το τιμημα του εξοπλισμου που εχω βαλει , η ηλιοροφη, τα καθισματα με το μασαζ και τα δερματα, η 3η σειρα με τα καθσιματα που τις εχω ριγμενες στο πορτμπαγκαζ , ο κοτσαδορος κτλ κτλ ... παντως το καταλαβαινεις οταν ρολαρει , και οταν το φρεναρεις ...Γενικα αδιαφορη μου ειναι η οδικη συμπεριφορα μιας και ουτε τρεχω και ολοι οι δρομοι εδω ειναι αδιαφοροι ευεθιες και ισιωματα, ισως ειναι και ψυχολογικο το να εχω το νου μου στο φρεναρισμα πλεον λιγο παραπανω 

παλι καλα να λεμε, μακαρι να περνανε ολα ετσι .... πηρα και τα μαθηματα μου απο την ολη φαση, οδηγικα και ανθρώπινα  
Άβαταρ μέλους
By Dimsabas
#706631 Μακάρι να ήταν τέτοια όλα τα τρακαρίσματα του κόσμου. Και μακάρι να την έβγαζαν όλοι με 300 ευρώ.
Απορία: τα αυτόματα συστήματα γιατί ΔΕΝ πρόλαβαν το ατύχημα;

Σήμερα παραλιακή κι Αλίμου, είχε πιάσει φωτιά ένα Smart, χωρίς να έχει προηγηθεί πρόσκρουση.
Άβαταρ μέλους
By MIXOStsi
#706759
Dimsabas έγραψε:Μακάρι να ήταν τέτοια όλα τα τρακαρίσματα του κόσμου. Και μακάρι να την έβγαζαν όλοι με 300 ευρώ.
Απορία: τα αυτόματα συστήματα γιατί ΔΕΝ πρόλαβαν το ατύχημα;

Σήμερα παραλιακή κι Αλίμου, είχε πιάσει φωτιά ένα Smart, χωρίς να έχει προηγηθεί πρόσκρουση.


Το πρόλαβαν... αλλιώς θα είχε μπεί ο μισός στο Micra...