Γενικά αυτοκινητιστικά θέματα
Άβαταρ μέλους
By Yugo_para_siempre
#763575 Η ενεργητική ασφάλεια είναι μόνο το πολύ καλό προσπέρασμα που όντως έχει η μηχανή;

Δεν είναι η αυξημένη πρόσφυση του αυτοκινήτου;
Το καλύτερο φρενάρισμα του αυτοκινήτου;
Η μεγαλύτερη σταθερότητα στην πολύ απότομη αλλαγή πορείας;
Άβαταρ μέλους
By Scotch
#763577 Κι αν δεν κάνω λάθος, μιλάμε για κίνηση στην πόλη. Ποια προσπέραση; Τι είδους ενεργητική (αν)ασφάλεια προσφέρει η εκρηκτική επιτάχυνση της μηχανής μέσα στην πόλη;
Άβαταρ μέλους
By PaNick67
#763580
Scotch έγραψε:Κι αν δεν κάνω λάθος, μιλάμε για κίνηση στην πόλη. Ποια προσπέραση; Τι είδους ενεργητική (αν)ασφάλεια προσφέρει η εκρηκτική επιτάχυνση της μηχανής μέσα στην πόλη;
Α τώρα μιλάμε για πόλη;
Πριν λέγατε κάτι για 100 χαω και φρένα.

Η επιτάχυνση βοηθάει στο να γλυτώσεις από τον βλάκα που σε έβαλε στόχο. Πώς είναι η απόκριση του ηλεκτρικού σου;
Πιο γρήγορα.

RMX3363
Άβαταρ μέλους
By Scotch
#763582 Όχι τώρα, έχω την εντύπωση ότι με οδήγηση στην πόλη ξεκίνησε η κουβέντα. Μπορεί να κάνω λάθος.
Καταλαβαίνω τι λες για την επιτάχυνση, αλλά θεωρώ πως δεν είναι απαραίτητο να το πατήσεις για να ξεφύγεις από τον "βλάκα". Και τελικά αυτή η εκρηκτικότητα μάλλον σε θέτει σε μεγαλύτερο κίνδυνο από αυτόν που πιστεύεις ότι σε προφυλάσσει.
Άβαταρ μέλους
By blinkys
#763583 Το ότι με την μηχανή αποφεύγεις πιο εύκολα εμπόδια συμφωνείτε ή πρέπει να ποσταρω κανέναν stuntman για να σας πείσω πως αλλάζουν πιο γρήγορα κατεύθυνση;
Δεν σας αρέσουν οι μηχανές. Δεν καβαλατε. Δεν χρειάζεται ρε παιδιά να έχουμε άποψη για τα πάντα. Δεν έχει κανένα νόημα η σύγκριση της απόστασης φρεναρίσματος ενός σκούτερ από τα τα 100 χλμ όταν η τελική του είναι πχ 140. Ούτε χρειάζεται να ανακαλύψεις τα όρια της πρόσφυσης των τροχών για να αλλάξεις κατεύθυνση. Μια χαρά φτάνει η πρόσφυση στο 99% των καταστάσεων που θα αντιμετωπίσει ο μέσος αναβάτης.

Μου αρέσει πολύ που μπήκε στην κουβέντα και ο μηχανοκίνητος αθλητισμός ως απόδειξη της ανωτερότητας του αυτοκινήτου στην ενεργητική ασφάλεια. Την ώρα που στα μισά πρωταθλήματα με μοτοσυκλέτες στρίβουν 3,4,5,7 μαζί στην ΙΔΙΑ στροφή πολύ απλά γιατί χρειάζονται το 1/4 του χώρου απ' ότι ένα αυτοκίνητο. Αλλά αυτό δεν παίζει ρόλο στην ενεργητική ασφάλεια. Θα τα συγκρινουμε σε στενό δρόμο με παρκαρισμένα και στις δύο μεριές για να "νικήσει" το αυτοκίνητο.
Άβαταρ μέλους
By PaNick67
#763587 Το θέμα είναι ότι η κουβέντα δεν βγάζει πουθενά πλέον.
Οι περισσότεροι από όσους έχετε τέτοια γνώμη για τις μηχανές δεν έχετε οδηγήσει ποτέ μία.
Όσοι έχουμε άλλη γνώμη όμως οδηγούμε κάθε μέρα.

Δεν είναι λίγο οξύμωρο;

Πέρα από το γεγονός ότι οι μηχανές είναι επικινδυνοτερες του αυτοκινήτου στο οποίο όλοι συμφωνούμε σε όλα τα άλλα οι μεν εικάζουν οι δε εφαρμόζουν στην πράξη.

Γιατί είναι πιο επικίνδυνες οι μηχανές;
Γιατί σε σύγκρουση μειονεκτούν.
Μάλιστα.
Αν λοιπόν οι οδηγοί ιχ προσέχαμε περισσότερο οι αναβάτες θα κινδύνευαν λιγότερο. Τρομερό;

Και κάτι άλλο. Από τις αρχές του χρόνου κυκλοφορώ με αυτοκίνητο. Δεν μπορώ να περιγράψω τι κάνουν οι υπόλοιποι στο δρόμο, εκτός από το να οδηγούν.
Μηχανές πλην μιας φοράς, δεν με έφεραν σε δύσκολη θέση, μόνο ιχηδες.
Ίσως γιατί οδηγώ μόνο. Δεν βαφομαι, δεν στρίβω τσιγάρο, δεν τρώω, πίνω, δεν μιλάω στο τηλέφωνο, δεν στέλνω Viber, δεν τσακώνομαι με τον συνεπιβάτη.

Ίσως πάλι όσοι καβαλάμε μηχανές να είμαστε καλύτεροι οδηγοί γενικά λόγω διαφορετικής αντίληψης της κυκλοφορίας που σου μαθαίνει.

Δεν ξέρω.

RMX3363
Άβαταρ μέλους
By g8777
#763591 Ξέρω εγώ.

Ακόμα και αν όλοι οι οδηγοί αυτοκινήτων περνούσαν μια 15ετια εκπαίδευσης στην Ντόχα , πάλι οι 2κυκλοι θα έκαναν διηθήσεις,θα χωνονταν σε μέρη πιο στενά και από την αντίληψη των Βερσταπενιστι, θα καβαλαγαν πεζοδρόμια, θα πήγαιναν πλαι πλάι σε εθνική οδό με 40 χαω για να κουτσομπολεψουν οι συμβιες τους στο πίσω καθ.. ωπα δεν έχετε καθίσματα :s_sarcastic (χτεσινό σκηνικό αυτό, αφού δεν τους πέρασα από πάνω αεροπορία να μείνουμε με 4 γίδια λιγότερα..) και πλείστες άλλες περιπτώσεις οδηγικου θράσους και sambaμαγκιας ( όπως μπορεί να επιβεβαιώσει τυχαίος οδηγός με mileage πάνω από 270 χλμ ).

Εν κατακλείδι.

Καβαλατε τα 2τροχα σας και μόνο,οι σβέρκοι μας δεν φταίνε σε κάτι.

Α και πουστε.

Πάντα όρθιοι, αυτό δεν εύχεστε και εσείς; :iconcool:
Άβαταρ μέλους
By blinkys
#763593 Εγώ ποντάρω σε δύο πιθανά σενάρια. Αυτοί που πήγαιναν με 40 δίπλα δίπλα ή διαβάζουν εδώ μέσα και έχουν χεστει απάνω τους που πήραν μεγαλύτερο ρίσκο κι από το να γράψουν πως ο Χάμιλτον είναι ο goat ή που το αυτοκίνητο τους είναι ηλεκτρικό και τους έμεινε συνήθεια. Κατά τα άλλα θα σας πω αφήστε τις προσωπικές σας εμπειρίες στην άκρη γιατί είναι κρίμα τα βιβλία στατιστικής που αυτοαναφλεγονται και θα δούμε πολλά -0,8% να μετατρέπονται σε 8% στο μέλλον.
Άβαταρ μέλους
By Yugo_para_siempre
#763594 Το οτι η μηχανη εχει σαφως μικροτερη μετωπικη επιφανεια, αρα σε μια εκτακτη περιπτωση, που δεν απαιτει μεγαλη αλλαγη πορειας, θα χρειαστει να κανει λιγοτερο εντονο ελιγμο για να αποφυγει το εμποδιο, ειναι δεκτο και λογικο.

Αν ομως η αλλαγη πορειας αναγκαστικα πρεπει να ειναι μεγαλη, τοτε με τη μηχανη δε μπορεις να φτασεις τις δυνατοτητες του αυτοκινητου, πχ τεστ ταρανδου.

Εχει εντελως διαφορετικη γεωμετρια, κατανομη δυναμεων, πολυ μικρη επιφανεια επαφης των ελαστικων.

Το motorsport δεν το εβαλα εγω, γιατι τα αυτοκινητα στους αγωνες εχουν και την καθετη δυναμη της αεροδυναμικης.

Ομως ενα νορμαλ αυτοκινητο, χωρις επιδραση αεροδυναμικης, ειναι και παλι σαφως ανωτερο σε προσφυση και πολυ πιο σταθερο στις αντιδρασεις του σε αποτομες αλλαγες πορειας απο μια μηχανη.

Η ανωτερη προσφυση του αυτοκινητου δεν ειναι κατι θεωρητικο, ουτε ειναι πλεονεκτημα μονο για στροφη διαρκειας σε πιστα.
Παιζει τεραστιο ρολο και σε αποτομες και εντονες αλλαγες πορειας, ειδικα αν χρειαστει να αλλαξεις κατευθυνση πανω απο μια φορα κατα τη διαρκεια του ελιγμου.

Το οτι η μηχανη δινει την αισθηση του αναλαφρου και ευελικτου μεσου σε πολλες (μη οριακες) καταστασεις, δε σημαινει οτι την κανει πιο ευελικτη απο το αυτοκινητο στις πραγματικα δυσκολες καταστασεις.
Άβαταρ μέλους
By blinkys
#763596 Βρε καλέ μου άνθρωπε Yugo. Γιατί να αλλάξεις δέκα φορές κατεύθυνση με την μηχανή; Αφού χωράς να περάσεις. Ποιο τεστ ταράνδου που αν βάλεις μοτοσυκλέτα εκεί θα περάσει με σούζα ανάμεσα στους κώνους και 200χλμ/ώρα. Όσα λες στο όριο ισχύουν. Το όριο όμως δεν αφορά το μέσο αναβάτη. Δηλαδή τι προσπαθείς να πεις; Πως αν στρίβεις με τα αυτιά στην άσφαλτο δεν αλλάζει εύκολα κατεύθυνση μια μοτοσικλέτα; Προφανώς. Αν πηγαίνεις νορμάλ όμως η αλλαγή πορείας είναι γελοία υπόθεση, θέλει ελάχιστο χώρο και δεν υπάρχει 4τροχο που να μπορεί να το κάνει πιο εύκολα και πιο γρήγορα.
Άβαταρ μέλους
By Yugo_para_siempre
#763597 Προσπαθω να πω οτι θα υπαρξουν στιγμες, που παροτι η μηχανη θα χρειαστει να στριψει λιγοτερο απο ενα αυτοκινητο για να αποφυγει εμποδιο, και παλι θα χρειαστει να στριψει πολυ.
Δηλαδη δε θα χρειαστει μια απλη-μικρη ταλαντωση απο την ορθια θεση...

Εκει τα πραγματα ζοριζουν ασχημα σε σχεση με ενα αυτοκινητο.

Αν σου φαινεται παραλογο δικαιωμα σου, διαφωνουμε.
Άβαταρ μέλους
By kovathe
#763598 Blinkys έχεις γράψει άπειρες μπούρδες με το συμπάθειο..
Δυστυχώς ακόμη και η αριθμητική 3ης δημοτικού διαφωνεί μαζί σου...
Οπότε καβάλα τη μηχανή σου και πήγαινε σούζα με 200 κανένα πρόβλημα δεν έχουμε οι υπόλοιποι.
Εγώ τουλάχιστον χέστηκα να πείσω οποιονδήποτε, προσωπικά τη ζωουλα μου και του παιδιού μου τη βάζω πάνω από οποιαδήποτε άλλη, μηχανοβιου ή όχι.
Δε με απασχολεί πόσο αξιολογεί ο καθένας τη δικιά του ούτε τι ρίσκα αποφασίζει να πάρει.
Άβαταρ μέλους
By blinkys
#763602 @Yugo
Αν δεις οι περισσότερες εταιρείες δεν ανακοινώνουν καν νούμερα για το πόσα μέτρα χρειάζεται μια μοτοσικλέτα για να σταματήσει. Ούτε φυσικά τις υποβάλλουν σε διαδικασίες όπως τεστ ταράνδου κτλ. Όσα λες είναι σωστά στην θεωρία. Σου εξηγώ μόνο πως η μοτοσικλέτα έχει καλύτερη ενεργητική ασφάλεια γιατί οι περισσότερες περιπτώσεις που με ένα αυτοκίνητο είναι οριακές, για την μοτοσικλέτα είναι αυτό που έγραψες. Μια μικρή ταλάντωση. Αυτή ακριβώς η διαφορετική γεωμετρία που λες είναι που το κάνει εύκολο. Ναι στο όριο είναι πιο δύσκολα. Αλλά δεν το συναντάς τόσο συχνά όσο στο αυτοκίνητο. Όταν μιλάμε για αλλαγή κατεύθυνσης, αποφυγή κτλ το αυτοκίνητο θα τα χρειαστεί πιο συχνά και στο 99% των περιπτώσεων θα τα κάνει πιο αργά.
Άβαταρ μέλους
By saxon_747
#763605
blinkys έγραψε:Όταν μιλάμε για αλλαγή κατεύθυνσης, αποφυγή κτλ το αυτοκίνητο θα τα χρειαστεί πιο συχνά και στο 99% των περιπτώσεων θα τα κάνει πιο αργά.


...και γι' αυτό το λόγο, ο οδηγός οδηγάει πιο αργά.
Αν όχι -> :s_bye
Άβαταρ μέλους
By markvag
#763606
blinkys έγραψε:
Στατιστικά του στυλ τόσοι σκοτώθηκαν με μηχανή / τόσοι οδηγούν συνολικά μηχανή Χ 100, είναι μια χαρά για πρόβλημα μαθηματικών Ε δημοτικού που μαθαίνουν πρώτη φορά τα παιδάκια τα ποσοστά. Αν πιστεύετε πως έχουν την παραμικρή επαφή με την πραγματικότητα ή αποδεικνύουν κάτι, επιτρέψτε μου να διαφωνήσω.

:s_whiteflag :s_bye



E, εντάξει, αν διαφωνούμε με την πραγματικότητα, φταίει η πραγματικότητα... :s_whiteflag

Και ξαναλέω, η ένστασή μου δεν είναι στο ότι κάποιοι (πολλοί; λίγοι; δεν έχει σημασία) επιλέγουν να κυκλοφορούν με μηχανάκια, η ένστασή μου είναι στην προσπάθεια να γίνει το άσπρο μαύρο.


Yugo_para_siempre έγραψε:Ειλικρινα νομιζα πως ολοι θα συμφωνουσαμε σε αυτο χωρις μεγαλες διαφωνιες.


Κι εγώ...


blinkys έγραψε: για να αποδείξουμε πως όποιος οδηγάει μοτοσυκλέτα έχει 100% πιθανότητες να έχει σοβαρό ατύχημα, παραδίνομαι. Έχετε δίκιο.


Προφανώς και ΚΑΝΕΙΣ δεν είπε κάτι τέτοιο. Το μεγαλύτερο ρίσκο απέχει πολύ από τη βεβαιότητα (ακόμα και αν το ρίσκο είναι κατά πολύ μεγαλύτερο).

Αμφισβητείς στα στατιστικά που λένε πως οι αναβάτες μοτοσυκλετών έχουν πολύ περισσότερους θανάτους / χλμ;; Έχεις άλλα στατιστικά που να αποδεικνύουν την άποψή σου; Αν οι θάνατοι / χλμ είναι κακό νούμερο για συγκρίσεις, ποιό είναι καλύτερο; Και θέλω νούμερα, γιατί η άποψή σου πως η μηχανή έχει καλύτερη ενεργητική ασφάλεια, είναι απλά αυτό: άποψη. Αν έχει όντως καλύτερη ενεργητική ασφάλεια θα πρέπει να έχει λιγότερα ατυχήματα / χλμ. Υπάρχει αυτό το στατιστικό;

Εδώ πχ, οι άνθρωποι που πληρώνουν για τα ατυχήματα, λένε τα εξής (όλα τα στοιχεία είναι από επίσημες πηγές στις ΗΠΑ):

Motorcycles are by their nature far less crashworthy than closed vehicles. They are also less visible to other drivers and pedestrians and less stable than four-wheel vehicles.


In 2019, motorcyclists were nearly 29 times more likely than passenger car occupants to die in a crash per vehicle miles traveled.


(συγνώμη, δεν είναι 70 φορές πιο επικίνδυνες, είναι μόνο 29 φορές πιο επικίνδυνες).

Επίσης, οι ίδιοι έχουν, εκτός από τους θανάτους / χλμ, και τους θανάτους / όχημα:

Εικόνα

Και πάλι οι μοτοσυκλέτες είναι πολύ πιο επικίνδυνες.

Επίσης, έχουν και τον αριθμό ατυχημάτων στον οποίον εμπλέκονται:

Εικόνα

Θα διαπιστώσεις πως είναι 25 φορές περισσότερα από τα αυτοκίνητα / χλμ και 58 φορές περισσότερα / όχημα. Εάν είχαν μεγαλύτερη ενεργητική ασφάλεια, δεν θα έπρεπε να εμπλέκονται σε λιγότερα ατυχήματα; Πώς αλλιώς αποδεικνύεται η μεγαλύτερη ενεργητική ασφάλεια, εκτός από τη δυνατότητα που σου παρέχει να αποφύγεις το ατύχημα; (ο ορισμός της ενεργητικής ασφάλειας)

Εάν έχεις κάποιο άλλο στατιστικό (και ΟΧΙ άποψη) να το συζητήσουμε. Πάντως, από τα στοιχεία που βρίσκω εγώ πουθενά δεν τεκμαίρεται η μεγαλύτερη ενεργητική ασφάλεια των μοτοσυκλετών.

georgetz έγραψε:
το εικονικό προσπέρασμα (π.χ προσπέραση νταλίκας σε συγκεκριμένα μέτρα) ψάχνεις , όπως μετρούν και ορισμένα έντυπα και μη του αυτοκινητιστικού χώρο όπου προφανώς μια μεσαία π.χ μηχανή είναι πολύ πιο σβέλτη απο ένα μεσαίο αντίστοιχα όχημα , τι άλλο χρειάζεται ? :lol:



Η ενεργητική ασφάλεια λοιπόν είναι αποκλειστικά και μόνο το γρήγορο προσπέρασμα;;; Δηλαδή τίποτε άλλο δεν υπάρχει;;;



Νίκος Παππάς έγραψε:
Πέρα από το γεγονός ότι οι μηχανές είναι επικινδυνοτερες του αυτοκινήτου στο οποίο όλοι συμφωνούμε

RMX3363


Εεεε... Να που δεν συμφωνούμε ούτε καν σε αυτό...


blinkys έγραψε:
Στατιστικά του στυλ τόσοι σκοτώθηκαν με μηχανή / τόσοι οδηγούν συνολικά μηχανή Χ 100, είναι μια χαρά για πρόβλημα μαθηματικών Ε δημοτικού που μαθαίνουν πρώτη φορά τα παιδάκια τα ποσοστά. Αν πιστεύετε πως έχουν την παραμικρή επαφή με την πραγματικότητα ή αποδεικνύουν κάτι, επιτρέψτε μου να διαφωνήσω.

:s_whiteflag :s_bye




blinkys έγραψε:Βρε καλέ μου άνθρωπε Yugo. Γιατί να αλλάξεις δέκα φορές κατεύθυνση με την μηχανή;


Μία χρειάζεται, πχ Transit σφάζει κόκκινο και πετάγεται ξαφνικά μπροστά σου κλείνοντας το ρεύμα σου και πρέπει να το αποφύγεις και να επιστρέψεις στη δική σου. Εντάξει, ποτέ δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο στην Ελλάδα, το ξέρω