Γενικά αυτοκινητιστικά θέματα
Άβαταρ μέλους
By dstou
#163825 Έχουμε άιφόουν, NIKON, Αντίντας, Σόνι, Χιούλετ Πάκαρντ, Παιονίρ, κ.οκ. made in China εδώ και χροοοοόνια. Τα αγοράζουμε, τα έχουμε αποδεχθεί, έχουν βγει σκυλιά, πληρούν τα δυτικά στάνταρντ και τις πιστοποιήσεις, γλιτώσαμε και κάποια λεφτά από το να ήταν Made in USA/Japan/Germany/FRANCE.
Mercedes/BMW/Porsche/Lexus/Υοu name it made in China, India ή και Vietnam γιατί δεν έχουμε ακόμη? Tι φρενάρει τους κολοσσούς της αυτοβιομηχανίας να πάνε σε μια χώρα χαμηλού κόστους και να παράξουν εκεί? Ρητορικά τα ερωτήματα.
400 ευρώ κάνει το κάθε αμάξι για να έρθει με το πλοίο από την Σαγκάη στην ευρώπη. Φτηνό εργατικό δυναμικό υπάρχει σε αφθονία, συνδικάτα χειραγωγημένα με άνωθεν εντολές, τεράστια εξοικείωση με manufacturing μεγάλης κίμακας, υποδομές, αστείρευτο αποθεματικό σπουδασμένων (π.χ. 180+ ειδικότητες μηχανικών έχει το κινέζικο τεχνικό επιμελητήριο στις τάξεις του). Φτηνά αμάξια γιοκ όμως. :(

Κάτι σχετικό
http://money.cnn.com/2015/08/18/autos/gm-export-buick-china-us/
Άβαταρ μέλους
By dstou
#163831 Ενώ τα άιφόουν εκεί δεν τραβάνε, οπότε μας τα φορτώσανε σε εμάς για να μην πάει χαμένη η παραγωγή? Καμόν, είναι απάντηση αυτή? Τι εμποδίζει τη Μερσεντέ να προθέσει μια βάρδια στο υφιστάμενο εργοστάσιο για εμάς μόνο?
Για να μην πω να αξιοποιήσει τα τρελλά αποθεματικά της αναγείροντας ένα νέο εργοστάσιο -εξπόρτ όνλι- στο διπλανό οικόπεδο και να εξάγει αφειδώς E250 CDI σε ευρώπη σε τιμές Όπελ Ινσίνια 1.8 άτμο?
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#163839
dstou έγραψε:Ενώ τα άιφόουν εκεί δεν τραβάνε, οπότε μας τα φορτώσανε σε εμάς για να μην πάει χαμένη η παραγωγή? Καμόν, είναι απάντηση αυτή? Τι εμποδίζει τη Μερσεντέ να προθέσει μια βάρδια στο υφιστάμενο εργοστάσιο για εμάς μόνο?
Για να μην πω να αξιοποιήσει τα τρελλά αποθεματικά της αναγείροντας ένα νέο εργοστάσιο -εξπόρτ όνλι- στο διπλανό οικόπεδο και να εξάγει αφειδώς E250 CDI σε ευρώπη σε τιμές Όπελ Ινσίνια 1.8 άτμο?


Ο στόχος της Mercedes δεν ήταν και δεν είναι να πουλάει φτηνά αυτοκίνητα, έφτιαξε μετά από προσπάθειες ένα status που τις αποφέρει τεράστια κέρδη με μικρότερη παραγωγή, δεν τις λείπουν οι πωλήσεις και τα κέρδη για να αλλάξει το target group της, φτιάχνει αμάξια όπως τα θέλει και όποιος μπορεί τα αγοράζει, αν ο κόσμος σταματήσει να τα αγοράζει τότε θα αλλάξει κατεύθυνση, για τώρα δεν βλέπω να την απασχολεί να φτιάξει περισσότερα και φτηνότερα, και αν αυξήσει την παραγωγή της θα είναι για μεγιστοποίηση των κερδών της και όχι για να κατεβάσει τις τιμές.

Αν με ένα merc 200 βγάζει 2-3 φορές περισσότερο κέρδος από ότι πχ η Huyndai από ένα i20 γιατί να το κάνει ?

Ξέρεις πολλά εργοστάσια με το status της Merc να πυροβολάνε τα πόδια τους ?
Άβαταρ μέλους
By D-Jet
#163840
dstou έγραψε:Ενώ τα άιφόουν εκεί δεν τραβάνε, οπότε μας τα φορτώσανε σε εμάς για να μην πάει χαμένη η παραγωγή? Καμόν, είναι απάντηση αυτή? Τι εμποδίζει τη Μερσεντέ να προθέσει μια βάρδια στο υφιστάμενο εργοστάσιο για εμάς μόνο?
Για να μην πω να αξιοποιήσει τα τρελλά αποθεματικά της αναγείροντας ένα νέο εργοστάσιο -εξπόρτ όνλι- στο διπλανό οικόπεδο και να εξάγει αφειδώς E250 CDI σε ευρώπη σε τιμές Όπελ Ινσίνια 1.8 άτμο?

Καλομελέτα κι έρχεται...
Ούτως ή άλλως μ@λ@κίες μερσεντές είναι πλέον, δεν ξεφεύγουν και πολύ από την ανακυκλώσιμη λογική του iphone, όπου ξέρεις ότι σε 2-3 χρόνια θα πετάξεις to "n" για να πάρεις το "n+1".
Έτσι όπως διαμορφώνεται η κατάσταση, τα σύγχρονα ΙΧ γερνούν πριν την ώρα τους (με την έννοια ότι γίνονται ασύμφορα πολύ πιο γρήγορα από ότι παλιά) και πρέπει να τα αντιμετωπίζεις όπως οποιαδήποτε άλλη συνδρομητική υπηρεσία που την αξιολογείς συναρτήσει του εισοδήματός σου.
Η γνώμη μου ειναι ότι όπου και να είσαι στον κόσμο, ως ιδιώτης, το να αγοράσεις καινούργιο αυτοκίνητο με παραπάνω από το 1/3 του ετήσιου διαθέσιμου εισοδήματός σου είναι μεγάλη σαχλαμάρα πλέον (το 1/3 να το δεχτώ και με το ζόρι κιόλας επειδή είσαι και petrolhead) μιας και δύσκολα θα αποσβέσεις αυτό το ποσό πριν γεράσει το αυτοκίνητο...
Δε νομίζω ότι θα χαλούσε κανέναν συνεπώς μια τέτοια κίνηση (υπάρχει ακόμα θέμα στην κίνα, ωστόσο, όπου πρέπει ο βασικός μέτοχος, νομίζω να είναι το κράτος).
Άβαταρ μέλους
By D-Jet
#163841
21 quadra έγραψε:Ξέρεις πολλά εργοστάσια με το status της Merc να πυροβολάνε τα πόδια τους ?


Βασικά όλη η γερμανική οικονομία βασίζεται στη state-of-the-art εικόνα που έχει καταφέρει να χτίσει τόσα χρόνια. Όπως πολύ σωστά γράφεις, αν την Ε στην αμερική την πουλήσουν $55Κ αντί για $50Κ έχει μεγάλη επίπτωση απο πλευράς ανταγωνιστικότητας; Αφού αν ο γιάπης θέλει μερσεντές, μερσεντές θα πάρει (αν το κάνει αυτό η hyundai την έκατσε, όμως).
Για αυτό και λέμε ότι το dieselgate θα τους αλλάξει τα φώτα γενικότερα...

Από την άλλη, δεν μπορεί να κρατήσει και για πολύ ακόμα αυτό το παραμύθι, μιας και ανεξάρτητα από τη vw, ακόμα και η μερσεντές (υποθέτω και οι άλλοι αλλά δεν ξέρω) είναι εξαιρετικά αντιφατική εικόνα που έχει αφήσει τα τελευταία χρόνια (συνοπτικά λέω κάποια θέματα: W168 που κουτρουβαλάνε, w169 με σκουριασμένο καθρέπτη μηχανής εκ κατασκευής, W202 και 210 που σαπίζουν, R170 με φτηνιάρικο εσωτερικό, W211 και 220 με ηλεκτρικά προβλήματα _ήμαρτον δλδ_κ.α.) με το μύθο που έπλασαν με 1000 ζόρια εδώ και δεκαετίες.

Υποθέτω ότι όλα αυτά τα χρόνια απέφευγαν να μεταφέρουν την παραγωγή τους εκεί (ή δεν το έλεγαν ανοικτα :ninja: ) για να μη χαλάσουν το made in germany, πλέον δε νομίζω ότι μπορούν να κρυφτούν πίσω από αυτό και πολύ...
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#163848 Για να αλλάξει πολιτική μιας τέτοιας τάξης μεγάθους βιομηχανία πρέπει να έρθουν τα πάνω - κάτω και όχι μόνο από έναν παράγοντα αλλά από πολλούς, επίσης το να κουβαλάει στην Ευρώπη από την Κίνα ένα αμάξι με κόστος 400€ πρέπει να έχει σημαντικό κέρδος από το κόστους και να συνυπολογίσει και άλλα έξοδα και επιπτώσεις.

Ποιότητα παραγωγής
Ποιότητα Α! υλών
Τις αντιδράσεις των αγοραστών, των συνδικάτων, των εργατών μετάλλου, τους ενδεχόμενους φόρους από εισαγωγή εκτός Ε.Ε
Την μείωση της παραγωγής εντός της Γερμανίας και ενδχομένων και το κλείσιμο κάποιων μονάδων
Την μείωση του όγκου εξαρτημάτων των υποκατασκευαστών που θα αναγκάσει σε αύξηση των τιμολογίων τους κλπ
Την σημαντική απώλεια του status της μάρκας που έχει το made in China έναντι του made in Germany

Είναι διαφορετικό με τα εργοστάσια των Ευρωπαίων στην Αμερική από ότι θα είναι να εξάγουν προς την Ευρώπη από την κίνα, και αν κάνουν τέτοιο θα είναι ενδεχομένως για ένα περιορισμένης παραγωγής πολύ ειδικό μοντέλο, κάτι τέτοιο μπορούν να το περάσουν στον κόσμο, αλλά για μαζική παραγωγή δεν πρόκειται να γίνει.
Άβαταρ μέλους
By D-Jet
#163862
21 quadra έγραψε:Για να αλλάξει πολιτική μιας τέτοιας τάξης μεγάθους βιομηχανία πρέπει να έρθουν τα πάνω - κάτω και όχι μόνο από έναν παράγοντα αλλά από πολλούς...

ΙΜΗΟ, από τη στιγμή που περνάνε 2 δεκαετία στη σειρά κρίση ταυτότητας, οι αλλαγές μπορεί να είναι και απότομες. Ειδικά το παράδειγμα της μερσεντές και της vw είναι χαρακτηριστικό: έχτισαν το brand-name πάνω σε χαρακτηριστικά που δεν υπάρχουν σημέρα και σε φιλοσοφίες που δεν ακολουθούν πλέον.
Σκέψου τι σχέση έχει ένα 123 με ένα 212 σύγχρονο... από το εντελώς βασικό workhorse των 95 ίππων (60 στο πετρέλαιο :lol: ) στο εντελώς πολυτελές (και με 180 άλογα ταυτόχρονα). Το πρώτο είναι εξαιρετικά αξιόπιστο και το κρατάς για μια ζωή (αλλά από επιδόσεις, ντιζάιν και πολυτέλεια, τάφος σκέτος) το δεύτερο είναι παντού καλό (αλλά πουθενά εξαιρετικά καλό για να δικαιολογεί το κόστος της αγοράς του). Το κοινό του πρώτου είναι εντελώς καθορισμένο και "ταγμένο" στη λογική του προϊόντος, το κοινό του δεύτερου είναι όποιος έχει λεφτά και έχει φάει το παραμύθι...

Κάτι αντίστοιχο με το γκολφ των 60 ίππων και το tsidsg...

Έ, όσο και να ακούγεται περίεργο, το 123 (από τα τελευταία στη σειρά που έφτιαξαν τη φήμη της εταιρείας) δεν είχε πολλούς άμεσους ανταγωνιστές ενώ το 212 τους έχει όλους! Μοιραία, συνεπώς, θα μπει στη ζυγαριά και αν δε μετρήσει το όνομα (που κρυφά όλοι ξέρουμε ότι είναι παραμύθι) είναι καμένο από χέρι...
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#163873 Άντε να πείσεις τον Έλληνα ότι το αστέρι είναι θαμπό ή τον Αμερικάνο της Καλιφόρνια που θεωρεί ότι ανεβαίνει επίπεδο όταν αγοράζει αστέρι, προπέλα, κυκλάκια ή Lexus, εκεί πια θεωρεί ότι σώζει τον πλανήτη.
Άβαταρ μέλους
By htanso21
#163936
21 quadra έγραψε:Άντε να πείσεις τον Έλληνα ότι το αστέρι είναι θαμπό ή τον Αμερικάνο της Καλιφόρνια που θεωρεί ότι ανεβαίνει επίπεδο όταν αγοράζει αστέρι, προπέλα, κυκλάκια ή Lexus, εκεί πια θεωρεί ότι σώζει τον πλανήτη.


Δεν έχει να κανει με τον έλληνα.
Αυτες οι εταιρίες εχουν φτιάξει τέτοια δυνατά ονόματα, οπου σε ολο τον κόσμο το ιδιο ισχύει.
Άβαταρ μέλους
By markvag
#163944
21 quadra έγραψε:
Ξέρεις πολλά εργοστάσια με το status της Merc να πυροβολάνε τα πόδια τους ?


Ακριβώς...

Ποιος θα αγόραζε μία Μερκ Κινέζικη;;;;;

Και ποιος θα αγόραζε μία Μερκ φθηνή;;;;

Πουλάνε ακριβώς επειδή είναι ακριβές :iconcool:
Άβαταρ μέλους
By dstou
#163987
Ποιος θα αγόραζε μία Μερκ Κινέζικη;;;;;


O ίδιος κόσμος που αγοράζει μερσεντέ γερμανική ή αμερικάνικη και που πιο πριν πήραν άιφοουνζ από την Φόξκον και είπαν 'ευχαριστώ δώσμου κι άλλο', είναι θέμα πλασαρίσματος, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν θα υπάρχουν στην αρχή αναστολές από κάμποσους (αλλά παράλληλα και υπερκέρδη λόγω της διαφοράς κοστολογίων).
Συν και κάποιοι άλλοι που άμα το φέρεις σε τιμή Όπελ θα τσιμπήσουν και αυτοί (και μάλλον αυτοί είναι και οι περισσότεροι δυνητικοί αγοραστές) .
Μπορείς κάλλιστα να έχεις και τις δύο γραμμές παραγωγής ταυτόχρονα και να διαλέγουν ότι θέλουν για κάποιο μεταβατικό διάστημα, σε 10 χρονάκια ουδείς θα δίνει σημασία, το ζήσαμε σε όλους τους υπόλοιπους κλάδους που προανέφερα. Μπορείς να βάλεις κάποια έντρι μοντέλα στο εργοστάσιο Κίνας και τα υπόλοιπα γιούροπ ή αμέρικα. Μπορείς να βάλεις τα ηλεκτρικά και τα υβρίδια εκεί, είναι χάι τεκ μοντέλα και η Κίνα έχει τελικά περισσότερες υποδομές, τεχνογνωσία αλλά και μομέντουμ στην ηλεκτροκίνηση από την οποιαδήποτε Γερμανία.
Μπορεί να πάει η Κουβαδοβάγκεν εκεί, μην κολλάτε στη μερσέντα και να φτάσει την τιμή τους κάπου ανάμεσα σε Ντάτσια και ΚΙΛ και να μαζέψουν όλο το μάμαλο.

Γιατί δεν πάνε όμως? Γιατί μοντελάκια μέιντ ιν Τσάινα θα δούμε μόνο από την Βόλβο στα προσεχώς? Είναι λιγότερο χάικα από τα μερσεντέ, τα πεμβέ και τα άουντι? Η μήπως επειδή η λεγάμενη είναι πλέον κινέζικων συμφερόντων και παράλληλα υπάρχει κάποιος κεκελυμένος προστατευτισμός? Και αν υπάρχει, με τι ανταλλάγματα δίδεται? Παίρνει δηλαδής τηλέφωνο τον κ.Κουάντ η μαντάμ Μέρκελ και του λέει να ξεχάσει τα σχέδια που κάνει και να μείνει Μόναχο και να πληρώνει μικτά 3.500 ευρώ τον κάθε γερμανό ή αμερικάνο υπάλληλό της και ο αιμοδιψής βιομήχανος που τρέφεται από τον μόχθο του εργάτη λέει μάλιστα? Έτσι σκέτα? :whistlink:
Άβαταρ μέλους
By belgarion
#164042
markvag έγραψε:
21 quadra έγραψε:
Ξέρεις πολλά εργοστάσια με το status της Merc να πυροβολάνε τα πόδια τους ?


Ακριβώς...

Ποιος θα αγόραζε μία Μερκ Κινέζικη;;;;;

Και ποιος θα αγόραζε μία Μερκ φθηνή;;;;

Πουλάνε ακριβώς επειδή είναι ακριβές :iconcool:

Νομίζω ότι ο Μάρκος έχει πιάσει το νόημα.Ή νομίζετε ότι αν η apple βγάλει iphone στα 100 και στα 200 ευρω θα συνέχισε να χρεώνεται το κάθε ψώνιο για να φαίνεται το μήλο στις selfies?Κάπου διάβασα ότι η Samsung σκοπεύει να σταματήσει να βγάζει φθηνά τηλέφωνα,γιατί άραγε?

.