Γενικά αυτοκινητιστικά θέματα
Άβαταρ μέλους
By The Ace
#160345
fubar.gr έγραψε:
The Ace έγραψε:Έχω την εντύπωση ότι όλα τα μοντέλα με ηλεκτρονικό χειρόφρενο έχουν και κάποιου είδους hill-start/stop assist, ώστε το αυτοκίνητο να παραμένει ακίνητο μέχρι να το "κουνήσεις" εσύ εσκεμμένα με το γκάζι, καθώς δεν ξέρεις την ακριβή στιγμή που δένει/λύνει το ηλεκτρονικό χειρόφρενο. Έτσι τουλάχιστον γίνεται στα Citroen....


Όχι, δυστυχώς αυτό που λές είναι η εξαίρεση, όχι ο κανόνας.

Στα πιό πολλά αυτοκίνητα μάλιστα πρέπει να είναι πατημένο και το φρένο για να λύσει ή δέσει το χειρόφρενο. Οπότε το να το ξεκινήσεις στην ανηφόρα με χειρόφρενο δέν γίνεται γιατι όσο και να πατάς το διακόπτη αυτό δέν θα λύνει.


Για να είμαστε ακριβείς, στα γαλλικά (υποθέτω PSA group, σωστά ?), το ηλεκτρονικό χειρόφρενο έρχεται πακέτο με hill-start/stop, ώστε να μην εξαρτάσαι από το πότε θα λύσει το ηλεκτρονικό, αφού πατάς το πλήκτρο και *κάποια* στιγμή μετατρέπεται η εντολή σου σε πράξη. Μέχρι εκείνη τη στιγμή, αλλά και για 2" ακόμα, το αυτοκίνητο παραμένει ακίνητο χωρίς να χρειάζεται να πατάς φρένο. Αυτό δουλεύει και ανεξάρτητα από το χειρόφρενο, αν είσαι σε κεκλιμένο δρόμο (ανηφόρα/κατηφόρα).

Ορθώς επίσης λες ότι πρέπει να έχεις πατημένο το φρένο (σου βγάζει και σχετικό μήνυμα), αλλά αν επιμείνεις στο γκάζι, τότε το χειρόφρενο λύνεται και πάλι μόνο του μετά από 1-2" (πάλι με σχετικό μήνυμα στην οθόνη). Αν όμως απλά πατήσεις το πλήκτρο χωρίς φρένο, τότε το χειρόφρενο παραμένει δεμένο.

Ελπίζω να μην σας έμπλεξα περισσότερο....
Άβαταρ μέλους
By kobulis
#160395 Δεν έχεις κανένα λόγο να ασχοληθείς με το κουμπί από το χειρόφρενο της C5, είναι οτοματίκ, απλά βάζεις μία πρώτη (ή όπισθεν) και ξεκινάς σα να μην υπήρχε. Ο μόνος λόγος να το κάνεις είναι αν θέλεις να τσουλήσει λίγο το αυτοκίνητο προς την κατεύθυνση της κατηφόρας.

Πάντως τις πρώτες ημέρες με τη C5 είχα θέμα με το hill assist που πατάει φρένο για 1-2 δευτερόλεπτα. Συνηθισμένος από το αυτόματο Μερσεντέ του πατέρα που πατάει φρένο ασταμάτητα (μέχρι να ξεκινήσεις) σε ανηφόρα, άφηνα το μεσαίο πεντάλ και είχα μιά ωραιότατη έκπληξη 1-2 sec αργότερα. :tomato:
Άβαταρ μέλους
By j.marr
#160399 Ερώτηση.

Γιατί συνηθίζεται αυτόματα να έχουν επιλογέα ταχυτήτων λεβιέ αντί πχ. κουμπιά. Κάποια έχουν περιστροφικό (βλ. Jaaag) αλλα τα περισσότερα κάποιου είδους λεβιε.
Άβαταρ μέλους
By drdino
#160405 Περιστροφικά ή μικρά λεβιεδάκια (όπως bmw, merc κλπ) έχουν όσα κιβώτια είναι shift by wire. Όσα είναι συμβατικά, με τον λεβιέ να καταλήγει στο σασμάν αυτό καθεαυτό, έχουν τον πιο παραδοσιακό λεβιέ.
Άβαταρ μέλους
By j.marr
#160420
drdino έγραψε:Περιστροφικά ή μικρά λεβιεδάκια (όπως bmw, merc κλπ) έχουν όσα κιβώτια είναι shift by wire. Όσα είναι συμβατικά, με τον λεβιέ να καταλήγει στο σασμάν αυτό καθεαυτό, έχουν τον πιο παραδοσιακό λεβιέ.


Και κάμποσα DCT έχουν. VW, forδ κλπ :hmmm: :hmmm:
Άβαταρ μέλους
By drdino
#160443 Όχι, δεν είναι κανονικός, δεν έχει τις μεγάλες διαδρομές των κλασικών. Ηλεκτρονικός διακόπτης είναι ουσιαστικά.
Άβαταρ μέλους
By Scotch
#160449 Σχετικά με το "ποδόφρενο" της mercedes, στις ανηφόρες (αν χρειαστεί) είναι εξίσου πρακτικό με το συμβατικό χειρόφρενο. Προσωπικά αυτό που με ανησυχεί ελαφρώς είναι το πόσο εύκολο είναι να το απασφαλίσει κάποιο παιδικό χεράκι (και δεν είμαι σίγουρος ότι υφίσταται κάποια δικλείδα ασφαλείας όπως π.χ. της ζώνης, που αναφέρθηκε).
Άβαταρ μέλους
By drdino
#160455
kostis20 έγραψε:Εμφανισιακα είναι ίδιος με "παραδοσιακό".


Nope, oύτε εμφανισιακά είναι ίδιος, ούτε το haptic feedback που παίρνεις είναι ίδιο.

Πχ

Εικόνα

vs

Εικόνα
Άβαταρ μέλους
By kostis20
#160464
drdino έγραψε:
kostis20 έγραψε:Εμφανισιακα είναι ίδιος με "παραδοσιακό".


Nope, oύτε εμφανισιακά είναι ίδιος, ούτε το haptic feedback που παίρνεις είναι ίδιο.

Πχ

Εικόνα

vs

Εικόνα

Λες να μη ξέρω πως είναι?Αφού το έχω στο αμάξι μου.
Για κανονικός λεβιες φαίνεται.Ούτε κουμπάκι είναι ,ούτε διακόπτακι όπως έγραψε παραπάνω.
Άβαταρ μέλους
By drdino
#160481 Ποιόν έχεις στο αμάξι σου;