fubar.gr έγραψε:Πολλα αμερικανικα της δεκαετιας του 60 ειχαν κουμπακια στο ταμπλω αντι για λεβιε.
< >
Και ένα απο το '56:
Αυτό απο Chrysler του '61
Εδώ πολλά παρόμοια, κυρίως απο αμερικάνικα αυτοκίνητα: https://www.google.com/search?q=push+bu ... 66&bih=657
τα φλας δεξια , μαζι με την κορνα
τα φωτα αριστερα ,μαζι με υαλοκαθαριστήρες
οπως αριστερα ηταν και ο διακοπτης εκκίνησης (η μιζα που λεμε)
ειχε και τσοκ
πλακα πλακα χειροφρενο δεν χρησιμοποιώ ποτε στις ανηφορες
πιο πολυ με δυσκολευει με χειροφρενο , παρα χωρις
επισης ολα αυτα τα ηλεκτρονικα χειροφρενα μου την σπανε
nass έγραψε:Πως ξεκινάς σε ανηφόρα με "χειρόφρενο" τύπου Mercedes ?
Πιο εύκολα απ' ότι με το κλασσικό!
Απασφαλίζει πιο εύκολα, απλά τραβάς το μοχλό... Στο κλασσικό πρέπει να πατήσεις το κουμπάκι, πιθανώς να το σηκώσεις λίγο προς τα πάνω και μετά κάτω...
Το πιο εύκολο βέβαια είναι το ηλεκτρικό... όπου απλά δεν ασχολείσαι...
fubar.gr έγραψε:Στα πιό πολλά αυτοκίνητα μάλιστα πρέπει να είναι πατημένο και το φρένο για να λύσει ή δέσει το χειρόφρενο. Οπότε το να το ξεκινήσεις στην ανηφόρα με χειρόφρενο δέν γίνεται γιατι όσο και να πατάς το διακόπτη αυτό δέν θα λύνει.
Γιατί να γίνει αυτό;;;;
Στη Νίτσα είτε έχεις το hill holder (που δεν χρειάζεται να κάνεις κάτι για να μπει... λειτουργεί αυτόματα, εκτός κι αν το απενεργοποιήσεις από το μενού), είτε μπορείς να χρησιμοποιήσεις το χειρόφρενο. Λύνεται από μόνο του όταν πατήσεις γκάζι. Μπορείς να απενεργοποιήσεις την αυτόματη λειτουργία αυτή από το μενού, αλλά γιατί να το κάνεις;;;;;;
alexandros.K έγραψε:επισης ολα αυτα τα ηλεκτρονικα χειροφρενα μου την σπανε
Κι εγώ αυτό φοβόμουν όταν πήρα τη Νίτσα, αλλά τελικά είναι πολύ ωραίο πράγμα για ένα μη σπορ αμάξι...
Citroen C4 Picasso 1,8 => Η (Γουρου)Νίτσα => Πωλήθηκε!
MWB 320i Ε90 => Η μπεμπέκα
kostis20 έγραψε:Για κανονικός λεβιες φαίνεται
Δεν έχει πολλές θέσεις όπως ο κανονικός λεβιές που έχει σύνδεση με το κιβώτιο. Αυτό απλά είναι ηλεκτρικός διακόπτης.
Απλα εμφανισιακα είναι σαν κανονικός λεβιες.Δεν είναι κουμπάκι ουτε μικρο λεβιεδάκι όπως στην MB ή στα νέα της audi.
Ο γερομπισμπίκης σε νέες περιπέτειες.
Κάτω η δικτατορία των shorts.
Εδώ λίγο πολύ σε όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα έχουμε δύο διακόπτες πίσω απο το τιμόνι, οπου ο αριστερός ελέγχει τα μεγάλα φώτα και τα φλάς και ο δεξιά τους καθαριστήρες.
Στα δεξιοτίμονα οι λεβιέδες είναι ανάποδα, δηλαδή δεξια για τα φώτα και αριστερα για τους καθαριστήρες.
Πιθανόν να υπάρχουν και επιπλέον λεβιεδάκια για το cruise control η το ηχοσύστημα και στα φορτηγά για έλεγχο του retarder.
Στα γερμανικά γενικά τα φώτα ανάβουν απο ένα περιστροφικό διακόπτη στο ταμπλώ κάτω αριστερα απο το τιμόνι:
Τα πιό παλιά είχαν διακόπτες αυτόυ του στύλ:
Ή κάτι τέτοιο:
Στα γαλλικά και τα ασιατικά (γιαπωνέζικα, κορεατικα) τα φώτα ανάβουν περιστρέφοντας τον αριστερο λεβιέ του τιμονιού. Εδώ απο κάποιο Hyundai:
Στα ευρωπαικά αυτοκίνητα (πλήν Mercedes) τα μεγάλα φώτα λειτουργούν ώς εξής: απαλό τράβηγμα για σινιάλο και δυνατό τράβηγμα του αριστερού λεβιέ για να ανάψουν μόνιμα. Στα Ασιατικά (και Mercedes) τραβάς για σινιάλο και σπρώχνεις για μόνιμο άναμα.
Τα Mercedes, όπως και με τα χειρόφρενα, είναι εδώ μια κατηγορία απο μόνα τους, καθώς έχουν έναν μόνο λεβιέ απο την αριστερή πλευρά που ελέγχει και φώτα και καθαριστήρες.
Το ασημένιο κουμπάκι είναι για τα πιτσιλιστήρια
Το ίδιο και στα Mercedes φορτηγά:
Εδώ στη θέση του κουμπιού για τα πιτσιλιστήρια είναι η κόρνα. Σε αυτή τη θέση είχαν την κόρνα και κάποια παλιότερα γαλλικά.
Ο μοχλοδιακόπτης της Mercedes φαίνεται δύσχρηστος αρχικά, αλλά μόλις τον συνηθίσεις είναι πολύ εργονομικός
Απο κεί και πέρα υπάρχουν διάφορα περίεργα, κυρίως σε παλιότερα αυτοκίνητα, όπως αυτό το ανοσιούργημα απο Citroen Visa που έβαλε στην πρώτη σελίδα ο 21 quadra:
Αυτός ο ποδοδιακόπτης αναβοσβήνει τα μεγάλα φώτα. Υπήρχε σε αμερικάνικα και αγγλικά αυτοκίνητα της δεκαετίας του 60. Ένας απο τους λόγους που καταργήθηκε απο αυτή τη θέση ήταν γιατι τότε τα αυτοκίνητα σκουριάζανε εύκολα και ο διακόπτης χάλαγε
Άλλα αυτοκίνητα σε αυτή τη θέση είχαν μία φούσκα, η οποία ήταν για τα πιτσιλιστήρια των καθαριστήρων. Δουλεύει δηλαδή σαν νεροπίστολο, όχι ηλεκτρικά μοτεράκια και βλακείες.
Κάποια πιό παλιά αυτοκίνητα είχαν για τα φλάς διακόπτη στο ταμπλώ σαν αυτόν. Φυσικά δέν έχει αυτόματη επαναφορά όταν ισιώσει το τιμόνι
Και εδώ έχουμε τα χειριστήρια απο ένα Citroen DS
Το 1 είναι για τους υαλοκαθαριστήρες, πάνω κάτω για επιλογή ταχύτητας και τραβώντας για πιτσιλιστίρια. Οι καθαριστήρες φυσικά χωρίς αυτόματη επιστροφή, δηλαδή όταν κλείσεις το διακόπτη μένουν στη μέση του τζαμιού.
Το 2 ελέγχει φλάς, κόρνα και τα μεγάλα φώτα. Το φλάς φυσικά δέν έχει αυτόματη επαναφορά.
Η κόρνα έχει μία ιδιαιτερότητα. Τραβώντας ελαφρια κάνει "ευγενικό" κορνάρισμα με τη μία κόρνα μόνο. Τραβώντας πιό δυνατά κάνει "άγριο" κορνάρισμα και με τις δύο κόρνες. Αυτό ήταν ένα feature που είχαν αρκετά αυτοκίνητα της εποχής και μάλλον θα ήταν χρήσιμο και στα σημερινά.
Το 3 ανάβει τα φώτα. Περιστρέφοντας επιλέγεις μικρή-μεσαία σκάλα, και πιέζοντας προς τα μέσα ανάβουν τα έξτρα φώτα που είχε το DS που στρίβανε μαζί με το τιμόνι.
Το 4 είναι ο λεβιές ταχυτήτων. Το DS είχε μονοκόματο μπροστινό κάθισμα οπου μπορούν να κάτσουν 3 άτομα, οπότε είχε το λεβιέ πάνω στο τιμόνι
Το αναποδο που εχω παρατηρησε στα περισσοτερα μοντελα που εχουν εκκεντρο το χειροφρενο, στη δεξιοτιμονη εκδοχη τους το εχουν απο την αριστερη πλευρα κοντα στο συνοδηγο...
Nαί είναι μια ελαστική φούσκα, την έχω οδηγήσει μέσα - έξω στο συνεργείο που δούλευα πιτσιρικάς.
pic upload
21 quadra έγραψε:Το ποδόφρενο και ο μηχανισμός του, ανήκει στην Citroen DS 19 Decapotable
Nαί είναι μια ελαστική φούσκα, την έχω οδηγήσει μέσα - έξω στο συνεργείο που δούλευα πιτσιρικάς.
Το δικό μου DS είναι μεταγενέστερο και έχει κανονικό πεντάλ.
Χαρακτηριστικό είναι το πόσο ελάχιστη δύναμη ήθελε και η φούσκα και το πεντάλ για να πιάσει. Ήθελε βελούδινο πάτημα και αρκετή προπόνηση για να καταφέρεις να το φρενάρεις σαν κανονικό αυτοκίνητο και να μήν κολλάς στο παρπρίζ καθε φορά.