fubar.gr έγραψε:The Ace έγραψε:Έχω την εντύπωση ότι όλα τα μοντέλα με ηλεκτρονικό χειρόφρενο έχουν και κάποιου είδους hill-start/stop assist, ώστε το αυτοκίνητο να παραμένει ακίνητο μέχρι να το "κουνήσεις" εσύ εσκεμμένα με το γκάζι, καθώς δεν ξέρεις την ακριβή στιγμή που δένει/λύνει το ηλεκτρονικό χειρόφρενο. Έτσι τουλάχιστον γίνεται στα Citroen....
Όχι, δυστυχώς αυτό που λές είναι η εξαίρεση, όχι ο κανόνας.
Στα πιό πολλά αυτοκίνητα μάλιστα πρέπει να είναι πατημένο και το φρένο για να λύσει ή δέσει το χειρόφρενο. Οπότε το να το ξεκινήσεις στην ανηφόρα με χειρόφρενο δέν γίνεται γιατι όσο και να πατάς το διακόπτη αυτό δέν θα λύνει.
Για να είμαστε ακριβείς, στα γαλλικά (υποθέτω PSA group, σωστά ?), το ηλεκτρονικό χειρόφρενο έρχεται πακέτο με hill-start/stop, ώστε να μην εξαρτάσαι από το πότε θα λύσει το ηλεκτρονικό, αφού πατάς το πλήκτρο και *κάποια* στιγμή μετατρέπεται η εντολή σου σε πράξη. Μέχρι εκείνη τη στιγμή, αλλά και για 2" ακόμα, το αυτοκίνητο παραμένει ακίνητο χωρίς να χρειάζεται να πατάς φρένο. Αυτό δουλεύει και ανεξάρτητα από το χειρόφρενο, αν είσαι σε κεκλιμένο δρόμο (ανηφόρα/κατηφόρα).
Ορθώς επίσης λες ότι πρέπει να έχεις πατημένο το φρένο (σου βγάζει και σχετικό μήνυμα), αλλά αν επιμείνεις στο γκάζι, τότε το χειρόφρενο λύνεται και πάλι μόνο του μετά από 1-2" (πάλι με σχετικό μήνυμα στην οθόνη). Αν όμως απλά πατήσεις το πλήκτρο χωρίς φρένο, τότε το χειρόφρενο παραμένει δεμένο.
Ελπίζω να μην σας έμπλεξα περισσότερο....