- 16 Ιουν 2015, 09:37
#124153
krom έγραψε:Παίδες το ξέρατε ότι σε έναν τούρμπο η ισχύς δεν αυξάνεται γραμμικά με στροφές?
Όχι ε?
Τώρα το μάθατε
Παραδείγματα μη γραμμικής αύξηση ιπποδύναμης
Υποθέτω ότι, όντας σε κυρίως αυτοκινητιστικό forum, οι περισσότεροι γνωρίζουν τα βασικά των ΜΕΚ, τον τύπο υπολογισμού της ιπποδύναμης, καθώς και τα χαρακτηριστικά των Ν/Α και turbo κινητήρων. Άρα, μάλλον χιούμορ κάνεις
Η ροπή -που μάλλον εννοείς- δεν ανεβαίνει γραμμικά, και ειδικά στους σύγχρονους turbo κινητήρες είναι βασικότατο ζητούμενο να έχει μέγιστη τιμή ΠΟΛΥ νωρίς (~1500σαλ) και να έχει μορφή τραπεζίου με όσο το δυνατόν μεγαλύτερο και υψηλότερο plateau (οροπέδιο) μέγιστης τιμής, ενώ παλιότερα ήταν πιο συχνά τριγωνική κατανομή (ή Poisson σε "ειδικές" περιπτώσεις τύπου Uno και Charrade
). Ακόμα και έτσι, η ιπποδύναμη συνεχίζει να αυξάνεται με κάποια "γραμμική" μορφή, αφού είναι γινόμενο επί των σαλ, οι οποίες είναι η τιμή του άξονα (χ).
Στο θέμα μας τώρα, οι βασικοί λόγοι περιορισμού της μέγιστης ροπής στις πρώτες σχέσεις έχουν να κάνουν με ομαλότερη συμπεριφορά (πιο "πολιτισμένη"), μείωση της καταπόνησης των λοιπών μηχανικών (οι απότομες και γρήγορες εναλλαγές ροπής σε ρουλεμάν, γρανάζια, πλανητικά κλπ μπορεί να οδηγήσουν σε πρόωρες φθορές και αστοχίες), και φυσικά αλλαγή της "προσωπικότητας" του αυτοκινήτου (αναλόγως του σε ποιο κοινό απευθύνεται).
π.χ. δεν θα παραξενευτώ αν αυτοί οι περιορισμοί ροπής/υπερπίεσης βγαίνουν στιγμιαία σε κάποιο Race/Corsa mode, ή αν ενεργοποιηθεί το launch control (υπάρχει ? δεν ξέρω....)