Τα μοντέλα των κατασκευαστών που οι χρήστες επέλεξαν να έχουν χωριστή ύπαρξη!
Άβαταρ μέλους
By prof
#65821 Εικόνα

H Mitsubishi είναι ένα σύμπλεγμα εταιριών (με αυτόνομη λειτουργία η κάθε μία) με τεράστιο εύρος προιόντων, το μεγαλύτερο group στην Ιαπωνία. Η Mitsubishi Motors αποτελεί το υποσύνολο που κατασκευάζει οχήματα.

Έχει μια μακρά ιστορία στο μηχανοκίνητο αθλητισμό. Αποτελεί το πιο πετυχημένο κατασκευαστή στο Ντακαρ με 12 τίτλους εκ των οποίων οι 7 συνεχόμενοι απο το 2001 έως και το 2007.

Στο WRC έχει έναν τίτλο, το 1998 αλλά αρκετούς οδηγών (4 συνεχόμενους ο Τομι Μάκινεν από το 1996 έως και το 1999). Αποσύρθηκε επισήμως μετά την περίοδο του 2005. Προφανώς και έχει μπει στην ιστορία του αθλήματος με όπλο το Lancer Evolution.

Η πολιτική έκδοση μετράει πλέον 10 γενιές και κατά πάσα πιθανότητα δεν θα το ξαναδούμε σε αυτή την μορφή. Έχει μπει στο πάνθεον της αυτοκίνησης πέρα από την όποια τεχνολογία κουβαλάει, για το πως μπορεί ένα εργοστασιακό "φτιαγμένο" γήινο αυτοκίνητο, να προσφέρει πρόσφυση, αίσθηση και χρόνους που συγκρίνονται με εξωγήινα (από άποψη τιμής) αυτοκίνητα..

Οι γενιές, επι τροχάδην είναι οι επόμενες. Αναλυτικά (στην αγγλική γλώσσα) .


Evolution I
1992-1994

Εικόνα


Evolution ΙΙ
1994-1995

Εικόνα


Evolution III
1995-1996

Εικόνα


Evolution IV
1996-1998

Εικόνα


Evolution V
1998-1999

Εικόνα


Evolution VI
1999-2001

Εικόνα


Evolution VII
2001-2003

Εικόνα


Evolution VIII

2003-2005

Εικόνα


Evolution IX
2005-2007

Εικόνα


Evolution X

2007-2014

Εικόνα

Ο αποχαιρετισμός θα γίνει με μία επετειακή έκδοση των 470-480 ίππων:

Εικόνα

@@@

Κάποιες προσωπικές παρατηρήσεις κυρίως για το Χ:

- Σχεδιάστηκε από τον Βόσνιο σχεδιαστή, Omer Halilhodžić, ο οποίος ήταν στην VW από το 1991 έως το 1994, στην Mitsubishi από το 1995 έως το 2007, οπότε και μεταπήδησε στην Μερσεντές και σήμερα είναι στην σχεδιαστική ομάδα της Ferrari :svivhaha: .

- Η χωρητικότητα του κινητήρα παραμένει εξαρχής στα δύο λίτρα. Η ιπποδύναμη κυμάνθηκε (επισήμως) από τα 250 έως τα 300 άλογα. Στο Ηνωμένο Βασίλειο παρουσιάζονται παραδοσιακά από το εκεί τμήμα εκδόσεις των 360 και 400 αλόγων. Στο Χ για πρώτη φορά είναι κατασκευασμένο το μπλοκ απο αλουμίνιο σε αντίθεση με τις προηγούμενες γενιές και έχει αρκετές βελτιώσεις.

- Για πρώτη φορά επίσης στο Χ παρουσιάστηκε διπλοσύμπλεκτο κιβώτιο 6 ταχυτήτων, το TC-SST (Twin Clutch, Sportronic Shift Transmission). Είναι κατασκευασμένο από την Getrag. Δεν θυμάμαι σίγουρα αν είναι το μοναδικό αλλά είναι από τα λίγα ανάλογα στα οποία στο "χειροκίνητο" ανεβάζει προς τα πίσω και κατεβάζει προς τα εμπρός, σε αντίθεση με κάτι ακροβασίες από Τσουφενχάουζεν μεριά που πρέπει να είσαι ο Μαικ Λαμαρ. Το χειροκίνητο έμεινε με 5 ταχύτητες. Προφανώς φαίνεται οπισθοδρόμηση και ίσως στην εθνική να λείπει η 6η ταχύτητα αλλά, υποθέτω, ότι οι 5 ταχύτητες επιλέχτηκαν για λόγους αντοχής του κιβωτίου. Για αυτό και το FQ400 στην Αγγλία προσφέρεται μόνο με χειροκίνητο.

Εικόνα

- Το σήμα κατατεθέν αποτελεί το σεντάν σχήμα και η πίσω αεροτομή (σιδερώστρα). Πρακτικά, χωρίς να είμαι αεροδυναμιστής της Boeing, νομίζω ότι αποκτά νόημα από τα 170-180χλμ/ώρα και πάνω. Σε κάποιους αποτελεί το ιερό δισκόποτηρο του μοντέλου, σε άλλους αποτελεί καγκουριά. Στην Αμερική έχει βγει και επίσημη έκδοση με χαμηλό χειλάκι:

Εικόνα

Ωωωωπ, λάθος φωτό... :shifty:

Εικόνα

Σαφώς ομορφότερο στα μάτια μου.

- Η τετρακίνηση θεωρείται από τις καλύτερες, αν όχι η καλύτερη, στην αγορά. Στο Χ εφαρμόστηκε η τελευταία γενιά S-AWC (Super All Wheel Control) που ελέγχει ένα σκασμό παραμέτρους. Διαθέτει τρεις ρυθμίσεις λειτουργίας. Ασφαλτο, Χώμα και Χιόνι και ανάλογα μεταβάλει την συμπεριφορά του. Κάποιες πληροφορίες επιγραμματικές στα αγγλικά . Αυτό το σύστημα και ο τρόπος λειτουργίας του είναι που δημιουργεί (κατά ένα μεγάλο μέρος) την πρόσφυση.

Η τοποθέτηση του κινητήρα σε κλασική "προσθιοκίνητη" προσέγγιση (εγκάρσια) του προσφέρει πιο μαζεμένη τη μάζα σε σχέση με τα τετρακίνητα της Audi π.χ. Ο κινητήρας είναι σχεδόν πάνω στον εμπρόθιο άξονα ενώ στα Audi είναι σχεδόν έξω από τον ... προφυλακτήρα κάνοντας τα αρκετά εμπροσθόβαρα. Αυτό ήταν ίσως προσόν στα Ράλυ για την απαραίτητη τοποθέτηση του Γερο Βάλτερ Ρερλ αλλά στην καθημερινότητα του στοφιλικίου δεν είναι ίσως και μεγάλο προσόν.

Audi RS4 B7:

Εικόνα

Evo X:

Εικόνα

- Το εσωτερικό είναι μάλλον λιτό και ανήκει στην κατηγορία "μπες και οδήγα. Για αυτό με πλέρωσες και όχι για να ζουλάς πλαστικά". Θα το έλεγα μινιμαλ. Μου αρέσει στο Χ ο πίνακας οργάνων που πέρα από τις απαραίτητες λυχνίες και την μικρή οθόνη (έγχρωμη από το 2010 και μετά στο MR) έχει ταχύμετρο και στροφόμετρο. Ούτε ρολόγια (AMG) ούτε άλλα περιττά. "Τι σου πα πριν ρε μάστορα? Μπες και οδήγα...", σαν να λέει πάλι.

Εικόνα

Εικόνα

- Tα καθίσματα είναι της Recaro. Στην MR είναι και θερμαινόμενα.

Εικόνα

- Υπάρχει GPS, σύστημα πολυμέσων με σκληρό δίσκο 30gb και 750 βατ ισχύ. Με 10 ηχεία (αν θυμάμαι καλά) και το sub στο πορτ μπαγκαζ. Made in Japan, παρακαλώ.

- Το πορτμπαγκάζ είναι μάλλον μικρό για το μήκος (έχει μήκος όσο μια Ε90 BMW περίπου) λόγω της τετρακίνησης, της μπαταρίας και του υγρού υαλοτέτοιων, που είναι πίσω. 195 λίτρα διαβάζω στο Αμέρικα (στην έκδοση MR έχει και subwooder που πιάνει αριστερά αρκετό χώρο) αλλά δεν ξέρω πως βγήκε αυτό το νούμερο. Με το μάτι τελείως μου δείχνει κανά 250-280άρι (με γουφερ ή χωρίς). Μπορεί βέβαια να είναι και 195 πράγματι, που είναι πολύ λίγο με τα σύγχρονα δεδομένα.

Εικόνα

- Η αξιοπιστία θεωρείται από όσα διαβάζω, πολύ καλή. Για όσο φυσικά παραμένει μαμά το αυτοκίνητο ή με ένα ήπιο πρόγραμμα. Είχε δεχτεί μια ανάκληση για τον ιμάντα (τον εξωτερικό. Ο κινητήρας έχει αλυσίδα για τα μέσα) που έφευγε από την θέση του αλλά από εκεί και έπειτα μικροθέματα.

μπορείτε να δείτε κάποιες τεχνικές αναλύσεις κινητήρα και τετρακίνησης, στρογγυλής τραπέζης, που δείχνουν, για μένα, και ένα μέρος της φιλοσοφίας αυτής της κατασκευής.

Κανείς δεν ξέρεις ποια θα είναι η συνέχεια, αν θα έχει το ίδιο όνομα ή κάποιο τελείως διαφορετικό. Υβριδικές παπαρ..ούνες ακούγονται, μισοτζιπάκια και άλλα τέτοια. Οποια και αν είναι η συνέχεια μετά από 23 περίπου χρόνια ένα μεγάλο κεφάλαιο της αυτοκίνησης κλείνει μάλλον με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Παρακαλώ, τους όποιους κατόχους να γράψουν εμπειρίες συντήρησης, αίσθησης, προβλημάτων κλπ.

Lovers επίσης μπορούνε να γράφουνε.

Haters επίσης μπορούνε να γράφουνε αλλά με σεβασμό γιατί εδώ τελούμε μνημόσυνο... :s_howdy
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#65873
Άβαταρ μέλους
By drdino
#65881 Για γράφτε κανένα έξοδο συντήρησης (Νάσο;), γιατί στα ιντερνετς πέφτει αρκετή τρομοκρατία, ειδικά σε σχέση με τα ιμπρέζα. Πέραν την βενζίνης εννοείται, αυτή είναι δεδομένη. :lol:
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#65884 η συντηρηση ειναι φθηνη Ντινο,ειδικα σε σχεση με ιμπρεζα(και οχι μονο,ακομα και με ''συμβατικα'' αυτοκινητα).Αξιοπιστα υπερ του δεοντος ειναι,απλα θελει λιγο προσοχη στους κανιβαλισμους με την μεταδοση.Επισης σουπερ αξιοπιστα μοτερ που αντεχει πολυ πουσαρισμα,ειδικα το 9αρι.Ηλεκτρικα ουτε λαμπα,πολλαπλασιαστες δεν εχω ακουσει ποτε,τρομπες ποτε,ρουλμαν τροχων ποτε,μπεκ ποτε,εγγεφαλοι μοτερ-διαφορικων ποτε,ηλιθια βραχυκυκλωματα,λαμπακια που αναβουν ποτε κλπ
Μολις βρω λιγο χρονο(γιατι εχει Μοντε τωρα :innocent: ) θα γραψω πιο αναλυτικα.
Ντινο παρε ενα στην Αγγλια που ειναι τζαμπαμαν,κατεβαινεις Ελλαδα και το κανουμε φωτοβολιδα με μια εξατμιση(800 μαζι με χουφτα νταουνπαιπ) προγραμμα(500) φιλτρο αερα+ αγελαδα(200) τρομπα βενζινης(150)
Ειδικα εσυ που καταλαβαινεις αρκετα, με την χαρτογραφηση των διαφορικων θα αλλοφρονησεις.Δεν τελειωνει η παιδικη χαρα ΠΟΤΕ.
Το μονο μειον τα καυσιμα.Εαν μπορεις να εχεις 2ο κανα ρημαδι που θα τρωει τα πολλα ετησια χλμ,ειναι καλη περιπτωση.Τα κανει ολα καλα σε πολυ μεγαλο βαθμο,ακομα και για εκει που δεν εχει φτιαχτει.
Εμενα θελω να με θαψουν με δαυτο. :lol:
Άβαταρ μέλους
By popolaros
#65940 είχε γραφτει στο drive, αν θυμαμαι καλα, οτι δεν βαλανε 6αρι κιβωτιο στο X επειδη δεν χωρουσε....


- πως γινεται η συντηρηση να ειναι φθηνη; τι οριζουμε συντηρηση;

- στην αγγλια, αν αγορασεις καποια φτερουγα σε σκιζει η ασφαλεια....
Άβαταρ μέλους
By Billopoulos
#65983 Για τετοια αυτοκινητα :inlove: :inlove: , επιτρεπονται και τα greeklish! :lol: :lol:

Με εχει κανει ο Λ.Κυρκος -αρκετα παλιοτερα- χωματινη "βολτα" με το GrN του... :vava:
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#66186
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#66191
Άβαταρ μέλους
By nass
#66219 Δεν έχω χρόνο οπότε θα επανέλθω αλλά για αρχή -πάντα αναφέρομαι στο Χ:

- Ο χώρος αποσκευών είναι κάπου πάνω από τα 300 λίτρα (κάπου είχα διαβάσει 323) και σίγουρα μεγαλύτερος από τα 280 του TypeR που είχα παλιά. Ωστόσο παραδέχομαι ότι είναι από μικρός έως απογοητευτικός σε σχέση με το μέγεθος του αυτοκινήτου. Πάντως δεν εμπόδισε να μεγαλώσουν 2 μικρά παιδιά με δεκάδες εκδρομές χωρίς ποτέ να χρειαστούν αηδίες όπως μπαγκαζιέρες κτλ. και πραγματικά απορώ με κάποιους που δεν τους φτάνουν 400-500 λίτρα -γούστα.

- Το αρχικό στήσιμο είναι όντως μέτριο (για Evo ε ?): γέρνει και βγάζει σχετικά εύκολα μούρες. Με αλλαγή αναρτήσεων με κάτι σουηδικές-πως-τις-λένε :shifty: έγινε καταπληκτικό για δρόμο (ούτε γέρνει, ούτε κοπανάει και κάνει ακριβώς ό,τι του πεις), για πίστα θέλει λίγο σκληρότερα ελατήρια αλλά ποιός ασχολείται

- Ο ταχύτερος τρόπος οδήγησης (παρότι οδηγείται όπως θέλεις) είναι ο απλούστερος: καλό σημάδι, μία αποφασιστική τιμονιά και γκάζι όσο νωρίς αντέχεις για να βγεις με τα 4 χωρίς σπιναρίσματα και δράματα. Ούτε τοποθετήσεις ούτε αηδίες. Ομως τα χιλιόμετρα που μαζεύει είναι ασύλληπτα (150-200 αβασάνιστα σε επαρχιακούς δρόμους, όπου νομίζω ότι είναι στάνταρ ό,τι ταχύτερο κινείται) και θέλει αυτοσυγκράτηση γιατί η Φυσική παραμονεύει.

- Αρχικές τιμές για ανταλλακτικά είναι πέραν πάσης πραγματικότητας: €960 για μπροστινά τακάκια :omg: εννοείται βέβαια ότι βρίσκεις σιγά-σιγά άκρες και τώρα βρίσκω εξαιρετικά Carbotech XP8 €500 το σετ. O "Σ" νομίζει ότι δεν έχεις Evo αλλά Rolls-Royce.

- €100-120 ολικό κόστος αλλαγής λαδιών σε εξουσιοδοτημένο με δικά μου λάδια. Το μόνο που είναι ακριβό είναι το λάδι του SST (δε θυμάμαι πόσο αλλά έτσουξε)

- Καίει πολύ και μάλιστα 100άρα -12 λτ/100 είναι πρακτικά ελάχιστη κατανάλωση (με 140-150 με cruise control στον αυτοκινητόδρομο) και εύκολα καίω ένα ρεζερβουάρ 55 λίτρων Αθήνα-Σπέτσες :metalo: Το μοναδικό επί της ουσίας μειονέκτημα

- 80Κ χλμ. και σχεδόν 6 χρόνια μετά μόνη βλάβη ένας MAF εντός εγγύησης (αλλά μου την έσπασε γιατί έβγαλε check engine ενώ ήμουν στο Δίστομο έτοιμος να κατέβω για Ιτέα :superman: ) και ένα σωληνάκι υποπίεσης που βγήκε και έψαχνα να βρω τι στην ευχή έγινε

- Με έχουν ταράξει στα μικροχτυπήματα, μέχρι που πριν 3 μήνες έπεσε από τον αέρα πάνω σε Α κολώνα και μπροστινό φτερό η ταμπέλα μιας μπυραρίας απέναντι στο σπίτι μου και έκανε από μία γούβα :protest: :rant:

- Παίρνει άλογα ευκολότατα, το δικό μου πήρε 54 άλογα τροχό (από 242 --> 296) μόνο με πρόγραμμα (όλα τα άλλα μαμά και παραμένουν έτσι)

Συνέχεια στο επόμενο.
Άβαταρ μέλους
By nass
#67391 Μερικά ακόμα κατόπιν λαϊκής απαίτησης :lol: :metalo:

- Οταν λέω "λάδια δικά μου" εννοώ ότι πήγα στο εξουσιοδοτημένο με τα 5 λίτρα Castrol Edge 5W30, που είχα αγοράσει έξω, και μου τα άλλαξαν με το φίλτρο. Ολικό κόστος μαζί με τα λάδια και την εργασία €100-120 (γιατί συνήθως είχα περίσσεμα από την προηγούμενη φορά οπότε άλλοτε αγόραζα 4 άλλοτε 5 λίτρα, παίρνει κάπου 4.3)

- Οπως κάθε Evo, η μετάδοση παίρνει 2 διαφορετικά λάδια:
Βαλβολίνη GL4 (πχ. Motul 90PA) για τα ίδια τα διαφορικά (3 μπλοκέ)
ATF (λάδι για αυτόματα κιβώτια) που είναι για το SAWC
συν επιπλέον το λάδι του κιβωτίου για το SST, που δεν είναι απλή βαλβολίνη αλλά ένα ειδικό της Mitsubishi κομματάκι ακριβό (€150 ? αν θυμάμαι καλά ?)
Τα λάδια της μετάδοσης θέλουν αλλαγή κάθε 30Κ χλμ. και του κιβωτίου κάθε 80Κ αν θυμάμαι καλά εγώ τα είχα αλλάξει στις 50Κ επειδή είχε βγάλει 2-3 φορές σε πίστα μήνυμα υπερθέρμανσης.
Ακριβή κόστη κτλ. δεν θυμάμαι, πρέπει να τσεκάρω το βιβλιαράκι του αυτοκινήτου, πάντως είναι μικρότερο από το κόστος λαδιών του κινητήρα (μικρές ποσότητες, με 2 λίτρα βαλβολίνη καθαρίζεις). Πες δηλαδή ότι κάθε 30Κ δηλ. κάθε 4 αλλαγές λαδιών κινητήρα, κάνεις άλλη μία. Το μόνο θέμα είναι ότι μετά θέλεις εξαέρωση το SAWC το οποίο είναι μια πολύπλοκη και χρονοβόρα διαδικασία

- Ξέχασα να γράχω ότι λάδια στον κινητήρα αλλάζω κάθε 7500, που είναι και ο συνιστώμενο. Πριν αρχίζουν οι διαμαρτυρίες να πω ότι μιλάμε για κινητήρα με ειδική ισχύ 150 ίππων/λίτρο...

- Το SST είναι καλό για τα γούστα μου, είμαι και κάποιας ηλικίας. Μάλλον δεν είναι επιπέδου Porsche αλλά σίγουρα καλύτερα από DSG σε ταχύτητα αλλαγών και γενικότερη ποιότητα. Στο πρόγραμμα "Normal" κάνει το αυτοκίνητο σχετικά ράθυμο αλλά ΟΚ και πιο οικονομικό για κίνηση σε πόλη με αλλαγές στροφών νωρίς-νωρίς ωστόσο με το που θα βρεθείς σε δρόμο με στροφές είναι απαραίτητο το "Sport" που αλλάζει ταχύτητες (πάντα στο αυτόματο προφανώς) στο red line και έχει επίσης και καλύτερη απόκριση στο γκάζι. Αλλά βέβαια σε αυτές τις περιπτώσεις παίζουν στάνταρ τα paddles τα οποία είναι από μαγνήσιο :superman: πολύ καλού μεγέθους και σταθερά στην κολώνα του τιμονιού :thumbsup: προσβάσιμα πρακτικά σε κάθε θέση του τιμονιού. Οι αλλαγές στο χειροκίνητο είναι γρήγορες αν και κάποιοι λένε ότι "καθυστερεί" -δεν το έχω διαπιστώσει, ίσως σε κάποιο συγκεκριμένο (πχ. δημοσιογραφικό) αυτοκίνητο. Υπάρχει και το "S-Sport" πρόγραμμα για χρήση σε πίστα, το οποίο κάνει απότομες αλλαγές (γκαπ-γκουπ) αλλά who cares. Σε καμία περίπτωση το κιβώτιο δεν αλλάζει ταχύτητα μόνο του στον κόφτη :roll: Μοναδικό μειονέκτημα, η υπερθέρμανση σε βάρβαρη χρήση σε πίστα (μόνο στα Μέγαρα το έχω δει και μόνο όταν βάζω 2α στις Κ1, Κ4 και Κ9 αν και μπορεί να τις πάρει και με 3η, στις Σέρρες δεν το παθαίνει) που παλιότερα με έβαζε σε σκέψεις για τοποθέτηση ενός μεγαλύτερου ψυγείου λαδιού του κιβωτίου με ανεμιστηράκι κτλ. Υπόψην ότι η άλλη εναλλακτική, το 5άρι χειροκίνητο, έχει πολύ κοντή 5η, με αποτέλεσμα το ταξίδι να γίνεται λίγο βασανιστήριο (φασαρία, κατανάλωση).

- Το τιμόνι (2 και κάτι στροφές :metalo: ) δεν έχει τόσο καλή αίσθηση όσο του ΙΧ αν και είναι εξίσου ακριβές. Και πάλι εξηγώ: για Evo, δηλ. με πολύ ψηλά στάνταρ.

- Σαν αμάξωμα το Χ είναι πολύ καλύτερο από το ΙΧ (το ξέρω έχοντας δει και "γυμνά" τέτοια λόγω αγώνων) αλλά και 100 κιλά βαρύτερο...

- Για την υψηλή κατανάλωση διευκρινίζω: το πρόβλημα δεν είναι ότι μπορεί να κάψει 30 λίτρα στα 100. 300-350 άλογα είναι αυτά και θέλουν φαί (σκεφτείτε πχ. αντίστοιχα νούμερα με Μ3 ιδίως Ε92) και όταν κινείσαι γρηγορότερα από οτιδήποτε άλλο στο νομό :lol: αυτό είναι αναμενόμενο. Το πρόβλημα είναι ότι η ελάχιστη κατανάλωση είναι υψηλή ακόμα και σε πχ. κίνηση σε αυτοκινητόδρομο με τίποτα δεν φτάνεις Θεσσαλονίκη χωρίς ανεφοδιασμό (ΟΚ ίσως αν πηγαίνεις με 100... δεν το έχω δοκιμάσει... υπόψην ότι και με 150 σταθερά, που καίει 11.5-12.5, και πάλι κινείσαι ταχύτερα από το 99% των αυτοκινήτων, απλά εύκολα θα μπορούσες να πηγαίνεις με 200 και να καίει 17...)

Με λίγα λόγια: αν θέλετε ένα αυτοκίνητο all around για καθημερινό, οικογένεια κτλ., αξιόπιστο, με δυνατότητα υπερόπλου και πίστας το ΣΚ, το Χ είναι, με την εξαίρεση της υψηλής κατανάλωσης (και ίσως για κάποιους το σχετικά μικρό χώρο αποσκευών), πολύ καλή επιλογή και μπορεί να βρεθεί μεταχειρισμένο σε λογική τιμή. Το ΙΧ είναι πιό στοχευμένο, πιο "παιχνίδι" αλλά αντίστοιχα λιγότερο all around.

Ο,τι άλλο θέλετε, ρωτάτε.
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#67416