- 04 Φεβ 2015, 18:33
#73128
Κίκιζας . έγραψε:...απο τις μεχρι στιγμης πληροφοριες για τα τεχνικα χαρακτηριστικα, εαν θυμαμαι σωστα, εγινε λογος για κατανομη ροπης μεχρι και 70% πισω με 30% εμπρος. Εαν ισχυει κατι τετοιο, θα ειχε ενδιαφερον να μαθουμε σε νορμαλ συνθηκες μετακινησης, ποιο ειναι το -default- ποσοστο κατανομης...
Το default είναι 100% μπροστά - ~0% πίσω, το οποίο μπορεί να πάει στιγμιαία στο ανάποδο αν χρειαστεί. Για κάποιο λόγο αντί για "έως και 100% της ροπής πίσω" δηλώνουν 70%, αυτό γίνεται φυσικά, (αν ο συμπλέκτης δεν έχει πλήρη εμπλοκή αλλά 30% ολίσθηση) αν και πιστεύω πως το ανέφεραν επίτηδες για να λάβεις εσύ και οι περισσότεροι (το 99.9% των δημοσιογράφων συμπεριλαμβανομένων) την εντύπωση ότι είναι κάτι ανάλογο μιας πχ Gallardo και πως έχει "πισωκίνητη" συμπεριφορά αφού "το 70% της ροπής πάει πίσω".
Κίκιζας . έγραψε:Ως κεντρικο διαφορικο, εχει επιλεγει η λυση πολυδισκου συμπλεκτη?
Υπάρχει ένα pto που απλά στέλνει κίνηση πίσω (όπως πχ σε ένα samurai μπροστά) και αντί κεντρικού διαφορικού υπάρχει η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη αντλία και ο πολύδισκος συμπλέκτης. Το σύστημα είναι λογικά της BorgWarner (που έχει αγοράσει το αντίστοιχο τμήμα της haldex) μιας και αυτό χρησιμοποιείται από μοντέλα της ίδιας πλατφόρμας (ex kuga κλπ). Ασχέτως προέλευσης, λειτουργεί με τον ίδιο ακριβώς τρόπο όπως αυτό των Golf R / Audi S3 / AMG A45 / Volvo S60R / Audi TT κλπ.
Κίκιζας . έγραψε:Το torque vectoring παντως, απ' όσο κατάλαβα, στην συγκεκριμενη μεταδοση, πιθανότατα θα βοηθάει σε μια πιο ουδέτερη προς υπερστροφική διάθεση έστω, (αντί για την αρχική τάση υποστροφής που συνηθίζεται σε τέτοιες υλοποιήσεις) υπό πίεση.
Σε τέτοιες υλοποιήσεις υπάρχει μία πολύ μικρή τάση υπερστροφής που εκμηδενίζεται όταν περάσει το ~5% της περίσσειας ισχύος πίσω. Αυτό λόγω κεντρικού συμπλέκτη, Είναι σημαντική η διαφορά με τα συστήματα με κεντρικό διαφορικό (όπως του Imprezza ή πχ ενός A4) γιατί εκεί οι πίσω τροχοί μπορεί να παραλαμβάνουν μόνιμα μεγαλύτερη ισχύ και να έχεις πραγματική υπερστροφή ισχύος διαρκείας (ανάλογα και το setup μετάδοσης κλπ φυσικά). Στα συστήματα με κεντρικό συμπλέκτη ότι και να κάνεις πρακτικά συμπεριφέρονται σαν προσθιοκίνητο με πρόσφυση ανάλογη αυτής που θα είχε το ίδιο αμάξι με 160 άλογα, όχι 320.
Το ενεργό διαφορικό μειώνει την υποστροφή,
δεν μπορεί να προκαλέσει υπερστροφή ισχύος.j.marr έγραψε:Μικρότερο τόξο πίσω γιατί??
Στέφανε δες το παρακάτω άθλιο σχηματάκι (δε βρήκα κάτι καλύτερο από ίντερνετ, αλλά νομίζω βγάζει νόημα)
Όταν στρίβει το αυτοκίνητο, επειδή μόνο οι εμπρός τροχοί στρέφονται, πρακτικά ο κατακόρυφος άξονας γύρω από τον οποίο περιστρέφεται (yaw - διατοιχισμός) είναι πολύ πιο κοντά στους πίσω τροχούς από ότι στους εμπρός. Φαντάσου ότι είσαι σταματημένος, κόβεις το τιμόνι τέρμα αριστερά (
) και προχωράς λίγα μέτρα. Ο πίσω άξονας θα κάνει ελάχιστη απόσταση (πρακτικά περιστρέφεται σχεδόν γύρω από τον εαυτό του) ενώ ο εμπρός θα κάνει ένα σημαντικού μήκους τόξο.
τα λέω χύμα και τσουβαλάτα, αν παρεξηγηθεί κανείς, ξυδάκι!! (όχι εντάξει, πλάκα κάνω, όλοι φιλαράκια είμαστε βρε παιδιά!)