- 07 Απρ 2021, 18:59
#701564
Νέος κάτοχος μεταχειριμένου renault clio sport tourer 1.5dci 2016 (90hp) με 145χλμ. Το αμάξι το έχω 2 εβδομάδες περίπου.
Θετικά:
+ Το αμάξι πατάει πολύ καλά σε μεγάλες ταχύτητες και δίνει σίγουρα αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου. Δεν έχει θέματα αστάθειας σε πλευρικούς ανέμους, ταλαντώσεις, κτλ. παρά τα αρκετά χιλιόμετρα που έχουν τα αμορτισέρ.
+ Η ποιότητα κατασκευής στο εσωτερικό είναι οκ (υπάρχει μια μαλακή στρώση υλικού στο ταμπλό, γενικά όλα έχουν κρατηθεί σε πολύ καλή κατάσταση).
+ Φαίνεται εξαιρετικά οικονομικό εκτός. Ταξίδεψα πρόσφατα 300χλμ σε επαρχιακό δίκτυο με μέση κατανάλωση 4λ/100χλμ με νορμαλ οδήγηση. Δεν πίστευα ότι τέτοιες καταναλώσεις είναι εφικτές.
+ Ο κινητήρας δεν βάζει φωτιά στην άσφαλτο, αλλά τραβάει μια χαρά, αρκεί να έχεις >2000rpm.
+ Το κιβώτιο μου άρεσε. Δεν είναι γρήγορο, αλλά ειναι σαφές και δεν τρώει κολλήματα (π.χ. στο να πάρει την πρώτη με χαμηλή ταχύτητα) που είναι συχνό σε πολλά άλλα.
+ Σε στροφές εμπνέει απολυτη σιγουρία, σε κάνει να νιώθεις ότι θα στρίψει με όσα και να πηγαίνεις (που όμως μάλλον το πληρώνεις λίγο σε άνεση).
Αρνητικά:
- Η ανάρτηση μου φαίνεται σφικτή. Μπορεί να φταίνε και τα λάστιχα, αλλά νιώθω τις λακούβες παραπάνω σε σχέση με άλλα αυτοκίνητα. Θα επανέλθω σε αυτό μετά απο αλλαγή ελαστικών και έλεγχο πιέσεων.
- Ο κινητήρας χαμηλά (<1500-1800rpm) δεν θυμίζει diesel... Θα έλεγα ότι οι tsi του vw group είναι παραδόξως πιο ελαστικοί χαμηλά σε σχέση με τον dci... Απο την άλλη, αυτό λειτουργεί και ανάποδα, δεν κρεμάει μετά τις 3000rpm, όπως θα περίμενες από diesel.
- Πλήρως υποκειμενικό (προερχόμενος από βενζίνη): Ο κινητήρας ακούγεται στο ρελαντί... Μου κάνει εντύπωση γιατί εξωτερικά δεν μου ακούγεται περίεργα, αλλά στην καμπίνα στο ρελαντί τελικά ακούς την χροιά του κινητήρα . Πράγμα που δεν το έχω παρατηρήσει τόσο έντονα σε κανέναν κινητήρα βεζίνης. Η αλήθεια είναι ότι δεν ξέρω αν είμαι εγώ υπερβολικός και εστιάζω σε αυτό ή αν το αμάξι έχει άλλες προδιαγραφές μόνωσης (π.χ. σε σχέση με τα ελληνικά, είναι εισαγωγής). Από την άλλη βέβαια, σε κίνηση με υψηλότερες ταχύτητες >50χλμ, είναι αρκετά ήσυχο. Σε ταξίδι δεν καταλαβαίνω διαφορά μεταξύ diesel/βενζίνης.
- Βρίσκω λίγο στην οροφή (1.87) όταν γέρνω μπροστα για να περάσω από διασταυρώσεις παρόλο που έχω το κάθισμα στην χαμηλότερη θέση. Δεν είναι θέμα αέρα στην οροφή (γιατί έχει αρκετό σε φυσιολογική θέση). Έχει περίεργη κλίση η οροφή στα σκιάδια. Συνηθίζεται βέβαια, απλά θέλει να σκύβεις λίγο προς τα κάτω.
- Η ιδέα του να μπει το κουμπί του cruise control δίπλα στο χειρόφρενο πρέπει να πάει για νομπελ αντί-εργονομίας... Συνηθίζεται και αυτό, αλλά απορώ πως το σκέφτηκαν... Επίσης, δεν έχω βρει ακόμη πως αλλάζω σταθμό από το χειριστήριο του ραδιοφώνου στο τιμόνι..
Συνολικά είμαι ευχαριστημένος προς το παρόν, να δούμε πως θα πάει και απο αξιοπιστία. Ξενέρωσα λίγο με τον ήχο ταξί και γιατί άκουγα από όλους πόσο ήσυχο είναι και περίμενα είναι πιο περιορισμένο και τις απότομες/ξερές αντιδράσεις σε ανωμαλίες, αλλά μακάρι να είναι αυτά τα μόνα μου παράπονα.