- 21 Δεκ 2014, 17:46
#53878
Μετά από 2-3 βδομάδες που το έχω οδηγήσει, γράφω αναφορά τώρα που βρήκα χρόνο.
Η
επιλογή της μηχανολογικής διάταξης (πίσω κίνηση-πίσω μηχανή) -νομίζω- δε του δημιουργεί κάτι ιδιαίτερο στο χαρακτήρα του. Στην έκδοση με τα 70 άλογα, που δοκίμασα, δεν καταλαβαίνεις τίποτα ιδιαίτερο και αν πάει να γίνει πιο παιχνιδιάρικο τα ηλεκτρονικά επεμβαίνουν άμεσα και το κόβουν. Δεν ξέρω αν στο TCe 90 είναι διαφορετικά. Μια μελλοντική έκδοση με πάνω από 100 άλογα και δυνατότητα απενεργοποίησης των ηλεκτρονικών θα είχε σίγουρα ενδιαφέρον.
Επίσης, ο κινητήρας πίσω έχει ως αποτέλεσμα να περνάει αρκετός
θόρυβος στη καμπίνα, ειδικά στις εκκινήσεις και στις αλλαγές ταχυτήτων. Κουραστικό για μένα για αυτοκινητάκι πόλης. Βέβαια ο 70άρης είναι τραχύς σε λειτουργία κινητήρας. Ίσως και πάλι ο TCe 90 να αφήνει καλύτερες εντυπώσεις και σε αυτό το τομέα, αλλά και πάλι δε νομίζω ότι θα κατατάσσεται στα πιο αθόρυβα της κατηγορίας.
Ενστάσεις έχω επίσης και για τη
κατανάλωση του. Αν και το αμάξι είχε πάνω μόνο 350 χιλιόμετρα (οπότε δε βοηθάει για ασφαλή συμπεράσματα), δε με έπεισε ότι μπορεί εύκολα η κατανάλωση εντός πόλης να περιορίζεται κάτω του 6lt / 100km. Και σε αυτή τη περίπτωση νομίζω ότι –αναλογικά- το TCe 90, που είναι και αρκετά πιο γραμμικός κινητήρας και έχει τράβηγμα από χαμηλά, θα σημειώνει καλύτερες επιδόσεις.
Πηγαίνοντας, τώρα στα θετικά: το 1ο που σε κερδίζει στη κίνηση σε πόλη είναι ο απίστευτα μικρός
κύκλος στροφής. Κάνει τις μανούβρες παιχνιδάκι. Νομίζεις ότι περιστρέφεται γύρω από τον άξονά του.
Το
πάτημά του, για τα δεδομένα της κατηγορίας, είναι σίγουρα ανάμεσα στα κορυφαία. Το τιμόνι του καλύτερο από του Twingo ii σε αίσθηση, αλλά σε καμία περίπτωση δε θυμίζει σε βάρος και αίσθηση το πολύ ωραίο τιμόνι του Clio IV.
Οι
χώροι είναι άψογοι για κατηγορία Α και σε επιβάτες και σε αποσκευές. Στο ύψος για κεφάλι για οδηγό αφήνει πολύ καλύτερο αέρα και από Clio IV. Στο χώρο αποσκευών μετά 1.30 ώρα που το οδήγησα ήταν ζεστός λόγω του κινητήρα από κάτω, αλλά όχι κάτι αρνητικό. Ούτως ή άλλως, έχει παχύ μονωτικό που κόβει σε πολύ μεγάλο βαθμό τη θερμότητα του κινητήρα. Κάθεσαι πιο ψηλά απ’ότι κρίνεις από τον εξωτερικό του σχεδιασμό. Περίμενα σε ορατότητα πλευρικά καλύτερη εικόνα, αλλά ο κάθετος σχεδιασμός του του στερεί πόντους.
Επίσης, λόγω της διάταξης κίνηση πίσω-μηχανή πίσω, στην αρχή ξενίζει το ότι νιώθεις το μπροστά κομμάτι του αυτοκινήτου σαν κούφιο και πάρα πολύ ελαφρύ και μέχρι να το συνηθίσει κανείς τα πατήματα σε στροφές είναι πιο προσεχτικά.
Στο
εσωτερικό, δεν υπάρχει γυμνό μέταλλο πουθενά όπως σε άλλα της κατηγορίας, αλλά τα πλαστικά δεν είναι και τομέας που θα ξεχωρίσει. Στα ίδια επίπεδα με τον υπόλοιπο βασικό ανταγωνισμό. Το Twingo ii ίσως να ήταν και καλύτερο στην εποχή του. Σχεδιαστικά βέβαια μέσα το βρίσκω πολύ όμορφο και χαρούμενο, σε αντίθεση με το ii που ήταν βαρετό έως άσχημο για πολλούς.
Εργονομίκα, το footrest, λόγω της διάταξης είναι πολύ πίσω και ουσιαστικά καθίσταται άχρηστο, αφού περισσότερο κουράζει παρά ξεκουράζει (τουλάχιστον εμένα που κοντεύω το 1.90).
Επίσης, τη γυάλινη επιφάνεια στους καθρέφτες οδηγού/συνοδηγού τη βρίσκω μικρή.
Ευτυχώς
τιμολογιακά δεν το κάψανε, το αντίθετο μάλλον, και έχει πληρέστατο εξοπλισμό, ενώ και αντικειμενικά είναι όμορφο αυτοκίνητο πόλης, οπότε αρκούν για να πουλήσει.
Συμπερασματικά, αν χρειαζόμουν αυτοκίνητο πόλης κατηγορίας Α θα ήταν σίγουρα στις top επιλογές μου. Μαζί με τα Fiat Panda, Hyundai i10. To τοποθετώ ένα μικρό κλικ πάνω από τις τριάδες Up/Mii/Citigo και Aygo/C1/108, γιατί ποιοτικά στο εσωτερικό είναι καλυτερο και από τις 2 τριάδες και από τη 1η τριάδα και οδηγικά (για τη 2η δεν έχω οδηγική εικόνα). Αλλά οι διαφορές μεταξύ όλων των προαναφερόμενων είναι πολύ μικρές για να πω ότι ξεχωρίζει σε κάτι αισθητά. Αν άλλο ήταν πιο οικονομικό σε κτήση/χρήση σίγουρα δε θα αποτελούσε τη κύρια επιλογή το Twingo. Το μεγαλύτερό του αρνητίκο είναι η τραχύτητα του 70 κινητήρα και ο θόρυβος που περνάει στη καμπίνα. Ελπίζω κάποια στιγμή να οδηγήσω και το 90άρι, όπου θεωρώ ότι και στα 2 αυτά θα είναι καλύτερο. Πάντως, η εμφάνιση του και η σχέση τιμής/εξοπλισμού βοηθούν σημαντικά στο να αποτελέσει μια βασική επιλογή.