- 12 Σεπ 2014, 22:00
#8723
Τι να πω κι εγώ για τον πόνο μου; Ίσως θυμάστε που είχα γράψει στο 4TForum ότι μου έβγαζε μήνυμα για faulty antipollution system, το είχα πάει στην Peugeot, μου είπαν ότι άνοιξαν το turbo και το βρήκαν να έχει πρόβλημα, αλλά εγώ δεν τους πολυ-πίστεψα γιατί δεν είχα απώλεια στην ιπποδύναμη. Ε, τώρα, έχω και συμπτώματα.
Όταν πηγαίνω με 3000-4000 στροφές σε ανωφέρειες (π.χ. προσπεράσεις), μου κάνει ένα κομπιασματάκι, και τέρμα το turbo! (ευτυχώς με τη φόρα που έχει προλαβαίνω να ολοκληρώσω την προσπέραση). Από κει και πέρα το αμάξι ψόφιο. 2 ταχύτητες κάτω, και στροφές ανεβασμένες για να πάει κάπως αξιοπρεπώς. Θυμήθηκα πώς είναι να οδηγάς ατμοσφαιρικό, και μάλιστα βαρύ (και ψόφιο!). Για προσπεράσεις, τις ξεχνώ!
Αυτός ο κινητήρας χωρίς το turbo είναι ο 120άρης που μπαίνει στα ατμοσφαιρικά 3008; Υποθέτω με χειρότερη απόδοση, αφού το turbo που δεν δουλεύει τον μπουκώνει (το κατάλαβα καλά αυτό, όταν με το turbo εκτός λειτουργίας, σε μια ανηφόρα μέσα στην πόλη κυριολεκτικά ίδρωσα να ξεκινήσει σε φανάρι, στο τσακ δεν μου έσβησε, παρόλο που ανέβασα πολλές στροφές).
Αυτό που δεν μου κάθεται καλά βέβαια είναι ότι όταν σβήσω και ξανα-ανάψω τη μηχανή το turbo δουλεύει κανονικά! Άρα, όταν σταματάει να δουλεύει το turbo, είναι σαν κάποιος αισθητήρας να του δίνει τέτοια εντολή, και όχι ότι είναι τελείως άχρηστο. Μήπως κάποιος χαλασμένος αισθητήρας (π.χ., αυτός που ελέγχει το anti-pollution system, το οποίο αναφέρει και το error message), δίνει όταν "ζορίζεται" λίγο ο κινητήρας λάθος εντολή στο turbo να σταματήσει; Ή να υπάρχει πρόβλημα σε κάποιο άλλο σύστημα, εξαιτείας του οποίου το turbo πρέπει να σταματήσει να δουλεύει;
Πείτε βρε παιδιά, γιατί έχω φρικάρει. Είναι κρίμα ένα αυτοκίνητο που είναι τόσο καλό σε όλους τους τομείς να μου βγάζει τόσα προβλήματα.