Ας γράψει ο καθένας τι θέλει να αλλάξει για να ξέρουμε.
Κάνω την αρχή λέγοντας ότι θα αλλάξω ελαστικά (Michelin Latitude tour HP 215/60/16) και μπαταρία (60AH - 640A).
Τα ελαστικά χωρίς τοποθέτηση, αφού θα τα βάλουν στην Lion για να λύσω και το πρόβλημα με τον αισθητήρα του TPMS.
Και η δική μου μπαταρία δεν έχει πρόβλημα και δουλεύει αγόγγυστα από τον Οκτ. του 2009. Την αλλάζω γιατί έκανε την δουλειά της πολλά χρόνια και τώρα που γέρασε και έρχεται και χειμώνας, δεν θέλω να μου κάνει καμία νίλα.
Μπορείς να πας σ’ έναν ηλεκτρολόγο να στην μετρήσει. Εναλλακτικά μπορείς να μετρήσεις την τάση της εσύ με ένα πολύμετρο.
Για ελαστικα ενδιαφερομαι και εγω μιας και περιμενα το καλοκαιρι να περασει και μετα να τα αλλαξω, απο Οκτ 09 αν και το αυτοκινητο εχει μολις 22000 αρχισαν να εχουν φθορες.
Βαγγελης απο Βεροια
Pitt ξερεις οτι ειμαι μεσα και στα 2 ! Εγω θα χρειαστω τοποθετηση
Απο οτι καταλαβα για λαστιχα ειμαστε 3-4
Αν και χαμένος καιρός από το 4tforum ελπίζω να είναι πιο συχνός επισκέπτης εδώ για να ανταλλάσσουμε εμπειρίες για τις Γαλλίδες μας.
Των Οκτώβριο κλείνει τέσσερα χρόνια και μια που το θυμήθηκα πρέπει να περάσω και ΚΤΕΟ !!
Η αλήθεια είναι ότι αφήσαμε πολύ υλικό πίσω μας, χρήσιμες πληροφορίες, εμπειρίες, λύσεις σε προβλήματα και ένα σωρό άλλα.
Ελπίζω να μη χαθούν όλα αυτά γιατί θα είναι κρίμα.
Νομίζω πως ενημέρωσα όλους τους κατόχους 3008 αλλά αν μου διέφυγε κάποιος, ζητώ συγγνώμη.
Ας δώσουμε λίγο χρόνο και στους υπόλοιπους για να μας βρούν και να δούμε τελικά πόσοι θα αλλάξουμε ελαστικά και μπαταρία.
Σίγουρα χρειάζεται και ο JohnyX αλλά δεν είμαι σίγουρος για τον Zonas. Θα δούμε...
@iomy συγγνώμη που εχθές δεν ήμουν αναλυτικός σχετικά με τον έλεγχο της μπαταρίας, αλλά δεν είχα χρόνο να γράψω λεπτομέρειες.
Λοιπόν, σωστός έλεγχος της μπαταρίας συνήθως γίνεται από ηλεκτρολόγο γιατί πρέπει εκτός από τάση, να μετρήσει και τον ηλεκτρολύτη, να λάβει υπόψη του την θερμοκρασία κλπ. Ένδειξη για την κατάσταση της μπαταρίας μπορείς να πάρεις και μόνος σου χρησιμοποιώντας ένα πολύμετρο και ελέγχοντας τουλάχιστον την τάση της μπαταρίας με φορτίο και χωρίς φορτίο.
Χωρίς φορτίο: Κανονικά θα πρέπει να αποσυνδέσεις την μπαταρία, αλλά επειδή είναι φασαρία, ακολούθησε τα παρακάτω. Το αυτοκίνητο δεν θα πρέπει να έχει κινηθεί τις τελευταίες ώρες. Άνοιξε το καπό, κλείσε τις πόρτες και περίμενε 5-10 λεπτά έως ότου "κοιμηθούν" τα υποσυστήματα και σβήσουν όλα τα φωτάκια. Γυρνάς το πολύμετρο στην περιοχή 0-20V και ακουμπάς τους ακροδέκτες στην μπαταρία. Η ένδειξη που πρέπει να πάρεις είναι: >12,5V
Με φορτίο: Κανονικά χρειάζεται ειδικό όργανο με τεχνητό φορτίο, επειδή όμως φαντάζομαι ότι δεν έχεις, θα χρησιμοποιήσεις οτιδήποτε μπορεί να αυξήσει την κατανάλωση του ρεύματος. Χωρίς να βάλεις μπρός τον κινητήρα, γύρνα το κλειδί και άναψε τα μεγάλα φώτα, τα φώτα ομίχλης, το ραδιόφωνο, την αντίσταση του πίσω τζαμιού, κλπ και άσε την πόρτα ανοιχτή για να ανάβουν και οι 7 (?) πλαφονιέρες. Μέτρα την μπαταρία. Η ένδειξη που πρέπει να πάρεις είναι: >11.5V
Σε λειτουργία: Βάλε μπρός τον κινητήρα. Ενώ ο κινητήρας λειτουργεί, μέτρα την μπαταρία. Η ένδειξη που πρέπει να πάρεις είναι: 13,5V-14,7V
Αυτά με απλά λόγια και σε γενικές γραμμές. Να έχεις υπόψη σου ότι η τάση της μπαταρίας εξαρτάται από την θερμοκρασία του ηλεκτρολύτη, γι’ αυτό αν η μπαταρία σου είναι οριακά καλή, θα σου πρότεινα να την αλλάξεις πριν πλακώσουν τα πολλά τα κρύα.
Όσο αφορά την αγορά group by μπαταρίας που λέγαμε στο άλλο forum :
Εμένα ακόμα φαίνεται να είναι εντάξει. Μόλις σήμερα άφησα το αυτοκίνητο συνεργείο για τακάκια και τους είπα να μου την μετρήσουν όμως.
Είναι 60άρα εργοστασιακή. Γνώμη μου αν βάλουμε να είναι ίδια.
Δεν είναι τυχαίο ότι μου έβγαλε 4 χρόνια μέχρι τώρα.
Για πέρασμα μόνο σε μένα μου είπαν από lion θεσσαλονίκης 135 ευρώ .
Μήπως το κόστος της μπαταρίας περιλαμβάνεται στα 135€;
Τελικά μου την μέτρησαν και από τα 600 ήταν κάπου στα 340 . Οπότε θα τον βγάλει λογικά και αυτόν τον χειμώνα.