Τελωσπαντως εγω δεν κανω το ασπρο μαυρο.
Θες ταχυτητα και ισχυς πας σε βενζινη, θες να τραβηξεις ανηφοριες με φορτια πας σε ντιζελ.
Το καθενα εχει τα θετικα και αρνητικα.
Η οικονομία είναι μεγάλη αν ξέρεις τον λόγο που το αγοράζεις.
Στο σημείο αυτό να υπενθυμίσω ότι τα σύγχρονα βιοντίζελ αν μείνουν σε αδράνεια για διάστημα > των 6 μηνών (χωρίς κατάλληλα πρόσμικτα) στερεοποιούνται βουλώνοντας τα πάντα
Για 7-8κ χλμ ετησίως ΔΕΝ αξίζει να μπλέξεις με πετρέλαια.
Για τα δικά μου 35-40κ είναι μονόδρομος
Vagnar έγραψε:mirage έγραψε:Εχεις δει XC60 με 16αρι diesel με 110 άλογα να βάζει φωτια στην άσφαλτο; Αντε και με 130.
Δε νομίζω να ειχε θεμα ενας 2λιτρος με 240 άλογα και περιπου 220 nm ροπης να κινησει το XC60 εκτος κι αν πιστεύεις πως χωρις το 2ο προφιλ εκκεντροφορων ενεργοποιημενο ηταν ψόφιο.
Για ίδια ισχύ σκεφτόμουν. Θα έβαζες κάτι σαν τον κινητήρα του S2000 στο XC60 με τα 240 hp / (220 Nm-7300 rpm), αντί π.χ. τον τωρινό που έχει με τα 250 hp /( 350 Nm-1800-4500 rpm); Θα ήταν το ίδιο ευκολοοδήγητο;
___________________________
Οι δίλιτροι της Volvo έχουν ίδια διάμετρο/διαδρομή. Δεν θα πήραν το memo του italakia.
Οι δίλιτροι της VW, 2,7 mm διαφορά στην διαδρομή.
Καταλαβαινω το σκεπτικο σου (νομιζω) αλλα δεν θεωρω και παλι οτι μιλαμε για πλεονεκτημα πετρελαιου ενταντι βενζινης γιατι απλουστατα μιλαμε για διαφορετικης φιλοσοφιας μοτερ. Η ολη ιστορια με τα πετρελαια και τις ροπες ξεκινησε οταν τα βενζινοκινητα ηταν χωρις υπερτροφοδοτηση. Για να συγκρινουμε ομοια πραγματα λοιπον θα πρεπει να δουμε ποσο ευκολοδηγητα και αποδοτικα ειναι σε σχεση με ενα αντιστοιχο υπερτροφοδοτουμενο βενζινης.
Το παραδειγμα του XC60 ειναι πολυ καλο οντως, γιατι οι κινητηρες βενζινης/πετρελαιου ειναι modular και σε μεγαλο βαθμο εφαρμοζουν σχεδον ολες τις τεχνολογιες που υπαρχουν αυτη τη στιγμη. Το Τ5 λοιπον με ενα τουρμπο αποδιδει 250 αλογα και 35κιλα ροπη ενω το D5 με δυο τουρμπο 235 αλογα 48 κιλα ροπη. Και τα δυο ευκολοδηγητα ειναι, το βενζινοκινητο ειναι πιο αποδοτικο επομενως και πιο γρηγορο, αλλα καει 12ρια μικτη οταν το D5 μου ειναι 8.7! Αν βαλουμε στην εξισωση και την τιμη αγορας, το D5 κοστιζει οσο το T6, το οποιο εχει κι αυτο δυο τουρμπο αλλα αποδιδει 310 αλογα και 40 κιλα ροπη, επομενως η φαση ειναι τσοντα , οπως αντιστοιχα ομως και στην καταναλωση!
Ειδικά βέβαια σε τέτοια οχήματα όπως το XC60 το πετρέλαιο σημαίνει 50% σχεδόν οικονομία και αυτό δύσκολα το αντιπαρέρχεται κάποιος.
Βέβαια, αν πάμε στο υβριδικό ( ), αλλάζει το πράγμα.
Zeus έγραψε:Vagnar έγραψε:mirage έγραψε:Εχεις δει XC60 με 16αρι diesel με 110 άλογα να βάζει φωτια στην άσφαλτο; Αντε και με 130.
Δε νομίζω να ειχε θεμα ενας 2λιτρος με 240 άλογα και περιπου 220 nm ροπης να κινησει το XC60 εκτος κι αν πιστεύεις πως χωρις το 2ο προφιλ εκκεντροφορων ενεργοποιημενο ηταν ψόφιο.
Για ίδια ισχύ σκεφτόμουν. Θα έβαζες κάτι σαν τον κινητήρα του S2000 στο XC60 με τα 240 hp / (220 Nm-7300 rpm), αντί π.χ. τον τωρινό που έχει με τα 250 hp /( 350 Nm-1800-4500 rpm); Θα ήταν το ίδιο ευκολοοδήγητο;
___________________________
Οι δίλιτροι της Volvo έχουν ίδια διάμετρο/διαδρομή. Δεν θα πήραν το memo του italakia.
Οι δίλιτροι της VW, 2,7 mm διαφορά στην διαδρομή.
Καταλαβαινω το σκεπτικο σου (νομιζω) αλλα δεν θεωρω και παλι οτι μιλαμε για πλεονεκτημα πετρελαιου ενταντι βενζινης γιατι απλουστατα μιλαμε για διαφορετικης φιλοσοφιας μοτερ. Η ολη ιστορια με τα πετρελαια και τις ροπες ξεκινησε οταν τα βενζινοκινητα ηταν χωρις υπερτροφοδοτηση. Για να συγκρινουμε ομοια πραγματα λοιπον θα πρεπει να δουμε ποσο ευκολοδηγητα και αποδοτικα ειναι σε σχεση με ενα αντιστοιχο υπερτροφοδοτουμενο βενζινης.
Το παραδειγμα του XC60 ειναι πολυ καλο οντως, γιατι οι κινητηρες βενζινης/πετρελαιου ειναι modular και σε μεγαλο βαθμο εφαρμοζουν σχεδον ολες τις τεχνολογιες που υπαρχουν αυτη τη στιγμη. Το Τ5 λοιπον με ενα τουρμπο αποδιδει 250 αλογα και 35κιλα ροπη ενω το D5 με δυο τουρμπο 235 αλογα 48 κιλα ροπη. Και τα δυο ευκολοδηγητα ειναι, το βενζινοκινητο ειναι πιο αποδοτικο επομενως και πιο γρηγορο, αλλα καει 12ρια μικτη οταν το D5 μου ειναι 8.7! Αν βαλουμε στην εξισωση και την τιμη αγορας, το D5 κοστιζει οσο το T6, το οποιο εχει κι αυτο δυο τουρμπο αλλα αποδιδει 310 αλογα και 40 κιλα ροπη, επομενως η φαση ειναι τσοντα , οπως αντιστοιχα ομως και στην καταναλωση!
Ίσως δεν ήμουν ξεκάθαρος, η σύγκριση που ήθελα να κάνω ήταν μεταξύ 2 κινητήρων βενζίνης με ίδια ή περίπου ίδια ισχύ αλλά διαφορετικά χαρακτηριστικά ροπής. Για αυτό λέω για του S2000 και τον τωρινό T5.
Anonymous Founder έγραψε:Βέβαια, αν πάμε στο υβριδικό ( ), αλλάζει το πράγμα.
Αλλαζει αναλογα τη χρηση...καταναλωση Τ8, Καβαλα-Αθηνα
Το D5 στην εθνικη εχει μεση ~7.5 (7.2 με σταθεροποιητη στα 130 και μαξ 7.8 στα 150!).. (εδιτ: κι ειναι πιο τσοντα γιατι εγω εχω τις 21" με τα 255 και το παλικαρι τις 19" με το 235 του Inscription)
Στην πολη ομως με φορτισμενες μπαταριες...
Vagnar έγραψε:Ίσως δεν ήμουν ξεκάθαρος, η σύγκριση που ήθελα να κάνω ήταν μεταξύ 2 κινητήρων βενζίνης με ίδια ή περίπου ίδια ισχύ αλλά διαφορετικά χαρακτηριστικά ροπής. Για αυτό λέω για του S2000 και τον τωρινό T5.
Ειναι διαφορετικης λογικης κινητηρες για διαφορετικης ομως λογικης οχηματα! Θεωρω οτι μια χαρα θα κινουσε οποιοδηποτε απο αυτα και τα δυο οχηματα, αλλα ταιριαζει καλυτερα ο Τ5 στο suv και ο Vtec στο roadster
Για κάποιον που κάνει το 80% των χιλιομέτρων εκτός πόλης και σε αυτοκινητοδρόμους, το diesel είναι προφανής επιλογή.
Για πιο μεικτή χρήση, έχει νόημα το υβριδικό.
Δυστυχώς, σε τέτοια οχήματα νομίζω το σκέτο βενζίνη δεν έχει πολύ νόημα, εκτός αν δεν σε νοιάζει καθόλου το κόστος.
Το πετρέλαιο είναι καλή περίπτωση ακριβώς γιατί δεν εκτοξεύει την κατανάλωση υπό πίεση αλλά και πάλι υπολείπεται. Έτυχε και ψιλοάνοιξα με XC60 D5 και έπεσε φάπα από το μουσειακό σαπάκι μου κι ας λένε τα νούμερα της ροπής ότι θέλουν. Αντίστοιχη φάπα έχει πέσει και σε F-Pace 180αρι πετρέλαιο (λογικό μιας και μας χωρίζουν καμιά 70αρια άλογα).
Deleted User 1 έγραψε: Έτυχε και ψιλοάνοιξα με XC60 D5 και έπεσε φάπα από το μουσειακό σαπάκι μου κι ας λένε τα νούμερα της ροπής ότι θέλουν.
Επειδη ψιλοανοιξες, εδω ειμαστε να σου λυσουμε τις αποριες
MONMAN έγραψε:Κοίτα μην ανοίξεις μόνο με κανα D5 που να φοράει πρόγραμμα όπως εσυ που δεν χρειάζεται, D4 αρκεί...για δες πόσο δυνατά τα κάνει πχ η bsr.
Εγώ φοράω ότι πιο απλό από πρόγραμμα. Ούτε καν για 100αρα δεν είναι και με περιφερειακά της πλάκας (λίγο μεγαλύτερο i/c, ελεύθερο φίλτρο, πολ/στες). Ζήτημα να χω πάρει 40 άλογα και έχω και μία τουρμπίνα με 155Κ χλμ στην πλάτη της. Επομένως δε νομίζω ότι έχει καμιά τραγική διαφορά.