- 18 Ιουν 2019, 13:20
#589561
Αν ήταν μεταξύ 9.30 και 10, εγώ θα ήμουν γιατί από κει πάω γραφείο. Είναι και κρύο ακόμα εκείνη την ώρα και πάω σαν κύριος.
Λοιπόν, ύστερα από λαϊκή απαίτηση
, θα προσπαθήσω να κάνω ένα σύντομο review μετά από 4 μήνες συμβίωσης με το Cupra. Κάποια σύντομα νούμερα: 7500χλμ και κατανάλωση στα 11.1λτ/100 με 80% αστική χρήση σε ώρες αιχμής και 20% χρήση σε αυτοκινητόδρομο/επαρχιακούς και φυσικά καμία προσπάθεια για οικονομία.
Στα ουσιώδη τώρα...
Κινητήρας:Εύκολα το highlight του αυτοκινήτου. Δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από τους αντίστοιχους high end 2lt. Γεμάτος παντού, εκνευριστικά γραμμικός, οικονομικός υπό συνθήκες και για vag με πολύ καλή απόκριση στο γκάζι στο Cupra mode. Τι του λείπει? Λίγο πιο εμπνευσμένος ήχος. Προσπαθεί με την εξάτμιση και τα pops & bangs να φτιάξει λίγο κλίμα αλλά και πάλι ο χαρακτήρας του αυτοκινήτου σήκωνε περισσότερα. Λέγεται ότι τα μετά GPF μοντέλα σαν το δικό μου χάσανε αρκετό ήχο σε σχέση με τα προγενέστερα Cupra 300.
Κιβώτιο:Κλασικό DSG. Όταν δουλεύει είναι απλά εξαιρετικό, ειδικά στην καθημερινή χρήση. Σε πιο απαιτητικές καταστάσεις σηκώνει βελτίωση στα κατεβάσματα τα οποία έχουν κάποιο σχετικό lag. Έχοντας ζήσει πριν και μετά από remapping το κιβώτιο του Evo, πιθανολογώ ότι και το DSG σηκώνει αντίστοιχη βελτίωση, με ότι αυτό συνεπάγεται βέβαια από άποψη αξιοπιστίας/εγγύησης κτλ.
Τιμόνι - Στήσιμο - Ανάρτηση:Η αποκάλυψη του αυτοκινήτου ήταν η άνεσή του. Τεράστια υπόθεση η ρυθμιζόμενη ανάρτηση γιατί έχεις ένα όχημα 2 σε 1. Νομίζω μπορούν αρκετοί φίλοι και συμφορουμίτες να επιβεβαιώσουν ότι το αμάξι είναι απολύτως ανεκτό σε καθημερινή χρήση παρά τις 19αρες. Όπως λένε και στο χωριό μου το Cupra είναι ένα well damped αυτοκίνητο. To δε τιμόνι έχει ακριβώς 2 στροφές από άκρη σε άκρη αλλά δε γίνεται ενοχλητικό στο μανουβράρισμα. Από ακρίβεια φωνάζει ότι είναι vag και απλά ζεις με αυτό. Σε καμία περίπτωση δεν είναι ιδιαίτερα ομιλητικό αλλά δεν είναι και ανακριβές. Είναι τόσο όσο και απλά το συνηθίζεις. Το ίδιο ισχύει και για το γενικότερο στήσιμο. Δεν είναι point & shoot, δεν έχει ιδιαίτερα ανάλαφρο και παιχνιδιάρικο πάτημα αλλά δείχνει ρυθμισμένο για όσο πιο ουδέτερες αντιδράσεις γίνεται. Αυτά πάντα απ' όσο μπορώ εγώ να αντιληφθώ με την όση οδηγική μου ικανότητα, η οποία μάλιστα είναι ιδιαίτερα μειωμένη μετά από 10 χρόνια με το φορτηγό. Γενικώς είμαστε ακόμα σε φάση γνωριμίας και οι ευκαιρίες για πραγματικό κυνήγι ήταν ελάχιστες έως τώρα γι' αυτό θέλω οπωσδήποτε να το βάλω και Μέγαρο κάποια στιγμή.
Ποιότητα κατασκευής - ηχομόνωση - πρακτικότητα - εξοπλισμός:Η ποιότητα κατασκευής του Leon θεωρώ είναι ιδιαίτερα υποτιμημένη και τα διάφορα σχόλια είναι στα όρια της προκατάληψης λόγω καταγωγής. Προφανώς και δεν είναι premium αλλά σε καμία περίπτωση δεν το πληρώνεις και ως τέτοιο και αυτή η διαφορά δεν ανταποκρίνεται και στην πραγματικότητα. Εσωτερικά δύσκολα θα εντοπίσεις κάποιο πραγματικά απαράδεκτο υλικό ή κάποιο πολύ ενοχλητικό τριγμό (είναι νωρίς ακόμα) ενώ σε back to back σύγκριση με τα ομόσταβλα, οι διαφορές είναι πραγματικά αμελητέες πχ το Golf έχει επενδεδυμένες θήκες θυρών και το GTΙ κοστίζει 10Κ πάνω! Κλάιν μάιν. Οι τσιπιές του εντοπίζονται σε σημεία όπως η έλλειψη αμορτισέρ στο καπώ ή ότι το πίσω υποπλαίσιο δεν είναι αλουμινένιο όπως στο Α3.
Αντίστοιχα οικονομία έχει γίνει στην ηχομόνωση όπου πχ οι πόρτες δεν έχουν κάποιο υλικό ενδιάμεσα στη λαμαρίνα και στο πλαστικό με αποτέλεσμα να έχει αρκετό θόρυβο κύλησης. Γι' αυτό βέβαια ευθύνονται και τα 19αρια αν και βελτιώθηκε αρκετά η κατάσταση με τα πολύ ήσυχα PZ4.
Σε ότι αφορά τους χωρούς να πω ότι στο 99% των περιπτώσεων δε μου έχει λείψει τίποτα σε σχέση με το Q5. Οι διάφορες θήκες είναι στη θέση τους, με σωστές διαστάσεις και εκεί που τις περιμένεις. Χθες μάλιστα επιστρέφοντας απ' το νησί που είχα πάρει ένα Crossland X, έκανα τράμπα τα πράγματα και τα χώρεσε πιο εύκολα απ' το Opel.
Στα του εξοπλισμού δε μπορώ να πω και πολλά γιατί πολύ απλά όσο περισσότερος τόσο το καλύτερο. Δυστυχώς το infotainment είναι παλαιότερης γενιάς και αυτό φαίνεται αλλά γενικώς δεν προβληματίζει. Έχει τέτοια συνδεσημότητα (4 usb, aux, 2 SD, DVD, AA/Carplay) που αποκλείεται να σου λείψει κάτι. Αντίστοιχα βέβαια το virtual cockpit δίνει ένα μοντέρνο τόνο στο εσωτερικό που ΟΚ, γενικά δεν είναι ότι πιο εμπνευσμένο. Εννοείται ότι έχει LED φώτα παντού προσθέτοντας σε ασφάλεια αλλά και εμφάνιση, εκτός από ΜΙΑ λάμπα αλογόνου σε όλο το αμάξι που μου μαμάει το ocd.
Αυτά σε γενικές γραμμές...εννοείται απαντάμε και σε πιο συγκεκριμένες απορίες εάν υπάρχουν.
Προφανώς και το Cupra δεν είναι τέλειο αλλά για τα χρήματά που ζητάει είναι πολύ τίμιο και σε κάποιους τομείς είναι και vmf. Τι άλλο θα ήθελα για να πλησιάσει το τέλειο? Φυσικά 4κίνηση αλλά σωστή. Θα μιλάγαμε για πύραυλο με μία 4κίνηση τύπου Evo/Sti ή ακόμα ακόμα κι αυτή που είχα στο Q5 και ήταν μία χαρά rear biased. Επίσης θα ήθελα λιγότερο άγχος και συνεχή επαγρύπνηση για τα 19αρια αλλά από την άλλη δε θα ήθελα να τα θυσιάσω. Does not compute, το ξέρω. Σίγουρα δε θα με χάλαγε να είχε και κάποιο σύγχρονο σύστημα ασφάλειας ενώ θα ήθελα να είναι στάνταρ η κάμερα και να μην πρέπει να κάνω εγώ το μαστρο-μήτσο.
Γενικώς το Cupra επιλέχθηκε ως λύση στη χρόνια αναζήτησή μου για μία γρήγορη και σύγχρονη...147. Σε χαρακτήρα προφανώς και δεν τη φτάνει αλλά έχει κι αυτό τα καλά του. Πιστεύω ότι αν δεν αλλάξουν δραματικά οι συνθήκες θα ζήσουμε 4-5 χαρούμενα χρόνια μαζί.