Ενότητα για τους κατασκευαστές γενικά
Άβαταρ μέλους
By Giuseppe Busso
#751498
Anonymous Founder έγραψε:0-200 σε λιγότερο από χιλιόμετρο! Ε, αυτό είναι απολύτως εντυπωσιακό!


Και δεν ήταν καλός ο χρόνος αν δεις το 0-100 του. Δεν ξεκίνησα καλά. Και είναι από τις μετρήσεις με ανωφέρεια.

Βασικά να έχω μια ιδέα. Επειδή ήθελα να μετρήσω σε ευθεία και να έχω αρχείο, με αφορμή το turbo inlet elbow και το κολάρο της MST που έβαλα και έχω κάνει χιλιόμετρα για να διαβάσει τον παραπάνω αέρα εισαγωγής ο εγκέφαλος.
Άβαταρ μέλους
By REALZEUS
#751500 Αυτά είναι νούμερα για περίπου 250 άλογα. Πολύ εντυπωσιακό.
Άβαταρ μέλους
By Giuseppe Busso
#751501
REALZEUS έγραψε:Αυτά είναι νούμερα για περίπου 250 άλογα. Πολύ εντυπωσιακό.


Φίλος (εκτός φόρουμ) με ίδιο αμάξι, με μόνη αλλαγή ότι αυτός έχει αντικαταστήσει και το μαμά φιλτροκούτι με το παρακάτω:

Εικόνα
https://www.bar-tek-tuning.com/intake-v ... ea888-gen3

που είναι η εισαγωγή από μετώπη της Volkswagen RacingLine, ενώ εγώ έχω κάνει κάτι μόντες για να την προσομοιώσω την παραπάνω εισαγωγή, έβγαλε σε dyno 254 άλογα και 37 κιλά ροπής στον Μπουλέκο.

Φοράμε το ίδιο πρόγραμμα. Τόσο ο φίλος, όσο εγώ, όσο και ο Θανάσης εδώ με το κόκκινο Leon.
227 άλογα έβγαλε η χαμηλή πίεση στο dyno.


Η πλάκα είναι ότι η βραδιά ήταν 90χλμ περίπου, πολλές δοκιμές και γύρισα σπίτι με μέση κατανάλωση "βόλτας" στα 11λτ/100χλμ... Συγκλό.

Το αμάξι με downpipe-καταλύτη, interooler, πολλαπλασιαστές πάει στα 275-285 άλογα. Με μαμά δίσκο-πλατό-βολάν.
Μετά πάμε σε άλλο turbo, πχ IHI IS20 από Golf GTi mk7 :shifty: :ninja: (320-330 άλογα)...
Δεν σου λέω για IHI IS38 από Golf R που πας σχεδόν για αριθμό με 4 μπροστά.

Η φάση με τα αμάξια του γκρουπ θυμίζουν τα PC του Γκεάκου. Αν βαριέσαι, αναβαθμίζεις πανεύκολα, προσιτά και αξιόπιστα.
Ομολογώ έχω εκπλαγεί με αυτά που έχω μάθει το τελευταίο διάστημα.
Άβαταρ μέλους
By REALZEUS
#751502 Μπούσε μου εσύ ξέρεις καλύτερα, αλλά εγώ δεν θα έμπαινα σε τέτοιο τρυπάκι (για 300 άλογα εννοώ). Είναι ήδη πολύ δυνατό το αυτοκίνητο σου. Μετά θα θελήσεις και αναρτήσεις-φρένα κλπ και η αξιοπιστία θα γίνει αμφίβολη.
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#751507 Θα συμφωνήσω απόλυτα. Είναι μια χαρά έτσι, μην το πειράξεις άλλο. Δεν υπάρχει νόημα, δεν θα πατάει κάτω και θα χάσει σε ομοιογένεια.
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#751511 μην μπεις σε αυτο το τρυπακι να βγαλεις και το τελευταιο αλογο.
Δεν εχει τελειωμο αυτο το παιχνιδι,και μπαινεις σε περιεργους δρομους,δρομους που εχουν δυσαρεστες εκπληξεις συνηθως.
Το best value for money ειναι αυτο που ηδη εχεις κανει.
Άβαταρ μέλους
By 224v
#751519 Πριν 25 χρονια η ghibli cup έβγαζε 350 άλογα από διλιτρο, αλλά το μοτέρ ήταν αλλού, 6 κυλινδροι 4 εκκεντροφοροι αλλα μεταλα 2 τούρμπο κλπ νομίζω και εγώ ότι αρκετά το έχεις ξεζουμισει!!!! Το να βρεις τα όρια του έχει κινδύνους που κοστίζουν

.
Άβαταρ μέλους
By mousatos
#751526
224v έγραψε:Πριν 25 χρονια η ghibli cup έβγαζε 350 άλογα από διλιτρο


330
https://www.maserati.com/international/ ... ghibli-cup

Έψαξα να δω because εγώ θυμόμουν 320. :)
Άβαταρ μέλους
By Giuseppe Busso
#751775 (**το βάζω και εδώ από τις αναρτήσεις**)



Ήθελα εδώ και καιρό να κάνω κάτι με την ανάρτηση στο αυτοκίνητο. Να μειώσω τα βυθίσματα και την όποια πλαδαρότητά του (για τα δικά μου γούστα και δεδομένα).

Δεν ήθελα να βάλω βαθιά το χέρι στην τσέπη όμως στην παρούσα φάση. Η ιδέα ήρθε όταν ένα φίλος μου πέταξε το εξής. Ξέρεις ο τάδε φοράει ελατήρια στο αμάξι του (Leon 1.8 mk3 stage2).

Άρχισαν να μου μπαίνουν ιδέες στο μυαλό, άρχισα το ψάξιμο, άρχισα τη διαλογή και εν τέλει την επιλογή σε πόσο χαμήλωμα και σε ποια κιλά.

Προτού αυτό όμως, αρχικά μίλησα με τη Sachs στη Γερμανία και έπειτα με παραπομπή με Ελλάδα για να πάρω το ΟΚ ότι μπορώ να προχωρήσω σε τέτοια κίνηση. Πράγματα, πήρα το ΟΚ από τη Sachs καθώς για καλή μου τύχη το αμάξι φοράει ήδη χαμηλωμένη από το εργοστάσιο ανάρτηση. Δηλαδή τα αμορτισέρ δέχονται ελατήρια χαμηλώματος, καθώς είναι τα Sachs Sport.

Αφού πήρα το ΟΚ, είχα ήδη στο μυαλό μου μια εταιρία. Eibach.

Η Eibach κατασκευάζει 2 σειρές ελατηρίων. Τα Pro Kit (μαύρου χρώματος) και τα Sportline (κόκκινου χρώματος).
Τα πρώτα είναι για χαμήλωμα εμπρός/πίσω 35/30mm. Τα δεύτερα για για επιπλέον 10mm και πάμε στα 45/40mm.
Από αυτά αφαιρείς τα ήδη 15mm που είναι το αμάξι εκ του εργοστασίου λόγω Sport πακέτου (FR).

Τώρα είτε για τα μαύρα, είτε για τα κόκκινα, η Eibach βγάζει σε αμφότερα 2 εκδόσεις για το hatchback Leon με multilink ανάρτηση πίσω. Μια με λιγότερα κιλά και μια με περισσότερα.

Συγκεκριμένα:

ProKit μαλακά 985/1010 κιλά εμπρός/πίσω άξονα
ProKit σκληρά 1075/1010 κιλά

Sportline μαλακά 970/1070 κιλά
Sportline σκληρά 1100/1070 κιλά

Όπως βλέπετε, στις εκάστοτε δύο επιλογές, αλλάζει μόνο η σκληρότητα των εμπρόσθιων ελατηρίων.

Η Eibach συστήνει σαν πρώτη επιλογή τα σκληρά, είτε πας σε Pro Kit, είτε σε Sportline.

Έπειτα μίλησα με την Eibach Γερμανίας μέσω mail και επίσης με παρέπεμψαν σε Έλληνα αντιπρόσωπο. Πράγματι μιλήσαμε για το συνδυασμό που θέλω να κάνω και αν θα έχω θέμα. Πήρα και από εκεί το ΟΚ.

Ο κύβος ερρίφθη και επιλέγω τα σκληρά κόκκινα. Και αφού ψαχουλέυω στο ίντερνετ διάφορες φωτογραφίες από VAG-οειδή, αποφασίζω να συμπληρώσω το look/handling με αποστάτες. Έγινε safe και εντός ορίων κατασκευαστή. Πάλι με προϊόν της Eibach, συγκεκριμένα του Eibach Pro-Spacers του 10mm ανά τροχό.


Τα υλικά ήρθαν

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα


Σήμερα είχα το ραντεβού για την τοποθέτηση:

Πίσω αριστερά αμορτισέρ

Εικόνα

Εμπρός αριστερά αμορτισέρ

Εικόνα

Εμπρός δεξιά αμορτισέρ

Εικόνα


και εδώ τα "υλικά" μας


Εικόνα




Ξεκινήσαμε από πίσω

Εικόνα

Εικόνα


και συνεχίζουμε με το εμπρόσθιο τμήμα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα


δοκιμάζω τον αποστάτη

Εικόνα


Έχουν τοποθετηθεί τα πάντα. Έγινε ζυγοστάθμιση τροχών, έλεγχος πιέσεων, έλεγχο στο οργανάκι της Michelin το οποίο δείχνει όσο και το μανόμετρο (επίσης Michelin και αυτό παρακαλώ!), αποστάτες, ελατήρια. Είμαστε έτοιμοι για ευθυγράμμιση.

Εικόνα


και ξεκινάει το στήσιμο

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Οι τροχοί βγήκαν τόσο όσο πιο έξω, τα μετατρόχια φάρδυναν 2cm εμπρός πίσω δηλαδή. Το αμάξι χαμήλωσε όσο θέλω.



Και εδώ έχουμε την ευθυγράμμιση. Η μεσαία στήλη είναι οι σωστές τιμές. Η αριστερή στήλη είναι τιμές κουκουρούκου αφού το αμάξι λύθηκε για να μπουν τα ελατήρια.

Εικόνα

Το αμάξι ανέβασε κάμπερ. Παρακάτω παραθέτω την περσινή ευθυγράμμιση που έγινε με την τοποθέτηση των ελαστικών

Εικόνα

και κάποιες αντίστοιχες συγκριτικές φωτογραφίες για το ύψος της ανάρτησης τότε

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα



Τώρα πάμε στο δρόμο. Έχω προλάβει να κάνω 3-4 χιλιόμετρα της επιστροφής προς το σπίτι. Ένα πέρασμα από τα τούνελ της Δραπετσώνας-Πειραιά και μερικά στενάκια με κλασικές ανωμαλίες-λακκούβες. Είναι πάρα πολύ νωρίς για εντυπώσεις συνολικά, απλά θα αναφέρω μια πρώτη εικόνα, μια εσάνς που μου άφησε το αμάξι.
Το αμάξι είναι ανέλπιστα άνετο. Μιλάμε αν έχει χάσει ένα 20%, ζήτημα θα'ναι.
Και μάλιστα αυτό το διάβασα κιόλας ότι θα είναι έτσι.
Έχει να κάνει με την τεχνοτροπία κατασκευής των ελατηρίων που κάνει η Eibach. Στο άνω και κάτω μέρος λέει ότι το ελατήριο είναι πιο μαλακό. Έτσι οι πρώτες μικροταλαντώσεις του πλαισίου "χτυπούν" εκεί και το αμάξι παραμένει άνετο. Ενώ στο κέντρο του ελατηρίου τα σπειρώματα είναι πιο σκληρά.

Παραθέτω και μερικά τεχνικά στοιχεία των ελατηρίων


Εδώ η δεξιά στήλη είναι ο κωδικός των εμπρόσθιων ελατηρίων (προοδευτικά)

Εικόνα

ενώ ο κωδικός για τα πίσω ελατήρια είναι αυτός στην αριστερή στήλη και τα πίσω είναι γραμμικά

Εικόνα



Τέλος, γιατί πήγα σε Eibach Sportline. Γιατί ο αρχικός στόχος που ήταν η coilover Bilstein PSS B14 είναι εκτός του budget μου αυτή τη στιγμή. Ειδάλλως δεν έπρεπε να βελτιώσω κινητήρα. Διάλεξα τη δύναμη.
Έπειτα έκρινα ότι έχω αμορτισέρ (είχα ζητήσει να ελεγχθούν και στο ΚΤΕΟ και στο σέρβις, πριν λίγο καιρό) που είναι άριστα. Μόλις 39Κ χλμ και χωρίς κανένα θέμα. Λυπήθηκα να τα βάλω στην άκρη.
Οπότε ο στόχος είναι να μείνω ως έχει, μέχρις ότου έρθει η ώρα τους και τότε θα μπουν τα Bilstein B8 Sprint monotube των επίσης 55mm πάχους και έτσι θα έχω κιτ Bilstein B12 Sportline ουσιαστικά.

Αυτά... Εντυπώσεις και καλύτερες φωτογραφίες, εν καιρώ...
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#751782 Ωραία ανάλυση! Χαμήλωσε πολύ, να το προσέχεις τώρα... Γιατί όχι προοδευτικά ελατήρια και πίσω;
Άβαταρ μέλους
By Giuseppe Busso
#751786
Anonymous Founder έγραψε:Ωραία ανάλυση! Χαμήλωσε πολύ, να το προσέχεις τώρα... Γιατί όχι προοδευτικά ελατήρια και πίσω;


Στο πάρκινγκ μπήκε αεροπορία. Κανένα θέμα.

Γιατί όχι προοδευτικά πίσω. Αλήθεια δεν ξέρω. Οι πληροφορίες είναι από το product data sheet της Eibach.
Ευχαριστώ
Άβαταρ μέλους
By sebastian
#751793 Καλα βαριοταν να σου φερει ιδιες τιμες καμπερ δεξια-αριστερα;
Ειναι δυνατον 20 λεπτα διαφορα και να το αφησε ετσι;

Προφανως σε συγκριση με την προηγουμενη ευθυγραμμιση θα σου φαινεται πολυ πιο προθυμο τωρα στο στριψιμο, αλλα μολις σου φυγει η ταβλα θα καταλαβεις την ανισορροπια.

Anyway, να το χαρεις και προσοχη στην αρχη γιατι οταν ξεκολλαει θα'ναι λιγακι πιο αποτομο.
Καλη επιλογη οι αποστατες!
Άβαταρ μέλους
By Giuseppe Busso
#751801
sebastian έγραψε:Καλα βαριοταν να σου φερει ιδιες τιμες καμπερ δεξια-αριστερα;
Ειναι δυνατον 20 λεπτα διαφορα και να το αφησε ετσι;

Προφανως σε συγκριση με την προηγουμενη ευθυγραμμιση θα σου φαινεται πολυ πιο προθυμο τωρα στο στριψιμο, αλλα μολις σου φυγει η ταβλα θα καταλαβεις την ανισορροπια.

Anyway, να το χαρεις και προσοχη στην αρχη γιατι οταν ξεκολλαει θα'ναι λιγακι πιο αποτομο.
Καλη επιλογη οι αποστατες!


Η αλήθεια είναι ότι και εμένα με ενοχλεί αυτό που λες, αλλά για να είμαι ειλικρινής, μου είπε κάτι (δεν θυμάμαι τι) σχετικά με αυτό. Είναι οκ, είπε. Αυτό.
Σε περίπτωση που διαπιστώσω κάτι, εννοείται θα περάσω να μου το φτιάξουν.


Για εξήγησε τι εννοείς ανισορροπία. Λόγω αμορτισέρ;

Να είσαι καλά, ευχαριστώ. Πάντα με προσοχή, ειδικά στην αρχή...
Άβαταρ μέλους
By JimClark
#751802 Έχω ακούσει αφήνουν διαφορά κ καλά για να "ερθει στα ίσα του" όταν μπει το βάρος του οδηγού.