- 15 Φεβ 2022, 21:39
#751775
(**το βάζω και εδώ από τις αναρτήσεις**)
Ήθελα εδώ και καιρό να κάνω κάτι με την ανάρτηση στο αυτοκίνητο. Να μειώσω τα βυθίσματα και την όποια πλαδαρότητά του (για τα δικά μου γούστα και δεδομένα).
Δεν ήθελα να βάλω βαθιά το χέρι στην τσέπη όμως στην παρούσα φάση. Η ιδέα ήρθε όταν ένα φίλος μου πέταξε το εξής. Ξέρεις ο τάδε φοράει ελατήρια στο αμάξι του (Leon 1.8 mk3 stage2).
Άρχισαν να μου μπαίνουν ιδέες στο μυαλό, άρχισα το ψάξιμο, άρχισα τη διαλογή και εν τέλει την επιλογή σε πόσο χαμήλωμα και σε ποια κιλά.
Προτού αυτό όμως, αρχικά μίλησα με τη Sachs στη Γερμανία και έπειτα με παραπομπή με Ελλάδα για να πάρω το ΟΚ ότι μπορώ να προχωρήσω σε τέτοια κίνηση. Πράγματα, πήρα το ΟΚ από τη Sachs καθώς για καλή μου τύχη το αμάξι φοράει ήδη χαμηλωμένη από το εργοστάσιο ανάρτηση. Δηλαδή τα αμορτισέρ δέχονται ελατήρια χαμηλώματος, καθώς είναι τα Sachs Sport.
Αφού πήρα το ΟΚ, είχα ήδη στο μυαλό μου μια εταιρία. Eibach.
Η Eibach κατασκευάζει 2 σειρές ελατηρίων. Τα Pro Kit (μαύρου χρώματος) και τα Sportline (κόκκινου χρώματος).
Τα πρώτα είναι για χαμήλωμα εμπρός/πίσω 35/30mm. Τα δεύτερα για για επιπλέον 10mm και πάμε στα 45/40mm.
Από αυτά αφαιρείς τα ήδη 15mm που είναι το αμάξι εκ του εργοστασίου λόγω Sport πακέτου (FR).
Τώρα είτε για τα μαύρα, είτε για τα κόκκινα, η Eibach βγάζει σε αμφότερα 2 εκδόσεις για το hatchback Leon με multilink ανάρτηση πίσω. Μια με λιγότερα κιλά και μια με περισσότερα.
Συγκεκριμένα:
ProKit μαλακά 985/1010 κιλά εμπρός/πίσω άξονα
ProKit σκληρά 1075/1010 κιλά
Sportline μαλακά 970/1070 κιλά
Sportline σκληρά 1100/1070 κιλά
Όπως βλέπετε, στις εκάστοτε δύο επιλογές, αλλάζει μόνο η σκληρότητα των εμπρόσθιων ελατηρίων.
Η Eibach συστήνει σαν πρώτη επιλογή τα σκληρά, είτε πας σε Pro Kit, είτε σε Sportline.
Έπειτα μίλησα με την Eibach Γερμανίας μέσω mail και επίσης με παρέπεμψαν σε Έλληνα αντιπρόσωπο. Πράγματι μιλήσαμε για το συνδυασμό που θέλω να κάνω και αν θα έχω θέμα. Πήρα και από εκεί το ΟΚ.
Ο κύβος ερρίφθη και επιλέγω τα σκληρά κόκκινα. Και αφού ψαχουλέυω στο ίντερνετ διάφορες φωτογραφίες από VAG-οειδή, αποφασίζω να συμπληρώσω το look/handling με αποστάτες. Έγινε safe και εντός ορίων κατασκευαστή. Πάλι με προϊόν της Eibach, συγκεκριμένα του Eibach Pro-Spacers του 10mm ανά τροχό.
Τα υλικά ήρθαν
Σήμερα είχα το ραντεβού για την τοποθέτηση:
Πίσω αριστερά αμορτισέρ
Εμπρός αριστερά αμορτισέρ
Εμπρός δεξιά αμορτισέρ
και εδώ τα "υλικά" μας
Ξεκινήσαμε από πίσω
και συνεχίζουμε με το εμπρόσθιο τμήμα
δοκιμάζω τον αποστάτη
Έχουν τοποθετηθεί τα πάντα. Έγινε ζυγοστάθμιση τροχών, έλεγχος πιέσεων, έλεγχο στο οργανάκι της Michelin το οποίο δείχνει όσο και το μανόμετρο (επίσης Michelin και αυτό παρακαλώ!), αποστάτες, ελατήρια. Είμαστε έτοιμοι για ευθυγράμμιση.
και ξεκινάει το στήσιμο
Οι τροχοί βγήκαν τόσο όσο πιο έξω, τα μετατρόχια φάρδυναν 2cm εμπρός πίσω δηλαδή. Το αμάξι χαμήλωσε όσο θέλω.
Και εδώ έχουμε την ευθυγράμμιση. Η μεσαία στήλη είναι οι σωστές τιμές. Η αριστερή στήλη είναι τιμές κουκουρούκου αφού το αμάξι λύθηκε για να μπουν τα ελατήρια.
Το αμάξι ανέβασε κάμπερ. Παρακάτω παραθέτω την περσινή ευθυγράμμιση που έγινε με την τοποθέτηση των ελαστικών
και κάποιες αντίστοιχες συγκριτικές φωτογραφίες για το ύψος της ανάρτησης τότε
Τώρα πάμε στο δρόμο. Έχω προλάβει να κάνω 3-4 χιλιόμετρα της επιστροφής προς το σπίτι. Ένα πέρασμα από τα τούνελ της Δραπετσώνας-Πειραιά και μερικά στενάκια με κλασικές ανωμαλίες-λακκούβες. Είναι πάρα πολύ νωρίς για εντυπώσεις συνολικά, απλά θα αναφέρω μια πρώτη εικόνα, μια εσάνς που μου άφησε το αμάξι.
Το αμάξι είναι ανέλπιστα άνετο. Μιλάμε αν έχει χάσει ένα 20%, ζήτημα θα'ναι.
Και μάλιστα αυτό το διάβασα κιόλας ότι θα είναι έτσι.
Έχει να κάνει με την τεχνοτροπία κατασκευής των ελατηρίων που κάνει η Eibach. Στο άνω και κάτω μέρος λέει ότι το ελατήριο είναι πιο μαλακό. Έτσι οι πρώτες μικροταλαντώσεις του πλαισίου "χτυπούν" εκεί και το αμάξι παραμένει άνετο. Ενώ στο κέντρο του ελατηρίου τα σπειρώματα είναι πιο σκληρά.
Παραθέτω και μερικά τεχνικά στοιχεία των ελατηρίων
Εδώ η δεξιά στήλη είναι ο κωδικός των εμπρόσθιων ελατηρίων (προοδευτικά)
ενώ ο κωδικός για τα πίσω ελατήρια είναι αυτός στην αριστερή στήλη και τα πίσω είναι γραμμικά
Τέλος, γιατί πήγα σε Eibach Sportline. Γιατί ο αρχικός στόχος που ήταν η coilover Bilstein PSS B14 είναι εκτός του budget μου αυτή τη στιγμή. Ειδάλλως δεν έπρεπε να βελτιώσω κινητήρα. Διάλεξα τη δύναμη.
Έπειτα έκρινα ότι έχω αμορτισέρ (είχα ζητήσει να ελεγχθούν και στο ΚΤΕΟ και στο σέρβις, πριν λίγο καιρό) που είναι άριστα. Μόλις 39Κ χλμ και χωρίς κανένα θέμα. Λυπήθηκα να τα βάλω στην άκρη.
Οπότε ο στόχος είναι να μείνω ως έχει, μέχρις ότου έρθει η ώρα τους και τότε θα μπουν τα Bilstein B8 Sprint monotube των επίσης 55mm πάχους και έτσι θα έχω κιτ Bilstein B12 Sportline ουσιαστικά.
Αυτά... Εντυπώσεις και καλύτερες φωτογραφίες, εν καιρώ...