- 22 Μαρ 2020, 16:37
#635370
*σεντόνι alert*
Aν δεν σας ενδιαφέρει το mini μη το διαβάζετε!
Εγώ δεν θα το διάβαζα πάντως
Ένα μικρό update, μιας που αράζουμε σπίτι σήμερα, για το μικρό μας.
Ξεκινάμε από τα βασικά: Περίπου 4.000χλμ και μηδέν βλάβες!
Αντικαταστάθηκε κ ο θερμοστάτης(εκκρεμότητα προ αγοράς του ακόμη), κι αν εξαιρέσουμε ότι "έτσουξαν" τα εργατικά, όλα καλά.
Μετά από κάποια χλμ λοιπόν, σε πόλη,ταξίδι και βουνό έχω μια πιο ολοκληρωμένη άποψη, που απλά έρχεται να επιβεβαιώσει τις αρχικές εντυπώσεις.
Γενικά, ο διαχωρισμός που κάνω πάντα είναι, τι μου λέει ένα αυτοκίνητο όταν θα το πάρω με αυτοσκοπό την γρήγορη βόλτα και τι σε όλη την υπόλοιπη χρήση του.
Πάμε στο β'.
Ένα και μοναδικό αρνητικό. Για τον μέσο οδηγό έχει σχετικά σκληρή ανάρτηση. Μέσα στην πόλη αλλά και σε κακό επαρχιακό, γίνεται από αισθητό έως ενοχλητικό.
Προσωπικά με το δικό μου αυτοκινητιστικό παρελθόν, πιο πολύ με πιάνει ένα στιγμιαίο χαζό του τύπου ότι ταλαιπωρείται το αμάξι (καινούριο κοσκινάκι μου
) παρά ότι ενοχλούμαι.
Σημειώνω ότι φοράει μαμά 205/45(assymetric 5) σε 17" ζάντα και έχει απλή ανάρτηση (δεν ξέρω αν έβγαινε και με σπορ όπως στα r53).
Στα θετικά για αστική-περιαστική μετακίνηση θα βάλω πέρα από το προφανές του μεγέθους, το ότι κόβει πολύ το τιμόνι, την λογική για την όλη κατασκευή κατανάλωση (8,3L από τότε που το 'πιασα στα χέρια μου), το πολύ καλό ηχοσύστημα (είναι το απλό όχι το Harman Kardon).
Όλως περιέργως δεν έχω τριγμούς για την ώρα (btw δεν έχει ηλιοροφή) στα 68-69Κ που είμαι.
Κάποια παντελώς υποκειμενικά σχόλια:
Για την ώρα λατρεύω το εσωτερικό του. Ψάχνω σε χαλαρούς ρυθμούς αμάξι για τον πατέρα μου (peugeot 208,new clio,fiesta), ταυτόχρονα ψάχνει και ο κολλητός μου το επόμενο του σε τιμές 30Κ+ και κάθε φορά που ξαναμπαίνω στο μίνι, λέω ευτυχώς Παναγία μου
.
Προφανώς δεν είμαι ο μέσος καλόγουστος αγοραστής (μ'αρέσει ακόμη το εσωτερικό του miata na εως '93 και του s2000 να φανταστείτε
οπως μ'αρέσει και του ΤΤ μκ1 και 2...go figure
) αλλά δε μπορώ αυτή την κατάσταση με τις οθόνες που κοντεύουν σε μέγεθος λάπτοπ και τις όποιες φουτουριστικές φανφάρες. Σόρυ
Δεν μου αρέσει, το start&stop και το σβήνω κάθε φορά που θυμάμαι. Σπαστικό που ξεκινάει σαν default επιλογή.
Φοβάμαι και λίγο τη μίζα
οπότε ας χάσουμε και ένα 0,2l οικονομίας!
Δεν μου αρέσει αυτή η μλκ που βοηθάει(;!) στις ανηφόρες να μην τσουλήσει γιατί πάντα ξεκινάω πριν σταματήσει τη "βοήθεια"
και υπάρχει μια στιγμή αμηχανίας μεταξύ μας
.
"Τώρα ρε φίλε μας λες για εσωτερικά αυτοκινήτων, όταν έχεις φάτσα κάρτα τη ζυγαριά του μανάβη;;;" Πάμε λίγο στο κομμάτι ταξίδι.
Λίγος πρόλογος πρώτα.
Στα 20 μου είχα την τύχη να κυκλοφορώ μια σελικα, την τελευταία με τα 143 και να κόψω πολύύύύύ χιλιόμετρο για τα επόμενα 5-6 χρόνια. Τότε, με το ιντερνετ να μην έχει ξεσαλώσει σε βαθμό να μας δημιουργει "ανάγκες" η μόνη "ανάγκη" που ένιωθα οτι έχω, ήταν τα roadtrips. Kι έτσι ότι έβγαζα από τη δουλειά και τα χαρτζιλίκια, πήγαιναν σε βενζίνη-διαμονή κατα 90%.
Μετά για την επόμενη σχεδόν 10ετία, τις επαγγελματικές υποχρεώσεις να βαράνε κόκκινο και τον ελεύθερο χρόνο (τον ποιόν;) να ειναι δυσεύρετος, ήθελα κατι πιο γρήγορα-διασκεδαστικά αξιοποιήσιμο. Κι έτσι βρέθηκα με τα μιατα (na στην αρχή και nb f/l turbo μετα).
Τα ταξίδια μειώθηκαν, πέρα από τον έλλειψη χρόνου και λόγω του ότι με κούραζαν, όσο κι αν ο σκατορομαντικοεγωιστικός χαρακτήρας μου, δεν παραδεχόταν.
Κι εδώ ακριβώς είναι που για μένα προσωπικά, το μινι άξιζε μέχρι και το τελευταίο σεντ.
Βγήκα τις προάλλες μια βόλτα να τσεκάρω οτι όλα οκ με το νέο θερμοστάτη, και έφτασα Βέροια...
Και λέω, τώρα θα γυρίσεις ξανά από τον ίδιο δρόμο μωρε?
Και πήγα Ελατοχώρι...
Και μετά λέω άντε πετάξου ένα Λιτόχωρο να πάρεις δυο σαντουιτσακια απο το Pupys...
Mε το μιάτα θα ανέβαινα,θα κατέβαινα Χορτιάτη και τέλος.
Αυτό το πρώτο όμως εμένα μου 'χε λείψει πολύ.
Ταξιδεύει άνετα μέχρι τα 160 (κατανάλωση εκεί στα 10,5-11), στα 140 (9,5λ) δεν έχει διαφορά και από ταξιδιάρικο σεντάν ίδιας χρονολογίας πάνω-κάτω.
Η ανάρτηση παίρνει το "αίμα της πίσω" σε αυτές τις συνθήκες. Ταιριάζει γάντι στο αυτοκίνητο.
Στρίβει σε αυτά τα χλμ;
Ναι μεν αλλά.
Στρίβει αλλά όχι όπως το μιάτα (+6εκ φάρδος απο μαμά, 215/45/16, bilstein κυρλαγκιτση). Το βάρος(1), το συγκριτικά ψηλό κέντρο βάρους(2) και λιγότερο θεωρώ οι διαφορές σε (3)μεταξόνιο-μετατρόχιο θέτουν τους περιορισμούς.
Το αγαπημένο μου "S" στον κόσμο, στην Έγνατια κάπου κοντά στα Γρεβενά (Ξεν θα μας πετάξεις μια φώτο
;), είναι σκληρός κριτής.
"Έλα μπρο, μας τα ζάλισες λίγο, πες αυτό και το σχολάμε. Θα σε βγάλει απ'το σπίτι για τη βόλτα και μόνο;;;"So, am I, good or bad? που λέει κι ο Hoyem ο Μαδρουγάνδιος.
Κι η ξεκάθαρη απάντηση είναι...
ΔΕΝ ΞΕΡΩ
Ή μάλλον εξαρτάται. Έχει όλα τα φόντα να το κάνει. 'Εχει μοτεράκλα (τηρουμένων των αναλογιών πάντα ε...) μ'αυτο το μοτερ στο μιατα, δεν έμενα πίσω από μαμα s2k no matter what.
Έχει το πλαίσιο, έχει την ανάρτηση, την αποτελεσματικότητα των φρένων, το άμεσο τιμόνι (πολύ σημαντικό για μένα), το θετικό-για μη γιαπωνέζικο-σασμάν, τα καθίσματα, την θέση οδήγησης/τιμονιού ,έχει,έχει...
"Να δεις που θα βάλει κι ένα "αλλά" τώρα ο μλκς..."Αλλά
, είναι ΒΑΡΥ γαμώ τον μπελά του
Καταλαβαίνω πια, κι ας μη συμφωνώ, οτι όλα σ'αυτή τη ζωή είναι δούναι και λαβείν και πως αν δεν ήταν έτσι τροφαντό, δε θα ήταν τόσο καλό στα καθημερινά του καθήκοντα, αλλά ρε πστ μου, what if....
Αν ήταν μια 150ρα(θα πω 200,τσάμπα είναι τ'όνειρο
) ελαφρυτερο, αν δεν είχα πάντα τουλάχιστον 30λ βενζίνης στη χειρότερη (μη μου ζορίζεται η αντλιούλα
), αν ήταν λίγο αντρικά βαρύ το τιμόνι, αν δεν ήταν τζουφιο το πρώτο μισό του γκαζιού,αν είχαν καλύτερο αρχικό bite τα φρένα, αν ακουγόταν και λίγο, πόσο
μα πόσο καύλα θα ήταν!!!
Αυτό το ρημάδι το βάρος (και μάλλον δευτερευόντως η κατανομή του), τα κάνει όλα πιο... στρογγυλεμένα. Σαν να συμβαίνουν με ελάχιστη μεν, χρονοκαθυστέρηση δε.
Το κρίνω υπερβολικά το ξέρω, όμως ήταν τόσο κοντά στο τέλειο, για προσθιοκίνητο σύγχρονο μικρό αμαξάκι.(για μένα)
Το τόσο κοντά αλλά όχι ακριβώς είναι που ...γκρρρρρρρρ
Ιδανικό σενάριο να το έχει η
σου να το παίρνεις όποτε χρειάζεται και συ να κυκλοφορείς με κανα "σώβρακο" mr2, miata,s2000
Πέρα από την πλάκα πάντως, έχει γίνει αυτό που όταν συμβαίνει, δεν υπάρχει ποτέ λογική εξήγηση.
Το έχω αγαπήσει.
Κι αν δεν ξηγηθεί μπαμπέσικα στο μέλλον (βλέπε ανατιναχτεί κλπ), νομίζω θα το κρατήσω καιρό.
Μην ξεχάσω να ξανα-ματα-πω, πως είναι μικρό μεσα! Δε ξερω πως γίνεται να μου φαίνεται πιο μικρό κι από το 107.
Αυτά!
Αφένος να ξεφύγουμε λίγο από των ημερών, με κάτι πιο κοντά σε petrolheadίστικο θέμα κι αφετέρου, αν εγώ έψαχνα για mini θα ήθελα να'χω διαβασει κάτι αντίστοιχο (έστω κι εξ'ορισμού υποκειμενικό).
Υγεία πάνω απ'όλα παίδες.
Σωματική ΚΑΙ πνευματική.