- 24 Ιουν 2015, 01:33
#127427
Mazda 6 2009 χρειάζεται αλλαγή ιμάντα χρονισμού. Ο πωλητής δεν θέλει να αλλάξει τίποτα παραπάνω με την δικαιολογία ότι το kit είναι υπέρ αρκετό.
Εμένα μου φαίνεται παράλογο να έχει λύσει το μισό αυτοκίνητο και να μην αλλάζει τουλάχιστον τον εξωτερικό ιμάντα και την αντλία νερού. Αφήνω έξω τον θερμοστάτη, το ψυκτικό και τις υπόλοιπες τροχαλίες.
Έχει δίκιο ο πωλητής; Μου εκτύπωσε το autodata και όντως δεν χρειάζεται αλλαγή η αντλία νερού ενώ είναι στον ίδιο ιμάντα. Θέλει 2.5 ώρες δουλειά για την αλλαγή, που φαίνεται εντάξει για τον χώρο που δεν έχει το 6.
Για να πάρετε μια ιδέα:
https://www.youtube.com/watch?v=pehtb5kBn4MΚαι εδώ η αλλαγή:
http://www.mytimingbelt.com/Results.aspx?ModelId=53Τι στο καλό γίνεται και δεν αλλάζουν τους υπόλοιπους ιμάντες και ανταλλακτικά; Δεν πρόκειται να το ανοίξω για τα επόμενα 125Κ χλμ, οπότε και με αγχώνει η αντλία και ο εξωτερικός ιμάντας. Τον ρώτησα πόσο θέλει για να μου αλλάξει την αντλία και πέρα ότι δεν θέλει να την αλλάξει, μου λέει ότι το auto data του βγάζει 4.5 ώρες για την αλλαγή! Τα βλέπω τα Γιαπώνια να έχουν κάνει ματσακονιά και να πρέπει να βγάλεις την μηχανή για να αλλάξεις την αντλία νερού λες και αλλάζεις καδένα. Έχει κανείς εμπειρία από τα υπόλοιπα Mazda με καδένα; Αλλάζεις εκεί την αντλία νερού ή το αφήνεις να πεθάνει στην ησυχία του;
Το καλό είναι ότι τον ιμάντα θα τον άλλαζε από μόνος του χωρίς να του το πω εγώ. Επιπλέον, αλλάζει λάδια και φίλτρο, κάνει service (=οπτικός έλεγχος), αλλάζει πίσω τακάκια και καθαριστήρα, το ληγμένο tyre repair kit, συν τον ιμάντα kit, και καινούργιο ΚΤΕΟ που το έκανε όσο ήμουν εκεί και μάλλον το «έκανε» με το αυτοκίνητο στο parking και αυτός στον υπολογιστή.
Αντί για μείωση στην τιμή, μου βάζει τα τέλη για 6 μήνες, συν 15 βολιβιάνος πετρέλαια και όλη την παραπάνω προετοιμασία. Το αυτοκίνητο δείχνει και τσουλάει σαν καινούργιο. Έχει σκουριασμένες/καταστρεμμένες τις ζάντες και τον ουρανό από ρετσίνια που έχουν βγάλει το χρώμα, αλλά για Mazda αυτά είναι πταίσματα. Έχει κάτι σάπια γύρω από τα μπροστά αμορτισέρ αλλά εξωτερικά δείχνει μια χαρά για 6 χρονών. Μόνο οι πόρτες την έχουν ακούσει και χτυπάνε οι πύροι στο άνοιγμα/κλείσιμο.
Στον δρόμο έκαναν έργα και είχαν βάλει όριο 80χλμ, όπου δούλευε στις 1300rpm πάνω κάτω. Ακόμη και στο όριο, δεν το βλέπω να πηγαίνει πάνω από 2000rpm. Στον δρόμο είναι η απόλυτη ησυχία και ηρεμία = μεταξόνιο βάρκας, ακόμη και εάν το πιέσεις.
Θα χρειαστεί συμμάζεμα σιγά σιγά, για τα φίλτρα, υγρά, συν ότι έχει 4 διαφορετικά λάστιχα, από κινέζικα μέχρι off balance καταστάσεις, όλα τους γύρω στα 4-5mm στην μέτρηση, αλλά διαφορετικές χρονολογίες που τα πιο παλιά αρχίζουν να σκάνε και να ξεθωριάζουν.
Το θέμα είναι ότι το διαφημίζει 4.5Κ και όταν του ζήτησα να το κάνουμε 4.2Κ για να αλλάξω μερικά από τα πιο πάνω, μου έβγαλε αυτός τα δικά του και μου λέει δεν πάει άλλο αλλά θα βάλει τα τέλη και τα πετρέλαια που βγαίνουν 100 βολιβιάνος. Να τον εμπιστευτώ με το θέμα του service; Όχι ότι δεν θα τα αλλάξει, αλλά ότι τον πιάνει η τσιγγουνιά για 15 βολιβιάνος και δεν αλλάζει ούτε τον εξωτερικό ιμάντα που τον έχει ξηλώσει για να φτάσει στον χρονισμού.
Το αυτοκίνητο το είχαν αγοράσει οι ίδιοι ως leasing/rental όπου έκανε τα service σε διάφορα Mazda συνεργεία και μετά το αγόρασε πυροσβέστης (πως λέμε γιατρός) για το πάνελα από την μία πόλη στην άλλη. Service δεν το έκανε και τώρα που ζήτησε τον ιμάντα, το έσπρωξε και πήρε κάτι μικρότερο και νεώτερο γιατί λέει άλλαξε δουλειά και δεν χρειάζεται να ταξιδεύει.
Το άλλο θέμα είναι ότι δεν δίνω πλέον σημασία στο πως δείχνει το όχημα γιατί του έχω προετοιμάσει πακετάκι. Θα χρησιμοποιηθεί 24Χ7, 5 μέρες πάνελα για δουλειά, συν τα σαββατοκύριακα και έχουμε 31Κ χλμ πάνελα για δουλειά και 42Κ χλμ τουλάχιστον για εξωσχολικές δραστηριότητες το σαββατοκύριακο, πάμε στα τουλάχιστον 70Κ χλμ τον χρόνο. Το θέλω να κρατήσει 4 χρόνια, οπότε θα μαζέψει τουλάχιστον 280Κ χλμ στα χεράκια μου, συν τα 130Κ χλμ που έχει τώρα πάνω, το χάσαμε το κορμί.
Σε σχέση με τα segment c είναι η μέρα με την νύχτα στον δρόμο, συν το big block που το κάνει τέλειο μπαρμπάδικο αυτοκίνητο. Κοστίζει τα ίδια χρήματα και είναι σε καλύτερη συνολική κατάσταση. «Καινούργιο» κάνει 14Κ και όλοι οι πωλητές που πήγα, μου λένε το ίδιο πράγμα. Μην αγοράσεις καινούργιο για να κάνεις 300Κ χλμ σε 4 χρόνια γιατί θα τα χάσεις όλα τα χρήματα. Οπότε με το παλιό, έχω περιθώριο 10Κ να κάνω μια super αναπαλαιώση.
Θα το έχει ετοιμάσει την Πέμπτη. Θα πάω μια βόλτα από τον δικό μου μάστορα να τον ρωτήσω τι ακριβώς γίνεται με την αντλία νερού και να τον κανονίσω να του πάω για να αλλάξει τα υγρά φρένων, να του κάνει μια ευθυγράμμιση και ότι άλλο δει. Περιπέτεια μου βγήκε τελικά ο χαμός της πιτσιρίκας μας.
P6231692 by
apavinpatras, on Flickr
P6231693 by
apavinpatras, on Flickr
P6231694 by
apavinpatras, on Flickr
P6231695 by
apavinpatras, on Flickr
P6231696 by
apavinpatras, on Flickr
P6231697 by
apavinpatras, on Flickr
P6231698 by
apavinpatras, on Flickr