- 03 Σεπ 2014, 00:22
#378
1976 - FIAT 131
Η Fiat επένδυσε πάνω από 300 δισεκατομμύρια λιρέτες στη Νότια Ιταλία το 1969. Η εταιρεία απέκτησε επίσης τη Lancia και το 50% της Sefac-Ferrari. Η γκάμα της Fiat διευρύνθηκε με την προσθήκη του 128, του πρώτου προσθιοκίνητου Fiat και του 130, του σεντάν που έμελλε να αποτελέσει τη ναυαρχίδα της. Το εξαιρετικά σπορτίφ Dino Coupe 2400 επίσης παρουσιάστηκε εκείνη τη χρονιά.
1978 - ROBOGATE
Το Ritmo (Strada) παρουσιάστηκε το 1978 με μία μεγάλη γκάμα προαιρετικού εξοπλισμού, ο οποίος ξεκινούσε από κλιματισμό μέχρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων με τρεις ταχύτητες. Οι μέθοδοι παραγωγής ανανεώθηκαν εκ βάθρων με τη χρήση του Robogate, του πρώτου ευέλικτου συστήματος συναρμολόγησης αμαξωμάτων στον κόσμο, με ρομπότ, στα εργοστάσια Rivalta και Cassino της Fiat.
Η ΓΕΝΝΗΣΗ ΤΗΣ FIAT AUTO S.p.A.
Το 1979 ιδρύθηκε η Fiat Auto S.p.A., η οποία κάτω από τη σημαία της περιελάμβανε τις Fiat, Lancia, Autobianchi, Abarth και Ferrari.
1980 - FIAT PANDA
Η Fiat παρουσίασε ένα ακόμα μικρό αυτοκίνητο στις αρχές της δεκαετίας του 1980, που πήρε το όνομά του από το χαριτωμένο ζωάκι, σύμβολο της WWF, το Panda. Με τρίπορτο αμάξωμα, σχεδίασης του Giugiaro, το νέο αυτό προσθιοκίνητο μοντέλο προσφερόταν με δύο κινητήρες: έναν αερόψυκτο δικύλινδρο 650 κ.εκ. και έναν υδρόψυκτο τετρακύλινδρο 900 κ.εκ.
1981 - FIAT ARGENTA
Η Fiat παρουσίασε το Argenta στα τέλη του Μαΐου. Το νέο μοντέλο, το οποίο παρουσιάστηκε σε αντικατάσταση του 132, προσφερόταν με τρεις κινητήρες: 1600 βενζίνης, 2000 βενζίνης με ηλεκτρονικό ψεκασμό και 2500 ντίζελ, με το τελευταίο να διαθέτει καπό με διαφορετική γραμμή. Ένα μοντέλο 2000 με ψεκασμό και με ηλεκτρονική ανάφλεξη "Digiplex" παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τουρίνο το 1982.
1983 - FIAT REGATA
Το Σαλόνι της Φρανκφούρτης επιλέχτηκε για την παρουσίαση του Fiat Regata, μίας από τις σημαντικότερες νέες εξελίξεις στο χώρο του οικογενειακού αυτοκινήτου. Το σεντάν αυτό προσφερόταν σε μία μεγάλη γκάμα μοντέλων, το Regata 70 με κινητήρα βενζίνης 1300, το Regata 85 με κινητήρα βενζίνης 1500, το Regata 100 με κινητήρα βενζίνης 1600 και το Regata Diesel 1700. Και ακόμα, η έκδοση 70 προσφερόταν με τρία διαφορετικά επίπεδα εξοπλισμού: "Base", "Super" και "E.S.", το τελευταίο με κινητήρα ο οποίος διέθετε σύστημα για το σημαντικό περιορισμό της κατανάλωσης καυσίμου στο μποτιλιάρισμα.
1984 - FIAT UNO
Το Uno παρουσιάστηκε στο διεθνή τύπο στο Ακρωτήριο Κανάβεραλ σαν "Αυτοκίνητο της Χρονιάς" το 1984. Στη συνέχεια εφοδιάστηκε με τον κινητήρα Fire, κατασκευασμένο στο εργοστάσιο Termoli της Fiat, ο οποίος διέθετε μία μεγάλη γκάμα τεχνολογικών λύσεων, συμπεριλαμβανόμενου του γεγονότος ότι ήταν ο πρώτος κινητήρας 1000 κ.εκ. με ηλεκτρονικό μίζα. Ένα ακόμα ρεκόρ για το Uno ήταν ότι πουλήθηκε πολύ περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο αυτοκίνητο στην ιστορία της Fiat μέχρι σήμερα.