- 19 Νοέμ 2018, 12:05
#550692
Λοιπόν ένα μικρό review για το Α-Klasse μιας και του έκανα κάμποσα χλμ το ΣΚ και σε διάφορες συνθήκες.
Δυστυχώς όσο κι αν το βρίσκω κλισεδούρα και μπαρμπαδίστικο, μου πέρασε πάρα πολλές φορές από το μυαλό το "δεν τα φτιάχνουν όπως παλιά". Και εξηγούμαι: το αυτοκίνητο είναι ότι πιο μοντέρνο έχει αυτή τη στιγμή η κατηγορία ΑΛΛΑ στην προσπαθειά τους να το φορτώσουν με τεχνολογία, έχουν αφήσει ελλιπείς διάφορους τομείς. Βασικότερο πρόβλημα του αυτοκινήτου είναι η ανάρτηση. Είναι μαλακή, είναι χωρίς λόγο χαμηλή (βρίσκεις πανεύκολα μπροστά) και παράλληλα κοπανάει παρόλα τα μπαλόνια του 205/60/16. Δεν ξέρω πως έχουν καταφέρει τέτοιο συνδυασμό αλλά πραγματικά ισχύει. Η απόσβεση είναι κακή για ένα αυτοκίνητο που διαφημίζει "άνεση Μερκ" και φέρνει και αρκετούς θορύβους στην καμπίνα σε σημεία που δεν το περιμένεις.
Το μοτέρ από την άλλη είναι εξαιρετικό. Δεν προδίδει από πουθενά τον κυβισμό του, είναι εντυπωσιακά εύστροφο, τραβάει γερά μέχρι και τον κόφτη που φυσικά έρχεται χαμηλά (6000σαλ) και είναι αστεία οικονομικό. Το χω κρατήσει με ευκολία κάτω από τα 9λτ πράγμα που μου συμβαίνει πολύ σπάνια. Συνεργάζεται επίσης καλά με το κιβώτιο, το οποίο είναι σωστά ρυθμισμένο και έχει καλή κλιμάκωση αλλά έχει λίγο περίεργη λειτουργία για dual clutch. Πατινάρει πάρα πολύ σε ορισμένες περιπτώσεις και δε θυμίζει τις καρφωτές αλλαγές που κάνει το DSG ας πούμε ή το TCT. Γενικά όμως το πρόσημο είναι θετικό.
Και πάμε στο εσωτερικό...
Πολύ πρακτικό εσωτερικό, πρακτικότερο ενός 3008 ας πούμε που σαν κατηγορία πουλάει πρακτικότητα υποτίθεται. Highlight επίσης είναι τα καθίσματα μπρος πίσω, τα οποία εκτός από πολύ άνετα είναι και όμορφα και επενδεδυμένα με πολύ ποιοτικά υλικά. Κάπου εκεί όμως η ποιότητα στέρεψε γιατί σε όλη την υπολοιπη καμπίνα τα υλικά και η συναρμογή είναι τουλάχιστον μέτρια (πολλοί τριγμοί για 6Κ χλμ), ειδικά αν αναλογιστεί κανείς την τιμή του αυτοκινήτου. Οι επενδύσεις στις πόρτες και στο πάνω μέρος του ταμπλώ είναι για αυτοκίνητο μία κατηγορία κάτω, μισής αξίας. Τραγικό επίσης και το αχρείαστα τεράστιο τιμόνι το οποίο φυσικά και δεν προσφερεί καμία μα καμία πληροφόρηση.
Σε ότι αφορά το infotainment και τη λειτουργία του, οι εντυπώσεις είναι ανάμικτες. Είναι πληρες αλλά έχω συναντήσει συστήματα που τα έχω συνηθίσει πολύ πιο εύκολα. Για την ακρίβεια έχει πολλά redundancies (κάνεις την ίδια δουλειά με 50 τρόπους) και τα φυσικά κουμπιά είναι εντελώς αντιεργονομικά. Το UI και οι οθόνες πάντως είναι όμορφα και γενικά τραβάνε τα βλέμματα. Συνέλαβα διάφορους σε φανάρια κτλ να χαλβαδιάζουν και να σχολιάζουν αναλόγως.
Overall ένα ελαφρώς βελτιωμένο αυτοκίνητο σε σχέση με τον προκάτοχό του. Απευθύνεται κατά την άποψή μου αποκλειστικά σε Μερσεντάκηδες και δε βλέπω πως θα μπορούσε να πάρει πελάτες από τα αρχαία πια 1-series και Α3. Με ένα άλλο σήμα στη μάσκα αμφιβάλω αν θα μπορούσε να πωλείται πάνω από 25Κ. Σίγουρα βέβαια με το ανάλογο κόστος θα μπορούσε κανείς να επιλέξει options που να διόρθωναν αρκετές ανορθογραφίες αλλά αν πας στα 60Κ τότε πάλι δε βρίσκω το λόγο να το επιλέξει κανείς.