Να δώσω και εγώ το παρόν, Τσέχα Octavia mk2, μαυρη.
Αγοράσθηκε μεταχειρισμένη, καθώς το προηγούμενο (Astra H) είχε αρχίσει να κουράζει με το μικρό πορτ μπαγκαζ και την ξερή ανάρτηση (σε διαδρομές >30min είχαμε σίγουρη "ρουκετα" από την μικρή).
Μετα από 20 έτη κατοχής και οδήγησης όλων (πλην της τελευταίας γενιας) Astra, μπορώ να πω ότι η Τσέχα με εξέπληξε γεικά ευχάριστα. Σαν ποιότητα κατασκευης και στην καμπινα, είναι ισάξια του (πρωην) Astra H μου, ίσως σε μερικά πλαστικά (πχ χερούλια πορτας) να έκαναν λίγο οικονομία. Επίσης, μου δίνει ένα κλικ κατω σε ηχομόνωση, αυτές ειναι και οι μονες γκρινιες μου. Τριξιμο κανενα (69.000 χλμ ειχε, μοντ 8/2008) και φυσικά τεράστιο πορτ μπαγκαζ
Σαν ποιότητα κύλισης, είναι σαφέστατα ανωτερή από το προηγουμενο Astra H 1.6T έκδοση sport με 17αρες, παρόλο που και αυτη εχει 17αρια και sport στησιμο (έκδοση VRS Motorsport, 2.0t 240ps). Η μικρή έκοψε τις ρουκετες, η συμβια που συχνα καθεται με την μικρη πισω, ανεφερε οτι δεν την ζαλιζει ποια και δεν κοπαναει.
Οδηγικα τωρα. Ακουγα οτι τα Opel δεν στριβουν, ενταξει, υπερβολες, τουλάχιστον μεχρι και το Astra H 1.8. (πριν ειχα Astra F 1.4, Astra G 1.4). Πέρασα μετά στο Astra H 1.6T Sport, όπου εκεί όντως, σε σχεση με την ιπποδυναμη, είδα τουλάχιστον το sport πλαισιο της εκδοσης να μενει πισω. Εξηγουμαι: μαμα με 16αρες ζαντες, ο παλαιας κοπης turbo Κινητηρας έβγαζε για πλάκα μούτρα και σπινιάριζε μέσα στην στροφη. Νωχελικός κάτω από τις 2500 στροφές, ξεσπούσε (με το overboost) έντονα και μετα ψηλά ψόφαγε πάλι. Μπηκαν 17αρια Opel εργαστασιακά, τα οποία βελτίωσαν την κατάσταση και το κράτημα στις στροφές, έμαθα και λιγο τα τερτίπια του, αλλά συνέχεια ήμουν με μία αίσθηση ότι ο κώλος ήταν έτοιμος να ξεκολλήσει (το έχω φάει σε στροφη και εσωθην απο το ESP), το δε τιμόνι εκει στο οριο (και λιγο νωριτερα) απλά αποχαιρετούσε και με άφηνε να μαντεύω. Αλλά τα είχα συνηθίσει και πήγαινα...
Η Τσέχα, αμέσως μου έδωσε την εντυπωση οτι "το είχε", ίσως και τα (μερικά, όχι όλα) γονίδια της συγκεκριμένης έκδοσης από το ομόσταβλο GTI MK5 να έπαιξαν τον ρολο τους. Το τιμόνι πάντα εκει (δοκιμες στις ίδιες στροφες και συνθηκες με την αστέρο), δεν φοβίζει, τραβάει μάλιστα λίγο τα μούτρα προς τα μέσα της στροφής. Σίγουρα δεν ειναι έτη φωτός μπροστά, αλλά μου έδωσε ένα κλικ μεγαλύτερο περιθώρειο και ασφάλεια.
Οπότε overall, καλή επιλογή, ειδικά αν παρει κανεις υπόψη την (εγκληματικά) χαμηλή τιμή που το λήστεψα... εε... σορυ, το αγόρασα.
More to come, και με την συνδρομη του Prof, με Mods κτλ που έγιναν πάνω στην Τσέχα