REALZEUS έγραψε:Κίκιζας . έγραψε:Eγω παντως ασουμε, απο τοτενες που το αλογατο κατηργησε την μεταλλικια χτενα, ξενερωσα τα μεγιστα και δεν προκειται να ψωνισω ενα προιον που βασιζεται στο ΠΑΘΟΣ, να αλλαζει μονο του ταχυτητες...
Δεν αλλάζει μόνο του, εσύ του λες πότε να αλλάξει!
Προσωπικά δεν βρίσκω τίποτα ενδιαφέρον και παθιάρικο στο να ανεβάζει ακαριαία το μοτέρ στον κόφτη και μετά εγώ να κάνω 0.5s για να ανεβάσω ταχύτητα με την κουτάλα. Απλά χαλάει όλη την εμπειρία και την αδρεναλίνη της επιτάχυνσης.
Aλλο πραγμα να τραβας ενα "διακοπτη" και να αλλαζει, αλλο πραγμα να κανεις ολοκληρη την διαδικασια, μετακινοντας την αλουμινενια(?) σφαιρικη λαβη σε μια απο τις μεταλλικες θυρες της "χτενας", μαζι με τον αντιστοιχο ηχο που συνοδευει την διαδικασια.
Η αδρεναλινη της επιταχυνσης μια χαρα κραταει, αν ειδες το Video ακομη και με την 250 LM που οδηγησε ο Πιθηκας στο GoodWood στο φετινο revival...
Ειναι μερος της ευχαριστησης, θες για ρομαντικους, θες για γραφικους, ομως ειναι, οπως ειναι το ακουσμα ενος V12.
Ειναι ενα απο τα χαρακτηριστικα (και σπανιο, μεχρι πρωτινως την μεταλλικη χτενα την ειδαμε στο προηγουμενης γενιας R8, πλεον καταργηθηκε το manual στο νεο...) γνωρισματα της Ferrari που δεν θα επρεπε να καταργηθει εντελως, στον βωμο της ευκολιας του εκαστοτε κελεμπια, της νεοπλουτης barbie και του εκαστοτε "φτιαγμενου" οικονομικα εφφετζη γιωτομπαλου. Επειδη ειναι η πλειοψηφια των εν δυναμη πελατων.
Ναι, επρεπε και καλα εκανε που εβγαλε τα αυτοματα/διπλοσυμπλεκτα, τα εξελιξε ως οφειλε, δινοντας μια ρεαλιστικη αισθηση αλλαγων ταχυτητων σαν να εισαι σε Formula 1, οχι ομως να καταργηθει εντελως το manual με την χτενα.
Αυτο θεωρω οτι ηταν μεγαλο σφαλμα της φιρμας, ενα αναποσπαστο κομματι, σημα κατατεθεν της συνολικης οδηγικης εμπειριας μιας Ferrari...
REALZEUS έγραψε:Ο μόνος λόγος να την πάρεις manual είναι ότι είναι πολύ φτηνότερη από άποψη συντήρησης. Πολυ χειρότερο supercar κατά τα άλλα.
Πλεον ειναι και λογος επενδυσης, μιας η παραγωγη των τελευταιων μοντελων που ειχαν αυτη την δυνατοτητα, ηταν πολυ περιορισμενη και αρα τα καθιστα ακομη πιο συλλεκτικα το περασμα του χρονου...
Περα απο αυτο ομως, για αυτους που ψαχνουν την ουσια της αποκτησης (την μεγιστη δυνατη οδηγικη ευχαριστηση δηλαδη imo...) ο λογος ειναι η ακομη μεγαλυτερη συμμετοχη, σε ολη αυτη την διαδικασια που ανεφερα πριν.
Και δεν μιλαμε για ανακατεμα της σουπας εδω, φαινεται ξεκαθαρα απο τα video τουλαχιστον για τις F430, 599 οτι προκειται για ευχαριστη και ιδιαιτερη διαδικασια. Οπως και σε καλα σπορ μοντελα της Porsche, Lotus κτλ.
Το "χειροτερο" ειναι πολυ σχετικος ορος...Πιο αυθεντικο ειναι σιγουρα θα προσθεσω εγω, ενω πιο αποτελεσματικο το διπλοσυμπλεκτο ειναι μονο σε κυνηγι χρονου, δηλαδη προφανως σε γυρολογιο πιστας.
Η οποια χαρα των paddles ειναι τοσο ρηχη εως ανυπαρκτη, εξαλλου μπορει κανεις να την εχει και με πολυ μικροτερο κοστος αγοραζοντας απλως μια κονσολα μαζι με μια απο τις κορυφαιες τιμονιερες και αγωνιστικο καθισμα της αγορας...
Οσο για την καθημερινη "ευκολια" του αυτοματου, περισσοτερο χρυσωμα χαπιου ειναι, οταν ειναι προφανες οτι με τετοιο στησιμο (που ειχαν τουλαχιστον οι 430, 599) σπανια εως ποτε, τις κυκλοφορουσαν οι περισσοτεροι κατοχοι στο κεντρο, στην δουλεια κτλ.
Αν μιλαγαμε για GTC4 Lusso, Portofino κτλ, οκ, εκει η ανεση και αγχολυτικη διαθεση, ευνοει τετοιου τυπου κιβωτια.
Οχι ομως την καταργηση του manual στα "entry" level κεντρομηχανα...