Ενότητα για τους κατασκευαστές γενικά
Άβαταρ μέλους
By Κίκιζας Γρηγόρης
#412851
Άβαταρ μέλους
By Thanix
#412852
rocsta έγραψε:To περιεργάστηκα λίγο: ωραίο πίσω, μέτριο μπροστά, πολύ ωραίο μέσα. Με τις τιμές που έχει προς το παρόν δεν μπορεί να περιμένει και πολλά.


Συμφωνώ, θα έλεγα ότι στα 3/4 της οπτικής επαφής που έχει κάποιος με το αυτοκίνητο είναι πολύ όμορφο! Μπροστά καθαρά είναι απλά οκ. Εσωτερικά είναι ίσως το πρώτο της κατηγορίας που ακολουθεί την νέα τάση των e-cars με την μια μεγάλη οθόνη!

Μου άρεσε πολύ γενικά, τιμολογιακά δεν ξέρω πως κινείται βέβαια.


< using BoobsPower!
Άβαταρ μέλους
By Focusman91
#412867 Καλέ!! Ο Thanix!!

< Note >
Άβαταρ μέλους
By 224v
#417612 αντε να υπαρχουν επιλογες εξω απο Γερμανικους ελεφαντες....
Άβαταρ μέλους
By REALZEUS
#417614 Υπάρχουν ήδη επιλογές και από Ιταλία (4C) και από Αγγλία (Elise-Exige). :iconcool:
Άβαταρ μέλους
By 224v
#417683 Σωστα αλλα και η Γαλλια ειχε και θα επρεπε να ξαναμπει στον ανταγωνισμο... Το μικρο βαρος ειναι το ζητουμενο.....+ τα κρατηματα που προκυπτουν απο τους νομους της φυσικης και οχι απο τα ηλεκτρονικα μπιχλιμπιδια για να αντισταθμισουν το μεγαλο βαρος..
Άβαταρ μέλους
By Κίκιζας Γρηγόρης
#418089
21 quadra έγραψε:https://www.youtube.com/watch?v=OBT-Y68TGA8


:metalo: :metalo: :metalo:

Ηχος μοτερ, 100 φορες καλυτερος απο τον 4cyl Boxer της 718, 1,800αρι μοτερ oτι πρεπει για κατοικους μπανανιας, μενει τωρα να βρουμε γυρω στα 65(?)κ ευρω περιπου για το Γαλλικο μπιμπελο! :s_inlove
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#431508
Κίκιζας . έγραψε:Ενα αρκετα ενδιαφερον αφιερωμα για το Renault Super 5 GT Turbo 1985-1990:

http://www.drive.gr/posts/classic/renau ... nton-video


πολλες ανακρίβειες το αρθρο.
κακη ελκτικη προσφυση = η καλυτερη της εποχης σε προσθιοκινητο δυνατο,ακομα και στα 200 χορσα και 25+ κιλα ροπης με 13αρες ζαντες.
ειχε πολύ λαγκ = ειχε πολύ μικρο λαγκ,βασικα πολύ μικροτερο από οποιοδήποτε τουρμπατο εποχης.Το Ουνο ας πουμε ειχε μεγαλυτερο,και ας ειχε ψεκασμο και μικροτερη τουρμπινα IHI.

εδώ εχουμε σαχλαμαρα μεγαλυτερη από αυτές που ειχε πεταξει ο ΙΚΕ

'' H εισαγωγή και η εξαγωγή ήταν από την ίδια πλευρά, κάτι που μεταξύ άλλων και κατά κύριο λόγο απέτρεπε την πτώση της απόδοσης από την ανταλλαγή των αερίων''.

Μαλλον κατι δεν καταλαβε καλα στη μεταφραση το δημοσιογραφο.

κοντη 1η δεν ειχε.Με την απουσια κοφτη στο 5 εφτανε τα 60χλμ στο κοντερ στις 6500 στροφες.Δεν την ες και κοντη..
η μετρια κλιμακωση δε που αναφερει,ηταν ΘΕΙΚΗ,με 1η στα 60 2η στα σκαρτα 95 3η στα 135 4η στα 165 και 5η στα 195-210 αναλογα την ανωφερεια/κατωφερεια.
Το ουνο ας πουμε ειχε οντως κοντη 1η και 2η και 3η στα 160 και 4η στα 200,εβαζες και 5η και συνηθως δεν εβγαζε παραπανω χλμ,εκτος από ευνοικες συνθήκες.Αυτη ναι είναι κακη κλιμακωση.

επισης δεν ηταν υποστροφικο,ηταν ουδετερο με τασεις υπερστροφης στο ασε αλλα 106 ραλλυ σε λιγο πιο ηπια μορφη.
Επισης δεν ηταν πουθενα καλυτερο από οποιοδήποτε 205 gti ειτε 1,6 105-115 ιππων,και σαφως από το 1,9.
Το 205 ειχε σασι πολύ πιο ισσοροπημενο από το 5αρι,και ηταν εμφανες ακομα και χωρις να πιεζεις στο οριο.
Επισης δεν χρειαζοταν καμια προσοχή στο πατα στις εξοδους των στροφων,και δεν ειχε καμια σχεση με το θελει να παει ευθεια που αναφερει το δημοσιογραφο.

Αυτοκινηταρα για την εποχη του,το εντυπωσικοτερο ολων,μιας και εχω οδηγησει όλα τα γρηγορα της εποχης,ηταν ότι ηταν αποτελεσματικο,ενω χρησιμοποιουσε τις αρχαιότερες λυσεις από ολο τον ανταγωνισμο.
Το μοτερ πχ σε συνδιασμο με το χαμηλο βαρος,αλλα και την σωστη κοντη κλιμακωση δεν ειχε αντιπαλο.
Μιλαμε για γκολφαρες 16βαλβιδες 1800 με ένα σκασμο χρηματα σε εκκεντρα εμβολα,συμπιεσεις ,καπακια κλπ δεν το εβλεπαν.Τα 205 ειχαν μοτερ ροπατο αλλα αδυναμο,μολις επεφτες σε σκαλισμενο 5αρι δεν υπηρχε επαφη.Το 205 επαιρνε δυσκολα αλογα ,λιγα και πανάκριβα.
Τα ουνο ηταν με παραλυτο ολο το εμπρος συστημα(χιουνται δεκαετιας 80) με χαλια κλιμακωση,ακομα πιο χαλια ελκτικη προσφυση,αλλα μοτερακλα καλη για να τη σκαλισεις.Στροφαραν 9κ στροφες (!!!) ακοπα με ένα Colombo& Bariani 300+ μοιρων που φοραγαν τοτε,με αποτέλεσμα να μπορουν να διεγειρουν τουρμπινακλες σοβαρες,Το μοτερακι του 5αριου δεν ηταν αντιστοιχα καλο με πολύ μεγαλα τούρμπο πχ,απο αδυναμια στροφαρισματος.
Το δικο μου με εκκεντροφορο της piper πχ μετα βιας εφτανε 7κ.
Άβαταρ μέλους
By Κίκιζας Γρηγόρης
#432228
dimviii έγραψε:
Κίκιζας . έγραψε:Ενα αρκετα ενδιαφερον αφιερωμα για το Renault Super 5 GT Turbo 1985-1990:

http://www.drive.gr/posts/classic/renau ... nton-video


πολλες ανακρίβειες το αρθρο.
κακη ελκτικη προσφυση = η καλυτερη της εποχης σε προσθιοκινητο δυνατο,ακομα και στα 200 χορσα και 25+ κιλα ροπης με 13αρες ζαντες.
ειχε πολύ λαγκ = ειχε πολύ μικρο λαγκ,βασικα πολύ μικροτερο από οποιοδήποτε τουρμπατο εποχης.Το Ουνο ας πουμε ειχε μεγαλυτερο,και ας ειχε ψεκασμο και μικροτερη τουρμπινα IHI.


Το R5 GT Turbo, ειδικα στο fl , εχει υπαρξει ενα απο τα πιο αγαπημενα μου μικρα γρηγορα αυτοκινητα, ηδη πριν την εφηβεια, εχοντας διαβασει αρκετα Ελληνικα και ξενα αρθρα για αυτο.
Δυστυχως δεν ετυχε να εχει καποιος φιλος πχ του πατερα μου, ή εστω δικος μου γνωστος, μετεπειτα, οποτε και δεν εχω καθολου προσωπικη αποψη για αυτο.

Εχω ομως μια αρκετα καλη εικονα για το πρωτης γενιας Uno Turbo ie, το οποιο ειχε οικογενειακος φιλος, μετεπειτα ο γιος του, ενα αυτοκινητο που ηταν προσεγμενο, μαμα εντελως και ειχα οδηγησει καμποσες φορες.
Επισης εχω οδηγησει τις τρεις μετεπειτα γενιες του Punto GT, εχοντας καλα υποψιν την εννοια του turbo-lag.

Θα συμφωνησω καταρχας στο οτι στο αρθρο περα απο αναλυση τεχνικων χαρακτηριστικων, περαιτερω πληροφοριες για τα οδηγικα του χαρακτηριστικα, παρουσιαζονται καπως συγκεχυμενες, χωρις να ξεκαθαριζει συνθηκες, εποχες κτλ. Κατι που ενιοτε "εννοειται" απο τα συμφραζομενα(?) αλλα εδω ισως και οχι...

Στα της συγκρισης πχ με το Uno Turbo ie, δεν ξεκαθαριζει εαν μιλαει για το ΜΚΙ 13αρι 105ps (85'-89'), το ΜΚΙΙ χωρις καταλυτη 118ps (90'-91'), ή τo ΜΚΙΙ με καταλυτη και 114ps (92'-98'), με διαφορες μεταξυ τους απο την τουρμπινα μεχρι και στην τελικη μεταδοση...

Στο το θεμα του Turbo-lag, οπως το αντιλαμβανομαι εγω τουλαχιστον το ολο κειμενο, πιθανοτατα εννοει για τα σημερινα δεδομενα ΚΥΡΙΩΣ. Προφανως και το Uno Turbo ie ειχε lag, αλλα θυμαμαι αντιστοιχα μια εξαιρετικη ελαστικοτητα και το σχετικο lag να ειναι ανεκτο και επουδενι εντονο οπως πχ στο Punto GT (μιλαω παντα για μαμα αυτοκινητα) . Κατι δηλαδη αρκετα κοντα στα σημερινα "Light turbo" που αρπαζουν απο χαμηλα.

Δεν μπορω να ξερω συγκριτικα με το R5, σε προσωπικο επιπεδο, παντως γενικοτερα απο δυο-τρεις γνωστους και φιλους του πατηρ που κυνηγιοντουσαν μεταξυ αλλων με uno Turbo , 5αρια, Charade GT-ti και Swift GTI, (ωραιους φιλους ειχε ο πατερας :svivhaha: ) θυμαμαι οτι ολοι ειχανε να λενε οτι συνολικα το uno ειχε το καλυτερο μοτερ για ολες τις συνθηκες (ελαστικοτητα απο χαμηλα, ησυχο ταξιδι) και με μικροτερο lag απο το 5αρι, το οποιο απο τις 2,500σαλ ομως και μετα εκτοξευοταν μεν, "καθαριζε" για πλακα ολα τα γρηγορα μικρα (ακομα και σκαλισμενο λιγο σε πιεση uno turbo ie MKII στην παρεα δεν εφτανε μαμα fl 5αρι Turbo!) αλλα το πανηγυρι -λεγοταν- οτι δεν κρατουσε σε μεγαλο ευρος στροφων, σε αντιθεση με το Uno που το μοτερ του "ξερναγε" πιο ομαλα...

Στα της ελκτικης προσφυσης, νομιζω αναφερεται κυριως στην εποχη που φορουσε ως στανταρ την πιο στενη διασταση 175/60/13.
Ας μην ξεχναμε επισης οτι πιθανοτατα οι οποιες διαπιστωσεις για την "ανεπαρκη ελκτικη προσφυση" αναφεροταν πρωτιστως στην εποχη εκεινη, δηλαδη μεχρι και το 1986 οπου και αλλαξε η διασταση.
Προφανως και η τεχνολογια των ελαστικων τοτε και σε αυτη την διασταση δεν μπορουσε να προσφερει και πολλα, ακομα και στα πολιτικα ελαστικα σε σχεση με τα επομενα 5-10 χρονια...

Για τα υπολοιπα, περι εισαγωγης-εξαγωγης, δεν μπορω να πω οτι καταλαβα τι γραφει ο τυπος, επισης και εμενα μου εκανε εντυπωση στα περι καλυτερης σταθεροτητας-προβλεψιμοτητας στο οριο απο το R5 vs 205, καθοτι το τελευταιο ειχε σαφως μεγαλυτερο πατημα (μεταξονιο πρωτιστως, νομιζω και μετατροχια), αν και οχι με αντιστοιχα εξελιγμενη πισω αναρτηση.

Ουτε για την κλιμακωση εχω την παραμικρη ιδεα, ειδικα για το R5. Για το uno turbo ie MKI που ειχα επαφη, η αληθεια ειναι οτι δεν ειχα καποια βαση συγκρισης τοτε, με καποιο αλλο τουρμπατο πχ να κανουμε καποιο ανοιγμα, ή να εχω αποτυπωσει τα μεγιστα χλμ που βγαζει η καθε σχεση, θυμαμαι ομως χαρακτηριστικα σε ταξιδι να ειναι απροσμενα ησυχο με ταχυτητες γυρω στα 170km και με ελαφρυ ποδι σε επιπεδο δρομο χωρις ανωφερεια, το turbo να μην μπαινει μεχρι και τις σχεδον 4,500σαλ.

Για το R5 γενικοτερα θυμαμαι να εχω ακουσει οτι το turbo μπαινει στις 2,500σαλ περιπου, ασχετως φορτιου γκαζιου, κατι που ομως δεν ξερω αν ισχυει.

Επισης το σχετικα ενοχλητικο ειχα διαβασει να λενε οτι ηταν το "σεσουαρ" :lol: που ακουγοταν εντονα για μερικα λεπτα, αφου εσβηνε το μοτερ... :lol:

P.S Φανταζομαι τουλαχιστον οτι οι διαπιστωσεις σου, ειδικα στα της οδικης συμπεριφορας εχουν να κανουν σε εντελως μαμα μορφη...
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#432344 Το μοτέρ του R5 ήταν αρχαιότατο και μόνο οι μάγοι της R μπόρεσαν να το φέρουν σε κάποια καλή φάση, είχε τουρμπίνα μεγάλη για τα κυβικά του εξ ού και το lag, ήταν Garrett T3 στην μικρότερη της έκδοση αλλά παρόλα αυτά ο συμπιεστής της ήταν μεγάλος για τον όγκο των καυσαερίων κάτω από τις 2.500 rpm, τότε δεν υπήρχαν και οι ρουλεμανάτες τουρμπίνες.

Η κεφαλή του δεν ήταν cross flow με ότι αυτό συνεπάγεται στην απόδοση αφού η ροή μέσα στο καπάκι δεν ήταν ότι καλύτερο και είχε αποτέλεσμα να βράζει η εισαγωγή λόγω γειτνίασης με την πολλαπλή εξαγωγής και την τουρμπίνα ( άλλη μια αιτία για την αύξηση του lag )

Τα φρένα του ήταν αστεία αλλά την υπόθεση την έσωζε το μικρό του βάρος, άλλωστε εκείνα τα χρόνια όλα τα αυτοκίνητα είχαν αστεία φρένα, μικροί δίσκοι και στενοί , ακόμα πχ οι ferrari είχαν 15άρες ζάντες, τι φρένα να χωρέσουν εκεί μέσα και με ποιές δαγκάνες εποχής, η 308 του 1982-85 είχε δίσκους 272Χ22
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#432350
dstou έγραψε:Το Ρενώ είχε και πολύ καλά φρένα.


οντως ηταν καλα,και σχετικα ακούραστα.Το ιδιο καλα ηταν και του ουνο όμως.