Ενότητα για τους κατασκευαστές γενικά
Άβαταρ μέλους
By Scotch
#804622
REALZEUS έγραψε:
Scotch έγραψε:
BARHonda έγραψε:Δεν ανέφερα κάπου να πας με την τελική του οχήματος, αλλά στη συγκεκριμένη ΕΟ, εκτός των τούνελ, τα 150 θεωρούνται χαλαρά ασφαλή ταχύτητα, ειδικά για ένα όχημα σαν το Τέσλα

Τα 150 μπορεί να θεωρούνταν ασφαλής ταχύτητα, με την προϋπόθεση όμως το όριο να ήταν αυτό και συνεπώς να κινούνται όλοι με αυτές ή παραπλήσιες ταχύτητες. Όταν το όριο είναι 130 (καλώς ή κακώς, και οφείλουμε να το σεβαστούμε) και άλλοι πηγαίνουν με 110, άλλοι με 130 και άλλοι με 150+, όχι, αυτό δεν είναι ασφαλές, ειδικά με τη δική μας "συνήθεια" να στεκόμαστε σε όποια λωρίδα μας αρέσει.


Και στην Autobahn στα σημεία που δεν έχει όριο, δεν υποχρεώνει κανείς κάποιον να πηγαίνει με 200. Κι εκεί λοιπόν τα λεωφορεία πηγαίνουν τέρμα δεξιά με τον κόφτη στα 90 και οι Ferrari τέρμα αριστερά με 300+. Αυτό λέμε...


Το γνωρίζω και το έχω ζήσει στην πράξη. Η διάφορα όμως είναι πως η νοοτροπία/παιδεία των οδηγών εκεί δεν έχει καμία σχέση με τη δική μας (με εξαίρεση κάτι περαστικούς ούγκανους σαν εμάς). Ούτε και η αστυνόμευση. Εδώ θα έχουμε πόλεμο στα σημεία που δεν θα υπάρχει όριο.

< >
Άβαταρ μέλους
By kostis20
#804626 Κανένα νόημα να πηγαίνεις πάνω απο 160-170 στην εθνική.Η διαφορά στο χρόνο είναι ελαχιστη σε σχέση με αν πήγαινες 130-150.Αντιθέτως χάνεις σε ασφάλεια -κούραση και κατανάλωση.
Τα 110 -120 από την άλλη είναι απάλευτα .Και εκτός των ηλεκτρικών τώρα, όντως πετύχαινα και ακόμα βλέπω πολλά φτιαγμένα Civic -Evo κτλ να σέρνονται στην εθνική.
Οι συγκρίσεις με τη Γερμανία τουλάχιστον άτοπες,Σε δρόμους ,οδηγική παιδεία και στόλο οχημάτων.Και εκεί βεβαια τα κομματια που δεν έχουν όριο δεν είναι και τοσα πολλά πλέον και γενικά εχει πάρα πολύ κίνηση.Το καλοκαίρι ας πούμε εγω σε μια διαδρομή απο Salzburg μέχρι Τα σύνορα με τη Τσεχία στημεριά του Regensburg δε μπόρεσα καθόλου να εκμεταλλευτώ την άρση απαγόρευσης όπου υπήρχε...
Άβαταρ μέλους
By Scotch
#804629 Εντάξει, όπως το βλέπει και όπως έχει συνηθίσει κανείς. Όσο είχα θερμικό, έβλεπα μεγάλη διαφορά στην κατανάλωση αν πήγαινα πάνω από 110-120 και σε συνδυασμό με το ότι αυτή η ταχύτητα είναι πολύ ξεκούραστη για οδηγό και συνεπιβάτες, τη θεωρώ τη λογική να κινούμαι, εφόσον το επιτρέπουν οι συνθήκες κίνησης και δρόμου. Ειδικά βράδυ, τα 120 είναι το max, με τα 110 το στάνταρ. Οτιδήποτε πάνω από 130 το θεωρώ επικίνδυνο, κουραστικό και αντικοινωνικό (και φυσικά και παράνομο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται). Και πιο πολύ τη βρίσκω σε κάποια στροφοδιαδρομή, παρά να το "πατήσω" στην Εθνική Οδό. Στην τελική θα πατήσεις μια 200αρα όταν δεν υπάρχει ψυχή στο δρόμο, το είδες, τη γλίτωσες, αυτό ήταν.
Έτσι το βλέπω εγώ και όχι τώρα επειδή έχω ηλεκτρικό. Προφανώς γι αυτό δε με ενόχλησε στο ελάχιστο η μετάβαση, σ' αυτόν τον τομέα.

< >
Τελευταία επεξεργασία από Scotch και 12 Φεβ 2023, 10:48, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#804631 Στην εθνική εδώ και καιρό εγώ πηγαίνω με 150 το πολύ , παρόλο που την βενζίνη την πληρώνει άλλος.
Πιο άνετο, πιο ήσυχο, λιγότερο άγχος, πιο ασφαλές σίγουρα.
Τωρα τα 110 είναι πολύ λίγα, δεν θα την πάλευα παρά σε ειδικές περιπτώσεις.
Τα 130 σταθερά στο cc είναι μια χαρά, αν και σχεδόν πάντα το βάζω στα 150 σταθερά, που ουσιαστικά δεν κινδυνεύεις και να σε γράψουν, και πας και αρκετά γρήγορα στον προορισμό σου.
Άβαταρ μέλους
By kostis20
#804633 @Scotch Η εμπειρία μου είναι εντελώς διαφορετική. Ακόμα και τώρα που οδηγώ SUV βάζω το ACC σε ένα εύρος από 133 εως 147 και κινούμε με απόλυτη ασφάλεια και ηρεμία .Δεν είναι κάν πάτημα...
Αντίθετα θα έλεγα οτι οι χαμηλότερες ταχύτητες της τάξης των 120 (πιο κάτω δεν έχω δοκιμάσει καν) με ..κοιμίζουν ενώ πλέον και η διαφορά στο χρόνο ταξιδιού είναι πολύ εμφανής.
Καλα επι Α5 ακόμα και στα 167 ένιωθες οτι πας με 100 αλλά όντως σήμερα θεωρώ οτι δεν έχει νόημα να πηγαίνεις τόσο γρήγορα.
Είμα υπερ της μέσης λύσης,της χρυσής τομής πλέον. Ουτε πολύ αργά ούτε πολύ γρήγορα.
Άβαταρ μέλους
By Scotch
#804637 Αν οδηγήσετε σε καμιά Σκωτία, που το όριο είναι τα 112 και λίγοι γρήγοροι πηγαίνουν με 130 (μιας και η αστυνομία δεν αστειεύεται), θα είστε δυστυχισμένοι

Πάντως, ένας εύκολος τρόπος να καταλάβουμε αν "τρέχουμε" (πέραν του ορίου, που θα έπρεπε να είναι αρκετό), είναι ο αριθμός των αυτοκινήτων που προσπερνάμε και μας προσπερνάνε σε μια διαδρομή. Εγώ, για παράδειγμα, πηγαίνοντας 110-120 προσπερνώ τους άπειρους που πηγαίνουν στη μεσαία με 90-100 και με προσπερνούν πολύ πολύ λιγότεροι συγκριτικά. Μια αναλογία 80-20 θα έλεγα. Στα 150 λογικά θα σας περνάνε ελάχιστοι.

< >
Άβαταρ μέλους
By kostis20
#804639 Ναι στην Αθηνών Λαμίας της καθημερινές που το κάνω 2-3 φορές το μήνα μέχρι Λιβαδειά συνήθως κανένας.
Ειδικά στην επιστροφή το βράδυ κατα τις 11 είμαι σχεδόν μόνος μου.Εκει πάντα παίζει σταθερά 147 στο ACC.
Τα σαββατοκυριακα σε εκδρομές πάντως με προσπερνάνε αρκετοί. Βεβαια όπου βρώ Τουνελ πχ κόβω στα 90 με 105 οπωσδήποτε η όπου υπάρχει πιθανότητα radar κόβω στα 133.
Άβαταρ μέλους
By Serf
#804663 Το πιο ξεκούραστο είναι το adaptive cruise control που ακολουθεί τη λωρίδα του δρόμου μέχρι τα 140χαω. Βρίσκουμε κάποιον που αυξομειώνει βάσει ορίων και τον ακολουθούμε!
Άβαταρ μέλους
By BARHonda
#804664 Σε μεγάλο ταξίδι, τα 110-115 (ακόμα και τα 120-130 του ορίου), εξαρτάται από το πόση νταλίκα θα πετύχεις για να συμπεράνεις εάν είναι καλά ή όχι

Όταν πηγαίνεις με 110 και η νταλίκα με 90, στο προσπέρασμα, εάν έρχεται κάποιος με 120-130, σε αναγκάζει ουσιαστικά είτε να βγεις για προσπέρασμα και να τον κόψεις άγαρμπα, είτε να ελαττώσεις ταχύτητα για να μην κοπανήσεις στην νταλίκα. Σε ταξίδι 1300χλμ πχ από Τσεχία για Θεσσαλονίκη που το έζησα με 2 τελείως διαφορετικά αμάξια, θα κατεβάζεις μπινελίκια κάθε φορά που θα πρέπει να κόβεις ταχύτητα λόγω νταλίκας. Γενικά όσο πιο γρήγορα μπορείς να πας μέχρι τα 150, θεωρώ είναι περισσότερο ωφέλιμο σε εμπειρία (λιγότερο ωφέλιμο για αυτονομία αλλά για μας τους παλαιολιθικούς δεινόσαυρους με τα θερμικά δεν μας πολυαπασχολεί)

Εξαρτάται την ημέρα, την κίνηση, τα κέφια
Άβαταρ μέλους
By otso
#804665 Συνηθως αναλογα την μερα υπαρχει μια ροη και αυτην ακολουθεις , αν θελεις να πας γρηγοροτερα ακολουθεις καποιον που παει με το τεμπο το δικο σου και αυτος καθαριζει τον δρομο για σενα .
Και την παταει αυτος σε τυχον μπλοκο .
Απειρως πιο επικίνδυνο ειναι η νοοτροπια των αστων που δεν εχουμε εμεις της επαρχιας , να πηγαινουν με ταχυτητες ανω των 50 και να εχουν αποσταση 3 με 4 μετρα δηλαδη οδηγηση πολης αλλα με μεγαλες ταχυτητες , αυτο με τρελαινει εμενα , οπως και το να κανεις προσπεραση με 130 150 και να ερχεται ο γληγορος με τα 180 παιζοντας τα φωτα και ζητωντας σου να εξαφανιστης απο μπροστα του η να μπεις κατω απο την νταλικα μην τυχον πεσει η μεση ωριαια του ταχυτητα.
Άβαταρ μέλους
By REALZEUS
#804744
kostis20 έγραψε:Κανένα νόημα να πηγαίνεις πάνω απο 160-170 στην εθνική.Η διαφορά στο χρόνο είναι ελαχιστη σε σχέση με αν πήγαινες 130-150.Αντιθέτως χάνεις σε ασφάλεια -κούραση και κατανάλωση.
Τα 110 -120 από την άλλη είναι απάλευτα .Και εκτός των ηλεκτρικών τώρα, όντως πετύχαινα και ακόμα βλέπω πολλά φτιαγμένα Civic -Evo κτλ να σέρνονται στην εθνική.
Οι συγκρίσεις με τη Γερμανία τουλάχιστον άτοπες,Σε δρόμους ,οδηγική παιδεία και στόλο οχημάτων.Και εκεί βεβαια τα κομματια που δεν έχουν όριο δεν είναι και τοσα πολλά πλέον και γενικά εχει πάρα πολύ κίνηση.Το καλοκαίρι ας πούμε εγω σε μια διαδρομή απο Salzburg μέχρι Τα σύνορα με τη Τσεχία στημεριά του Regensburg δε μπόρεσα καθόλου να εκμεταλλευτώ την άρση απαγόρευσης όπου υπήρχε...



Εξαρτάται από το αυτοκίνητο και φυσικά το νευρικό σύστημα του οδηγού. Μη μου πεις ότι τα 200 σου φαίνονταν nerve wracking με την 5άρα ή το Α5. Απλή cruising speed είναι με τόσο καλά αυτοκίνητα και δεν σε αγχώνουν καθόλου, αν έχεις κάποια εμπειρία από υψηλές ταχύτητες. Με ένα άλλο αυτοκίνητο μπορεί και τα 150 να φαίνονται υπερβολικά! Στο δε Sirion στα 120 νιώθεις ότι παρακάνεις...
Οι συγκρίσεις με την Γερμανία δεν είναι άτοπες. Οι καινούριοι μας δρόμοι είναι αντίστοιχων προδιαγραφών και εμείς έχουμε πολύ λιγότερη κίνηση. Θυμάμαι μια περίπτωση όπου πηγαίναμε από την Θεσσαλονίκη στην Κατερίνη με έναν παλιό φίλο από το Forum και ήμασταν απλά εμείς και οι 3 λωρίδες της ΕΟ, με άψογη άσφαλτο. Ούτε ένα αυτοκίνητο σε απόσταση όρασης! Ε εκεί το τελίκιασα το Saab, 240+ κοντέρ. Γιατί όχι; Το αυτοκίνητο σταθερότατο, γιατί είναι σχεδιασμένο για τέτοιες ταχύτητες, όπως και τα λάστιχά του φυσικά, και ο δρόμος ήταν εξαιρετικός! Ο συνεπιβάτης κατάλαβε ότι πηγαίνουμε γρήγορα αλλά μόνο όταν κοίταξε το κοντέρ κατάλαβε πόσο γρήγορα. "Νόμιζα πηγαίνουμε με 160", είπε.
Οι Γερμανοί πολύ καλά κάνουν και επιτρέπουν τέτοιες ταχύτητες. Αλλά συμφωνώ ότι αυτές οι ταχύτητες απαιτούν μυαλό και γνώση. Να δώσεις σε κάποιον άπειρο ένα αυτοκίνητο που πιάνει 250 δεν είναι και πολύ σώφρον...

Επειδή έκανα κάθε ΣΚ το Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Αθήνα, όταν υπηρετούσα στην Αττική, η διαφορά με σταθερά 120 και σταθερά 160 στην ευθεία, ήταν περίπου 1 ώρα (με Τέμπη και Μαλιακό μέσα τότε)! Δεν το λες και λίγο. Η διαφορά στην βενζίνη ήταν 1/4 του ρεζερβουάρ, αλλά τότε δεν μας έκαιγε ιδιαίτερα. Λεφτά υπήρχαν...

Εικόνα
Άβαταρ μέλους
By kostis20
#804770 Me 120 δε πάω ποτέ .Είναι πολύ λίγα.
Οποτε 147. :lol:
@Dimsambas 167 είχε το Α5 στις 3000σαλ ,147 το CX30 :lol: