- 26 Απρ 2021, 17:02
#704889
Ξαναδιάβασα μερικά ποστ τότε, είναι αρκετά αστεία η επίθεση κάποιων:
-Από πού κι ως πού αναξιόπιστα, δώσε νούμερα
-Κι αν είναι αναξιόπιστα, γιατί σου αρέσουν οι BMW και θα ξαναγόραζες;
-Η 1 είναι μπουρδέλο, υπάρχουν άλλα πιο γρήγορα.
-Ό,τι παθαίνω, το παθαίνω γιατί δεν συντηρώ σωστά τ'αμάξι (από ανθρώπους που δεν ξέρουν πού πάνε τα τέσσερα κιόλας).
Και διάφορες τέτοιες ομορφιές...
viewtopic.php?p=459210#p459210Πάμε λοιπόν στην ερώτησή σου και θα κάνω κι ένα recap και στα παραπάνω:
-Για τα μπεκ δεν υπάρχει θεραπεία, ούτε ανταλλακτικό άλλο. Ουσιαστικά βάζεις ό,τι προτείνει το εργοστάσιο. Μετά τα αρχικά προβληματικά, η επόμενη παρτίδα βγήκε πολύ καλύτερη. Φυσικά μπορεί να χαλάσει κάποιο, αλλά αλλάζεις μόνον αυτό και τέλος. Δεν είναι φθηνό προφανώς και δεν είναι ένα ανταλακτικό που μπορεί να φτιαχτεί εύκολα από κάποιον, αφού δουλεύει με πολύ υψηλή πίεση.
-Πολλαπλασιαστές, θεώρησε πως ισχύει ό,τι και παραπάνω , δηλαδή δεν έχει λυθεί το πρόβλημα, αλλά εδώ παίζουν πολλές και διαφορετικές μάρκες. Εγώ βάζω μόνον τους εργοστασιακούς, γιατί απλούστατα αλλάζω μόνον έναν την φορά και είναι εύκολο να τον βρω. Είναι αστείο αυτό που έχει γίνει εκεί, η BMW πρέπει να έχει βγάλει σχεδόν 10 διαφορετικούς κωδικούς προσπαθώντας να λύσει το πρόβλημα (μάταια). Τουλάχιστον βελτιώθηκε η κατάσταση. Εγώ κάθε 2 χρόνια περίπου θ'αλλάξω έναν, τώρα είναι η ώρα του 4ου κύλινδρου νομίζω. Κι εδώ δεν υπάρχει θεραπεία.
-Το διαφορικό μου είχαν πει πως δεν γίνεται ν'αλλάξει η βαλβολίνη αν δεν κατέβει, γιατί από την τάπα που έχει, θα αφαιρέσεις πολύ λίγη και όχι όλη. Μόνον αν βγει εντελώς και αδειάσει. Αυτό μου είπαν. Το κόστος μπες βγες ήταν γύρω στο 50άρικο αν θυμάμαι. Αξίζει να γίνει μια φορά στα 100Κ χλμ σίγουρα.
-Στο σασμάν έχω αλλάξει 2 φορές βαλβολίνες. Κι εκεί υποτίθεται είναι lifetime σύμφωνα με την BMW αλλά λένε βλακείες. Την πρώτη φορά έβαλα Redline, την άλλη Fuchs. Διαφορά δεν είδα καμία, εκτός από το πορτοφόλι μου (διπλάσια η τιμή της πρώτης). Το σασμάν επίσης δεν βελτιώθηκε, στην αρχή είναι καλύτερο, μετά από λίγο, επανέρχεται στα ίδια... σκληρά επίπεδα. Υπόψιν, εγώ έχω και short shift άρα είναι ακόμη πιο σκληρό (και το οδηγεί και η γυναίκα μου!
).
Με απλά λόγια λοιπόν, τα συγκεκριμένα μοτέρ, επιμένω πως ήταν ΛΕΜΟΝΙΑ. Χαμηλή η απόδοσή τους και πολλά τα προβλήματα. Αντίστοιχα τα έμμεσου ψεκασμού δεν είχαν αυτά τα προβλήματα, αλλά κάποια έβγαζαν άλλα. Όπως και να 'χει, τα μικρά τετρακύλινδρα της BMW όταν έκαναν την μετάβαση στον άμεσο ψεκασμό, είχαν στο μυαλό τους κυρίως τους ρύπους και το χαμηλό CO2 και όχι τις επιδόσεις. Και βγήκαν και βιαστικά και δεν μπήκαν και πουθενά αλλού. Ουσιαστικά έζησαν μόνον στις Ε8x-E9x και μετά αντικαταστάθηκαν από τα Prince και μετά με τα τρικύλινδρα 1.5 που είναι και αυτά που είναι πιο φιμωμένα απ' όλα και με χαμηλή απόδοση και χωρίς δυνατότητα να βγάλουν 200 άλογα όπως τα Prince με επαναπρογραμματισμό.
Εγώ έχω δεχτεί πως δεν μπορείς να κάνεις κάτι για να σταματήσεις τα προβλήματα, μια στο τόσο θα σου βγάζει κάναν πολλαπλασιαστή ή κάτι άλλο. Πχ εγώ τώρα πρέπει ν'αλλάξω τον αισθητήρα NOx αλλά επειδή είναι ακριβός και δεν κάνουμε χιλιόμετρα το αφήνω.
Και πάμε και στο συμπέρασμα: οι Ε8x-E9x ήταν μηχανολογικά εξαιρετικά αναξιόπιστες. Και όχι μόνον μηχανολογικά, αλλά και σε αισθητήρες, και ηλεκτρολογικά κλπ κλπ. Αυτό που τις έσωζε είναι πως στο δρόμο ήταν καταπληκτικές, τις οδηγούσες και ήσουν με ένα χαμόγελο, ακόμη και με τον 1.6 (που ήταν ψόφιος, ενώ και ο 2.0 δεν ήταν και κάνα μοτέρ γύρευε τι...). Κανένα αυτοκίνητο με παρόμοια τιμή δεν τις έφτανε, γιατί τα περισσότερα ήταν εμπροσθοκίνητα βαρετά κουβαδάκια που ακόμη και με 300 άλογα, παρέμεναν εξαιρετικά βαρετά σε σχέση με ένα καλοστημένο πισωκίνητο.
Άρα, σε ένα βαθμό τότε η αγορά μιας BMW δικαιολογούσε τον μαζοχισμό της αναξιοπιστία (ίσως και όχι, σήμερα δηλαδή θ'αγόραζα κάποιο μόνον αν ήταν ευκαιρία και αν είχε 200+ άλογα). Σήμερα, για ποιο λόγο να δώσει κάποιος λεφτά να πάρει Χ1, Χ2 και 116i εμπροσθοκίνητη, με κάνει ν'αναρωτιέμαι. Και θα φας πάλι την γνωστή κακή αξιοπιστία των BMW και οδηγικά είναι πλέον βαρετά σαν όλα τα υπόλοιπα.
Τώρα, αν πάμε στις γρήγορες εκδόσεις, πχ M135i κλπ, αυτά απευθύνονται σε ελάχιστους ειδικά στην Ελλάδα και δεν τα βάζω καν στην εξίσωση. Θεωρώ παράλογο ειλικρινά να δώσεις τα ωραία σου λεφτάκια για να πάρεις κάτι τέτοιο και να μην πάρεις Honda, Mazda ή και κορεάτη πια και να έχεις και το κεφάλι σου ήσυχο με σοβαρές εγγυήσεις ή εξαιρετική κατασκευή που δεν φτάνει με τίποτε η BMW. Μπείτε σε ένα Mazda και μετά σε BMW και αν δεν σας πιάσουν τα γέλια με την "γερμανική ποιότητα" και το premium της πλάκας, δεν ξέρω κι εγώ τι άλλο να πω.
Η ΒΜW πουλάει περασμένα μεγαλεία αυτή την στιγμή και απευθύνεται σε ανθρώπους που αγοράζουν με το σήμα. Θεωρώ πως όποιος αγοράζει τα παραπάνω πετάει τα λεφτά του, ειλικρινά. Βλέπω την Χ1 του γείτονα και δεν μπορώ να μην γελάσω με το πόσο μακριά από την ιστορία της BMW είναι αυτό το πράγμα. Προφανώς και οι καιροί έχουν αλλάξει και το γνωρίζω πολύ καλά, αλλά εγώ δεν λέω να μην αγοράζει ο κόσμος αυτοκίνητα, αλλά πως δεν υπάρχει λόγος να χρυσοπληρώσει κάτι το οποίο δεν αξίζει τα λεφτά που ζητάει.
Αν τ'άξιζε η 120i; Τώρα κατόπιν εορτής θα πω πως όχι. Όταν την αγόρασα, ήταν σουπερ ευκαιρία. Κατόπιν μας έσκισε το κράτος με τα τέλη, με την βενζίνη που ακρίβυνε υπέρμετρα και η BMW με τα συνεχή χαζοπροβλήματα. Από την άλλη, αν δεν την είχα αγοράσει τότε, παίζει να ήμουν ακόμη και σήμερα με την Lancia Y!
Κάτι τελευταίο: προκαλώ όποιον θέλει σε άμεση σύγκριση της 15ετούς 120i με το περσινό T-roc. Σαν προσοχή στην κατασκευή, σαν υλικά, σαν αίσθηση, η γριά είναι παντού καλύτερη. Αλλά το T-roc έχει ένα σασμάν κόσμημα (αρκεί να μην χαλάσει) και ένα μοτέρ καταπληκτικό και καταναλώνει την μισή βενζίνη σχεδόν. Δεν έχουν επαφή λοιπόν στην καθημερινή χρήση. Αλλά είναι αδύνατον κάποιος που του αρέσει η οδήγηση να μην καταλάβει πως η BMW γουστάρει ακριβώς αυτό, όταν το T-roc είναι έξω από τα νερά του.
Τέλος, δείτε λίγο πόσο κάνει ένα καλό Starlet KP60 ή μια BMW E30 σήμερα και ξαναμιλάμε.