Ενότητα για τους κατασκευαστές γενικά
Άβαταρ μέλους
By funkyreverend
#550265 Αν η οδήγηση είναι από φανάρι σε φανάρι χωρίς ελεύθερες διαδρομές, μέση π.χ. 15-20km/h είναι απόλυτα λογικό. Επίσης, το stop/start αν τα φανάρια δεν είναι μακροχρόνια προσθέτει λίτρα, δεν αφαιρεί.

Το βλέπω τώρα με το Kadjar πώς έχω συστηματικά πάνω από 10, γιατί τρώω ώρες κάθε εβδομάδα στο ψάξιμο πάρκινγκ. Όσο δεν έψαχνα, με το ίδιο στυλ διαδρομών ήμουν στα 8, χωρίς έξοδο από την πόλη ούτε αυτοκινητόδρομους/περιφερειακούς κλπ.
Άβαταρ μέλους
By Corto Maltese
#550639
funkyreverend έγραψε:Επίσης, το stop/start αν τα φανάρια δεν είναι μακροχρόνια προσθέτει λίτρα, δεν αφαιρεί.

Aυτά καλό είναι να μην τα λέμε σε αυτοκινητιστικό φόρουμ. :)
Άβαταρ μέλους
By funkyreverend
#550685 Φαντάζομαι διαφωνείς, σκέψου έναν κινητήρα που να σβήνει για <5 δευτερόλεπτα (το φανάρι θα κρατάει για παραπάνω, αλλά πρέπει να φτάσεις εκεί, να προχωρήσεις μέτρα, να τον ξυπνήσεις λίγο προνοητικά κλπ). Θα προτιμούσα το ρελαντί παρά σβήσιμο και επανεκκίνηση.

Αν το σταμάτημα αξίζει τον κόπο, εννοείται αφαιρεί και φαίνεται.
Άβαταρ μέλους
By drdino
#550687 Αν είναι σωστά ρυθμισμένο το σύστημα (και πλέον είναι, εκτός λαμπερών εξαιρέσεων) τότε το σύστημα δεν καίει παραπάνω βενζίνη στην εκκίνηση καθώς ο εγκέφαλος ξέρει ακριβώς πού έχει σταματήσει το μοτέρ και μπορεί να το εκκινήσει πανεύκολα.
Άβαταρ μέλους
By funkyreverend
#550690 Πάλι όμως την αδράνεια πρέπει να υπερνικήσει. Ο στροφαλοφόρος λογικά σε μικροδιακοπές καταναλώνει παραπάνω από το ρελαντί. Αυτό που δεν έχω παρατηρήσει ποτέ είναι οι στροφές πόσο ανεβαίνουν στην επανεκκίνηση.

Διυλίζω τον κώνωπα σε λίτρα, είμαι σίγουρος. :lol:
Άβαταρ μέλους
By Vagnar
#550691 Ο engineering explained λέει ότι το break even είναι στα 7 s, βάσει κάποιων δημοσιεύσεων. :hmmm:
Άβαταρ μέλους
By funkyreverend
#550708 Χωρίς σταρτ στοπ, δηλαδή χειροκίνητο σύστημα, ήταν 30". Μεγάλη διαφορά!
Άβαταρ μέλους
By Corto Maltese
#550748 Aυτά που περιγράφεις να συμβούν μία άντε δύο φορές. Δεν ξέρω τι λέει ο engineering explained αλλά σε 1.2 κινητήρα με πολύ μικρή αδράνεια ακόμα και αυτό είναι πάρα πολύ μεγάλος χρόνος. Εγώ υπολογίζω πάρα πολύ συντηρητικά για τον συγκεκριμένο κινητήρα 5". Αν σταματάω για λιγότερο απλά δεν αφήνω τον συμπλέκτη. Στην πράξη όμως και επειδή η μέση στάση θα είναι σαφώς πάνω από 15" υπάρχει οικονομία 5-10%, εξαρτάται αν οι στάσεις είναι σε μεγάλα φανάρια ή σταμάτα ξεκίνα σε κίνηση (εκεί είμαστε οριακά)
Άβαταρ μέλους
By Chris
#550756 Ωραια που επιτελους επεσε στο τραπεζι και ενα νουμερο (το break even λεω). Κι εμενα δε με πειθει το σταρτ/στοπ, ισως να εχω συμβαλλει κιολας στην καχυποψια του παπαστρουμφ μια φορα που με ειχε παει βολτα με τη κατζαρα του. Στην ομονοια δευτερα πρωι σιγουρα καποια ml καυσιμου θα γλιτωνει, αλλα σε βαθος χρονου δεν ειμαι σιγουρος. Πχ για το break even εχει υπολογιστει το αυξημενο κοστος μπαταριων σε σχεση με ενα αυτοκινητο χωρις το συστημα, και η καταπονηση του συμπλεκτη αν σε καθε σταση κατω των 7" μενει πατημενος, ή θεωρουν πως θα απενεργοποιειται απο το κουμπι; Και τι γινεται στις στασεις που δεν ξερεις ποσο θα σταματησεις, πχ φτανεις πρωτος σε κοκκινο φαναρι ή πισω απο ταξι με αλαρμ;

Edit Κι ενα τελευταιο, φανταζομαι δεν εχει καμια σχεση το ρευμα που χρειαζεται για να εκκινησει ενας 0.9 ή 1.2 βενζινης με ενα διλιτρο ντιζελ, αρα δε νομιζω να ειναι πολυ κοντα οι χρονοι break even μεταξυ τους...

< >
Άβαταρ μέλους
By Corto Maltese
#550769 Προφανώς εγώ μιλάω για τον συγκεκριμένο κινητήρα της κυρίας του παραδείγματος που τυχαίνει να είναι ο δικός μου κινητήρας. Πριν από αυτόν είχα αντίστοιχο κινητήρα, δηλαδή τούρμπο μικρού κυβισμού, τον 1.2TCE της Ρενό. Σε βαρύτερο σκαρί όπως είναι το 2008 σε σχέση με το Κλιό η διαφορά στην κατανάλωση εντός πόλης είναι αισθητή. Και φυσικά δεν συμπεριλαμβάνω μέσα το κόστος της μπαταρίας που προφανώς και θα εξαντληθεί ταχύτερα ούτε το κέρδος από συμπλέκτη που πατάμε ή δεν πατάμε αναλόγως. Ένα ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι έστω και σε ελαφρά κατηφορική στάση αρκεί να αφήσεις το γκάζι για να κινηθεί τόσο ώστε να πάρει που σημαίνει ότι εκεί το ξεκίνημα παίζει να μην έχει καν εξτρά κόστος γιατί γλιτώσεις την αρχική εκκίνηση από στάση.

Σίγουρα όμως το τοπίο είναι αρκετά ομιχλώδες, κανένας δεν έχει κάτσει να κάνει μία σοβαρή έρευνα να τα μετρήσει και να την έχουμε ως αναφορά. Σε μικρούς κυβισμούς που η στάση με ρελαντί είναι ο μόνος λόγος αύξησης της κατανάλωσης, νομίζω ότι το start/stop είναι πολύ θετικό. Σε δίλιτρα κι εγώ θα περίμενα μέση στάση άνω των 10" για ουσιαστικό κέρδος, αλλά αυτό είναι pure speculation
Άβαταρ μέλους
By JasonLouk
#550853
Corto Maltese έγραψε:κανένας δεν έχει κάτσει να κάνει μία σοβαρή έρευνα να τα μετρήσει και να την έχουμε ως αναφορά.


https://www.researchgate.net/search.Sea ... art%20stop

Υπερβολικός. :P

Κάπου έχω ένα συγκεκριμένο καλό paper, αν το βρω θα το ποστάρω.
Άβαταρ μέλους
By 224v
#550926 Προσωπικα πιο πολύ με απασχολει το μιζαρισμα και τα αποτελέσματα του σε μπαταρια και μιζα παρα για την καταναλωση. βεβαια και η μολυνση από τα καυσαερια εχουν τη σημασια τους αλλα σε φαναρια στο εξωτερικο οπου περιμενεις μεν αρκετα αλλα τελικα περνας όταν αναψει…. όταν κανεις 4 φαναρια για να περασεις το κουραζεις, ετσι τουλάχιστον νοιωθω στο 500ακι ντηζελ που οδηγω καμια φορα.
Άβαταρ μέλους
By Zeus
#550930
drdino έγραψε:Αν είναι σωστά ρυθμισμένο το σύστημα (και πλέον είναι, εκτός λαμπερών εξαιρέσεων) τότε το σύστημα δεν καίει παραπάνω βενζίνη στην εκκίνηση καθώς ο εγκέφαλος ξέρει ακριβώς πού έχει σταματήσει το μοτέρ και μπορεί να το εκκινήσει πανεύκολα.

Φανταζομαι οτι και ο αμεσος ψεκασμος βοηθαει επισης στο να καταναλωθει πολυ μικρη ποσοτητα καυσιμου στην επανεκκινηση. Οπως και οτι οι αντιστασεις ειναι μικροτερες στην εκκινηση ζεστου κινητηρα απ' οτι κρυου. Επομενως θεωρω οτι η ποσοτητα καυσιμου για την επανεκκινηση ειναι πολυ μικρη, ακομα και σε μεγαλου κυβισμου κινητηρες.
Άβαταρ μέλους
By Zeus
#550948
224v έγραψε:Προσωπικα πιο πολύ με απασχολει το μιζαρισμα και τα αποτελέσματα του σε μπαταρια και μιζα παρα για την καταναλωση. βεβαια και η μολυνση από τα καυσαερια εχουν τη σημασια τους αλλα σε φαναρια στο εξωτερικο οπου περιμενεις μεν αρκετα αλλα τελικα περνας όταν αναψει…. όταν κανεις 4 φαναρια για να περασεις το κουραζεις, ετσι τουλάχιστον νοιωθω στο 500ακι ντηζελ που οδηγω καμια φορα.

Υπαρχουν τουλαχιστον τριων λογιων μιζες για start/stop:
- Η κλασσικη αλλα ενισχυμενη
- Η Tandem Solenoid, που μπορει να επανεκκινησει το μοτερ ακομα και πριν αυτο σταματησει τελειως. Κοβει 1.5 δευτερολεπτο στη διαδικασια
Εικόνα
- Η Permantly Enganged

..υπαρχει και η Μαζντα που χρησιμοποιει αναφλεξη για την επανεκκινηση, αλλα ενταξει αυτοι ειναι τρελοι :lol:

Με λιγα λογια δεν χρησιμοποιουνται παραδοσιακες μιζες αλλα μιζες που συνδυαζουν διαφορες τεχνολογιες και απλες λυσεις οπως πχ βελτιστο λογο μεταδοσης γραναζιου μιζας/βολάν ωστε η μιζα να γυρισει πιο αργα κι ετσι να μειωθει η ταχυτητα κυριως κατα την επιβραδυνση της απ οπου προκυπτει και η φθορα της.

Οσο για τις μπαταριες, ειναι εφοδιασμενα με μια επιπλεον μπαταρια για το συστημα, deep cycle (AGM) που μπορει να αποφορτιστει μεχρι και 80% και για πολλους περισσοτερους κυκλους..

Τωρα οι διαφορες λειτουργιας που αντιλαμβανεται ο χρηστης καθοριζονται απο τις παραπανω τεχνολογιες (go figure!) και προφανως απο την χρονολογια του μοντελου που συζηταμε, αλλα γενικα τα τελευταια συστηματα ειναι πολυ seamless και δεν βλεπω τον λογο να το απενεργοποιει καποιος.
Άβαταρ μέλους
By 224v
#550954 Συμφωνώ οτι η τεχνολογία θα είναι πλεον προχωρημένη για αυτά, όμως για μικρά οχήματα και μοτέρ, πιστεύω οτι δεν χρησιμοποιουν τόσο προχωρημένες λύσεις. Για μεγαλα μοτέρ και βαρειά οχήματα σίγουρα κανει διαφορά στην κατανάλωση και αξίζει να έχει τόσο εξελιγμένο σύστημα. Το κοστος βέβαια για όλα αυτά είναι σημαντικό και το πληρωνεις με την αγορά εξ αρχής.
Τώρα βλέπω παρκαρισμένο ενα Cayenne hybrid, τι κοστος έχει για να σκέφτεται κάποιος την διάφορα βενζίνης στη χρήση?

.