- 17 Αύγ 2016, 09:41
#289928
Έχω δεί σε αρκετά αυτοκίνητα να κόβονται οι θόλοι σε πολύ χαμηλότερο σημείο από εκείνο της στήριξης των top mounts, είτε γιατί υπάρχει σε κάποιο σημείο του πύργου μια τρύπα για κλίπ ή για λαμαρινόβιδα ή πριτσίνι που στηρίζει ένα ταμπελάκι κλπ.
Αυτό σημαίνει ότι στο σημείο εκείνο υπάρχουν κραδασμοί από την ανάρτηση, κραδασμοί που προέρχονται από την κίνηση του τροχού εμπρός - πίσω - δεξιά - αριστερά η οποία είναι σημαντική και μέσω του ΜακΦέρσον κουνάει όλο τον θόλο από το σημείο στήριξης του top mount ( εξαρτάται και από την στήριξη του πύργου στο κομμάτι του ( σασί ) που προεκτείνεται κάτω από το πάτωμα μέχρι τον προφυλακτήρα, υτό είναι ένα διαμορφωμένου σχήματος λαμαρινένιο κουτί που επάνω του στηρίζεται ο λαμαρινένιος θόλος και ο πύργος ο οποίος συνήθως στηρίζεται και στον καθρέφτη.
Η κίνηση αυτή του πύργου του θόλου έχει αφετηρία το top mount έτσι το σημείο που στηρίζεται το top mount στην πράξη αποδεικνύεται ότι ταλαιπωρείται και όταν υπάρξει απότομα μεγάλο κάθετο φορτίο η ήδη ταλαιπωρημένη λαμαρίνα κόβεται σε εκείνο το σημείο.
Η κορυφή του πύργου που στηρίζεται το top mount είναι μια λαμαρίνα με μια μεγάλη τρύπα στο κέντρο και 3 ή 4 μικρότερες, δηλαδή δεν είναι ένα σημείο πολύ δυνατό, όλο αυτό το σημείο δονείται αφού εκεί ξεθυμαίνουν οι κινήσεις του τροχού, είναι σαν να έχεις ένα κομμάτι λεπτή λαμαρίνα και να το λυγίζεις συνεχώς στο ίδιο σημείο, κάποτε θα κοπεί, έτσι και οι πύργοι στις αναρτήσεις, αδυνατίζουν καί όταν δεχθούν μεγάλο φορτίο κόβονται.
Είναι δουλειά των κατασκευαστών να διορθώσουν το πρόβλημα με διαφορετική σχεδίαση γιατί αν ενισχυθεί μόνο τοπικά εκείνο το σημείο χωρίς περαιτέρω μελέτη οι κραδασμοί θα οδεύσουν αλλού και ή θα αποσβεσθούν ή θα κόψουν άλλο σημείο του πλαισίου, αυτό όμως θέλει μελέτη από τους κατασκευαστές, ΟΚ αν κοβόταν σε δικό μου αυρτοκίνητο θα το μπάλωνα και θα το παρακολουθούσα, εδώ μιλάμε για κατασκευαστική αστοχία σε συγκεκριμένα αυτοκίνητα αφού δεν συμβαίνει σε όλα τα αυτοκίνητα.
Παρακολουθώντας τις φωτό βλέπω ότι ο πύργος είναι στον αέρα ουσιαστικά και ευπρόσβλητος στις δονήσεις του τροχού, δεν είναι πακτωμένος ο πύργος δηλαδή το πίσω μέρος επάνω στον καθρέφτη που θα του προσέφερε μια extra στήριξη.
Στο δικό μου που ο πύργος στηρίζεται στον καθρέφτη έιχα πέσει σε χοντρή λακκούβα 2 φορές, την μία φορά σκίστηκε το λάστιχο έσπασε η ζάντα και στο ψαλίδι σκίστηκαν τα σημεία στήριξης του silent block, και την άλλη φορά στράβωσαν οι κάτω βαλβίδες του αμορτισέρ αλλά ο πύργος δεν έπαθε τίποτα γιατί είναι σφαιρικά στηριγμένος και δεν ταλαντώνεται συνέχεια.