Forum για τους Ελληνικους Αγώνες
Άβαταρ μέλους
By royal_airness
#92514 Σϊγουρα η ιδανική μέθοδος είναι αυτή που περιγράφεις και εφαρμόζεται συχνά στην πίστα. Αυτό συμβαίνει, καθώς σε έναν απ'τους 100άδες γύρους που έχεις κάνει, σίγουρα θα έχεις περάσει όλες τις Κ κοντά στο ιδανικό, έστω και μια φορά. Στην ανάβαση που κάνεις στην καλύτερη 3 ανεβάσματα το Σάββατο και 2 την Κυριακή, σε έναν δρόμο που πιθανότατα να είδες για πρώτη φορά στην ζωή σου, τα λάθη είναι πολύ πιο "χοντρά" και πολύ πιο εύκολα υπολογίσιμα. Δεν ψάχνεις δέκατα, αλλά ολόκληρα δευτερόλεπτα, ειδικά ένας πιο άπειρος σαν εμένα ... Όταν λοιπόν εγώ στην έξοδο της Κ6 της ΡΙτσώνας (πχ ), κάνω ένα μικρό γλίστρημα ή ένα μισό πάτα/άσε και αμέσως μετά ακολουθεί η μεγαλύτερη "ευθεία" που πιάνω την μέγιστη ταχύτητα της ανάβασης, είναι πολύ εύκολο απ'την καμπύλη του διαγράμματος να υπολογίσεις τον χρόνο που έχασες, μέσω της χιλιομετρικής διαφοράς. Όταν χάνω για ένα ολόκληρο μέτρο το apex της K4 και της K9 (τυχαια παραδειγματα και πάλι) είναι πολύ εύκολο να υπολογίσω τον χαμένο χρόνο, μέσω των συνολικών διανηθέντων μέτρων που μου δίνει η τηλεμετρία για κάθε πέρασμα, ακόμα κι αν το άλλο πέρασμα ήταν συνολικά πιο αργό.

Θέλω να πω, πως στην ανάβαση που τα λάθη είναι εξ'ορισμού περισσότερα απ'την πίστα, πάντα υπάρχει τρόπος να βγάλεις πόρισμα. Δεν θα είναι πόρισμα ακρίβειας εκατοστού όπως στην πίστα, αλλά και η οδήγηση δεν είναι αντίστοιχης ακρίβειας έτσι κι αλλιώς.

Σηκώνει αρκετή κουβέντα το θέμα αυτό, αλλά για να επεκταθούμε περισσότερο, χρειάζεται καφές και λαπτοπ, είμαστε και off topic άλλωστε. :)
Άβαταρ μέλους
By nafpaktos
#92520 Ευχαριστω πολυ ησουν κατατοπιστικοτατος.Εννοειται οτι θα ηθελα να τα πουμε απο κοντα να τα δουμε ολα σε λαπτοπ αλλα μενω επαρχια,η διαθεση σου και μονο για επεξηγησεις δειχνει οτι περα απο πολυ καλο τιμονι εισαι και οκ ατομο.Ευχαριστω και παλι.
Άβαταρ μέλους
By Hannibal
#92530
royal_airness έγραψε:Προσπάθησα να την αντιμετωπίσω πιστάδικα και το πέτυχα σε 2-3 σημεία, έχει πολλά λαθάκια στις περισσότερες στροφές βάσει τηλεμετρίας. Όχι τραγικά πράγματα, αλλά μια-μια στροφή, μαζεύεται 1-1,5 δευτερόλεπτο ακόμα ... 100% σε καμία περίπτωση, με συμβούλεψαν όλοι να κάνω ένα σίγουρο πέρασμα στο 1ο σκέλος και να πιέσω όσο νιώθω άνετα στο 2ο. Δυστυχώς το 2ο δεν έγινε ποτέ, οπότε υπομονή μέχρι την επόμενη ...

Άλεξ, ευχαριστώ πολύ, μπορώ και καλύτερα. :oops:


Βλεποντας το βιντεο ειμαι σιγουρος. Για αυτο καιι αλλωστε εγραψα οτι εσπασε η παρθενια και αντε για την επομενη.
Απλα προσεχε γιατι αλλο παω τσαμπουκα, αλλο 100% και αλλο μου φουσκωσε τα μυαλα η παρεα στον καφε και 8α ανεβω να τους γαμισω ολους. :innocent:
Εσυ τον αγωνα σου, ακου, συγκρατησε τι μπορει να σου λενε οι πιο εμπειροι (οχι εγω, αλλα αυτοι που εμπιστευεσαι) επεξεργασου στο μυαλο σου και βουρ να δοκιμασεις. :yahoo:
Άβαταρ μέλους
By Hannibal
#92532
Kolper έγραψε:
timkoul έγραψε:
Hannibal έγραψε:Ωραιος. Καθαρες γραμμες (πιστας) χωρις περιττες κινησεις στο τιμονι, σωστη θεση στα χερια και πολυ τσαμπουκα....
.


Αυτο με τα χερια, το χω απορια....
Εγω κανω αυτο που κανει κι ο Κυρκος:
https://www.facebook.com/video.php?v=1078523388830933

Και δεν κανω αυτο που κανει ο Ευθυμιου:
https://www.youtube.com/watch?v=Wr0khQM6ud0
(πιο αντιπροσωπευτικο ειναι το video του Τζαμπαζη απο τη φετινη αναβαση αλλα δεν μπορω να βρω το link, υπαρχει στο FB στην σελιδα "Greek Hillclimb Championship, Ελληνικό Πρωτάθλημα Αναβάσεων")

Ποιος ειναι ο σωστος?


και εγω θα ήθελα να ακούσω τους ποιο ειδικούς γ αυτό το θέμα.

το λινκ για τον Τζαμπαζη https://www.facebook.com/video.php?v=15 ... nref=story

το στυλ του κύρκου είναι ποιο πιστάδικο ενώ αυτο του τζαμπάζη και ευθυμίου ποιο ραλιτζίδικο.

ο κύρκος σε αρκετές στροφές σταυρώνει τα χέρια του που 'υποτίθεται" αυτό θεωρείται λάθος???


Αυτο με τα χερια ειναι ποοοοολυ μεγαλη συζητηση.
Ειναι απο τα πρωτα πραγματα που λεω στους μαθητες μου, δηλαδη να χρησημοποιουνε ενα γερο αλλα χαλαρο κρατημα στο τιμονι με θεση 9-3 (για μονοθεσια) ή 10-10 για τα αυτοκινητα. Με το να το κραταμε παντα απο το ιδιο σημειο μας βοηθαει στο να ξερουμε παντα ποσο πολυ εχουμε στριψει το τιμονι (και εν συνεχεια τις ροδες) και που κατευθυνουμε το αμαξι.
Με αυτη την θεση στα χερια μπορειτε να στριψετε περιπου το 98% των ειδων των στροφων που υπαρχουν χωρις να χρειαστει να βγαλετε τα χερια απο το τιμονι. Αυτο βοηθαει στο να εχει ο οδηγος καλυτερο και πιο μαλακο κοντρολ.
Και εξηγουμαι χρησημοποιοντας λιγο φυσικη. Οταν στριβεις το τιμονι και με τα δυο χερια βαζεις παντα ιδια δυναμη στο καθενα. Οποτε το ενα τραβαει προς προς τα κατω και το αλλο σπρωχνει προς τα πανω. Αν τα χερια δεν ειναι συμμετρικα τοπο8ετημενα πανω στο τιμονι τοτε η δυναμη αυτη δεν ειναι ιδια και στιβεις παραπανω με αποτελεσμα να χανεις προσφυση. Ακομα και οι διορθωσεις που μπορει να χρειαστει να γινουν προσπαθηστε να τις κανετε με τους καρπους και οχι με τα χερια. Γιατι ετσι γινεται upset το balance του αυτοκινητου απο το λεγομενο weight transfer.
Remember. The less weight transfer is produced, the more overall traction the car will have. :s_cool
Ειναι σαν την θεωρεια με τις αγωνιστικες γραμμες. Οσο λιγοτερα μετρα θελεις να διανυσεις οταν στριβεις, ετσι πρεπει να εχεις μικρη γωνια στο τιμονι ωστε να μην κοβεις ταχυτητα απο το λεγομενο scrubing. Αρα με το να ξερεις ανα πασα ωρα και στιγμη ποσο και προς τα που κοιτανε οι ροδες σου (μεσω του τιμονιου και το που ειναι τα χερια σου) πας πιο γρηγορα. Ετσι δεν ειναι? :wink: :iconcool:
Βασικα το μεγαλο μυστικο ειναι οτι οσο το λιγοτερο στριβεις το τιμονι, τοσο πιο γρηγορα πας. :s_rofl

Υ.Γ. Ειναι δυσκολο να προσπαθει καποιος να το εξηγησει στον γραπτο λογο και χωρις να εχει πρακτικα παραδειγματα για να το δειξει καλυτερα επι τοπου.
Άβαταρ μέλους
By rocsta
#92562
Kolper έγραψε:ο κύρκος σε αρκετές στροφές σταυρώνει τα χέρια του που 'υποτίθεται" αυτό θεωρείται λάθος???

Θεωρητικά ναι.
Του Ευθυμίου φαίνεται λίγο "τσαπατσούλικο" επειδή πολλές φορές δεν έχει και τα 2 χέρια στο τιμόνι, αλλά του Τζαμπάζη είναι συνολικά η καλύτερη τοποθέτηση χεριών απ' τα incar που μπήκαν. Εφ' όσον ξέρει ότι στη στροφή που θα ακολουθήσει, χρειάζεται στροφή > 90 μοίρες στο τιμόνι, τότε φέρνει το "εσωτερικό στη στροφή" χέρι προς τη θέση "12:00" και με αυτό ασκεί δύναμη για να στρίψει, ενώ το άλλο μένει σταθερό στις 10:00 και απλά αφήνει το τιμόνι να γλυστράει μέσα του, δεν ασκεί δύναμη δηλαδή.
Δεκτή φυσικά και η άποψη του Hannibal που έχει μεγάλη εμπειρία, τα δικά μου είναι θεωρητικά, ως εξωτερικός παρατηρητής, και με βάση τα όσα έχω δει σε βιβλία. Φυσικά πολλά ρισπεκτ :s_howdy σε όλους τους αγωνιζόμενους. Και εννοείται δε λέω ότι τον Κύρκο ή τον Καμπά που τους βολεύει το στρίψιμο με τα δύο χέρια, είναι αργοί :lol:
Άβαταρ μέλους
By Hannibal
#92577
rocsta έγραψε:
Kolper έγραψε:Δεκτή φυσικά και η άποψη του Hannibal που έχει μεγάλη εμπειρία, τα δικά μου είναι θεωρητικά, ως εξωτερικός παρατηρητής, και με βάση τα όσα έχω δει σε βιβλία. Φυσικά πολλά ρισπεκτ :s_howdy σε όλους τους αγωνιζόμενους. Και εννοείται δε λέω ότι τον Κύρκο ή τον Καμπά που τους βολεύει το στρίψιμο με τα δύο χέρια, είναι αργοί :lol:


Φυσικα respect σε ολους. Οπως ειπα ειναι μεγαλο θεμα συζητησης... Δεν τιθεται θεμα σωστου ή λαθος. Και στην τελικη οπως βολευει τον καθενα μας.
Και εγω καποτε το πεταγα το τιμονι γιατι με εμποδιζε η κοιλια... :s_rofl

Αυτο που κανει ο Διαμαντης και ο κ. Ευθυμιου ειναι το λεγομενο shuffle method ή dynamic hand placing. ;-)
Τελευταία επεξεργασία από Hannibal και 24 Μαρ 2015, 11:29, έχει επεξεργασθεί 2 φορά/ες συνολικά
Άβαταρ μέλους
By Geo f1
#92579 Μπραβο σου!! :thumbsup:

Βρε το μπρελοκ δεν σου εσπασε τα νευρα?? Η απο την αδρεναλινη ουτε που τα καταλαβες?? :lol:
Άβαταρ μέλους
By timkoul
#92627 Αχαχαχαχα ενταξει, ειναι καλυμενος, και σ' αυτον τον τομεα!!
Ε κοιτα Alex αυτη ειναι η σωστη προσεγγιση, ολοι οι επιμερους τομεις πρεπει να τυγχανουν της αναλογης προσοχης....!!!
Άβαταρ μέλους
By Hannibal
#92629
timkoul έγραψε:Αχαχαχαχα ενταξει, ειναι καλυμενος, και σ' αυτον τον τομεα!!
Ε κοιτα Alex αυτη ειναι η σωστη προσεγγιση, ολοι οι επιμερους τομεις πρεπει να τυγχανουν της αναλογης προσοχης....!!!



Ετσι πρεπει.... Μια χαρα ο newbe.... Και σε οδηγηση αλλα και σε παρουσιαση.... :metalo: :metalo: :metalo: :metalo:
Απορεια.... Η LUKOIL ειναι Ρωσσικη εταιρεια.... Τα κοριτσια? :hmmm: :s_rofl :s_rofl :s_rofl
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#92695
Hannibal έγραψε:Βασικα το μεγαλο μυστικο ειναι οτι οσο το λιγοτερο στριβεις το τιμονι, τοσο πιο γρηγορα πας. :s_rofl

Υ.Γ. Ειναι δυσκολο να προσπαθει καποιος να το εξηγησει στον γραπτο λογο και χωρις να εχει πρακτικα παραδειγματα για να το δειξει καλυτερα επι τοπου.


δεν ειναι δυσκολο Αλεξ,ειναι οπως ακριβως το λες.Οσο λιγοτερο στριβεις,τοσο γρηγοροτερα πας.
Μια επισημανση μονο οταν συγκρινουμε ινκαρ παρατηρωντας τις κινησεις των χεριων,να ξερουμε και τι κρεμαγιερες εχουν τα αυτοκινητα.
Αυτο το λεω γιατι αν δειτε απο τα βιντεακια των ινκαρ απο τη Ριτσωνα,εαν δειτε του Ρενου μπορει να δειτε ''λαθος'' κινησεις πανω στο θεμα του τιμονιου.Αυτο ομως συμβαινει γιατι φαινεται να εχει αρκετες στροφες απο ακρη σε ακρη,σε συγκριση πχ με Κυρκο Παν,και Τζαμπατζη με 2,2 στροφες απο ακρη σε ακρη.
Ετσι για την ιστορια πριν λιγο καιρο ειδα βιντεακι απο ειδικη με ολη την ειδικη με το ενα χερι,απο γρηγορο πληρωμα στο εξωτερικο.Δεν θυμαμαι ρε γμτ που το ειδα,αν το βρω θα το βαλω.Μου εκανε φοβερη εντυπωση,δεν ειχε τυχει να το ξαναδω.

Επισης πολυ σημαντικο αυτο που ειπε ο Αλεξ,για το φουσκωμα των μυαλων.
Ειμαι σιγουρος ομως οτι ο Μανος δεν ειναι απο αυτους.
Άβαταρ μέλους
By nafpaktos
#92771 [quote=''dimviii'']
Ετσι για την ιστορια πριν λιγο καιρο ειδα βιντεακι απο ειδικη με ολη την ειδικη με το ενα χερι,απο γρηγορο πληρωμα στο εξωτερικο.Δεν θυμαμαι ρε γμτ που το ειδα,αν το βρω θα το βαλω.Μου εκανε φοβερη εντυπωση,δεν ειχε τυχει να το ξαναδω.
.[/quote]

στο motorsportforums το ειδαμε σιγουρα και νομιζω οτι ηταν σε βιντεο εθνικου πρωταθληματος.
Άβαταρ μέλους
By nafpaktos
#93646 Ωραιο

http://4drivers.gr/driven/imoun-ki-egw- ... sonas.html

Καλο αλλα μικρο,αναμενουμε αναλυτικο ριπορτ,οχι μονο απο αγωνα αλλα και απο πριν,ποιοι σε ψησανε προετοιμασια κλπ.ΣΕΝΤΟΝΙ ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ!!
Άβαταρ μέλους
By timkoul
#93687 Πσσσστ Μανε εμείς εδώ είμαστε σαν τη Κυπρο, δεν ξεχναμε!!
Περιμένουμε αναλυτικό report με πολύ δράση σασπένς και συναίσθημα.... :whistlink: