Forum για τους Ελληνικους Αγώνες
Άβαταρ μέλους
By blinkys
#394418 Και οι τρεις αγώνες που αναφέρονται στον τίτλο είναι στην ουσία παραλλαγές του ίδιου αγώνα. Σκοπός τους είναι ο οδηγός να κάνει τον καλύτερο δυνατό χρόνο σε μια κλειστή διαδρομή που οριοθετείται από κορίνες, βαρέλια και άλλα διάφορα εμπόδια. Η διαφορά τους είναι ότι στο autocross (απ όσο ξέρω επικρατεί σε Αγγλία, Αμερική και Ασία) η διαδρομή είναι πιο ανοιχτή και πιο γρήγορη ενώ στα άλλα δυο αρκετά πιο κλειστή . Η διαφοροποιηση στο gymhkana είναι ότι υπάρχουν δύο διαφορετικές διαδρομές και τα αυτοκίνητα διαγωνίζονται σε ζευγη. Εδώ θα ασχοληθούμε περισσότερο με τη δεξιοτεχνία που είναι η πιο απλή και φθηνή μορφή μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Στην Ελλάδα υπάρχει πρωτάθλημα Βορείου Ελλάδος και υπάρχει και η σκέψη για πανελλήνιο αν υπάρξει ενδιαφέρον. Μάλιστα παλιότερα υπήρχαν ραλλύ που η πρώτη ειδική ήταν δεξιοτεχνία.

ΚΑΝΟΝΕΣ:
Δικαίωμα συμμετοχής έχει οποιοσδήποτε διαθέτει δίπλωμα οδήγησης. Ο οδηγός υποχρεωτικά πρέπει να φοράει κράνος και ζώνη ασφαλείας και το αυτοκίνητο να διαθέτει ένα πυροσβεστήρα εύκολα προσβάσιμο και στερεωμένο καλά. Οι μετατροπές στο αυτοκίνητο είναι ελεύθερες όπως και τα ελαστικά με εξαίρεση τις ρεζέρβες (φέτος άλλαξε ο κανονισμός και κάποιες επιτρέπονται αν αναγράφουν πάνω DOT) και τα ελαστικά σλικ ή όσα αναγράφουν πάνω for race use only.

Τα αυτοκίνητα χωρίζονται σε 3 κλάσεις με βάση το μεταξόνιο τους .
Κλαση Α : Αυτοκίνητα με μεταξόνιο έως 2,40 μ.
Κλάση Β: Αυτοκίνητα με μεταξόνιο 2,40-2,50μ.
Κλάση Γ: Αυτοκίνητα με μεταξόνιο μεγαλύτερο από 2,50μ.
Τα αυτοκίνητα μετριούνται πριν από κάθε αγώνα.

Υπάρχει επίσης ξεχωριστή κατηγορία για φορτηγάκια (κλάση Δ) και είθισται οι γυναικείες συμμετοχές να έχουν δική τους χωριστή κατάταξη. Επίσης μπορεί να δοθεί κύπελλο και στον καλύτερο χρόνο της ημέρας όπως και στους τρεις πρώτους τοπικούς οδηγούς. Συνήθως ο κάθε αγώνας έχει 2-3 σκέλη και ο κάθε οδηγός κρατάει τον καλύτερο του χρόνο.

Για τη συμμετοχή απαιτείται αγωνιστική λισανς. Υπάρχει η δυνατότητα είτε κάποιος να βγάλει ετήσια, με διάρκεια ενός χρόνου όπως λέει και το όνομα της, είτε ημερήσια. Το κόστος για την ημερήσια λισανς είναι συνήθως μέσα στο παράβολο συμμετοχής το οποίο κυμαίνεται από 50-70 ευρώ (για φέτος τουλάχιστον). Επίσης σε αυτό το ποσό συμπεριλαμβάνεται και η ασφάλιση οδηγού και αυτοκινήτου για τη συγκεκριμένη ημέρα και μόνο για τον αγώνα. Για να βγάλει κάποιος λισανς, είτε ημερήσια είτε ετήσια πρέπει να είναι μέλος σε κάποια λέσχη. Μεγάλη προσοχή θέλει για όσους δηλώνουν για πρώτη φορά συμμετοχή σε αγώνα. Αν δεν είσαι ήδη μέλος σε κάποια λέσχη, με τη συμμετοχή στον αγώνα γίνεσαι αυτόματα μέλος της λέσχης που τον διοργανώνει. Και αν αργότερα θες εσύ να γίνεις μέλος άλλης λέσχης υπάρχει δυνατότητα μεταγραφής σε συγκεκριμένη χρονική περίοδο.

Τέλος οι λέσχες είναι υποχρεωμένες αρκετό διάστημα πριν τον αγώνα να δημοσιοποιήσουν σχεδιάγραμμα της διαδρομής (συνήθως ένα μήνα πριν την ημερομηνία του αγώνα).

ΠΟΙΝΕΣ:
Οι ποινές έχουν να κάνουν είτε με την επαφή με κάποιο εμπόδιο είτε με λανθασμένη εκτέλεση της διαδρομής. Σε περιπτωση επαφής με εμπόδιο υπάρχει ποινή χρόνου ενώ αν κάποιος κάνει λάθος στη διαδρομή θεωρείται κακή εκτέλεση και δεν προσμετράει ο χρόνος του στο τελικό αποτέλεσμα. Προσοχή. Κάποια λάθη στη διαδρομή όπως πχ οι περισσότερες περιστροφές γύρω από ένα βαρέλι δε θεωρούνται κακή εκτέλεση γιατί προσθέτουν χρόνο στον αγωνιζόμενο.

ΓΕΝΙΚΑ:
Η δεξιοτεχνία είναι μια μορφή αγώνα με κρύα ελαστικά σε γνωστή διαδρομή. Τι σημαίνει αυτό; Ότι ο οδήγός θα πρέπει να είναι πολύ προσεκτικός και ακριβής στις κινήσεις του. Επίσης η διαδρομή είναι μεν γνωστή αλλά το να έχεις δει τη διαδρομή απέχει πολύ από το να την κάνεις. Συνήθως η διαδρομή είναι αρκετά κλειστή και δεν συγχωρεί λάθη. Το γεγονός ότι συνήθως διοργανώνεται σε κάποιο πάρκινγκ ή κάτι αντίστοιχο το κάνει ακόμα πιο δύσκολο γιατί δεν διαθέτουν την καλύτερη ποιότητα ασφάλτου η οποία συνήθως είναι και αρκετά σκονισμένη.

ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ:
Από την εμπειρία μου μπορώ να σας πω ότι δεν χρειάζεται να διαθέτετε κάποιο ακριβό σπορ μοντέλο για να συμμετάσχετε σε τέτοιου είδους αγώνες. Ναι μεν το αυτοκίνητο καταπονείται αρκετά, αλλά οι μόνες ζημιές που έχω δει έχουν να κάνουν είτε με πλημμελή συντήρηση είτε με εκτεταμένες μετατροπές. Η πιο συνηθισμένη ζημιά είναι σε FWD με μπλοκέ διαφορικό που δεν αντέχουν την πίεση τα ημιαξόνια. Η δεύτερη πιο συνηθισμένη είναι η υπερθέρμανση σε παλιά αυτοκίνητα όμως με άγνωστο ιστορικό συντήρησης. Ένα καλοσυντηρημένο αυτοκίνητο δύσκολα να παρουσιάσει κάποιο πρόβλημα. Βέβαια μιλάμε για αγώνα, έστω και απλής μορφής οπότε το ρίσκο πάντοτε υπάρχει.

ΧΡΗΣΙΜΑ TIPS:
1.) Θα χρειαστείτε ένα σετ ελαστικών. Ανάλογα το αυτοκίνητο ποικίλλουν και οι απαιτήσεις. Ο σκοπός είναι να μπορεί να γυρίσει το πίσω μέρος του αυτοκινήτου για να σας βοηθήσει να ελιχθείτε ανάμεσα στα εμπόδια. Οι συνήθεις επιλογές είναι οι εξής :
Καλά ελαστικά μπροστά (ανεξάρτητα από το που είναι η κίνηση στο αυτοκίνητο)
Φαγωμένα ελαστικά πισω (fwd και αδύναμα rwd)
Καλά ελαστικά πίσω (δυνατά rwd)
Ειδικά στα fwd ένα χρήσιμο tip είναι να φουσκώσετε τα πίσω ελαστικά όσο περισσότερο μπορείτε.
Έχουν υπάρξει και συμμετοχές με τετρακίνητα αλλά η αλήθεια είναι ότι η φύση του αγώνα δεν τα ευνοεί.

2.)Ο μεγαλύτερος σας σύμμαχος είναι το χειρόφρενο. Τα αυτοκίνητα με ταμπούρα πίσω έχουν πλεονέκτημα εδώ εκτός και αν κάποιος διαθέτει υδραυλικό χειρόφρενο. Συνήθως η διαδρομή είναι τέτοια που είναι σχεδόν αδύνατο να "οδηγηθεί", δηλαδή να την ολοκληρώσει κάποιος χωρίς να χρειαστεί να γλυστρίσει το πίσω μέρος του αυτοκίνητου.

3.)Επειδή ακριβώς θέλουμε το αυτοκίνητο να μπορεί να γυρίσει εύκολα το πίσω μέρος, οι περισσότεροι επιλέγουν να αφαιρέσουν τα πίσω καθίσματα, την ρεζέρβα κτλ. Μια δουλειά σχετικά εύκολη και ανώδυνη.

4.)To στήσιμο του αυτοκινήτου είναι το σημαντικότερο και δυστυχώς το κομμάτι που ακόμα και αγωνιζόμενοι με χρόνια εμπειρία αγνοούν επιδεικτικά. Εδώ χρειάζεται αρκετό ψάξιμο και εμπειρία οπότε θα έλεγα ότι ενδιαφέρει μόνο όποιον έχει σκοπό να ασχοληθεί σοβαρά και όχι κάποιον χομπίστα. Υπ όψην πως ότι δουλεύει στο δρόμο δεν δουλεύει απαραίτητα και στη δεξιοτεχνία και το αντίστροφο. Σαν γενικό κανόνα θα αναφέρω μόνο ότι θέλουμε το πίσω μέρος να είναι σκληρότερο από το μπροστά.

Τελειώνω εδώ το πρώτο μέρος γιατί ήδη βγήκε σεντόνι και συνεχίζω σε επόμενο ποστ με λίγες περισσότερες λεπτομέρειες.
Άβαταρ μέλους
By blinkys
#394421 ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ (ΚΑΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ)

Τι κερδίζω συμμετέχοντας σε μια δεξιοτεχνία;
Όπως είπα και πριν , είναι η φθηνότερη και πιο προσιτή μορφή μηχανοκίνητου αθλητισμού. Αν παρατηρήσει κάποιος προσεκτικά θα δει ότι όλες οι κινήσεις που απαιτούνται σε έναν αγώνα δεξιοτεχνίας είναι στην ουσία τα πρώτα βήματα που σου μαθαίνουν πχ σε μια σχολή αγωνιστικής οδήγησης και ακόμα πιο ειδικά υπάρχουν σε κάθε οδηγό με θέμα το drift. Εκτός από την εγγυημένη αδρεναλίνη λοιπόν είναι ευκαιρία να δοκιμάσεις πολλά πράγματα με το αυτοκίνητο σου σε σχετικά ελεγχόμενο χώρο και με μια σχετική ασφάλεια. Το σχετικά έχει να κάνει με το ότι όπως κάθε μορφή μηχανοκίνητου αθλητισμού εμπεριέχει ένα μικρό ποσοστό ρίσκου και ποτέ κανείς δεν μπορεί να επαναπαυτεί πλήρως.

Οι δεξιοτεχνίες έχουν όλα τα φόντα για να γίνουν το φυτώριο των ελληνικών αγώνων. Με χαμηλό κόστος μπορεί κάποιος να πάρει μια πρώτη γεύση του τι σημαίνει αγώνας απέναντι στο χρονόμετρο, τι πρέπει να αλλάξει τόσο οδηγικά οσο και στο αυτοκίνητο του και επίσης να πάρει και μια γεύση του ανταγωνισμού , που κακά τα ψέμματα είναι ίσως το μεγαλύτερο κίνητρο.

Τέλος είναι μια καλή ευκαιρία για τον οποιοδήποτε να δοκιμάσει τα όρια του και τις αντιδράσεις του αυτοκινήτου του σε ένα ασφαλές περιβάλλον. Είναι προτιμότερο η πρώτη φορά που κάποιος θα έρθει σε επαφή με την υπερστροφή πχ να είναι σε ένα πάρκινγκ και όχι σε κάποιο ορεινή διαδρομή με τα δέντρα και τον γκρεμό να παραμονεύουν.

Αν κάποιος τώρα μπει στη διαδικασία να ασχοληθεί λίγο πιο σοβαρά, θα πρέπει να μάθει πολλά πράγματα που έχουν να κάνουν και με τον τρόπο οδηγησής του αλλά και με το στήσιμο του αυτοκινήτου. Το επίπεδο , τουλάχιστον στην Β.Ελλάδα που έχω εικόνα, τόσο οδηγικά όσο και από άποψη αυτοκινήτων είναι αρκετά ανεβασμένο.Για την ακρίβεια τόσο που ακόμα και ο άσχετος θεατής μπορει να αντιληφθεί τη διαφορά με γυμνό μάτι, χωρίς καν να κοιτάξει το χρονόμετρο.

Δεν θα το αναλύσω περισσότερο , αν τυχόν έχει κάποιος κάποια απορία, ευχαρίστως να την απαντήσω. Και αν κάποιος το αποφασίσει, ας ρωτήσει δημόσια ή με πμ για οδηγικά tips μιας και νομίζω ότι εδώ θα κουράσουν τους περισσότερους. Αν πάλι υπάρχει ενδιαφέρον, ευχαρίστως να τα συμπληρώσω σε τρίτο ποστ.
Άβαταρ μέλους
By Νίκος Παππάς
#394433
blinkys έγραψε: Αν πάλι υπάρχει ενδιαφέρον, ευχαρίστως να τα συμπληρώσω σε τρίτο ποστ.

Εννοειται πως υπαρχει ενδιαφερον. Περα απο το ελαφρωμα του πισω μερους και το υπερβολικο φουσκωμα των πισω ελαστικων, που πες οτι το καναμε, τι αλλα tip για το ευκολοτερο ντριφταρισμα παιζουν;
Άβαταρ μέλους
By drdino
#394437 Εικόνα
:rtfm:
Άβαταρ μέλους
By blinkys
#394443
Dimsabas έγραψε:Το Miata έχει δικαίωμα συμμετοχής;


κανονικά. Μάλιστα είναι στην α κλάση. Υπήρχε μια παρέα από Θεσσαλονίκη που έτρεχαν με μκ1 πέρσυ.
Άβαταρ μέλους
By blinkys
#394468
Νίκος Παππάς έγραψε:
blinkys έγραψε: Αν πάλι υπάρχει ενδιαφέρον, ευχαρίστως να τα συμπληρώσω σε τρίτο ποστ.

Εννοειται πως υπαρχει ενδιαφερον. Περα απο το ελαφρωμα του πισω μερους και το υπερβολικο φουσκωμα των πισω ελαστικων, που πες οτι το καναμε, τι αλλα tip για το ευκολοτερο ντριφταρισμα παιζουν;


Πέρα από την πατέντα με τους δίσκους που πόσταρε ο drdino, :lol: ένα απότομο και μικρό φρενάρισμα ακριβώς πριν τραβήξουμε χειρόφρενο βοηθάει να ελαφρώσει κι αλλο το πίσω μέρος και να φορτιστεί το μπροστά που θέλουμε όσο το δυνατόν περισσότερη πρόσφυση. Το κλασσικό λάθος (ακόμα το κάνω κι εγώ αρκετές φορές) είναι ότι έχει πάρει το αυτοκίνητο πολύ φόρα. Στους πρώτους αγώνες δεν έκοβα καθόλου. Τέρμα γκάζι, τραβούσα χειρόφρενο και μετά πάλευα να μαζέψω το αυτοκίνητο. Για τους πιο προχωρημένους, η μεταφορά βάρους είναι must. Έστω ότι θέλετε να στρίψετε αριστερά. Λίγο πριν στρίψετε το τιμόνι αριστερά δοκιμάστε μια μικρή κοφτή τιμονιά προς τα δεξια.

Σε αντίθεση με τους αγώνες ντριφτ, εδώ δεν έχουμε σκοπό να ταξιδέψει ώρα το αυτοκίνητο με το πλάι. Σκοπός μας είναι να αλλάξει όσο το δυνατόν γρηγορότερα πορεία, ή ας πούμε να περιστραφεί γύρω από ένα εμπόδιο γρήγορα. Αυτός είναι και ο λόγος που όσοι δοκίμασαν με αυτοκίνητα-τέρατα στημένα για ντριφτ, δεν είχαν καλά αποτελέσματα. Η υπερβολική δύναμη εδώ δεν βοηθάει γιατί δεν υπάρχει ο χώρος να την αξιοποιήσει το αυτοκίνητο.

Στα fwd το ιδανικό είναι οι μπροστά τροχοί να επιταχύνουν χωρίς να σπινάρουν πολύ με αρκετή ταχύτητα όμως για να περιστρέφεται το πίσω μέρος. Το μπλοκέ διαφορικό απλοποιεί πολύ τη διαδικασία, αφού επιτρέπει να έχεις το χειρόφρενο τραβηγμένο σχεδόν σε όλη τη διάρκεια της περιστροφής . Με ελεύθερο διαφορικό αναγκαστικά πρέπει να αφήνεις το αυτοκίνητο να επιταχύνει , οπότε πρέπει να αφήνεις και να ξανατραβάς χειρόφρενο.

Στα rwd το συνηθισμένο λάθος είναι το υπερβολικό γκάζι. Ειδικά στα πιο αδύναμα είναι δύσκολο να βρεις την χρυσή τομή που και θα κάνεις τους πίσω τροχούς να σπινάρουν και το αυτοκίνητο να γυρίζει γρήγορα. Θα έλεγα ότι το ιδανικό ειναι να σπινάρουν τα λάστιχα χωρίς να υπάρχει καπνός. Ακόμα και εδώ, το γλύστριμα είναι καλύτερα να ξεκινήσει με το χειρόφρενο γιατί γίνεται πολύ πιο ομαλά απ΄ότι με τη χρήση του συμπλέκτη.

Το βασικότερο είναι να υπάρχει μια σταθερή ροή στην κίνηση του αυτοκινήτου. Είναι μακράν γρηγορότερο το να έχει μια σταθερή κίνηση χωρίς μεγάλες αυξομειώσεις στην ταχύτητα , παρά να έχει πολύ δυνατές επιταχύνσεις σε ενδιάμεσα κομμάτια που θα αναγκάσουν τον οδηγό να κόψει ταχύτητα απότομα.
Άβαταρ μέλους
By JBT
#394521 να βάλω το S να μην ισιώσει ποτέ και πουθενά; :hmmm:

ευτυχώς που δεν έχω το ΝΣΧ ακόμα και δεν θα γίνω ρεζίλι :shifty:
Άβαταρ μέλους
By blinkys
#608581 Ξεθάβω για καλό σκοπό.

Εικόνα
[url=https://ibb.co/v4nxYWr]Εικόνα[/url

Όσοι πιστοί προσέλθετε. Θα χαρώ να σας δω εκεί.