Forum για τη Formula 1
Άβαταρ μέλους
By nass
#34029
EDDIE_147 έγραψε:O Αίιιιρτουν με υποδεέστερο μονοθέσιο έπαιρνε ένα μύδι, όπως φάνηκε το 1992 και αν δεν ήταν αναξιόπιστη η Williams το ίδιο μύδι θα έπαιρνε και το '91.


Μήπως είσαι μικρός και δε θυμάσαι το Senna να παίρνει 3-4 podium (το ένα παραλίγο νίκη στο μούσκεμα Μονακό μέχρι που έπεσε παράγκα Προστ) με ...Toleman το 1984 και νίκες το 1985-86 με Lotus.

Οσο για το Vettel, δεν ξέρω τι σημαίνει "φαινόμενο" (σε αυτή την κατηγορία θα έβαζα μόνο Fangio-Clark-Senna) αλλά είναι ο μόνος σήμερα με ρεαλιστικές πιθανότητες να σπάσει τα ρεκόρ του Schumacher.
Άβαταρ μέλους
By EDDIE_147
#34038 Podium πετύχαινε και ο Modena με την Tyrrell στας αρχάς της δεκαετίας του '90 (το '91 ειδικά ήταν το λιγότερο εντυπωσιακός) αλλά μετά ο manager του δεν μπόρεσε να του προσφέρει κάτι καλύτερο από τη Jordan, οπότε και έκλεισε η καριέρα του.
Νομίζω θα είναι πολύ κουραστικό να σου βγάλω αντίστοιχες επιδόσεις από πολλούς οδηγούς που δεν είχαν τη μετέπειτα πορεία του Σέννος.

Η Lotus του '85-'86 δεν ήταν ακριβώς αργό μονοθέσιο.
Παρόμοιες επιδόσεις είχε ο μικρός Σουμάχερ το 2002-2003 απέναντι στην παντοδύναμη Ferrari του αδερφού του.
Επίσης δάκρυα δεν χύθηκαν.

Μονακό 1984: Αν συνεχιζόταν ο αγώνας θα κέρδιζε πιθανότατα ο... Bellof του οποίου τα γυρολόγια ήταν καλύτερα του Αίρτουν ενώ και ο Prost θα έπαιρνε περισσότερους βαθμούς ως δεύτερος και τελικά... το πρωτάθλημα.

ΥΓ: Επειδή ανέφερες τα ονόματα Fangio και Clark.
Ούτε για πλάκα δεν θα σύγκρινα τωρινό πιλότο με κάποιον 40-50 χρόνια πριν όπου η τεχνολογία των μονοθεσίων και το άθλημα γενικά ήταν διαφορετικό.
Αν τα βάλουμε όλα μέσα στο μπαχσέ, μακράν κορυφαίος όλων, φαινόμενο και σίφουνας αεροζόλ ήταν ο Νουβολάρι.
Αλλά πλέον μιλάμε για σύγκριση με πολύ υποκειμενικά κριτήρια.
Άβαταρ μέλους
By nass
#34046 Ενώ ο χαρακτηρισμός "φαινόμενο" είναι αντικειμενικός δηλαδή ? Προφανώς και είναι αλλ' αντ΄ άλλων η σύγκριση, όπως και ο χαρακτηρισμός.

EDIT: Ασε που δεν πρόκειται για σύγκριση μεταξύ οδηγών διαφορετικών εποχών αλλά μεταξύ οδηγών της ίδιας εποχής (δηλ. ο Senna πχ. ήταν "φαινόμενο" σε σχέση με τους οδηγούς της εποχής του, όχι σε σχέση με τον Ascari). Σε κάθε εποχή υπάρχουν ας πούμε οι μέτριοι πιλότοι (ας πούμε Chilton), οι καλοί πιλότοι (ας πούμε Massa), οι κορυφαίοι πιλότοι (ας πούμε Alonso) και τα
"φαινόμενα" (super κορυφαίοι).

(O Modena πέτυχε ένα podium το 89 και άλλο ένα το 91. Δεν είναι το ίδιο με 3 podium στην ίδια χρονιά)
Άβαταρ μέλους
By EDDIE_147
#34053 Τα βλέπω και ανεβάζω:

Εικόνα

:iconcool: :iconcool:

Όπως είχε πει ένας σοφός, F1 is IF spelled backwards...

Αν ο Alesi είχε προτιμήσει τη Williams στο τέλος του 1990, η ιστορία θα είχε γραφτεί διαφορετικά.

2 podium (δεύτερες θέσεις) το '90 και τάπωμα στα ίσα του Θεού... :iconcool:

Γενικά η όλη κουβέντα είναι το πώς αντιλαμβάνεται κανείς το παραμύθι που υπάρχει γύρω από κάποιο πιλότο.
Ο ΙΚΕ είχε κάνει μια ωραία και πολύ εύστοχη τοποθέτηση επί του θέματος...

Button: βουτυρομπεμπές, φλωρόφατσα, χαμογελαστός --> άμπαλος, κολλεγιόπαιδο, τυχαία πρωταθλητής
Senna: τραμπουκόφατσα, αλάνι, μάγκας --> υπέρτατη οδηγική μορφή

:s_rofl :s_rofl :s_rofl :s_rofl :s_rofl :s_rofl

Αν μπορεί να το εντοπίσει κάποιος να το ποστάρει...
Άβαταρ μέλους
By JimClark
#34059
Senna: τραμπουκόφατσα, αλάνι,


+ θεοκλήτωρ. Φιξεντ.
Άβαταρ μέλους
By EDDIE_147
#34085 Είπα.

ενώ αντίστοιχα δεν συνέβη στους:
- Alesi
- Coulthard
- Irvine (συνταξιούχος μπήκε στο άθλημα)
- Webber
- Massa
- Rosberg


Εικόνα

:yahoo: :yahoo:
Άβαταρ μέλους
By JimClark
#34090 Γιατί νομιζω Ράικονεν βιώνει κάτι σαν του James Hunt την 1978 σεζόν; Στα @@ του όλα.
Άβαταρ μέλους
By castigamatti
#34103
Go_For_Pole έγραψε:Ειναι δεδομένο ότι ένας για να γίνει πολλές φορές πρωταθλητής χρειάζεται πολυ ταλέντο, πολυ τύχη, πολυ δουλειά και επίσης οδηγικό χαμαιλεοντισμο γιατι στην καριέρα του θα αλλάξουν τα μονοθέσια 5-6 φορές. Αν το δεις έτσι οι κορυφαίο των κορυφαίων ειναι πραγματικά ελάχιστοι. Καλά καλά ούτε ο Vettel δε χωράει σε αυτό το καλούπι και ας εχει 4 πρωταθλήματα στο ράφι του.


εδώ νομίζω είναι όλη η ουσία.......ο Vettel αποδεδειγμένα διαθέτει τα τρία πρώτα,αλλά πρέπει να αποδείξει το τελευταίο,καθώς στην πρώτη του προσπάθει α απέτυχε πανηγυρικά. Συνεπώς τα ξαναλέμε σε κανα δύο-τρία χρόνια.
ΙΜΗΟ καλό θα ήταν να αποφεύγονται συγκρίσεις οδηγών διαφορετικών εποχών......ακόμα και τα προ δεκαετίας μονοθέσια ήταν πολύ πιο απαιτητικά οδηγικά,τουλάχιστον από άποψης φυσικής κατάστασης των πιλότων,ώστε να οδηγηθούν στο όριο,πέραν του ότι ήταν πολύ λιγότερο ασφαλή. Αρκεί να θυμηθούμε ότι οι Senna και Prost πχ. έβγαιναν από το μονοθέσιο γεμάτοι μώλωπες και υποφέροντας κράμπες.....θυμάμαι δε το Mansell να καταρρέει στο podium......

Το Fangio πχ. ποιός τον έχει δει για να ξέρει πόσο "άξιζε" πραγματικά .... αφού πέραν του ότι οδηγούσε μονοθέσια που ουσιαστικά απαιτούσαν δυνατά χέρια και πολύ μεγάλη άγνοια κινδύνου,αλλά τίποτα περισσότερο από πλευράς φυσικής κατάστασης, είχε την τύχη να οδηγήσει για τις καλύτερες και πιο δυνατές ομάδες (ferrari.Mercedes,Maserati)την κατάλληλη στιγμή.
Άβαταρ μέλους
By nass
#34109 Ποιός σύγκρινε οδηγούς διαφορετικών εποχών ? :hmmm:

Ο "οδηγικός χαμαιλεοντισμός" που λέει ο Go_For_Pole είναι θεωρώ μια χρήσιμη αρετή μεν, δευτερεύουσας σημασίας δε. Αν είναι έτσι, ούτε ο Schumacher οδήγησε μονοθέσια τόσο πια διαφορετικά μεταξύ τους (*), ούτε ο Loeb πήρε πρωτάθλημα με άλλη ομάδα εκτός από τη Citroen (στο WRC ντε!)

(*) Ενδεικτικά ορόσημα σημαντικής διαφορετικότητας μονοθεσίων: κινητήρας μπροστά-στη μέση, "φτερά", ground effect, Ν/Α --> turbo --> Ν/Α --> turbo, μεγάλες αλλαγές στα λάστιχα (πχ. GoodYear full slicks --> Bridgestone με ρίγες --> Pirelli), ενεργά ηλεκτρονικά.
Άβαταρ μέλους
By castigamatti
#34122 Αλλαγές τόσο ριζικές δεν έχουν μεγάλη χρονική συχνότητα και συνεπώς στο προσδόκιμο της καριέρας του ένας καλος πιλότος ενδέχεται να μην πετύχει κάποια από αυτές πάνω από μια φορά.
Μικρότερες και φαινομενικά ανεπαίσθητες αλλαγές είναι αυτές που κάνουν τη διαφορά, ιδιαίτερα από την εποχή που τα μονοθέσια κατέστησαν πολύ πιο πολύπλοκα σε σχέση με αυτό που ήταν παλιότερα και για μεγάλο χρονικό διάστημα :ένας κινητήρας , ένα σασί , τέσσερα λάστιχα και εμπειρικά αντιλαμβανόμενη αεροδυναμική......

Δεν είναι δηλ. θεμελιώδης αλλαγή για εναν πιλότο η αλλαγή παρόχου ελαστικών (από Michelin σε bridgestone πριν μερικά χρόνια), η απαγόρευση του TC, η φαινομενικά αθώα φετινή κατάργηση του fric.....ή χρήση του brake by wire.....ή είναι το ίδιο πράγμα η δοκιμή του μονοθεσίου στην πίστα και στο simulator, τη στιγμή που για τον 20αρη ο τελευταίος αποτελεί δεύτερη φύση και για τον 30αρη κάτεργο. ......που μπορεί να του προκαλεί ναυτία......;
ο Vet φέτος υποφέρει επειδή πέρασε σε κινητήρες turbo ή επειδή δεν έχει τους άσσους από το μανίκι του Newey (blown diffusers)και της Renault (tc)......?
Άβαταρ μέλους
By nass
#34131 Για τα λάστιχα συμφωνώ, το είχα γράψει και μάλιστα είναι μεγάλη αλλαγή
Και για το δοκιμές/simulator σωστό επίσης (καλό και το καρφάκι :lol: ) και αυτό είναι μεγάλη αλλαγή

Αλλά αν οι μεγάλες αλλαγές είναι σπάνιες (που είναι) τότε ο οδηγικός χαμαιλεοντισμός δεν είναι τόσο σημαντικός ή ίσως θα έπρεπε να χρησιμοποιήσουμε μια ελαφρύτερη έκφραση
Ε τώρα να λέμε ότι ένας πιλότος αποδίδει με χειρότερο μονοθέσιο, μια και μιλάμε για πολλαπλούς πρωταθλητές, πόσοι από δαύτους οδηγούσαν χειρότερο μονοθέσιο ? Ελάχιστοι και προ 30ετίας, τα τελευταία χρόνια όλοι οι πρωταθλητές οδηγούσαν το καλύτερο ή άντε το δεύτερο καλύτερο μονοθέσιο της χρονιάς. Με άλλα λόγια αν ένας πιτσιρικάς με χειρότερο μονοθέσιο κερδίζει αγώνες (είπαμε, για πρωταθλήματα τσου) είναι αξιοπρόσεκτος (περίπτωση Ric φέτος) αλλά τι το αξιοπρόσεκτο έχει ένας πρωταθλητής με χειρότερο μονοθέσιο που το παλεύει, βγαίνει 3ος αντί για 5ος ? Εχει τη συμπάθειά μας αλλά έξτρα πόντους για best of the best δεν παίρνει.

Οσο για το τι οδηγούσε ο Vettel, last time I checked το ίδιο οδηγούσε και ο αξιόλογος team mate του αλλά βγήκε 3ος-3ος-6ος-3ος -για να το συγκρίνουμε με φέτος ή πχ. το 1988 ή το 2002 ή το 2004 για να δούμε τι σημαίνει πραγματικά "διαστημόπλοιο" (πάντα σε σχέση με τον ανταγωνισμό της χρονιάς)
Άβαταρ μέλους
By EDDIE_147
#34134
Οσο για το τι οδηγούσε ο Vettel, last time I checked το ίδιο οδηγούσε και ο αξιόλογος team mate του αλλά βγήκε 3ος-3ος-6ος-3ος -για να το συγκρίνουμε με φέτος ή πχ. το 1988 ή το 2002 ή το 2004 για να δούμε τι σημαίνει πραγματικά "διαστημόπλοιο" (πάντα σε σχέση με τον ανταγωνισμό της χρονιάς)


Σστό...