Forum για τη Formula 1
Άβαταρ μέλους
By mirage
#310676 Αφου ήταν στο 200%

< >
Άβαταρ μέλους
By Same_old_story
#310682 χοχοχο

Άβαταρ μέλους
By EDDIE_147
#310916
Corto Maltese έγραψε:Οταν στερεύεις από επιχειρήματα και αρχίζεις τις κλανιές, με μπερδεύεις με τον ρίπερ. Τα κάνει αυτά ο έρως


Καλά πρόσεχε μόνο μην αναφέρεις τις key words '2007' και 'συνταξιούχος' στο τοπικό του ΔΝΤ γιατί μόνο εκεί και στο Pour Homme δεν τις έχεις συμπεριλάβει σε ποστίδι σου.
Άβαταρ μέλους
By REALZEUS
#312492 Ferrari is no longer a team but a "group of scared people" afraid of being "fired in disgrace", according to former chief engineer Luca Baldisserri.

Ferrari's season has gone from bad to worse in 2016, having gone from expecting to challenge Mercedes for the championship to dropping to third behind Red Bull in the constructors' championship. The team has not won a race in 2016 and has made numerous strategy blunders through the season, most recently at the Japanese Grand Prix, while it also lost technical chief James Allison on the eve of next season's radical aerodynamic revamp.

"Unfortunately neither [president Sergio] Marchionne nor [team boss Maurizio] Arrivabene have experience in racing, a culture that the Scuderia of today has lost," Baldisserri told Corriere dello Sport in an interview. "They are no longer a team, but a group of scared people. There is a climate of fear. The boys don't take risks for fear of being fired in disgrace."

Team boss Maurizio Arrivabene caused a stir in Japan when he said Sebastian Vettel would have to "earn" a contract renewal like any other member of the team. Baldisserri thinks the team should do everything it can to retain the services of the German beyond his current contract, which expires in 2017.

"Raikkonen is doing better than in 2015, Vettel a lot worse ... It's important for Ferrari to recover him and to hold on to him, at least in the short term."

Since Allison's departure, Ferrari has reverted towards a McLaren-style technical operation headed by several figures instead of one over-arching boss. Mattia Binotto has taken over as chief technical officer, something Baldisserri thinks is the wrong position for the former engine chief.

"Mattia knows how to motivate people, he has great experience but he is not a technical director. He knows he cannot design a car and does not have deep knowledge of the chassis, aerodynamics or mechanical side. He would be a good team principal instead."


http://www.espn.co.uk/f1/story/_/id/177 ... aldisserri
Άβαταρ μέλους
By g8777
#312515 Το χω γραψει εδω και καιρο: Θα χει πολυ δουλεια να συμμαζεψει το σκορποχωρι ο Λουης μου. :inlove:

Στο δια ταυτα, τι χαμπαρια μαστορα; Εκει που ψαχνουν ολοι να τα φορτωσουν ολα στον Κιμαρο (ισως ο μοναδικος διασωθεις απο το φετινο ναυαγιο -για τα δεδομενα του παντα ε;- αποκαλυπτεται αυτο που μαθαινεις στην Πρωτη Δημοτικου: Η παρατεταμενη αγωνιστικη κατρακυλα δεν μπορει να αποδοθει στονν Αναδρομο Ερμη και στα Algida εφ ορου ζωης. Υποκρυπτει βαθια σαπιλα σε επιπεδο διοικησης, οργανωσης , στοχων και εκτελεσης της συνταγης. Ποιος Νιαουριτσιο τωρα, σοβαροι να ειμαστε, το βλεπεις το παιδι, μονο για το pour homme και τελος. Εδω μεχρι και ολοκληρο τετρακις εχουν στειλει σην ανυποληψια.



Σκεψου δηλαδη τι θα εχει καταφερει ο Λουης μου του παραχρονου: Διπλοκουπατος με τετοιο υλικο. Σαν να κατεδαφιζεις το Ραιχσταγκ το 1939 με Colt. :metalo:
Άβαταρ μέλους
By pik.
#312517 στα 4 ολοι οταν παει ο Λουης στην Φερραρι ,
τα τορτελινια θα μαγειρευτουν παλι στην Μοντενα,10 χρονια σε λιγο ολο πιτες τρωνε.

Εικόνα
Εικόνα
ακομα και στην πιστα εχει κασκολ απο μεσα....ΕΛΕΟΣ....

εδω ο Binotto
Εικόνα
-αν δεν ερθει Lewis ουτε το 3020 δεν παιρνουμε Πρωταθλημα,που ειναι ακομα να φτασει;
Άβαταρ μέλους
By REALZEUS
#312524 Ατυχές το τρολλάρισμα. Νομίζω; (με φωνή και ύφος Φέρμα) Διότι έξυπνα παιδιά αμφότεροι, δύσκολο να νομίζετε ότι το ζαβό είναι manager-μηχανικός. Α και που είστε; Το ζαβό όταν τα πράγματα δεν πάνε καλά τα ρίχνει στον Άμμωνα Ρα και χρειάζεται υποστήριξη από ειδικούς ψυχιάτρους του Στρατού για PTSD! :svivhaha:
Άβαταρ μέλους
By g8777
#312537 Δικιο ο Διας, γνωστο αυτο στα περιξ του paddock. :s_yes




Γι αυτο και οι κατοικοι της Φοραδας θα του δωσουν 250 εκατομμυρια ευρω για κλειστο 5 ετες αντι για 300. :s_sarcastic


ΘΑ ΒΕΛΑΞΕΙΣ ΛΕΜΕ. :s_laughat
Άβαταρ μέλους
By REALZEUS
#312547 Όχι 250. Τρία θα πάρει! Αλλά ξέρεις ποιά 3... :s_sarcastic


Επιπλέον λεπτομέρειες για Allison:

"The chain of command in Formula 1 has to be more than vertical: it must be military.

"The number ones are there to show the way, to motivate people, to decide, and if you make a mistake, you should not be fired. This happened to Allison, a great loss."

http://www.motor1.com/news/101324/ferra ... ldisserri/
Άβαταρ μέλους
By pik.
#312558 θα σου στειλω Salame Bolognese οταν ερθει ο Lewis εδω
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
By castigamatti
#321495 Ούτε οι ίδιοι οι μηχανικοί μπορούν πλέον να καταλάβουν τη συμπεριφορά της SF 16t.
Όλοι περίμεναν ότι θα αποδίδει καλύτερα στις υψηλές θερμοκρασίες (χαρακτηριστικό των μονοθεσίων του Allison),αλλά πρακτικά αυτό δεν συμβαίνει.Σε υψηλές θερμοκρασίες τα λάστιχα απλά δεν λειτουργούν.
Παραδόξως συμπεριφέρεται καλύτερα με τα soft και έχει το χειρότερο range με τα ss.
Για του χρόνου ποντάρουν σε ένα asset με περισσότερο rake,που σε συνδυασμό με τους νέους κανονισμούς θα ψάξουν για επιθετικοτερη εκμετάλλευση των ελαστικών (τα οποία η pirelli σε κάθε αλλαγή κανονισμών σκληραίνει).
Ελπιδοφόρο ότι ο Vettel έχει τη μεγαλύτερη εμπειρία απ όλους στα νέα λάστιχα,ενω έκανε και ένα "κρυφό" τεστ με αυτά στην Τουρκια το καλοκαίρι.
Άβαταρ μέλους
By REALZEUS
#322063 Ferrari team principal Maurizio Arrivabene says the SF16-H has an "endemic problem" when track temperatures rise.

Ferrari has often shown promising pace in practice sessions, only for it to disappear relative to its rivals when it comes to qualifying. At the last round in Mexico, Sebastian Vettel topped second practice but could only manage seventh on the grid when temperatures spiked the following day for qualifying and he bolted on the super-soft tyres.

"What was wrong in Mexico was the endemic problem that we have all year long," Arrivabene said. "You remember in Baku and in Spain and Monaco, when the temperature goes up to the sky we have problems.

"We are making an analysis of that and now it is quite clear the reason why, so we are working on that."

Vettel finished Mexican Grand Prix in a battle for third with the two Red Bulls. Although he was later demoted to fifth, Arrivabene says Ferrari's fightback in the race was proof of a change at the team.

"I think the most important thing is that the team is reacting very well. I'm not happy because we did not win the race, but we demonstrated the character of the team and on top that something is moving. This is important for me because I was receiving all the radio communications and everybody was doing their job.

"The guys on the pit stop were perfect, not incredibly quick, but perfect in the way they were doing what we asked them to do, and the team demonstrated they were fighters and this is what I was asking for."


http://www.espn.co.uk/f1/story/_/id/179 ... ic-problem
Άβαταρ μέλους
By EDDIE_147
#331937 Εικόνα

23 χρόνια είχαμε να ζήσουμε παρόμοιο μεγαλείο.
Άβαταρ μέλους
By EDDIE_147
#331947 Μπλουρπ σόρι... :vava:
Ξέχασα το τελευταίο έπος
Εικόνα

Εννοούσα από πότε είχαμε να δούμε μηδέν νίκες.