Forum για τη Formula 1
Άβαταρ μέλους
By Sijune21
#813119 Ο πρόεδρος της Ferrari λέει πως έρχονται “βαθιές αλλαγές”

Ο πρόεδρος της Ferrari, John Elkann, με επιστολή που απέστειλε στους μετόχους της ιταλικής εταιρίας, δεσμεύτηκε ότι “βρίσκονται σε εξέλιξη βαθιές αλλαγές” για να ανατραπεί το κακό ξεκίνημα της ομάδας στη Formula 1, με την Ferrari να βρίσκεται ήδη σχεδόν 100 βαθμούς πίσω από τη Red Bull.

Η επιστολή του John Elkann ήρθε λίγες μέρες μετά, αφότου ο αδερφός του, Lapo Elkann, άσκησε σφοδρή κριτική στη Ferrari μέσω δημοσιεύσεων στα προφίλ του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

https://www.autoblog.gr/2023/04/17/proe ... s-allages/

Δεν ξερω...ολα αυτα μου φαινονται λιγο ευχολογια και καπου εχουν κουρασει τους οπαδους της Ferrari. :protest:
Άβαταρ μέλους
By Corto Maltese
#813139 Όπως έχουν πει σοφότεροι πάνω στη Φ1 από μένα:
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
By BARHonda
#813712 Να τα μαααααααααααας

https://www.racefans.net/2023/04/21/all ... reshuffle/

Allison replaces Elliott as Mercedes technical director amid reshuffle

Mercedes have confirmed former technical director James Allison has returned to the position in place of Mike Elliott, who in turn has taken Allison’s role of chief technical officer.

Elliott had been technical director of the Mercedes team since 2021, when he tradied positions with Allison. However, ahead of the Azerbaijan Grand Prix in Baku next week, Mercedes have swapped the two senior technical staff back to their previous positions.
Mercedes chief designer John Owen’s position has also been amended in the reshuffle, with Giacomo Tortora being made the team’s new engineering director. A Mercedes spokesperson confirmed details of the changes to RaceFans.

The team lie third in the constructors’ championship behind rivals Red Bull and power unit customers Aston Martin after the first three races of 2023. The team endured a difficult 2022 season, out of contention for the championship and only scoring a single race victory.

Mercedes team principal Toto Wolff has admitted the team have been disappointed with their start to their 2023 campaign. “It’s been difficult so far,” Wolff said in a Q&A on Mercedes’ website this week.

“With the way we developed the car, we were hopeful of sorting out our issues from last year. And we realised we weren’t coming out of the blocks where we expected to be. Having said that, we don’t feel any sense of entitlement. This is the toughest competition in the world, and it wouldn’t be such a fantastic challenge if it was easy.”

Mercedes have taken a single podium finish over the opening three rounds, with Lewis Hamilton finishing second in the Australian Grand Prix earlier this month. Team mate George Russell had led the early laps of the race before losing out when he pitted under an early Safety Car, then retiring with a power unit failure.

“In terms of car development, it is encouraging to see that within three races, we understand the car much better, we have defined a clear direction where we need to go and I believe we are on the right trajectory,” Wolff said. “We need to consolidate our understanding and hopefully over the next few races we can make another step.

“It’s also important to keep on track and not oscillate too much between exuberance and depression; to stay rational and believe in our trajectory, believe in the capability of the team. There will be setbacks but there will also be upgrades and plenty of work that will help us get closer to the front.”
Άβαταρ μέλους
By Sijune21
#813771 Η Mercedes προσπαθει να συμμαζεψει το τεχνικο τμημα και καλα κανει,με ατομα που γνωριζουν ηδη την ομαδα,στην Ferrari δεν γνωριζω τι θα καταφερουν με το να βγαινουν τα αφεντικα και να κριτικαρουν με αρνητικο δημοσιο λογο.
Άβαταρ μέλους
By sparticle
#813919 Η Ferrari είναι μια μεγάλη ομάδα. Η σεζόν έχει ακόμα πολύ δρόμο. Αν μη τι άλλο, η εξέλιξη της Ferrari μέσα στη σεζόν τα τελευταία χρόνια έχει εμπράκτως αποδείξει ότι μέχρι το τέλος του πρωταθλήματος προλαβαίνει να χάσει και από τη McLaren.
Άβαταρ μέλους
By Sijune21
#813973
sparticle έγραψε:Η Ferrari είναι μια μεγάλη ομάδα. Η σεζόν έχει ακόμα πολύ δρόμο. Αν μη τι άλλο, η εξέλιξη της Ferrari μέσα στη σεζόν τα τελευταία χρόνια έχει εμπράκτως αποδείξει ότι μέχρι το τέλος του πρωταθλήματος προλαβαίνει να χάσει και από τη McLaren.


H Mclaren ειναι κακο παραδειγμα προς αποφυγη του πως να εισαι αποτυχημενη ομαδα τα τελευταια 15 χρονια,η Ferrari εχει αποδειξει πως ειτε εχει καλο ξεκινημα στη σαιζον,μενει πισω στην εξελιξη και την περνανε οι αντιπαλοι,ειτε κανει κακο ξεκινημα,κανει κυνηγι απο την αρχη μεχρι που τα παραταει μεσουσης της αγωνιστικης περιοδου για να επικεντρωθει στην αμεσως επομενη χρονια.

Βαρυγδουπες δηλωσεις ακουμε συνεχεια,οταν θα εχουν μεινει πισω ποσους βαθμους απο RBR,ASTON,Mercedes,εκει τι δικαιολογια θα πουν? Οτι δεν δουλεψαν τα upgrades η πως τα δεδομενα στον προσoμειωτη δεν ηταν ακριβως ιδια με αυτα ειδαν εντος της πιστας?
Άβαταρ μέλους
By Same_old_story
#814478 Στον αέρα, μπορεί να βρεθεί, ο φετινός αγώνας του Μονακό, λόγω των επικείμενων απεργιών του συνδικάτου των εργαζομένων στην ενέργεια στη Γαλλία :omg:

https://www.iefimerida.gr/kosmos/gallia ... and-garros
Άβαταρ μέλους
By mikeerfol
#817226 https://www.motorsport.com/f1/news/pire ... /10468329/

Amid the backdrop of teams having started to unlock dramatic gains in downforce with the 2023 cars, Pirelli feels it makes sense to intervene and introduce stronger tyres in time for the Silverstone race in July.


The move is not being made because of safety concerns but more as a bid to guarantee no problems further down the line. The compounds of the new tyres will be identical to what is currently being used


Αυτά καλό είναι να μη γίνονται :shifty:
Άβαταρ μέλους
By Sijune21
#821554 McLaren in “advanced” talks to extend Mercedes engine deal into 2026
gines they have used since 2021.

“We had conversations with Red Bull a few months ago as part of the due diligence in exploring what’s available on the market in terms of power unit for 2026, but at the moment we are quite advanced in our negotiations with HPP, so there’s no conversation ongoing with Red Bull,” said Stella.

Ε ναι,επιστροφή στη honda είναι πισωγυρισμα,και μετά δεν θα μπορούν να γυρίσουν πάλι πίσω στους Γερμανούς,αλλά το μάθημα έχει δείξει ότι το μοτέρ δεν έχει κάνει κάποια διαφορά για τα μονοθέσια της μακα,άλλου βρίσκονται τα προβλήματα που πρέπει να λύσουν,ήδη έχουν καταντήσει ο Λεβαδειακός του πρωταθλήματος.
Άβαταρ μέλους
By Corto Maltese
#824782 Εικόνα

Μάλλον 19-21 Ιουλίου θα πάμε Βουδαπέστη.
Άβαταρ μέλους
By Corto Maltese
#824812 Ναι λόγω Ραμαζανιού. Αλλαχού ντολάρ ή κάπως έτσι.