- 30 Απρ 2022, 04:28
#761514
Από ότι καταλαβαίνω, ο Geo προσπαθεί να φτιάξει ένα counterfactual(i.e., τι θα συνέβαινε αν ο τάδε οδηγός αντί για το μονοθέσιο που πράγματι είχε, του δίνονταν ένα άλλο), ως αμερόληπτη εκτίμηση της πραγματική συνεισφορά ενός οδηγού (η διαφορά μεταξύ του υπαρκτού και του counterfactual).
Η προσέγγιση αυτή είναι ορθή (δε σημαίνει απαραίτητα και χρήσιμη) αν στην ταυτοποίηση της αιτιώδους σχέσης μέσω της παρατηρούμενης συσχέτισης, δεν υπάρχει (τουλάχιστον) ένας παράγοντας¨(confouder) που επηρεάζει ταυτόχρονα τον οδηγό αλλά και (ότι παράγει) το μονοθέσιο. Ο οδηγός όμως και η ομάδα του αλληλεπιδρούν. Ειδικά στην πάροδο του χρόνου, η ικανότητα που έχει ένας οδηγός να επικοινωνεί, να κατανοεί, να συνεργάζεται και να εμπνέει τους συνεργάτες (!) που του δίνουν το μονοθέσιο,είναι ένας παράγοντας που μπορεί να διαφοροποιεί κολοσσιαία την τελική συνεισφορά του ίδιου του οδηγού. Με άλλα λόγια:
{ο καλύτερος οδηγός ενός τουρνουά όπου οι οδηγοί οδηγούν όλα τα μονοθέσια}
⇏
{o καλύτερος οδηγός για ένα άθλημα σαν την F1}, σε συνθήκες όπου οι αγώνες γίνονται σε μία πίστα/με όλους του συνδυασμούς μονοθεσιων για κάθε μια πίστα, ακόμη και αν κοντρολάραμε για παράγοντες όπως ο καιρός, η διαχείριση της ψυχολογίας μετά από κάθε αποτέλεσμα, διαφορές σε μονοθέσια μιας χρονιάς/μιας εποχής/πολλών εποχών.
Οδηγός, σχεδιαστές και μηχανικοί εργάζονται από κοινού για ένα αποτέλεσμα που προκύπτει από όλους τους. Στην ζωή, συχνά μάλιστα, η ικανότητα συνεργασίας είναι πολύ πιο σημαντική από το, π.χ., το GPA των ακαδημαϊκών σπουδών και το standing του πανεπιστημίου (μια προσέγγιση του ”pure ability”).
Μια (προφανώς όχι τέλεια) προσέγγιση για την εξάλειψη της επίδρασης του παράγοντα της τύχης αλλά χωρίς να αποσιωποιεί τον καθοριστικό ρόλο της συνεισφοράς του οδηγού στο μονοθέσιο (μέσω της συνεργασίας με την ομάδα του, το κλίμα στο οποίο συνεισφέρει, του “αέρα” που αποπνέει), είναι η διαχρονική αντίδραση που έχει όταν βρίσκεται σε δύσκολη φάση, μετά από άσχημα αποτελέσματα που δεν οφείλονται σε αυτόν. Εδώ, όσο και δε μου αρέσει σαν προσωπικότητα, ο Lewis έχει διαπρέψει. Και σε βαθμό που δεν μπορώ να βρω σε άλλα sports. Σίγουρα όχι στην F1. Είναι σαν να τρέφεται από τις δυσκολίες.
Τι συμβαίνει όμως αν το 2022, έχει μονοθέσιο “χρέπι” και δεν διαπρέψει; Συμμερίζομαι την άποψη ότι δε λέει τίποτα πέρα του ότι στις συγκεκριμένες συνθήκες δεν διέπρεψε. Δεν αρκεί το συγκεκριμένο περιστατικό από μόνο του για να ανατρέψει μια ξεκάθαρη τάση χρόνων. Αν μάλιστα συμβεί, το ότι έρχεται σε τόσο οξεία αντίθεση με την τάση, το καθιστά αμέσως ύποπτο για outlier και τείνω να συμμερίζομαι το θεωρητικό background ελλειμματικού motivation (= no.1 ένα αιτία πτώσης απόδοσης των οδηγών της F1, πολύ νωρίτερα από οποιαδήποτε επίδραση από άποψη φυσικής κατάστασης). Το motivation μάλιστα είναι κυρίαρχο του πόσο ο οδηγός δουλεύει με τον εαυτό του και τους συνεργάτες του.
Ένα άλλο παράδειγμα που εφαρμόζω την συλλογιστική αυτή, εξηγεί την απογοήτευση που έχω για τον Seb τον οδηγό που μου έδωσε τις πιο αγαπημένες σεζόν. Δε ξέρω τι συνέβη το καλοκαίρι του 2018 αλλά είναι άλλος οδηγός από το παιδί που δεν ήθελε να χάνει ούτε ταχύτερο γύρο.
De som önskar att sjunga hittar alltid en låt.