George Russell’s move to Mercedes next year is expected to be confirmed in the near future, triggering further developments in the F1 driver market for 2022.
Former Red Bull driver Alexander Albon and Formula E world champion Nyck de Vries are expected to join the grid next year as a result of Russell’s arrival at Mercedes.
Russell will replace Valtteri Bottas, who as RaceFans revealed previously is set to join Alfa Romeo. However the Swiss-run cars are expected to have two new occupants next year.
Kimi Raikkonen, the elder statesman of the F1 grid, will head for retirement after 19 years of competition in the sport’s top flight. In an unexpected development, his team mate Antonio Giovinazzi is also expected to be shown the door.
Giovinazzi’s replacement is understood to be Nyck de Vries, who clinched the Formula E title in Germany earlier this month. The arrival of the Mercedes-backed driver, who won the 2019 Formula 2 championship, will ensure the three-pointed star has another young racer on the F1 grid following Russell’s promotion. Alfa Romeo team principal Frederic Vasseur has close ties to his opposite number at Mercedes, Toto Wolff.
Ferrari Driver Academy member Giovinazzi is expected to retain his links to the team. He has been tipped to become their third driver and take a role in its recently announced Le Mans Hypercar programme.
De Vries was previously tipped to take Russell’s empty seat at Williams. However RaceFans understands that seat will go to Albon, who missed out on a chance to return to F1 next year when the team extended Sergio Perez’s contract. Williams CEO Jost Capito has links to Red Bull from his time running Volkswagen’s World Rally Championship programme.
Ας περιμένουμε για να τα δούμε επίσημα.
Πιο πιθανό μου κάνει μία αλλαξοκωλιά Ricciardo - Piastri τώρα που ο μικρός έριξε τρελό άκυρο στην Αλπίν
Πλάκα θα είχε να τα βρουν Σεμπ και Αλπίν.
Αλλά και η Αλπίν αν πάρει τον Ρικ θα μιλάμε για απίστευτο fail. Εδώ κι αν δε βλέπω ούτε ένα λόγο.
TheBull έγραψε:Το όλο δράμα με τις μεταγραφές μου φαίνεται γενικώς βαρετό. Αυτό που μου κάνει εντύπωση όμως είναι πόσο μη ελκυστική είναι η ομάδα που φαίνεται (;) ως η μόνο που μπορεί να κοντράρει τους 3 πρώτους.
Δεν βλέπω να φαίνεται πουθενά να μπορεί η Alpine να κοντράρει τους 3 πρώτους.
Βέβαια ούτε η McLaren φαίνεται να μπορεί όπως είπαν οι από πάνω.
Ίσως να τους τραβάει το όνομα. Που θα πήγαινες αν δεν είχες θέση στους 3 πρώτους;
Corto Maltese έγραψε:Πραγματικά όμως δεν μπορώ να καταλάβω για ποιον λόγο ένας οδηγός σαν τον Πιάστρι να προτιμήσει να πάει στην ΜακΛάρεν από την Αλπίν. Δε βλέπω ούτε ένα πλεονέκτημα.
Οσα χρονια θυμαμαι τη Ρενω, ακομα κι οταν κερδιζε κατσαρολικα μονη της ή με τη Ρεντ Μπουλ, ΠΟΤΕ δεν ειχε τον καλυτερο κινητηρα. Παντα το σασι εκανε τη διαφορα. Εγω το εχω στανταρει στο μυαλο μου οτι απλα ποτε δε θα καταφερει να φτιαξει κορυφαιο κινητηρα. Οποτε σαν οδηγος, θα ηθελα να ξερω οτι παω σε μια ομαδα που τουλαχιστον δε χανει σε κατι τοσο βασικο/σημαντικο.
Απο την αλλη μερια ειπες κατι πολυ σωστο. Οτι θα πηγαινα καπου με μετριο ομοσταβλο. Οποτε θα ηταν πολυ σοφοτερο για τον Πιαστρι να ξεκινησει με τον Οκον που δε βαζει και φωτια στην ασφαλτο παρα να παει σα νουμπας και να σταθει διπλα στο σουπερ ταλαντουχο και φορμαρισμενο Λαντο. Μεχρι και να "καει" μπορει σε αυτη την περιπτωση, οπως κι αλλοι ταλαντουχοι νεοι στο παρελθον. Βεβαια η ψυχολογια των κορυφαιων οδηγων λεει "μονο αν κερδισεις τον καλυτερο εισαι ο καλυτερος" κι ενδεχεται να μην κρατιεται ο πιτσιρικας να πεσει στα βαθια στη ΜακΛαρεν...