Forum για τη Formula 1
Άβαταρ μέλους
By elteo
#525297 Για να του αφαιρεθεί καρκινικο σάρκωμα λένε.
Άβαταρ μέλους
By REALZEUS
#525302 Εμβολή στον εγκέφαλο (εγκεφαλικό δηλαδή).

Marchionne, one of the most mercurial, controversial and successful car industry executives, suffered 'unexpected complications' (later reported as an embolism) last week while convalescing from shoulder surgery a few weeks ago.
https://www.telegraph.co.uk/cars/news/s ... ng-italys/
Άβαταρ μέλους
By mikeerfol
#525399 https://www.motorsportweek.com/news/id/19250

Toro Rosso technical director James Key is set to join McLaren according to a report by the BBC.

McLaren is undergoing a period of reorganisation as the reality of its struggles has become clear, with team boss Zak Brown recently admitting to Motorsport Week that it will take years for the team to fully recover.

Key's appointment comes after the sacking of racing director Eric Boullier last month and the removal of chassis chief Tim Goss in April. In addition to that, it's also been reported that McLaren's engineering director, Matt Morris, has resigned.

McLaren are therefore looking to boost their technical team with the appointment of Key from Toro Rosso. The Briton is expected to join after a short period of 'gardening leave'.

Although it's not known exactly when that will end, it could be as early as October giving Key significant input into the 2019 car which must meet a new set of regulations the FIA hopes will boost overtaking.

Key has previously worked with Jordan, Force India and Sauber and was set to join Williams last year, but eventually signed a new deal with Red Bull to remain at sister team Toro Rosso.
Άβαταρ μέλους
By EDDIE_147
#527248 Ρίσκο αλλά η μόνη εργοστασιακή εναλλακτική που έχει.
Άβαταρ μέλους
By Corto Maltese
#527264 Ρίσκο εφάμιλλο αυτού που πήρε ο Χαμ όταν πήγε στη Μερκ. Εύχομαι τα καλύτερα στον συμπαθέστερο του γκριντ
Άβαταρ μέλους
By Same_old_story
#527265 Ο 69χρονος Αυστριακός θρύλος της Formula1 Νiki Lauda αναρρώνει στο Γενικό νοσοκομείο της Βιέννης μετά από μεταμόσχευση πνεύμονα.

Σύμφωνα με τo site ειδήσεων της Βιέννης, Oesterreich , ο ιδιοκτήτης της αεροπορικής εταιρείας LaudaMotion, υποτίμησε τα συμπτώματα γρίπης στην Ίμπιζα όπου έκανε διακοπές με την οικογένειά του. Όταν η κατάστασή του επιδεινώθηκε, ο τριπλός παγκόσμιος πρωταθλητής επέστρεψε στην Αυστρία με το ιδιωτικό του αεροσκάφος. Μετά από λίγες ημέρες στην εντατική, η κατάσταση του Λάουντα βελτιώθηκε σε σημείο που δικαιολογούσε τη μεταφορά του σε άλλο τμήμα. Η κατάστασή του επιδεινώθηκε και υποβλήθηκε σε επέμβαση μεταμόσχευσης πνεύμονα. Στο παρελθόν είχε ήδη υποβληθεί σε δύο μεταμοσχεύσεις νεφρού.

"Ο Νίκι Λάουντα αναρρώνει μετά από πετυχημένη μεταμόσχευση την οποία πραγματοποίησε ο Βάλτερ Κλεπέτκο, επικεφαλής του τμήματος της θωρακικής χειρουργικής, με τον Κόνραντ Χετζνέκερ. Η οικογένεια ζητά από τον κόσμο να σεβαστεί τις ιδιωτικές της στιγμές και δεν θα κάνει άλλες δηλώσεις" αναφέρει η ανακοίνωση του Γενικού Νοσοκομείου της Βιέννης.

Την 1η Αυγούστου του 1976 ο οδηγός της Ferrari Νίκι Λάουντα είχε ένα τρομακτικό ατύχημα στην πίστα Nurburgring που παραλίγο να του κοστίσει την ζωή. Εκτός από τα εμφανή στο πρόσωπο εγκαύματα είχε υποστεί και εσωτερικά εγκαύματα, στους πνεύμονες, από τα καυτά αέρια που εισέπνευσε.

https://www.news247.gr/koinonia/niki-la ... 38275.html
Άβαταρ μέλους
By Geo f1
#527270
Corto Maltese έγραψε:Ρίσκο εφάμιλλο αυτού που πήρε ο Χαμ όταν πήγε στη Μερκ. Εύχομαι τα καλύτερα στον συμπαθέστερο του γκριντ


Σχολιο στο νετ...

This is either a Lewis level masterstroke or a Fernando Alonso doomsday
Άβαταρ μέλους
By g8777
#527274
Corto Maltese έγραψε:Ρίσκο εφάμιλλο αυτού που πήρε ο Χαμ όταν πήγε στη Μερκ. Εύχομαι τα καλύτερα στον συμπαθέστερο του γκριντ



Geo f1 έγραψε:
Corto Maltese έγραψε:Ρίσκο εφάμιλλο αυτού που πήρε ο Χαμ όταν πήγε στη Μερκ. Εύχομαι τα καλύτερα στον συμπαθέστερο του γκριντ


Σχολιο στο νετ...

This is either a Lewis level masterstroke or a Fernando Alonso doomsday


Ποιος απο τους 2 ξεκινησε με τις καλυτερες προυποθεσεις απο τους 2; :s_wink

Γκρεο ο Δανιηλ το αγροτικο του θα παει να κανει , περιμενει να ανοιξει θεση στο Διαβαλκανικο . :iconcool:

Ποια Ρεναουλτ τωρα.
Άβαταρ μέλους
By Corto Maltese
#527362 H Renault είναι το εργοστάσιο με τους περισσότερους τίτλους κατασκευαστών και οδηγών, τα 40 χρόνια που ασχολείται με το σπορ. Και από του χρόνου η βασική της ομάδα θα είναι η εργοστασιακή. Μια χαρά επιλογή τη βρίσκω.
Άβαταρ μέλους
By ripper
#527364 Δεν είχε και πολλές επιλογές. Το ανησυχητικό είναι ότι οι 3 είναι αιώνες μπροστά φέτος. Μακάρι να μπει και η Renault στο κόλπο αλλά δύσκολο το βλέπω
Άβαταρ μέλους
By REALZEUS
#527365
Corto Maltese έγραψε:H Renault είναι το εργοστάσιο με τους περισσότερους τίτλους κατασκευαστών και οδηγών, τα 40 χρόνια που ασχολείται με το σπορ. Και από του χρόνου η βασική της ομάδα θα είναι η εργοστασιακή. Μια χαρά επιλογή τη βρίσκω.



Τι είναι αυτά που λες ρε Σταύρο; :dizzy:
Η Renault έχει 2 Κατασκευαστών όλα κι όλα στην Ιστορία της!!! :rtfm:

Και επειδή είμαι βέβαιος ότι θα βάλεις μέσα όλους τους γκαραζιέρηδες που είχαν ρενωκινητήρες στα μονοθέσια τους: Από το 1977 (40 χρόνια εξαιρουμένου του φετινού πρωταθλήματος): Κινητήρας Ferrari: 12 Κατασκευαστών, με την Ferrari μόνο. Κινητήρας Renault: 12... με Williams, Benetton, Renault και Red Bull. Και οι μισοί τίτλοι όταν η FIA επέτρεψε στην Renault να κάνει εξέλιξη για να πιάσει τους παγωμένους κινητήρες* του ανταγωνισμού. :s_bye

Φαντάζεσαι αν έδινε η Ferrari τους κινητήρες της στις ομάδες με τα καλύτερα σασί όλα αυτά τα χρόνια; Θα τα είχε πάρει και τα 40 πρωταθλήματα!!! :rtfm: :rtfm: :rtfm:

Ο Ρικιάρντο του χρόνου θα είναι τυχερός αν περνάει τις Haas... :innocent:

*που πριν συμβεί αυτό, η Toro Rosso που είχε ΤΟ ΙΔΙΟ μονοθέσιο με την RBR (τότε επιτρέπονταν), έριχνε στα αυτιά στην μεγάλη ομάδα απλά και μόνον επειδή είχε κινητήρα Ferrari αντί για τον γιωτάδικο Ρενώ!!! :svivhaha: :svivhaha: :svivhaha:
Άβαταρ μέλους
By REALZEUS
#528142 Αυτά που σας διδάσκω όλην την χρονιά, τώρα και με αγγλική βιβλιογραφία :rtfm: :


Mercedes technical director James Allison believes there are clear areas where Ferrari has the edge over his team and vice-a-versa this season.

After surprise victories in Germany and Hungary, Mercedes entered F1's summer break leading both drivers' and constructors' championships. Over the course of the year there have been track layouts that suit Mercedes and others that have given the advantage to Ferrari, and the championship lead has swung back and forth between the two teams as a result.

Allison believes there are some technical areas where his team has an advantage over Ferrari but admits there are others where the Italian team is stronger.

"It tends to vary a little bit track to track and race to race as the development race has ebbed and flowed through the season, but there are a few patterns that are relatively constant," he said in a Mercedes YouTube video. "Certainly for a few races now we have been missing just a few horsepower to a Ferrari that has had a very impressive rate of development through the year.

Mercedes beat Ferrari in Hungary despite having the slower car in normal conditions. Charles Coates/Getty Images
"We are probably on average better through the corners than Ferrari on most tracks, sometimes they take a bit from us in the low-speed but medium- and high-speed we normally prosper relative to them. I would say they have tended to be a wee bit stronger than us at tracks that have tended to be strongly rear limited, but we are talking small margins, and us the opposite.

"We've tended to have better pit stops, they have tended to have better starts, although we have appeared to put that right in recent races from a lot of work from the good guys in the controls department in the factory."

But Allison believes the championship is still close enough that it will be determined by the development race between the two teams over the remainder of the year.

"These are all small margins, which is why the championship has yo-yoed one way and the other. It's quite interesting to note that in the 12 races we have had so far, only five of them have been won by the car that most people agree was quickest on that weekend. Seven of them have been won against the head: three of them we have stolen, two of them Ferrari has stolen and two Red Bull have had.

"It's been a very intriguing year where these very small differences, maybe an error, maybe a moment of particular genius or just sheer good fortune or ill fortune is determining who comes out smiling at the end of the race. None of it is set in stone; the development race over the remainder of the season, who stays strong, who doesn't make mistakes, who can keep their chin up the longest ... all the clichés you want to roll out, that is actually what is going to determine this utterly compelling and brilliant year.

"None of us know, none of our opposition know who it's going to favour and that's what makes it so exciting. It's frightening too but that's what makes us look forward to this second part of the year, to see whether it can be us at the end of the year standing with smiles on our faces, knowing that we did a really good job in a season that put us to the test like no other."


http://www.espn.co.uk/f1/story/_/id/243 ... ed-ferrari