Μαστορέματα για όσους πιάνουν τα χέρια τους
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#61507 Αν η διαχείριση δεν συμφωνεί με το θέμα ας το διαγράψει, το βρίσκω όμως ενδιαφέρον για πολλούς, είτε για περιέργεια ή για ακαδημαϊκούς λόγους ή για μια επιπλέον γνώση την οποία ούτε και εγώ και οι υπόλοιποι της οικογένειας που ασχολούμαστε την έχουμε αφού μαθαίνουμε καθημερινά γιατί πολλά από τα απαιτούμενα είναι για μας terra incognita και βέβαια περιμένω να με χλευάσουν οι γνωστοί άγνωστοι αλλά να κάθε φορά άκουγα ότι αυτά δεν γίνονται, αυτά είναι δύσκολα πράγματα, αυτά είναι για τα εργοστάσια, ακόμα θα ήμουνα στ συνεργείο που ξεκίνησα και θα μέτραγα ημέρες για τη σύνταξη.

Από πολύ καιρό έχει γίνει επιτακτική η ανάγκη της ανανέωσης και αναβάθμισης του εξοπλισμού μου με την απόκτηση ενός μηχανήματος CNC κάτι που δεν είναι απλό και εύκολο για τα μέτρα μου μέσα στην πραγματικότητα που όλοι βιώνουμε, το φθηνότερο μεταχειρισμένο 3 αξόνων το βρίσκεις με 20.000€ plus μεταφορικά, εκτελωνισμούς αν έρθει από Ασία / Αμερική κλπ, αν πάμε για κάτι καλύτερο ανεβαίνουμε στην περιοχή των 50.000€ για πολύ δουλεμένο 5 αξόνων και βάλε, άσε που δεν τα βρίσκεις και εύκολα, για καινούργια 5 αξόνων δεν το συζητάω καν, εύκολα ένα αξιόλογο 5axis για τις διαστάσεις που θέλω πιάνει από τα 200 - 500.000€.

Έτσι έφτασε η ώρα για την απόκτηση ενός μηχανήματος CNC και σε συνδυασμό με την χαραμάδα που άνοιξε σε Αγγλία / Σκωτία έπρεπε να παρθούν γενναίες αποφάσεις, και η απόφαση ήταν μονόδρομος, θα το φτιάχναμε εμείς αφού τα εξαρτήματα υπάρχουν σε μεγάλη ποικιλία και σε καλές τιμές στο e-bay.

Είναι σχήμα λόγου οξύμωρο και βουτιά στα πολύ βαθιά όταν έχεις απαιτήσεις από μια ερασιτεχνική κατασκευή να έχει τις ακρίβειες ενός επαγγελματικού μηχανήματος ούτε καν ημιεπαγγελματικού, οπότε η βουτιά στα πολύ βαθιά εμπεριέχει και μεγάλο θράσος, κάτι το σακατιλίκι μας να είμαστε αυτάρκεις, κάτι τα πολλά χρήματα που απαιτούνται για την αγορά ενός μηχανήματος CNC μας οδήγησε σε αυτή την απόφαση, ξαναλέω ας είναι καλά το e-bay που έχει τα πάντα σε ποικιλία εξαρτημάτων και τιμών αρκεί να ξέρεις τι θέλεις και που και πως να το ψάξεις.

Μέσα στην πίεση και λόγω εμπειρίας με τις ρομποτικές μηχανές ( καμμιά σχέση οι συσκευαστικές μηχανές που έφτιαχνα με τις μηχανές κατεργασίας ) αλλά εντάξει δεν είναι και τόσο άσχετο το όλο θέμα, πάρθηκε η μεγάλη απόφαση την ιδιοκατασκευής, και μάλιστα 5axis ή 6axis μιας και αν μπορούμε να φτιάξουμε 3 άξονες ας το κάνουμε με 5 ή 6 να φτιάχνουμε τα πάντα, από καμπάνες φρένων, μέχρι δαγκάνες ψαλίδια και άκρα που μου ζητάνε και ότι άλλο χρειαστεί στην πορεία, έτσι μετά από 3 μήνες διεργασιών, ψαξίματος υλικών, τιμών, software και σχεδίασης, ήδη ξεκίνησε το project και εύχομαι να τελειώσει και μέχρι το καλοκαίρι να είναι σε πλήρη λειτουργία.

Το δύσκολο δεν είναι η κατασκευή ( όπως το αντιλαμβάνομαι εγώ ) το δύσκολο είναι μέσα στην καθημερινή δουλειά η εκμάθηση νέου σχεδιαστικού, από το AUTOCAD 2 D να περάσουμε στο Solidworks 3D, να μάθουμε το Solidcam που θα μας βγάζει τις κινήσεις των κοπτικών και το Mach3 που είναι η μετατροπή όλων αυτών σε κώδικα G, αυτό απαιτεί ατελείωτες ώρες, μήνες καλύτερα, και πρέπει να δουλεύουμε κιόλας τα τρέχοντα, σε φουρτούνες μεγάλες μπήκα όμως και πρέπει να βγω στον αφρό.

Παρακάτω κάνω μια μικρή και σίγουρα με ατέλειες αναφορά για του αμύητους περί των CNC.

Τι είναι μια CNC ΦΡΕΖΑ

Σήμερα δεν νοείται εξάρτημα αεροπλάνου, αυτοκινήτου, μοτοσικλέτας αλλά και άλλα μεταλλικά εξαρτήματα που να μην είναι κατασκευασμένα ή επεξεργασμένα σε αυτόματη εργαλειομηχανή CNC ( Computer Numerical Controller ).

Oι εργαλειομηχανές που ελέγχονται ψηφιακά εξασφαλίζουν μεγάλη παραγωγικότητα, ακρίβεια κατεργασίας και επαναληψιμότητα, απαιτώντας από τους χειριστές τους καλή γνώση της λειτουργίας τους και του προγραμματισμού τους.

Σήμερα όλα είναι πιο εύκολα από ότι πριν 10 ή περισσότερα χρόνια γιατί έχουν εξελιχθεί πολύ τα προγράμματα CAD – CAM όπως και τα αντίστοιχα εξαρτήματα που αποτελούν ένα CNC μηχάνημα και με τιμές από χαμηλές έως πολύ ακριβές, υπάρχουν τιμές για όλα τα βαλάντια.

Μια CNC εργαλειομηχανή ερασιτεχνικού αλλά και επαγγελματικού επιπέδου, συνεργάζεται με 2 ή 3 προγράμματα τα οποία χρησιμοποιούν κοινά μενού και αρχεία ώστε να είναι φιλικότερα στον χρήστη, έτσι ένα εξάρτημα σχεδιάζεται σε πρόγραμμα CAD και στη συνέχεια το πρόγραμμα CAM κάνει εξομοίωση των κινήσεων των κοπτικών εργαλείων επιτρέποντας στον σχεδιαστή / χειριστή να επιλέξει τις επιθυμητές παραμέτρους όπως, ταχύτητα κοπής, βάθους κοπής, επιλογής των κοπτικών εργαλείων ανάλογα με τις ανάγκες του σχεδίου, στη συνέχεια οι κινήσεις αυτές μετατρέπονται σε κώδικα G ο οποίος οδηγεί τους κινητήρες των αξόνων Χ.Ψ.Ζ.Α.Β ή περισσότερων αλλά και της κοπτικής κεφαλής της εργαλειομηχανής, αυτή είναι η βασική φιλοσοφία. Σε πολύ ερασιτεχνικό επίπεδο πολλοί σχεδιάζουν απευθείας με το Mach3 σε κώδικα G, για πολύπλοκα όμως σχήματα και ειδικά για 5 άξονες αυτό είναι αδύνατον να λειτουργήσει.

Από τι αποτελείται μια φρέζα 6 αξόνων.

- Σασί
- Συστήματα μετάδοσης της κίνησης
- Κινητήρες
- Κοντρόλερς
- Τροφοδοτικά
- -Κούνια με το περιστρεφόμενο πλατό
- Λοιπά βοηθητικά εξαρτήματα

ΣΑΣΙ
Το σασί μιας εργαλειομηχανής πρέπει να είναι μεταλλικό, ισχυρό και μεγάλου βάρους ώστε να μπορεί να απορροφήσει τις δονήσεις από την κίνηση του εργαλειοφορέα και τους κραδασμούς που παράγονται από το κοπτικό εργαλείο κατά την επεξεργασία των μεταλλικών εξαρτημάτων, οι κραδασμοί αυτοί έχουν διαφορετική συχνότητα μεταξύ τους, έτσι το σασί πρέπει να έχει την ικανότητα απορρόφησης μεγάλου φάσματος συχνοτήτων, άλλη συχνότητα ( χαμηλή ) γεννά η κίνηση των εργαλειοφορέων και άλλη το κοπτικό που περιστρέφεται πχ από 360 σαλ έως και 36 ή 40.000 σαλ ανάλογα με το μέγεθος, τη σχεδίαση και την ισχύ της εργαλειομηχανής.

Το καταλληλότερο υλικό για την κατασκευή του σασί των εργαλειομηχανών είναι το χυτό μαντέμι λόγω της ιδιομορφίας της κραματικής του σύνθεσης στην απορρόφηση κραδασμών και στην προσδιδόμενη κατά την ψύξη του επιφανειακή σκληρότητα.

Συστήματα μετάδοσης της κίνησης
Είναι οι βίδες ( Ball Screw ) που μεταφέρουν την κίνηση από τους κινητήρες στον φορέα της κεφαλής της φρέζας η οποία κινείται στους 3 βασικούς άξονες, Χ.Ψ.Ζ,
( υπάρχουν μηχανήματα με περισσότερους από 3 άξονες, μέχρι και 11 ίσως και περισσότεροι )
Οι βίδες αυτές έχουν διάφορα μεγέθη και μεγάλη ακρίβεια με θεωρητικά καθόλου ανοχές, οι ακριβές είναι σκληρυμένες για μηδενική φθορά, στο εσωτερικό του παξιμαδιού τους υπάρχουν μπίλιες ρουλεμάν σε συνεχή ανακύκλωση κατά την περιστροφή της βίδας ώστε να μην υπάρχουν μεγάλες τριβές και ανοχές.
Σε πολλές σχεδιάσεις υπάρχουν ανάμεσα στην βίδα ( ball screw ) και στον κινητήρα μειωτήρες ή τροχαλίες για την μείωση της ταχύτητας της περιστροφής της βίδας ή άλλοτε έχουν άμεση ζεύξη, αυτό εξαρτάται από τη σχεδίαση της εργαλειομηχανής και άλλους παράγοντες.

Κινητήρες
Οι κινητήρες ενός μηχανήματος CNC είναι 2 τύπων, βηματικοί και servo έχοντας ο κάθε τύπος τα δικά του πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα.

Οι βηματικοί κινητήρες ( step motors ) χρησιμοποιούνται συνήθως σε ερασιτεχνικές κατασκευές και τα καταφέρνουν περίφημα, είναι φτηνοί, έχουν μεγάλη ροπή από το ξεκίνημα τους ακόμα και είναι απλοί στην τοποθέτηση τους και στη χρήση τους. Επικοινωνούν με τον κοντρόλερ τους μέσω παλμών που στέλνουν σε αυτόν, η επικοινωνία αυτή είναι ανοιχτού βρόγχου.

Τα μειονεκτήματα τους είναι αρκετά, έχουν κραδασμούς κατά την περιστροφή τους
( βηματικοί ), όσο ανεβαίνει η ταχύτητα τους πέφτει η ροπή τους ( κάτι σαν το σαζμάν του αυτοκινήτου ) και κάνουν θόρυβο. Η ταχύτητα τους δεν πρέπει να υπερβαίνει τις 300 σαλ γιατί πάνω από αυτό το όριο έχουν μηδενική ροπή και υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να χάσουν και το βήμα τους, το μεγαλύτερο τους μειονέκτημα είναι ότι ενώ στέλνουν παλμούς στον κοντρόλερ δεν μπορούν να δεχθούν από αυτόν,( ανοιχτός βρόγχος ) έτσι όταν για κάποια αιτία όπως ένα μάγκωμα στην κίνηση χαθεί ένας παλμός τότε χάνεται και η θέση του άξονα που βρίσκεται το κοπτικό όπως επίσης χάνεται και η θέση που βρισκόταν όταν κοπεί το ρεύμα.

Υπάρχει τρόπος να εξαλειφθεί αυτό το βασικό μειονέκτημα των βηματικών κινητήρων, έτσι τοποθετείται στον άξονα του μοτέρ ένας encoder ώστε η επικοινωνία του κινητήρα με τον κοντρόλερ να είναι αμφίδρομη, αν τώρα ο encoder που θα τοποθετηθεί είναι τύπου Incremental ή Absolute είναι θέμα επιλογής.

Οι κινητήρες servo είναι πολύστροφοι, ( 3000 ) είναι αθόρυβοι, δεν έχουν κραδασμούς κατά την περιστροφή τους και έχουν απόλυτη ακρίβεια στην κίνηση τους λόγω του ενσωματωμένου absolute encoder, χρησιμοποιούνται κατά κόρον από επαγγελματικά μηχανήματα μεσαίου και μεγάλου μεγέθους, όμως είναι πολύπλοκοι στο στήσιμο τους και στη ρύθμιση τους απαιτώντας όργανα όπως ένας παλμογράφος, είναι ακριβοί στην αγορά τους και χρειάζονται θωρακισμένες καλωδιώσεις για την αποφυγή θορύβου για την σωστή μετάδοση των χαμηλών σημάτων του encoder στον κοντρόλερ.
Βασικό μειονέκτημα των servo κινητήρων είναι η χαμηλή ροπή εκκίνησης καθότι τη μέγιστη ροπή τους την αναπτύσσουν στις μέγιστες στροφές τους.

Οι βηματικοί κινητήρες έχουν λειτουργία ανοιχτού βρόγχου Open Loop και οι κινητήρες servo κλειστού βρόγχου Closed Loop. Όπως ανέφερα και παραπάνω, τα ερασιτεχνικά μηχανήματα έχουν λειτουργία ανοιχτού βρόγχου λόγω της σχεδίασης των βηματικών κινητήρων.

Κοντρόλερς
Είναι ηλεκτρονικές διατάξεις που παίρνουν τα ψηφιακά σήματα από τον επεξεργαστή του κώδικα G οδηγώντας τους κινητήρες ανάλογα με τοις ανάγκες του κοπτικού σύμφωνα με το σχέδιο.

Όταν λειτουργεί η φρέζα υπάρχει μια συνεχής διαφοροποίηση στροφών και διαμόρφωσης της ροπής ανάλογα με την ταχύτητα κοπής, το βάθος κοπής, της σκληρότητας του υλικού, την ταχύτητα περιστροφής του κοπτικού, του αριθμού των πτερυγίων του κοπτικού, το είδος του, την ποιότητα του κλπ, έτσι οι κοντρόλερ διαμορφώνουν την οδήγηση των κινητήρων παρακολουθώντας συνεχώς τις επιταχύνσεις / επιβραδύνσεις των κινητήρων που απαιτούνται σύμφωνα με το πρόγραμμα σε όλους τους άξονες αφού κάθε άξονας κίνησης έχει τον δικό του κινητήρα και τον δικό του κοντρόλερ.

Τροφοδοτικά
Είναι οι ηλεκτρικές / ηλεκτρονικές διατάξεις που παρέχουν το κατάλληλο ρεύμα λειτουργίας στους κινητήρες και στους κοντρόλερς.

Λοιπά βοηθητικά εξαρτήματα

Βασικό βοηθητικό εξάρτημα σε μια φρέζα 6 αξόνων είναι η κούνια ( Trunion ) που η κίνηση της είναι οι 2 επιπλέον άξονες ( Α / Β ) μαζί με το πλατό που βρίσκεται στο κέντρο της και με την ταχύτητα περιστροφής του 0-100 σαλ, στις άλλες σχεδιάσεις η φρέζα μπορεί να λειτουργεί και σαν κάθετος τόρνος αν το πλατό περιστρέφεται από 0-1000 σαλ οπότε μπορεί να θεωρηθεί και σαν κάθετος τόρνος.

Στο κέντρο της κούνιας βρίσκεται τοποθετημένο ένα περιστρεφόμενο πλατό επάνω στο οποίο στηρίζεται το κομμάτι που είναι για επεξεργασία, αυτό στηρίζεται είτε με μηχανουργικές βίδες σύσφιξης Τ slot ή στην μέγγενη που τοποθετείται επάνω στο περιστρεφόμενο πλατό η οποία επίσης στηρίζεται με βίδες Τα slot. To πλατό παίρνει κίνηση μέσω oδοντωτού ιμάντα, σε πολύ ακριβές μηχανές το σύστημα κινητήρα / πλατό είναι άμεσα συνδεδεμένο ( direct drive ) με τον άξονα του πλατό να είναι κοινός με του κινητήρα.

Η κίνηση τώρα της κούνιας έχει εύρος από 20ο – 110ο και γίνεται πάλι με κινητήρα servo ο οποίος δίνει κίνηση σε ένα μειωτήρα τύπου Worm Gear κατάλληλο για ρομποτικές εφαρμογές μειωμένων ανοχών.

Άλλο βασικό εξάρτημα μιας CNC φρέζας είναι το αυτόματο σύστημα αλλαγής των κοπτικών εργαλείων ( tool changer ) που θεωρείται σαν ένας ακόμα άξονας, οπότε μιλάμε πια για CNC 6 axis ή αν το πλατό μπορεί να περιστραφεί με 1000 σαλ τότε έχουμε ένα ολοκληρωμένο CNC κέντρο κατεργασίας.

Ερασιτεχνική κατασκευή κάθετου κέντρου κατεργασίας CNC με απαιτήσεις ακριβείας

Ποιες είναι οι διαφορές ανάμεσα στα ερασιτεχνικά και τα επαγγελματικά μηχανήματα ?

Στις απλές ερασιτεχνικές κατασκευές CNC με 3 άξονες που είναι και η πλειοψηφία, το σασί είναι από προφίλ αλουμινίου, ενίοτε και ξύλινο όταν αφορά κατασκευές ρούτερ από ξυλουργούς και σπάνια από κοιλοδοκούς και μόνο σε μεγάλα ρούτερ 1.5 – 3 μέτρα, πάντα για ερασιτεχνικές κατασκευές ο λόγος.

Είναι προφανές ότι αυτού του είδους τα υλικά των σασί δεν προσφέρουν την απαιτούμενη στιβαρότητα για κατεργασία σκληρών μετάλλων με ακρίβειες και φινίρισμα, έτσι περιορίζονται σε χαράξεις ξύλου, αλουμινίου, πλαστικού και σε κατασκευές μικρών εξαρτημάτων από τα ίδια υλικά με περιορισμένες έως μέσες ακρίβειες.

Στην περίπτωση μας λόγω της ύπαρξης του δικού μας μηχανουργείου επιλέξαμε να κάνουμε όλη την κατασκευή βαρέως τύπου και μικρού μεγέθους που θα καλύπτει όμως τις ανάγκες μας πάντα μέσα στα πλαίσια των υπαρχόντων υλικών του εμπορίου μη θέλοντας, καλύτερα μη έχοντας το διαθέσιμο κεφάλαιο όπως και τα διαθέσιμα μεγάλα μηχανήματα κατεργασίας για να κατασκευάσουμε το σασί μας σε χυτήριο από χυτό μαντέμι και να το επεξεργαστούμε στη συνέχεια, έτσι ήταν μονόδρομος η επιλογή κοιλοδοκών για το σασί.

Επελέγησαν 3 μεγέθη κοιλοδοκών για 100Χ60Χ6 – 60Χ60Χ6 – 50Χ30Χ5 για τα διάφορα τμήματα του σασί το οποίο υλοποιείται σε 3 οριζόντια επίπεδα, Α/Β/Γ, Α για τη βάση του, Β για το βασικό σασί με το χωροδικτύωμα, το ράφι με το πάτωμα και την κούνια με το πλατό, και Γ για το άνω μέρος που φέρει όλα τα κινούμενα μέρη και εξαρτήματα όπως η κοπτική κεφαλή με τον κινητήρα κλπ, το καθαρό βάρος του σασί ( οι κοιλοδοκοί μόνο ) είναι 320 kg χωρίς τα εξαρτήματα, όταν είναι σε πλήρη λειτουργία η κατασκευή θα έχει βάρος περίπου 580-600 kg.

Το σασί φέρει εκτός από τα κινούμενα μέρη και όλα τα συστήματα ψύξης / λίπανσης, τις απορροές για το ψυκτικό υγρό, λεκάνη συγκέντρωσης, αντλία κυκλοφορίας, φίλτρα, βίδα του Αρχιμήδη για την εξαγωγή των γρεζιών, πόρτες για την ασφάλεια, παραπέτα γύρω – γύρω για την συγκράτηση των γρεζιών και των ψυκτικών, τον πίνακα προδιαγραφής ΙΡ 65 που περιλαμβάνει τους ελεγκτές των κινητήρων, τα τροφοδοτικά, κλπ βοηθητικά ηλεκτρικά / ηλεκτρονικά κυκλώματα.
Η βάση φέρει 4 ρόδες βαρέως τύπου για τη μετακίνηση του και 4 πόδια βιομηχανικού τύπου για τη στερέωση του κατά την λειτουργία,

Το σασί όπως ανέφερα φέρει και ένα τραπέζι ( ράφι ) το οποίο τοποθετείται και ασφαλίζεται απόλυτα ευθυγραμμισμένο επάνω από την κούνια κατασκευασμένο ειδικά όταν το μηχάνημα λειτουργεί με 3 άξονες Χ.Ψ.Ζ σαν ξυλουργικό ρούτερ με τον κατάλληλο εξοπλισμό για αναρρόφηση του πριονιδιού, ή πρέπει να επεξεργαστεί κάποιο μεγάλο επίπεδο κομμάτι αλουμινίου 500Χ700mm

Την κίνηση της κεφαλής στους 3 άξονες Χ.Ψ.Ζ την εξασφαλίζουν 3 Ball Screw διαμέτρου 32mm της Ιαπωνικής NSK, το μέγεθος αυτό είναι κατάλληλο για πολύ βαρύτερα μηχανήματα και προτιμήθηκαν με την γνώση ότι θα υπολειτουργούν σύμφωνα με την αντοχή τους οπότε θα αντέξουν μεγαλύτερο χρονικό διάστημα λόγω χαμηλότερης φθοράς έχοντας μικρότερες ανοχές και μεγαλύτερη αντοχή σε ταλαντώσεις λόγω μήκους, 900mm.

Την περιστροφή των Ball Screw ανέλαβαν 4 servo κινητήρες 750W και 1 του 1KW με τους κοντρόλερ τους μοντέρνας τεχνολογίας της Panasonic Servo Drive A5 series με ενσωματωμένο σύστημα εξοιμείωσης των αρμονικών που θεωρούνται υπεραρκετοί σε ισχύ σύμφωνα με το βάρος που έχουν να κινήσουν, και εδώ ακολουθούμε το σκεπτικό να προτιμώνται εξαρτήματα oversize μεγαλύτερης αντοχής από τις απαιτήσεις.

Η κίνηση της κούνιας γίνεται από έναν σερβοκινητήρα 750W και ένα μειωτήρα ρομποτικής ποιότητας για μειωμένες ανοχές <5΄ και με σχέση 9:1 κατασκευή της Αμερικάνικης Atlanta που ειδικεύεται σε αυτό το είδος, για την περιστροφή του πλατό της κούνιας προτιμήθηκε σερβοκινητήρας 1KW και κίνηση με οδοντωτό ιμάντα σε σχέση 3:1.

Η κοπτική κεφαλή είναι δικής μας σχεδίασης και κατασκευής από μαντέμι, έχει ατσάλινο άξονα για την υποδοχή των κοπτικών εργαλείων, τα ρουλεμάν της είναι 4 γωνιακού τύπου τοποθετημένα back to back ανά 2 στα άκρα του άξονα, στην επάνω πλευρά του άξονα υπάρχουν 3 τροχαλίες ιμάντα multiV για την μηχανική αλλαγή στροφών, η μέγιστη ταχύτητα περιστροφής ορίστηκε στις 6.000 σαλ, η μεσαία ταχύτητα στις 3.000 σαλ και η αργή στις 1.000 σαλ, και μέσω inverter στον ξεχωριστό κινητήρα η ταχύτητα ρυθμίζεται ακόμα χαμηλότερα ξεκινώντας από τις 100 σαλ μέχρι την μέγιστη.

Ο κινητήρας που κινεί της κοπτική κεφαλή είναι ισχύος 2.2kw υδρόψυκτος με αντλία και κυκλοφορία νερού μέγιστης ταχύτητας 12.000 σαλ οδηγούμενος από inverter και οδηγεί την κοπτική κεφαλή μέσω ιμάντων Multi V όπως ήδη αναφέρθηκε.

Ο άξονας είναι συμβατός με κώνους BT40, επίσης είναι εξοπλισμένος με σύστημα αυτόματης αλλαγής κοπτικών εργαλείων ( tool changer ) και είναι εξοπλισμένος με σύστημα ακινητοποίησης του όταν δεν περιστρέφεται η κοπτική κεφαλή στην περίπτωση λειτουργίας του μηχανήματος σαν κάθετος τόρνος με την περιστροφή του πλατό της κούνιας,

Ακόμα είμαστε στην αρχή περιμένοντας εξαρτήματα που έχουν παραγγελθεί, τα κομμάτια του σασί είναι κομμένα και χρειάζονται ένα επιφανειακό ρεκτιφιάρισμα στα σημεία που θα βιδώσουν τα rails της κίνησης, το ίδιο και η μεταλλική ατσάλινη πλάκα / βάση που βιδώνει η κεφαλή και τα βαγόνια των rails για την οριζόντια και κάθετη κίνηση της κεφαλής.

Το software είναι Solidworks – Solidcam – Mach3, στην πορεία θα υπάρξουν και άλλες αναφορές και φωτό.

Aυτό είναι το 1ο σχέδιο σαν αρχική ιδέα μετά την αλλαγή της σχεδίασης από ρούτερ 3 αξόνων σε κάθετο κέντρο 6 αξόνων, ολοκληρωμένο θα το ανεβάσω αργότερα αφού συνεχώς προστίθενται εξαρτήματα και υπάρχουν αλλαγές.

Στις υπόλοιπες φωτό είναι τα κομμάτια του σασί τα 4 rails και τα 3 ball screw, τα υπόλοιπα rails είναι στο δρόμο, μέχρι τις 24/1 θα παραγγελθούν τα σέρβο με τους κοντρόλερ τους περιμένοντας ίσως να αλλάξει λίγο η ισοτιμία του δολλαρίου μπας και γλυτώσουμε κανένα 300άρι ευρώ, γιατί μετά τις εκλογές θα έχουμε αλλαγές και θα κάνει καιρό να ξαναπέσει, ΟΚ υποθέσεις κάνω.

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

uploading pictures

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

upload an image

Εικόνα

image hosting 10mb limit
Άβαταρ μέλους
By Anonymous Founder
#61579 Εξαιρετικά ενδιαφέρον θέμα και εννοείται πως θα μείνει. Θα περιμένουμε περισσότερα στοιχεία στην συνέχεια. Προσωπικά με ενδιαφέρει πολύ τι πως θα γίνεται ο έλεγχος των σερβοκινητήρων. Θα υπάρχει κάποιο PLC ή κάτι αντίστοιχο;
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#61598 μπραβο μονο και μονο για το κουραγιο σου να ξεκινησεις κατι τοσο δυσκολο.
Ενημερωνε μας για την προοδο του project.

υγ. χοντρικα το κοστος ποσο το εχεις υπολογισει?
Άβαταρ μέλους
By velissarios
#61626 Μπορείς να κοιτάξεις και εδώ για καμια ιδέα ....

Νομιζω οτι κάπου είδα ολοκληρωμένα τα 3d του μικρου 5αξονικου της Roland.

http://grabcad.com/library?per_page=20&query=cnc

. 2
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#61654
Anonymous Founder έγραψε:Εξαιρετικά ενδιαφέρον θέμα και εννοείται πως θα μείνει. Θα περιμένουμε περισσότερα στοιχεία στην συνέχεια. Προσωπικά με ενδιαφέρει πολύ τι πως θα γίνεται ο έλεγχος των σερβοκινητήρων. Θα υπάρχει κάποιο PLC ή κάτι αντίστοιχο;


Εΰχαριστώ, ο έλεγχος των servos γίνεται από το mach3 το οποίο και μπορεί να προγραμματιστεί μόνο του για απλά σχήματα, αλλά σε περισσότερο πολύπλοκα που απαιτούν σύνθετες κινήσεις σε 5 άξονες και αυτόματες αλλαγές εργαλείων κατά τη διάρκεια λειτουργίας πέρνει εντολές από το Solidcam το οποίο έχει ένα wizard με τα βασικά path των εργαλείων, αλλά επίσης προγραμματίζεται από τον χειριστή / μηχανουργό αλλάζοντας όποιες παραμέτρους επιθυμεί, όπως ταχύτητα κοπής, στροφές του spindle, βάθος κοπής κλπ, το solidcam τώρα ακολουθεί το σχέδιο του εξαρτήματος που έχει σχεδιαστεί στο solidworks, έχουν κοινά αρχεία τα οποία του τα φορτώνει ο χειριστής και κάνει τις όποιες αλλαγές που είπα πρίν και τα στέλνει στο mach3, έτσι γίνεται ο έλεγχος των σερβοκινητήρων αλλά και του κινητήρα της κοπτικής κεφαλής ( spindle )
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#61655
dimviii έγραψε:μπραβο μονο και μονο για το κουραγιο σου να ξεκινησεις κατι τοσο δυσκολο.
Ενημερωνε μας για την προοδο του project.

υγ. χοντρικα το κοστος ποσο το εχεις υπολογισει?


Eυχαριστώ, 10-12.000€ μόνοα για υλικά και εξαρτήματα μέχρι να λειτουργήσει χωρίς την προίκα από κοπτικά που είναι και αυτό μεγάλο κονδύλι, πολλά υπάρχουν αλλά δεν ταιριάζουν όλα, οπότε μετά το ξεκίνημα σιγά - σιγά θα αρχίσει να χτίζεται η προίκα του με κατάλληλα κοπτικά δια CNC αφού τα υπάρχοντα δεν είναι κατάλληλα για αυτές τις ταχύτητες.

O στόχος είναι να πλησιάσουμε όσο γίνεται περισσότερο σε ευλίες κατεργασίας και στις ανοχές του( αυτό λέγεται θράσος ) σε αυτό το συγκεκριμένο μηχάνημα που βλέπεις στο βίντεο από όπου πήραμε και την βασική ιδέα και θεψρούμε ότι μπορούμε να χτίσουμε το δικό μας με τα υλικά του εμπορίου, το συγκεκριμένο είναι πολύ πολύ πολύ ακριβό, έχει κάπου 560.000€, τρελά λεφτά και μόνο να το σκεφτείς αλλά μας κάνει σαν διαστάσεις, φιλοσοφία στησίματος των κινούμενων μερών, μέγεθος επεξεργασίας, συνολικό μέγεθος γιατί είναι compact, έτσι ακολουθούμε το σκεπτικό του και τη σχεδιαστική φιλοσοφία του όσο μπορούμε με τις κατάλληλες αλλαγές που μας βολεύουν, σε καμμία περίπτωση δεν λέω ότι θα μπορέσουμε να είμαστε 100% ούτε καν στο ίδιο επίπεδο μην τρελλαθούμε κιόλας, αλλά θα φτιάξουμε κάτι πολύ καλύτερο από ένα ερασιτεχνικό ελαφριάς κατασκευής, αυτό ναι το μπορούμε.

Δες το εδώ σαν λειτουργία
https://www.youtube.com/watch?v=mIE3P6boklM

Δες το και σαν σχέδιο
Εικόνα
picture sharing
Τελευταία επεξεργασία από 21 quadra και 13 Ιαν 2015, 09:08, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#61656
velissarios έγραψε:Μπορείς να κοιτάξεις και εδώ για καμια ιδέα ....

Νομιζω οτι κάπου είδα ολοκληρωμένα τα 3d του μικρου 5αξονικου της Roland.

http://grabcad.com/library?per_page=20&query=cnc

. 2


Ευχαριστώ έχω λιώσει στα σχέδια, τα βίντεο και γενικά στις υπάρχουσες πληροφορίες μήνες τώρα, αυτά είναι πολύ μικρά και πολύ ελαφριά για την δουλειά μου, όσο για το 3d printing είναι ήδη προγραμματισμένο μόλις ξεκινήσει η πλήρης λειτουργία να τοποθετηθεί μια καλή διπλή κεφαλή για να φτιάχνουμε πρώτα τα κομμάτια σε πλαστικό μήπως χρειάζονται αλλαγές και μετά να τα περνάμε στο μέταλλο, εννοείται πως στα σχέδια του εξοπλισμού θα τρέξει και ένα 3d scanner.
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#61659 Θέλω να ολοκληρώσω το σκεπτικό μου το οποίο είναι πολύ απλό, μηχανουργεία με CNC υπάρχουν πάρα πολλά στην Αθήνα όπως και μηχανουργοί πολύ καλύτεροι, πιο έμπειροι και με περισσότερες γνώσεις από την αφεντιά μου, μόνο που ακολουθούν ορισμένα στερεότυπα, αν πάμε στον χώρου του αυτοκινήτου δεν είναι πολλοί που γνωρίζουν τι κάνει και γιατί αυτο που τους παραγγέλνουν να φτιάξουν έτσι δεν είναι σε θέση να προτείνουν αλλαγές προς το καλύτερο, το κοστολογούν λες και είναι κοσήματα του Λαλαλούνη, δεν σου πολυδίνουν σημασία για 1-2 κομμάτια και θεωρούν εαυτούς υπεράνω λόγω του CNC που ότι και να είναι, ότο επένδυση και αν έχουν κάνει είναι απλά ένα μηχάνημα και τίποτα περισσότερο, οπότε όταν τους χτυπάς την πόρτα νομίζουν ότι χτυπάει την πόρτα τους θεού ο θνητός και σιγά τώρα μην ασχοληθούμε.

Έχω βρεθεί πολλές φορές σε αυτή την θέση να παρακαλάω για 30 - 5- 200 κομμάτια κάποιου εξαρτήματος και η κουβέντα τους να είναι πόσες χιλιάδες θέλεις, και χατιρικά να σου φτιάχνουν 1000, αυτά προ κρίσης, τώρα δεν γνωρίζω αν έχουν βάλει νερό στο κρασί τους, εμένα ο στόχος μου είναι αν καταφέρω το 1ο να στήσω μερικά ακόμα και να ασχολούμε και με το κομμάτι - κομμάτι να βοηθήσω πληρώνοντας ένα λογικό ποσόν όλους αυτούς που θέλουν ποιοτικά όσα ακριβώς χρειάζονται για να φτιάξουν ότι έχουν σχεδιάσει και είναι αποκλεισμένοι από τα CNC λόγω ποσότητας, ακριβώς γιατί έχω νιώσει στο πετσί μου την απόρριξη και ακόμα έχω μέσα μου θυμό για το θέμα, είπα δεν ξέρω τι γίνεται σήμερα αλλά δεν με ενδιαφέρει.

Βέβαια ο βασικός και προταρχικός στόχος είναι να καλύψω τις δικές μου ανάγκες και μετά το επόμενο βήμα όπως το περιέγραψα.

Μεγάλα σχέδια θα μου πείτε, έτσι είναι και ευτυχώς που τα όνειρα δεν είναι ΕΝΦΙΑ και είναι ακόμα τσάμπα, μακάρι να τα καταφέρω, θα το παλέψω μέχρι τέλους.
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#61693 Τα σύγχρονα σέρβο μοτέρ έχουν ενσωματωμένο σύστημα καταστολής των κραδασμών της κίνησης, αυτό επιτυγχάνεται με την ενσωμάτωση ενός επιταχυνσιόμετρου στον βρόγχο επικοινωνίας μεταξύ κοντρόλερ / κινητήρα.

https://www.youtube.com/watch?v=9Hs8Z12N5SY

https://www.youtube.com/watch?v=NFwIDfiT7s4

Αυτή είναι η δική μας επιλογή, 4 x 750W + 1 x 1ΚW
http://www.aliexpress.com/store/product ... 10323.html
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#61720 Σε μια προσεκτικότερη παρατήρηση θα δείτε ότι το βαγόνι στο τέλος της διαδρομής του με ενεργοποιημένο το φίλτρο καταστολής κραδασμών τραντάζεται κάτι που είναι καταστροφικό για cnc εφαρμογή, αυτός είναι ένας από τους λόγους της επιλογής των Panasonic, οι άλλοι λόγοι είναι οικονομική και η πολύ μεγαλύτερη εγκαταστημένη πλατφόρμα σέρβο κινητήρων της Panasonic σε όλο τον κόσμο.

Από την άλλη μπορεί να θέλει μείωση το gain ή προσεκτικότερη ρύθμιση το software, αλλά είναι κρίμα να αρχίσουμε τα πειράματα μετά την αγορά, οπότε Panasonic.

https://www.youtube.com/watch?v=NFwIDfiT7s4
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#69584 Μια έκθεση από το...μέλλον σήμερα

Έκθεση 3D Printing στη στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, λόγω της κατασκευής του CNC και της απόφασης μου να μετατρέπεται σε 5-10΄σε 3D Printing θα κάνω την επίσκεψη μου να πάρω ιδέες από τα μηχανήματα και κυρίως από τα υλικά.

http://www.sgt.gr/gr/programme/event/1830
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#74563 Σχεδίαση – κατασκευή κεφαλής κοπτικών εργαλείων με σύστημα αυτόματης εναλλαγής τους.

Είχα αποφασίσει να σχεδιάσω και στη συνέχεια να κατασκευάσω την κεφαλή που θα φέρει τα κοπτικά εργαλεία, τελικά αν είσαι μακριά από κάτι και δεν το κατέχεις μπορείς πολύ εύκολα να λες μεγάλες κουβέντες ή να κάνεις χοντρό λάθος ή να ξοδέψεις χρήμα και ενέργεια χωρίς λόγο εκτός και αν είσαι υποψιασμένος, τότε υπάρχει περίπτωση να την γλιτώσεις φτηνά.

Τελείωσα τη σχεδίαση και άρχισα το ψάξιμο των κατάλληλων ρουλεμάν για την κεφαλή ( spindle ) δεδομένων των απαιτήσεων στην ακρίβεια ( κάτω από 0.01mm ) ανακάλυψα ότι τα ρουλεμάν για τις διαστάσεις μου και για 6.000 σαλ πρέπει να έχουν κεραμικές μπίλιες, ο φορέας τους πρέπει να είναι πολυαμίδιο reinforced με ίνες υάλου με ανώτατο όριο θερμοκρασίας λειτουργίας 120o, ή από κραματικό μπρούτζο αν η λειτουργία είναι πάνω από αυτή τη θερμοκρασία.

Ωραία μέχρι εδώ, πάμε τώρα στις ακρίβειες, τα ρουλεμάν των εργαλειομηχανών πρέπει να έχουν ακρίβεια Ρ4, τα κοινά ρουλεμάν για σύγκριση έχουν 0, η ακρίβεια στα ρουλεμάν παίρνει νούμερα Ρ6 – Ρ5 – Ρ4 – Ρ2 κλπ που δεν με αφορούν, το μεγαλύτερο είναι χειρότερο, ξανά ωραία μέχρι εδώ, τα ρουλεμάν πρέπει να είναι τύπου Angular contact ball bearings και τουλάχιστον 4 τοποθετημένα στα δύο άκρα του άξονα τοποθετημένα σε διάταξη Back to back ή Face to face ή Tandem ανάλογα τη σχεδίαση και τα φορτία, αυτά τώρα πρέπει να τοποθετηθούν σε μια σχετική απόσταση μεταξύ τους από πχ 1mm έως και 200>mm αν τοποθετηθούν back to back μόνο δύο ρουλεμάν για ελαφριές εργασίες πάντα με ενδιάμεσο αποστάτη μεταξύ τους για το απαιτούμενο preload αλλιώς πρέπει τα ρουλεμάν αν τοποθετηθούν σφιγμένα ανά ζεύγη πρέπει να είναι συνεργαζόμενα, δηλαδή ρεκτιφιαρισμένα μεταξύ τους ώστε να έχουν εργοστασιακό preload και πρέπει κάθιε ζεύγος ρουλεμάν να σφίξει με το δικό που παξιμάδι ή με ένα αποστάτη μεταξύ των ζευγών και ένα παξιμάδι, αυτό πρέπει να είναι ρεκτιφιαρισμένο στο σημείο που πατάει και σφίγγει όλο το πακέτο ρουλεμάν / αποστάτες αλλιώς πατάει μονόπαντα λόγω της γωνίας του σπειρώματος οπότε πάνε περίπατο όλα όσα ανέφερα για τις ακρίβειες και το preload, δηλαδή ιστορίες για αγρίους, πάλι καλά και ωραία ας είναι καλά το net με τις πληροφορίες αρκεί να ξέρεις τι ψάχνεις και πού, τα ζόρια αρχίζουν όταν πάμε στις τιμές, εκεί το εγκεφαλικό είναι πολύ κοντά.

Πχ, το κοινό γωνιακό ρουλεμάν 40ο που μου κάνει σε διαστάσεις έχει 75€ και το αντίστοιχο ακριβείας Ρ4 έχει 400€, τα συνεργαζόμενα ρουλεμάν ανεξάρτητα από μέγεθος έχουν τη διπλάσια τιμή από την όποια ονομαστική τους, νομίζω ότι γίνεται αντιληπτό πόσο εύκολα ξεφεύγει το θέμα από την οικονομική του πλευρά. Αν δε πρόκειται να θελήσεις να έχεις μια κεφαλή για να μπορεί να επεξεργαστεί πολύ σκληρά μέταλλα και να μη χρειάζεται συχνά αλλαγή των ρουλεμάν ή ρύθμιση preload ανάλογα πως είναι τοποθετημένα τα ρουλεμάν, τότε προσθέτεις ένα ή δύο ακόμα ρουλεμάν στα άκρα του άξονα κυλινδρικού τύπου ώστε να μην ταλαιπωρούνται τα angular από τα μεγάλα ακτινικά φορτία που αναπτύσσονται κατά το φρεζάρισμα.

Να πω εδώ ότι να γωνιακά ρουλεμάν ανάλογα με τα φορτία που καλούνται να φέρουν υπάρχουν σε ποικιλία μοιρών, 15ο – 25ο - 40ο – 60ο , τα τελευταία προτείνονται αποκλειστικά για μεγάλα αξονικά φορτία, όλα τα ρουλεμάν που στηρίζουν τα ball screws είναι angular contact 60o, να συμπληρώσω ότι οι ακρίβειες των ρουλεμάν Ρ4 είναι της τάξης 5-8 μικρά και με την ανάλογη προφόρτιση η ακρίβεια αυτή ρυθμίζεται ανάλογα με τη χρήση της εργαλειομηχανής και του υλικού που θα κατεργαστεί, αυτός είναι και ο λόγος που το preload των εργοστασίων αναφέρεται σαν Light – medium – Heavy preload.

Έστω ότι ξεπεράσαμε το οικονομικό με μερικά χαπάκια, πάμε τώρα στην διαμόρφωση του άξονα, η υποδοχή του που στερεώνονται τα εργαλεία είναι τύπου ΒΤ40 με κώνο, ο κώνος έχει 8ο 17΄ 30¨, αυτή την γωνία δεν μπορώ να την πιάσω με τον τόρνο μου που έχει διαβάθμιση ανά 1ο, έστω ότι υπάρχει τρόπος να αντιγραφεί ο κώνος από ένα καινούργιο κώνο ΒΤ40 που έχω φέρει για δείγμα ,δοκιμές, διαστάσεις κλπ, με διάφορες μαστορικές τεχνικές, λέω έστω, όταν ο τόρνος μου όμως έχει ακρίβεια 0.01 δεν μπορώ να πιάσω την ακρίβεια που θα πάρω από τα ρουλεμάν ακριβείας έτσι το παιγνίδι είναι χαμένο από χέρι πριν ακόμα ξεκινήσω, μετά είναι και η διαμόρφωση του επάνω μέρους αλλά και του εσωτερικού του άξονα με το σύστημα αυτόματης απελευθέρωσης του εργαλείου και το σφίξιμο του επόμενου, όλα αυτά τα υλικά και οι απαιτούμενες ακρίβειες με έκαναν να πάρω την απόφαση να ξεχάσω την κατασκευή της κεφαλής και να στραφώ σε αγορά έτοιμης καινούργιας με το ίδιο σχεδόν κόστος και με σαφώς μεγαλύτερη ακρίβεια με έτοιμο ενσωματωμένο σύστημα της αλλαγής των εργαλείων, το κέρδος είναι ο χρόνος και η σίγουρη επιτυχία, η σχεδίαση, οι δυσκολίες που αντιμετώπισα, οι απορίες και τελικά το όλο ψάξιμο της λειτουργίας του spindle έχει το κέρδος της γνώσης, εδώ εγωϊσμοί του τύπου εγώ είμαι μάγκας και μάστορας και θα το καταφέρω δεν υπάρχουν, υπάρχει έτοιμη γνώση, υπάρχουν τα υλικά υπάρχουν και οι έτοιμες λύσεις σε κάθε στάδιο της μηχανής και πρέπει η όποια απόφαση να είναι σύμφωνη με τις προδιαγραφές του αρχικού στόχου, ένα CNC με τόσους άξονες πρέπει το πιο αδύνατο σημείο του να είναι καλύτερο ή τουλάχιστον όσο και ο στόχος της ζητούμενης ακρίβειας αλλιώς εύκολα ξεφεύγει και δεν μαζεύεται έτσι κάθε στάδιο πρέπει να πληρή την ακρίβεια του στόχου.

εδώ οι προδιαγραφές της κεφαλής,

Motor Spindle
The pulley is HTD5M, 45teeth.
Maximum speed 6000 (RPM)
Max. Temperature < 25 degree Celsius
Dynamic balance < 0.4 (mg)
Maximum noise < 78 (db)
Vibration < 0.003 (mm)
Weight 36 kg

Να συμπληρώσω ότι κίνηση θα παίρνει μέσω ιμάντα timing από μια άλλη έτοιμη κεφαλή που έχει ενσωματωμένο κινητήρα ισχύος 2.2kw με στροφές 12.000 με υδρόψυξη φτιάχνοντας μια σχέση 1:2 για να έχω τις 6.000 και την διπλάσια ισχύ, η παράξενη αυτή επιλογή του κινητήρα γίνεται γιατί υπάρχουν διάφορα μαλακά υλικά που θέλω να επεξεργάζομαι που απαιτούν ελάχιστο όριο στροφών τις 12.000 για να είναι ικανοποιητικό το φινίρισμα, έτσι με την αφαίρεση του ιμάντα και την αλλαγή της θέσης της ( εμπρός από την μεγάλη κεφαλή ) θα μπορώ να έχω μια ακόμη κεφαλή μετατρέποντας το 5 axis CNC να μπορεί να λειτουργεί και σαν CNC router 3 axis.
Αυτά προς το παρόν, ίσως αυτή την εβδομάδα βρω ευκαιρία να στήσω / συναρμολογήσω το σασί που τα κομμάτια του είναι έτοιμα, όταν γίνει θα ακολουθήσουν φωτό.

Οι κοιλοδοκοί όπως ίσως έχω αναφέρει είναι 3 διαφορετικών διαστάσεων, 60Χ100 – 60Χ60 και 30Χ50 με πάχος τοιχώματος 6mm -5mm – 4mm, αυτό όλο το χωροδικτύωμα είμαι σίγουρος ότι θα είναι απόλυτα στιβαρό αλλά θα έχει κωδωνισμούς λόγω της μορφής των κοιλοδοκών, σκέφτομαι όταν τελειώσω με τα τρυπήματα / σπειρώματα / κολλήματα να γεμίσω τους κοιλοδοκούς από μερικές τρύπες με αφρό πολυουρεθάνης κάνοντας πρώτα μια δοκιμή ώστε να λειτουργήσει σαν αποσβεστικό υλικό, άλλη σκέψη είναι να αποξηράνω άμμο θαλάσσης και να τους γεμίσω, άλλη είναι να ρίξω τσιμέντο, άλλη ιδέα είναι η υγρή σιλικόνη αλλά μάλλον εδώ θα πάει ακριβά το πράγμα, αν κάποιος έχει καμιά καλή φτηνή και εφαρμόσιμη ιδέα θα είναι καλοδεχούμενη.

Εικόνα
images hosting

Μια τυπική κεφαλή με αυτόματο σύστημα συγκράτησης / απελευθέρωσης εργαλείων, έχει ένα ζεύγος γωνιακών ρουλεμάν και 2 ρουλεμάν διαφορετικού μεγέθους τύπου Deep Groove.
Σε μια προσεκτικότερη παρατήρηση τα δύο κάτω ρουλεμάν ( μώβ ) μας δείχνουν δύο τοποθετήσεις, αριστερά είναι η back to back και δεξιά η face to face τοποθέτηση

Εικόνα
image upload no registration
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#74713 Ένα κέντρο κατεργασίας CNC πρέπει να έχει και την αντίστοιχης ποιότητας προίκα, πχ μέγγενες, απαραίτητη η μία αλλά πολλές φορές χρειάζονται δύο, όνειρο η απόκτηση δύο μέγγενες της Αμερικάνικης Orange Vice, έχω 4 μέγγενες διαφορετικών μεγεθών ατσάλινες ακριβείας για το ξεκίνημα, οι 3 είναι τελείως αδούλευτες της τάξεως 500 - 1000€ η μία, όμως δεν είναι Orange που το κόστος τους περίπου 3500$ έκαστη ανάλογα με τα εξαρτήματα της στα μάγουλα, έχουν ακρίβεια 3 μηδενικών, τι να λέμε τώρα.

Δείτε τις πως φτιάχνονται.
https://www.youtube.com/watch?v=S5p4m2qT0-o

Mία επίσης πολύ αξιόλογη μέγγενη με πλεονέκτημα την ταχύτητα της προσαρμογής της αλλά με φοβίζει αν παραμένει στην αρχική της ακρίβεια στο βάθος του χρόνου.

https://www.youtube.com/watch?v=W7SqkD5C43s
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#76282 Aυτά είναι τα servo που αποφάσισα να βάλω, χρειάζομαι 5 + 1 μικρότερο σε ισχύ, παρήγγειλα 1 να το δώ σαν κατασκευή, ακρίβειες κλπ και αν μου κάνει θα παραγγείλω τα ίδια, αλλιώς θα πάω σε επώνυμα που κοστίζουν το διπλάσια.
Είχα mail από τον προμηθευτεί ότι η αποστολή θα γίνει στο τέλος του μήνα, τι διάολο περιμένει και αυτός τη λήξη του μνημόνιου ?

http://www.aliexpress.com/item-img/NEW- ... 88952.html

Και αυτά είναι τα κόμπλερ μεταξύ servo / ball screw, είναι φτηνότερα τα έτοιμα από το να ασχοληθώ εγώ να τα φτιάξω.

http://www.aliexpress.com/item-img/Prec ... 44661.html
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#76376 Aυτή είναι η κεφαλή που θα παραγγελθεί μετά από την παραλαβή του 1ου servo και ύστερα από ορισμένες δοκιμές που θέλω να κάνω με αυτό, έχει ενσωματωμένο το σύστημα συγκράτησης / απελευθέρωσης των κοπτικών εργαλείων.

Είναι η δεξιά στη φωτό

http://www.aliexpress.com/item-img/SP02 ... 72263.html