Μαστορέματα για όσους πιάνουν τα χέρια τους
Άβαταρ μέλους
By drdino
#9071 Αλλαγή Θερμοστάτη σε 307 με TU5JP4

Κωδικός ανταλλακτικού 1336Q1

Χωρίς πολλά λόγια, οι εξηγήσεις στην φωτό...
:lol:
Εικόνα

Βγάζουμε φιλτροκούτι και σωλήνα προς πεταλούδα (όπως στο προηγούμενο how-to)...

Αφού τα βγάλουμε, βλέπουμε καλύτερα την εξαγωγή του κυκλώματος και το κέλυφος του θερμοστάτη (μαύρο).
Εικόνα

Εδώ βλέπουμε την μία βαλβίδα εξαέρωσης στο σώμα της εξαγωγής:
Εικόνα

Και εδώ την δεύτερη βαλβίδα εξαέρωσης στις σωληνώσεις του καλοριφέρ, από την μεριά του οδηγού στον καθρέπτη της μηχανής.
Εικόνα

Βγάζουμε το πάνω κολάρο αφού έχουμε κάνει τα κονέ με τους σφιγκτήρες, και αφήνουμε να βγει όσο ψυκτικό τρέξει. Αφού σταματήσει η ροή, ξεπλένουμε λίγο την περιοχή που έτρεξε με καθαρό νερό.

Εδώ βλέπουμε το καπάκι του θερμοστάτη χωρίς το κολάρο.
Εικόνα

Έχει 2 βίδες πάνω και κάτω, τις ξεβιδώνουμε βγάζουμε το καπάκι και το θερμοστάτη. Σιγουρευτείτε ότι μαζί με το καπάκι βγήκε και η τσιμούχα στεγανοποίησης, και δεν έμεινε πάνω στο σώμα της εξαγωγής.

Φωτογραφίες του βγάλε βάλε δεν έχω, γιατί τα χέρια που ήταν αρκετά βρώμικα στην παρούσα φάση. :oops:

Έχω όμως φωτογραφία του θερμοστάτη με το καπάκι του:
Εικόνα
Εικόνα
Εικόνα


Αφού βάλουμε το καπάκι με τον θερμοστάτη και την φλάντζα του στην θέση του, βιδώνουμε ξανά τις δύο βίδες, περνάμε τα κολάρα και βάζουμε τις σφιγκτήρες.
Εικόνα

Και τώρα, το κομμάτι που με φόβιζε περισσότερο: πλήρωση και εξαέρωση.

Αρχικά, ανοίγουμε τις δύο βιδούλες εξαέρωσης που ανέφερα. Δεν χρειάζεται να τις βγάλουμε ολόκληρες, τα 3/4 της διαδρομής τους περίπου αρκούν, έχουν τρυπούλα πάνω στο στέλεχος. Εγώ πάντως αυτήν που είναι στον κορμό της μηχανής την έβγαλα εντελώς και μετά έτρεχα να την ξαναβάλω. :lol:

Η peugeot προτείνει να χρησιμοποιείται ένα ειδικό δοχείο το οποίο προσαρμόζεται στο δοχείο διαστολής ώστε να βρίσκεται η στάθμη του ψυκτικού ψηλότερα από το ψηλότερο σημείο του κυκλώματος ψύξης. Εγώ φυσικά δεν έχω τέτοια συσκευή, οπότε έκανα την εξής πατέντα: πήρα ένα μπουκάλι νερού, έκοψα τον πάτο του και τον προσάρμοσα στο παγούρι, σφραγίζοντάς το με μονωτική ταινία.
Εικόνα

Στην συνέχεια γεμίζουμε σιγά σιγά με το παραφλού το κύκλωμα. Πρώτα ο παραφλού θα βγει από την βαλβιδούλα του καλοριφέρ (σε εμένα βγήκε πολύ σύντομα παραφλού-δεν είχε αδειάσει μάλλον το καλοριφέρ), οπότε την βιδώνουμε καλά. Συνεχίζουμε να γεμίζουμε σιγά σιγά, οπότε και θα βγει υγρό από την βαλβίδα του θερμοστάτη. Την κλείνουμε και αυτήν και στην συνέχεια γεμίζουμε το δοχείο μέχρι πάνω, και βάζουμε και αρκετό παραφλού στο μπουκάλι. Εγώ έβαλα κάπου στο ένα λίτρο. Από ένα σημείο και μετά, θα σταματήσει να βγάζει φουσκάλες το δοχείο υπερχείλισης και θα μπορέσετε να φτάσετε την στάθμη ψηλά. Μπορείτε να βοηθήσετε την διαδικασία πιέζοντας με τα δάχτυλα το πάνω και το κάτω κολάρο του ψυγείου για να φύγουν οι φουσκάλες αέρα.
Εικόνα


Τώρα κάνουμε τον απαραίτητο έλεγχο για διαρροές. Σώμα θερμοστάτη, δύο άκρες κολάρων, 2 βαλβίδες εξαερισμού. Αν όλα είναι οκ, βάζουμε φιλτροκούτι και σωλήνα στην θέση του, και βάζουμε μπρος. Κρατάμε τις στροφές μεταξύ 1500 και 2000 στροφών μέχρις ότου να συμπληρωθούν 2 κύκλοι ψύξης στο κύκλωμα. Αυτό σημαίνει να μπουν οι ανεμιστήρες και να σταματήσουν 2 φορές. Αφού γίνει αυτό, σβήνουμε την μηχανή και αφήνουμε να κρυώσει το ψυκτικό. Αφαιρούμε το έξτρα δοχείο πλήρωσης, ξεπλένουμε με μπόλικο νερό το ψυκτικό που έτρεξε και κλείνουμε το πώμα του δοχείου διαστολής. Αφού κρυώσει εντελώς, ελέγχουμε την στάθμη και συμπληρώνουμε αν χρειάζεται και άλλο. Το έξτρα παραφλού που πιθανώς υπάρχει στο δοχείο θα φύγει μόνο του (ελπίζω :lol: ).