Όμως όταν τα κουζινέτα δεν είναι ρουλεμάν αλλά είναι δαχτυλίδια ο άξονας χρειάζεται μεγαλύτερη πίεση για να μπορέσει θα αιωρηθεί, η πίεση προέρχεται από την ποσότητα της ροής, οπότε όταν περιορίζουμε τη ροή με ένα restrictor του 1.5mm πολύ απλά ο άξονας ακουμπάει στα δαχτυλία και πολύ σύντομα καταστρέφονται.
Από την άλλη αν η πίεση του λαδιού είναι πολύ υψηλή το πιθανότερο είναι να περνάει λάδι από το ελατήριο και να βγαίνει από την εξάτμιση σαν λευκός καπνός ( είναι σαν ελατήριο πιστονιού σε μικρογραφία ).
Εδώ σημαντικό ρόλο παίζει και η δίοδος του λαδιού, οπότε πρέπει να βρεθεί η χρυσή τομή μεταξύ ποσότητας λαδιού ( πίεσης ) και στεγανοποίησης του άξονα, η Garrett ξέρει τι κάνει και σου δίνει ένα turbo καθόλα αξιόπιστο ( ΟΚ κοστίζει από 700€ και πάνω ) με τους Κινέζους πως να βγάλεις άκρη που άλλα λένε και άλλα σου δίνουν και αυτά λάθος ?
Καλά τα 700€ + αλλά τα 150-200 € του Κινέζουν είναι ακόμα καλύτερα και δεν μπορείς εύκολα να αγνοήσεις τη διαφορά όταν μετράμε πλέον και το δίευρω. Έτσι έκανα ένα πρωϊνό στριπτίζ στον Κινέζο να δω με τα μάτια μου τι γίνεται. Σαν κατασκευή φαίνεται πολύ καλή και ο άξονας με τη φτερωτή του συμπιεστή είναι ζυγισμένα, σεν αντίθεση με άλλα Κινέζικα που λένε ότι δεν είναι, έτσι λένε και δεν μπορώ να το επαληθεύσω.
Η garrett που είχα δεν είχε restrictor, αυτό σημαίνει ότι η πίεση του λαδιού μου είναι κάτω από τα όρια διαρροής των plain journal bearings, και μένει να δω αν συμβαδίζει με τη σχεδίαση του κινέζου, θα ξεκινήσω χωρίς restrictor και αν δω λευκό καπνό τότε αποφασίζω το παρακάτω.
Tι είναι ο φωσφορούχος μπρούτζος και γιατί λέγεται έτσι, είναι χαλκός με κασσίτερο και φώσφορο, η αναλογία σε κασσίτερο κυμαίνεται από 1,25% έως 10% ενώ σε ποσοστό 5% κασσιτέρου προστίθεται το πολύ 0,35% φώσφορος με αποτέλεσμα αυτοί οι μπρούντζοι να είναι πολύ σκληροί και να έχουν μεγάλη αντοχή. Για να έχει αντοχή κατά τη λειτουργία του σαν κουζινέτο σύμφωνα με τα χαρακτηριστικά που του δίνει το χυτήριο πρέπει να ζεσταθεί στους 80-90c και να μπεί σε μπάνιο λαδιού για 24 ώρες ώστε να απορροφήσουν λάδι οι πόροι του, αυτό στην πράξη δεν το κάνει κανείς, εγώ λέω να ζεστάνω όλο το housing των κουζινέτων και να το βουτήξω σε λάδι για 1-2 ημέρες, καλό θα τους κάνει και ίσως το turbo να ζήσει για καιρό.
Μερικές φωτό από το στριπτίζ με λίγες επεξηγήσεις
photo upload site
imagine upload
anonymus upload image