- 14 Ιούλ 2018, 17:50
#523343
Λίγα λόγια για τα Κινέζικα turboς τα οποία χαλάνε σε 1-2 εβδομάδες, το λάθος είναι από τους κατασκευαστές, δεν γνωρίζω το σκεπτικό τους μου φαίνεται όμως παράξενο γιατί πρόκειται για χοντρό λάθος.
Εδώ είναι η εισαγωγή λαδιού από ένα turbo T3 Garrett
Εδώ είναι η εισαγωγή λαδιού από ένα turbo Garrett 1549S από Laguna 205 HP.
photouploadΕδώ είναι η εισαγωγή λαδιού από ένα Κινέζικο turbo αντιγραφή Garrett T3 / T4, μέχρι εδώ όλα καλά, όλα τα turbo έχουν περίπου την ίδια διάμετρο τρύπας εισόδου του λαδιού που κρίνεται ικανοποιητική, το ίδιο είναι και η εξχγωγή του λαδιού από το Housing.
free screenshot softwareEδώ βλέπουμε το πρόβλημα και εξηγώ.
upload photo freeΌλα τα turboς συνοδεύονται από ένα πλάκακι αντάπτορα όπου επάνω του στερώνεται η σωλήνα παροχής του λαδιού που έρχεται από το κύκλωμα πίεσης του κινητήρα.
Τα turbos έχουν δύο τρόπους έδρασης του άξονα τους, τα παραδοσιακά κουζινέτα λευκού μετάλλου και thrust όπου λαδώνονται από το λάδι της μηχανής που κυκλοφορεί υπό πίεση, ο άλλος πιο σύγχρονος τρόπος είναι η στήριξη του άξονα να γίνεται με κεραμικά ρουλεμάν όπου δεν υπάρχει η ανάγκη στήριξης αξονικά του άξονα ( thrust ) η λίπανση και εδώ γίνεται με τον ίδιο τρόπο, ο προφανής λόγος είναι πιο ελέυθερη περιστροφή του άξονα στις χαμηλές στροφές όπου τα καυσαέρια είναι λίγα με κέρδος την μείωση του Lag, όμως τα ρουλεμανάτα turbo όπως λέγονται χρειάζονται μικρή ποσότητα λαδιού στα ρουλεμάν τους γιατί τα ίδια τα ρουλεμάν το απαιτούν λόγω της σχεδίασης τους, έτσι τοποθετείται στην είσοδο του λαδιού ένα restrictor, ένας περιοριστής ροής με τρύπα περίπου 0.8mm - 1.5mm για να μην πνίγεται το housing στο λάδι το οποίο θα περάσει κάποια στιγμή στην εξαγωγή, αντίθετα τα κουζινέτα μετάλλου χρειάζονται περισσότερο λάδι για να επιτρέπουν στον άξονα να αιωρείται και να μην ακουμπά ο άξονας στα κουζινέτα γιατί τότε έχουμε άμεση καταστροφή και των δύο.
Το λάθος των Κινέζων ( ανεξήγητο τεχνικά ) είναι ότι στα φτηνά μη ρουλεμανάτα turbos στέλνουν αντάπτορες που είναι περιοριστές ( restrictor ) με αποτέλεσμα να μην υπάρχει επαρκής λίπανση και πολύ σύντομα το turbo να γίνεται τεύχη, μέχρι σήμερα όλοι εδώ και έξω γκρινιάζουν για τα σκουπίδια των Κινέζων αλλά κανείς δεν φαίνεται να έχει αντιληφθεί το πρόβλημα, και αυτό είναι ανεξήγητο παρόλο που το πρόβλημα φαίνεται ακόμα και με απλή σκέψη χωρίς να είναι ειδικός κοιτώντας την μικρή τρύπα που πρέπει να περάσει μια ποσότητα λαδιού που θα επιτρέπει στον άξονα να δημιουργήσει υδροδυναμική λίπανση ειδικά όταν ο άξονας έχει θερμοκρασία 800+ C ενώ περιστρέφεται με 150.000 RPM και το λάδι γίνεται νερό σε χρόνο DT, εκεί χρειάζεται ποσότητα λαδιού με υψηλή ροή για να υπάρχει - μαξιλάρι λαδιού - που θα στηρίξει τον άξονα και θα του αφαιρεί και θερμοκρασία, αυτός είναι και ο λόγος που οι τρύπες εισόδου έχουν διάμετρο 8.5mm και στην έξοδο 19 ολόκληρα mm ώστε να μην υπάρχει παρεμπόδιση στη ροή του λαδιού το οποίο μπορεί να μεταφέρει ίσως και κάποια κάρβουνα λαδιού που συσσωρεύονται με τον χρόνο, ένα άλλο σημείο προσοχής είναι η καλή εξαέρωση του στροφαλοθαλάμου γιατί αν δεν είναι σωστή η πίεση που δημιουργείται δυσκολεύει το drain του λαδιού από την τουρμπίνα.
Εγώ θα κάνω την αποκοτιά και θα βάλω ένα Κινέζικο turbo αλλάζοντας το πλακάκι φτιάχνοντας ένα με σωστή ροή, όλοι μου λένε να μην το κάνω γιατί θα παιδευτώ να ταιριάξω την τουρμπίνα με την εξάτμιση κλπ, και όταν πολύ συντομα διαλύσει ο Κινέζος θα ξαναπαιδευτώ να ταιριάξω κάτι επόμενο, αλλά έτσι δεν προχωράμε, μένουμε στάσιμοι αν δεν τολμάμε να προχωρήσουμε σε μια τεχνική λύση που το λάθος της είναι μπροστά μας, κάποιος πρέπει να το διορθώσει και να το φωνάξει.
ΟΚ, μπορεί να μην αντέξει όσο μια Garrett , Mitsu κλπ, αλλά δεν θα διαλύσει και σε μια εβδομάδα, - ελπίζω.