Είχε προηγηθεί διάβασμα σε σχετικά sites και φόρα για να μην κάνω καμιά πατάτα.
Εργαλεία:
- Torx για την τάπα λαδιού
- Χάλκινη ροδέλα για την τάπα λαδιού
- Καστάνια με προέκταση και 20άρι καρυδάκι για το φίλτρο λαδιού
- 8αρι καρυδάκι για την αφαίρεση του δοχείου διαστολής
- Δοχείο συλλογής λαδιών
- Γρύλλος και μεταλλικό τρίποδο.
- Λάδια, φ.λάδι με oring
Αφού σηκώσουμε το αυτοκίνητο και τοποθετήσουμε σε τρίποδο από τη μεριά του οδηγού, ανοίγουμε την τάπα λαδιού, βγάζουμε το δείκτη και πέφτουμε από κάτω.
- Ξεβιδώνουμε την torx βίδα και αφήνουμε τα λάδια να τρέξουν.
- Ξεβιδώνουμε το 7άρι παξιμάδι του δοχείο διαστολής παραφλού. Το βγάζουμε από τις εγκοπές και το τοποθετούμε προσεχτικά στα αριστερά μας. Δημιουργουμε έτσι χώρο για να βάλουμε την καστάνια και να ξεβιδώσουμε το καλυμα του φίλτρου λαδιού
- Αφαιρούμε το παλιό φίλτρο. Επίσης, βγάζουμε το oring από το κάλυμα του φίλτρου λαδιού και τοποθετούμε με προσοχή το νέο, αφού το έχουμε λαδώσει. Σφίγγουμε το φ. λαδιου με 25Nm δύναμη. Η περιοχή γύρω από το φίλτρο θα γεμίσει καμμένα λάδια. Τα μαζεύουμε και καθαρίζουμε. Επανατοποθετούμε στη θέση του το δοχείο διαστολής.
Ξαναπέφτουμε κάτω από το αυτοκίνητο και αφού αλλαξουμε τη χάλκινη ροδέλα, σφίγγουμε (στην αρχή με το χέρι) και στη συνέχεια με το ροπόκλειδο στα 33Nm δύναμης. Καθαρίζουμε καλά με degreaser την περιοχή, ώστε να μπορούμε να καταλαβουμε αν δουμε διαρροή στη συνέχεια.
Βάζουμε 4 λίτρα λάδι και κλείνουμε την τάπα και το δείκτη. Ξεκινάμε το μοτέρ και το αφήνουμε 5 λεπτά να δουλέψει. Μετά από 10 λεπτά συμπληρώνουμε περίπου 400ml λάδι, πάντα κοιτώντας το δείκτη.
Ξανα πέφτουμε από κάτω και κοιτάμε για διαρροές.
***Τα καμμένα λάδια δεν τα πετάμε όπου να'ναι. Εγώ τα βάζω σε ενα 5λιτρο από απεσταγμένο νερό και τα πηγαίνω στο βενζινάδικο που χρησιμοποιώ***
Επί τη ευκαιρία, μιας που ήμουν από κάτω καθάρισα με πινέλο και degreaser το κατω μέρος της μηχανής και σαζμάν και εντόπισα και μια μικρή διαρροή λαδιού. Θα την παρακολουθω.
Φωτό ξεκίνησα να βγάζω, αλλά καθώς λαδώθηκα πολύ, τα παράτησα.
Λάδια:
Ο κατασκευαστής προτείνει 5W30 με προδιαγραφές LL04. Εγώ δοκίμασα αυτή τη φορά τα Liqui Moly Top Tec 10W40 LL04. Κόστος περί 8 ευρώ το λίτρο με ΦΠΑ
Φ. Λάδι: Χρησιμοποίησα ένα συμβατό της Bosch. Έρχεται μαζί με oring. (περίπου 12 ευρώ με ΦΠΑ).