Μαστορέματα για όσους πιάνουν τα χέρια τους
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#445296 Μιά και ήρθε από την Αμερική το πακέτο με τα χρώματα και το πιστόλι της ηλεκτροστατικής βαφής άρχισε και η ετοιμασία της εγκατάστασης για την βαφή και οι απαραίτητες δοκιμές ώστε να εντρυφήσουμε στην όλη διαδικασία.

Το πακέτο με τα χρώματα περιείχε ηλεκτροστατική πούδρα σε δύο τόνους, δηλαδή το χρώμα gun metal για να βγεί όπως θα φαίνεται στις δαγκάνες έχει διπλή διαδικασία, το πρώτο χρώμα είναι ακριβώς σαν το χρώμιο και το δεύτερο χρώμα είναι ένα ματ διάφανο βερνίκι που μόλις πέφτει επάνω στο πρώτο χέρι πέρνει αυτή την απόχρωση. Αν θέλει κανείς να παραμείνει like chrome υπάρχει το κατάλληλο βερνίκι που δεν του αλλοιώνει την απόχρωση, και αυτό το βερνίκι ακολουθεί την ίδια διαδικασία, είναι πούδρα και ψήνεται στον φούρνο.

Τα άλλα χρώματα είναι κεραμικά για χταπόδια κλπ εργασίες όπου απαιτείται αντοχή σε υψηλές θερμοκρασίες. Η εγκατάσταση απαιτεί αμμοβολή ( τώρα ετοιμάζεται μια καμπίνα ) ένα φούρνο, αυτός βρέθηκε 2 χέρι από ένα εστιατόριο γιατί έχει το πλεονέκτημα να έχει αντιστάσεις και στο βεντιλατέρ που διασκορπίζει την θερμοκρασία μέσα στον θάλαμο έχοντας εμπρός από αυτό μια ασπίδα και ο αέρας διοχετεύεται γύρω - γύρω και όχι απευθείας επάνω στα αντικείμενα γιατί θα απομάκρυνε την πούδρα, έγινε το σχετικό service, αλλάχτηκε και το θερμοστοιχείο που ήταν κομμένο και ο φούρνος έγινε λειτουργικός.

Για όσους δεν γνωρίζουν η ηλεκτροστατική βαφή είναι πούδρα που κάθεται επάνω στα μεταλλικά αντικείμενα τα οποία είναι αρνητικά γειωμένα και το πιστόλι φορτίζει θετικά την πούδρα, εννοείται ότι η πούδρα είναι ειδική και όχι ένα τάλκ.

Για να γίνει επιτυχημένα μια ηλεκτροστατική βαφή απαιτείται γνώση που σημαίνει αρκετό διάβασμα, υπομονή γιατί πρέπει να ακολουθήσεις τις οδηγίες by the book, καθαριότητα, και προσοχή στη λεπτομέρεια, αδεν ακολουθήσεις όλη την διαδικασία κρίνοντας ότι οι οδηγίες είναι υπερβολικές και τα κάνεις και βιαστικά το αποτέλεσμα θα είναι για μπάτσες.

Οι δαγκάνες καθαρίστηκαν πρώτα χημικά ( αφού βέβαια βγήκαν όλα τα ελαστικά μέρη τα οποία και αλλάχτηκαν μετά την βαφή με σέτ επισκευής από την Stoptech Αμερικής ) πήγαν για αμμοβολή με λεπτόκοκκα οξείδια αλουμινίου και όχι με μια οποιαδήποτε άμμο, ( ελπίζουμε τα επόμενα αμμοβολίσματα να γίνουν στην δική μας καμπίνα ) συνήθως εδώ οι γνώστες χρησιμοποιούν μαύρη άμμο που είναι ότι πιο ακατάλληλο για τα αλουμίνια ( παρένθεση, με την ίδια άμμο αμμοβολίζουν τα πάντα, όπως και το ανοξείδωτο στο οποίο πρέπει να γίνει βολή με υαλοβολή, ψιλά γράμματα ).

Μετά ακολουθεί το μασκάρισμα, όλη η διαδικασία μετά την βολή πρέπει να γίνεται με ελαστικά γάντια γιατί το χέρι αφήνει λάδι επάνω στην ήδη τραχειά επιφάνεια, το μασκάρισμα γίνεται στις θήκες των εμβόλων για να μην περάσει πούδρα μέσα όπως και στις τρύπες με τα σπειρώματα που μπαίνουν τα σωληνάκια, εννοείται ότι έχουν βγεί και τα λαμάκια που κάθονται τα τακάκια, γίνεται κανονικό ξεβράκωμα δηλαδή.

Οι δαγκάνες τώρα πρέπει να γειωθούν καλά, όσο καλύτερη είναι η γείωση τόσο περισσότερη πούδρα κάθεται επάνω στο αλουμίνιο και δεν αφήνει στίγματα, αυτό δεν γίνεται με απλό κρέμασμα like others αλλά πρέπει να γίνεται με βίδωμα, έτσι περάστηκαν βίδες στα σημεία που περνάνε οι βίδες που τις στηρίζουν κανονικά προφυλάσοντας και τις τρύπες από την εισχώρηση πούδρας που θα μίκραινε τις διαμέτρους και θα απαιτούσαν καθάρισμα.

Και ήρθε η ώρα της μεγάλης στιγμής, εννοείται ότι είχαν γίνει πρώτα δοκίμια με διάφορα κομμάτια αλουμινίου αφού για πρώτη φορά είδαμε και ακουμπήσαμε πιστόλι ηλεκτροστατικής βαφής. Αφού το πρώτο χέρι περάστηκε με επιτυχία μπήκε η σχάρα με τις κρεμασμένες δαγκάνες στον φούρνο που είχε ήδη 250c και έμειναν εκεί περί τα 30΄ ώστε να πάρουν θερμοκρασία σε όλες τις επιφάνειες και να γίνει σωστό baking.

Στην συνέχεια βγήκε η σχάρα έξω και περάστηκε το δεύτερο χέρι που είναι το ειδικό μάτ βερνίκι και ξανά στον φούρνο για 20΄, το αποτέλεσμα αν και ήταν η 1η προσπάθεια δικαίωσε τον κόπο, το κόστος και το ατελείωτο διάβασμα γιατί χωρίς διάβασμα ούτε αυτοί που βάφουν χρόνια ακολουθούν τις οδηγίες αφού τα ξέρουν όλα, αλλά και κανείς δεν θα καθίσει να σου δείξει τι και πως.

Να πω εδώ ότι η εταιρεία των χρωμάτων που προτιμήσαμε θεωρείται η καλύτερη παγκοσμίως και είναι πρωτοπόρος στις κεραμικές βαφές ( όχι με πλάσμα ) επίσης να προσθέσω ότι οι προσπάθειες σε λογικά πλαίσια να τις γδάρουμε με αιχμηρό αντικείμενο και με χτυπήματα με σφυρί απέβησαν άκαρπες, τώρα πόσο λογικό είναι να χτυπάς ένα αλουμίνιο και αυτό να στραβώνει και η βαφή να μην έχει ούτε σημάδι, ξέρω εγώ ?

Επόμενο project μετά από μήνες η προσπάθεια για in house ανοδίωση, σκληρή όχι απλή.

Εδώ ένα μικρό δείγμα από το αποτέλεσμα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#445299 πολύ ωραιο το αποτέλεσμα Παναγιωτη!
να δουμε αν θα αλλαξει το χρωμα μετα από υψηλες θερμοκρασίες.Το χονδα μπαινει σε πιστες?
Κρατα μας ενημερους.
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#445304
dimviii έγραψε:πολύ ωραιο το αποτέλεσμα Παναγιωτη!
να δουμε αν θα αλλαξει το χρωμα μετα από υψηλες θερμοκρασίες.Το χονδα μπαινει σε πιστες?
Κρατα μας ενημερους.


Θα το δούμε αν και είμαι σίγουρος ότι δεν θα αλλάξει αφού οι δαγκάνες αλουμινίου δεν περνούν τους 180c στην πίστα, έχω μετρήσει στα Μέγαρα άπειρες πολυπίστονες όλων των κατασκευαστών σε πολύ δυνατά αυτοκίνητα όχι βόλτας και δεδομένου ότι ψήνονται στους 250c μάλλον θα παραμείνουν έτσι, βέβαια είδωμεν μη τα λέμε όλα με βεβαιότητα, ναί μπαίνει στην πίστα αλλά είναι μαμά το μοτέρ και, το μαύρο όμως γίνεται κομπρεσσοράτο στα κοντά 500 ΗΡ και σε αυτό θα γίνει το ίδιο + τα κεραμικά στο χταπόδι, και τα δύο φοράνε δικά μου φρένα εμπρός 330Χ30, πολύ δύσκολο set up για αυτά τα Honda αφού η πίσω πλευρά του δίσκου δεν μπορεί να πλησιάσει άλλο πρός τα μέσα γιατί βρίσκει στα μπαλάκια, το κάτω και του τιμονιού, αν κλέψεις 5mm προς τα μέσα τον δίσκο καίγονται οι φούσκες τους, οπότε ότι γίνεται σε πλάτος το πέρνεις πρός τα έξω, έτσι για να μην μπαίνουν ξεχωριστοί αποστάτες κάνω φαρδύτερη την καμπάνα που είναι και πιο σωστό και σταθερό, one piece, συνήθως φουσκώνουν και λίγο τα φτερά ανάλογα με το προφίλ της δαγκάνας, και τα δύο φοράνε ohlins.
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#445308 Παναγιωτη αυτοκολλητο μπορει να κολληθεί πανω στη δαγκανα πριν το 2ο χερι?
Καποιος που ειχε πχ stoptech δαγκανες,θα μπορει να ξαναεχει το stoptech πανω στις βαμμενες δαγκανες?
Το αποτέλεσμα παντως είναι εντυπωσιακα ακρως εργοστασιακο :s_thumbsup
Άβαταρ μέλους
By 21 quadra
#445320
dimviii έγραψε:Παναγιωτη αυτοκολλητο μπορει να κολληθεί πανω στη δαγκανα πριν το 2ο χερι?
Καποιος που ειχε πχ stoptech δαγκανες,θα μπορει να ξαναεχει το stoptech πανω στις βαμμενες δαγκανες?
Το αποτέλεσμα παντως είναι εντυπωσιακα ακρως εργοστασιακο :s_thumbsup


Γίνεται, μας έστειλαν ένα σετ της stoptech και δεν το έβαλαν τα παιδιά γιατί ήταν της πλάκας, θα ξεκολλούσε μόλις περνάγαν οι δαγκάνες τους 100c, οι πιτσιρικάδες μου δεν παίζουν και τα πέρνουν με τις ματζιριές και τα γύρισαν πίσω να βρεί ο ιδιοκτήτης ένα για θερμοκρασίες αλλιώς ας μείνει έτσι ή αν θέλει ας τα κολλήσει μόνος του μετά.

Το ωραίο είναι ότι δεν είναι ευχαριστημένοι, λένε για πρώτη φορά είναι απλά ικανοποιητικό, δεν τους πιέζω, τους αφήνω να κάνουν ότι νομίζουν καλύτερο αλλά με έχουν ξεπεράσει στο ψείρισμα της δουλειάς κατά πολύ.
Άβαταρ μέλους
By Obelix
#445367 Φοβερό!
Κάποια στιγμή θα το δω κι από κοντά, μιας κι ο ιδιοκτήτης είναι φίλος και από αυτόν αγόρασα το ραλί μου.

< Note >
Άβαταρ μέλους
By otso
#445824 Παναγιωτη ωραιο . Να φερω τα καπακια της μηχανης του τρακτερ να τα βαψουμε ; τωρα που κανετε πειραματα; Θελω κοκκινο αλλα δεν με πειραζει και οτι αλλο ναναι .
Σημερα πειραικη και καφεδακι τυχερακια , εγω στην τοποθεσια ΒΧ20 ΒΧ35 και στο 13 .
Την καλημερα μου.
Άβαταρ μέλους
By Dodger
#445831 Μπάμπη θα του τα πάμε με τις δαγκάνες μου όταν αλλαξω δίσκους και τακάκια. Πλησιάζει η ώρα :iconcool:
Άβαταρ μέλους
By otso
#445839 Θα το κανεις αγωνιστικο;Σφυρα οποτε εισαι ετοιμος .
Πλακα πλακα σε πολλα θα μπορουσε να βοηθησει αλλα εχει καταπιαστει με τοσα πολλα ,που του λειπει χρονος .
Εγω ντρεπομαι και συμβουλες να ζηταω μιας και αναγκαζεται να χανει χρονο για να απανταει εδω μεσα .
Εντος αν .....ειναι εκεινη η ωραια γειτονισα απεναντι που τον αναγκαζει να ειναι ολη την ωρα στο συνεργειο και ετσι δεν τελειωνει ποτε το cnc