Φορουμ για τον υποψήφιο ή αναποφάσιστο αγοραστή, καινούριου ή μεταχειρισμένου
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#746930 Όπως είχα πει από την αρχή (βλέπε Σκέψεις για αφορά κλπ Κεφάλαιο 1) αυτοκίνητο άμεσα δεν χρειάζομαι. Αν όμως χρειαστώ θέλω να έχω αποφασίσει για τι πράμα κοιτάω, σε μτχ πάντα. Και μετά από τις συμβουλές σας είχα καταλήξει στο BMW 1, το τελευταίο πισωκίνητο με τον κινητήρα από του 2016 και μετά.
Αλλά έτυχε να χαζεύω site μτχ και αρχίσαν κάποιες σκέψεις...
Όλο και αυξάνονται οι εχθρικές κινήσεις, τα ντίζελ ήδη τον ήπιανε, και κάτι λέει από 2030 τέρμα τα μη ηλεκτρικά κλπ. Και όλοι το γυρνάνε σε ηλεκτρικό αλλά καλό χρυσό αλλά εφόσον θα παρκάρω στο δρόμο η φόρτιση θα είναι ένα θέμα και αν ταξιδεύω (που αποτελεί σημαντικό λόγο για να αποκτήσω αυτοκίνητο) θα βλαστημάω.
Και έτσι μου ήρθε μια σκέψη για υβριδικό. Να δω τι παίζει, τι κυκλοφορεί. Δεν μπορεί σκέφτηκα, πρέπει να έχουμε πια ξεφύγει από τα Prius. Και όντως έχουν γίνει άλματα, ένας νέος κόσμος ανοίχτηκε μπροστά μου. Ξεκαθάρισα ότι θέλω να μπορεί να μπριζωθεί (plug in hybrid electric vehicle=PHEV) φυσικά βενζίνη και να μπορεί να έχει μια μικρή προφανώς αυτονομία με μπαταρία. Πλέον κυκλοφορεί ολόκληρος στρατός από μοντέλα από πολλούς κατασκευαστές. Και αυτό ήταν έκπληξη για μένα και αυτό που με οδήγησε στο να γράψω το παρόν.
Αυτό που ήξερα σαν PHEV ήταν ένα SUV της Mitsubishi, το Outlander. Και ήμουν υποψιασμένος για κορεάτικα ΚΙΑ, Hyundai. Αλλά είδα και Audi, BMW, Mercedes και κάπως μου γυάλισε, μέχρι και ΜΙΝΙ έχει (δεν με ενδιαφέρει το ΜΙΝΙ απλά το λέω).
Και βλέπω και άλογα μπόλικα και επιταχύνσεις της τάξης των 7'' και γούρλωσαν τα μάτια μου. Δε μιλάω για το Golf 150, Mitsubishi Outlander 120 κλπ αλλά για Golf 200+ Mινι 220+, BMW 330e με 250+ και Mercedes 350e (και σε στέισον) με 290+ άλογα αντίστοιχα! Αλλά καταναλώσεις αστείες, τέλη χαμηλά (Αγγλία) και CO2 44-49. Και μπορούνε λέει να πάνε με μπαταρία για 30-50χλμ που είναι όσο θα χρειαστείς για τις περισσότερες μετακινήσεις στην πόλη. Και θα αισθάνεσαι πράσινος.
Η διαφορά κόστους 330e από θερμική δίλιτρη 320i αυτόματη με αντίστοιχα χλμ και με 184 αντί 250+ άλογα είναι περί τις 1000-1500 λίρες που θεωρώ ότι υπερκαλύπτεται και μόνο από τα 70 άλογα διαφορά. To ότι είναι πολύ μεγαλύτερα σε διαστάσεις από όσο αρχικά ήθελα (κατηγορία BMW 1) το προσπερνάω...
Εκτός από την αυτονομία με μπαταρία και το μέγεθος του ντεπόζιτου τι άλλο ειδικό κοιτάμε; Όλα κάνουν φόρτιση από το φρενάρισμα; Φρενάρουν αν αφήνεις το γκάζι (ή μόνο τα πλήρως ηλεκτρικά το κάνουν αυτό) και άλλα τέτοια που θα πρέπει να λάβω υπόψη μου.
Και το πιο βασικό, τι νομίζετε για μτχ PHEV είναι μια καλή λύση ή όχι; Γιατί η αλήθεια είναι ότι έχουν όλα τα μειονεκτήματα, και τον μπελά του θερμικού και το επιπλέον βάρος μπαταριών και αυξημένη πολυπλοκότητα. :hmmm:
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#747184
Dimsabas έγραψε:Αφού δεν έχεις εξασφαλισμένη την καθημερινή φόρτιση, τότε ποιο το νόημα;
Αν χρειαστώ αυτοκίνητο τότε θα το χρησιμοποιώ και είτε στη δουλειά είτε από κολώνα στο πεζοδρόμιο (όλο και περισσότερες κολώνες φωτισμού έχουν μπρίζα) είτε με μπαλαντέζα από το παράθυρο για 2-3 ώρες φορτίζει, δε θέλει κι όλη νύχτα αφού η μπαταρία είναι μικρή.
Αλλά έτσι κι αλλιώς, με ή χωρίς φόρτιση, ξεχωρίζει το μεγάλο πλεονέκτημα του υβριδικού. Δεν χρειάζεται να έχεις εξασφαλισμένη την καθημερινή φόρτιση γιατί λειτουργεί και χωρίς φόρτιση, φορτίζει μόνο του όταν φρενάρω και υποθέτω και από τον κινητήρα. Συνεχίζει να κάνει οικονομία, να πληρώνει λίγα τέλη και να κυκλοφορεί σε δακτύλιους χωρίς να πληρώνει κερατιάτικα. Το βλέπω σαν την τέλεια ζαβολιά για το σύστημα. Win-win. Και αν χρειαστεί μπαταρία είναι μικρή και φτηνή και όταν πουληθεί μόνο η αυτονομία με μπαταρία θα έχει μειωθεί, συνεχίζει να είναι ένα κανονικό αυτοκίνητο με επιπλέον πλεονεκτήματα.
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#747185
mousatos έγραψε:Μετά το 2030 θα έχουν όλοι εξασφαλισμένη θέση και φόρτιση ;
Η αλήθεια είναι όμως ότι όλο και αυξάνονται οι μπρίζες. Αν όμως δεν είναι δική σου μπρίζα τότε το σπορ (μπρίζωμα) δεν είναι φτηνό.
Η απάντηση είναι ότι μπορεί ναι μπορεί όχι αλλά με το υβριδικό το ξεπερνάς.
Άβαταρ μέλους
By mirage
#747278
sknipper έγραψε:
Dimsabas έγραψε:Αφού δεν έχεις εξασφαλισμένη την καθημερινή φόρτιση, τότε ποιο το νόημα;
Αν χρειαστώ αυτοκίνητο τότε θα το χρησιμοποιώ και είτε στη δουλειά είτε από κολώνα στο πεζοδρόμιο (όλο και περισσότερες κολώνες φωτισμού έχουν μπρίζα) είτε με μπαλαντέζα από το παράθυρο για 2-3 ώρες φορτίζει, δε θέλει κι όλη νύχτα αφού η μπαταρία είναι μικρή.
Αλλά έτσι κι αλλιώς, με ή χωρίς φόρτιση, ξεχωρίζει το μεγάλο πλεονέκτημα του υβριδικού. Δεν χρειάζεται να έχεις εξασφαλισμένη την καθημερινή φόρτιση γιατί λειτουργεί και χωρίς φόρτιση, φορτίζει μόνο του όταν φρενάρω και υποθέτω και από τον κινητήρα. Συνεχίζει να κάνει οικονομία, να πληρώνει λίγα τέλη και να κυκλοφορεί σε δακτύλιους χωρίς να πληρώνει κερατιάτικα. Το βλέπω σαν την τέλεια ζαβολιά για το σύστημα. Win-win. Και αν χρειαστεί μπαταρία είναι μικρή και φτηνή και όταν πουληθεί μόνο η αυτονομία με μπαταρία θα έχει μειωθεί, συνεχίζει να είναι ένα κανονικό αυτοκίνητο με επιπλέον πλεονεκτήματα.

Η φόρτιση απο το μοτέρ σε καμιά περίπτωση δεν προσφέρει σε οικονομία ενώ η μπαταρία είναι μεγάλη και πρακτικά δεν θα φορτίσει ποτέ απο φρεναρίσματα. Δε μιλάμε για Corolla,Prius & co. Η μπαταρία σε καμία περίπτωση δεν είναι μικρή ούτε ελαφριά, κάπου τα έχεις μπερδέψει με τα κλασσικά υβριδικά και πάλι. Στην περίπτωση σου θα κοιτούσα και τα συμβάτικά υβριδικά, στην πράξη μάλλον θα έχεις τα ίδια αποτελέσματα στο θέμα κατανάλωση με ενα PHEV το οποίο δουλεύει τουλάχιστον στο 50% των χιλιομέτρων του μόνο ως ηλεκτρικό.
Άβαταρ μέλους
By Dimsabas
#747283 Δεν ξέρω αν ισχύει αυτό. Έχοντας δοκιμάσει τις δύο τεχνολογίες (XC40= plug in vs CRV Hybrid), στο ταξίδι με 120-130, το Volvo ήταν πάνω από 2 λίτρα οικονομικότερο. Βέβαια, δεν μπορώ να βγάλω πλήρες συμπέρασμα μιας και δεν περιποιείται για το ίδιο μοντέλο.
Άβαταρ μέλους
By mirage
#747290 Δεν είναι το ίδιο μοντέλο, δε μας λές πόσο φορτισμένη ήταν η μπαταρία του Volvo στην αρχή του ταξιδιου και πόσα χιλιόμετρα ήταν το ταξίδι και πολλά ακόμα.
Επίσης βασιλιάς στα κλασσικά υβριδικά παραμένει η Toyota :whistlink:
Άβαταρ μέλους
By Dimsabas
#747302 Το βάρος είναι το ίδιο, το Honda είναι τετρακίνητο και δίλιτρο, το Volvo 1.5 και μπροστοκίνητο. Η μπαταρία είναι αδιάφορη, αφού σου αναφέρω κατανάλωση πέραν της φόρτισης σε ταξίδι με σταθερή ταχύτητα. Ξαναλέω ότι δεν μπορούν να βγουν ασφαλή γενικά συμπεράσματα, σίγουρα θα είναι πιο χρήσιμο να συγκρίνω δύο ίδια μοντέλα, ας πούμε Tuscon Hybrid vs Tuscon plug-in, αλλά αυτά έχουν πέσει στα χέρια μου μέχρις στιγμής, αυτά μπορώ να παραθέσω. Προσεχώς περισσότερα.
Άβαταρ μέλους
By mirage
#747306 Ε ολα παίζουν ρολο ρε συ... 1.5 vs 2.0, τετρακίνηση vs μπροστά, το Honda που δουλεύει παντα σα γεννητρια και όχι σαν κλασσικο θερμικό μοτερ και το Volvo σε αγνωστο mode με όσα γράφεις. Και θα το ξαναγράψω το Rav4 hybrid ειναι πιο οικονομικό απο το CRV και ας έχει πιο μεγάλο μοτερ.
Συμφωνώ πως η σύγκριση εχει ουσια με όσο το δυνατό παρόμοια οχήματα στην ίδια ακριβώς διαδρομή κλπ και φυσικα το PHEV άδειο.
Γενικα από κατόχους PHEV γύρω μου όλοι μα όλοι λένε πως η άδεια μπαταρία απλα σε σκίζει. Αν όμως το προφίλ χρήσης σου ειναι σωστό, μετακινήσεις μέσα στο range της μπαταρίας δλδ ως επί το πλείστον, η μέση κατανάλωση ειναι ικανοποιητική ακομα και αν πχ το 50% των χιλιομέτρων σου ειναι με αφορτιστη μπαταρία και σε εθνική/επαρχιακό.

Sent from my SM-N960F using Tapatalk
Άβαταρ μέλους
By Dimsabas
#747307 Στο δίπλα φόρουμ υπάρχει κάφρος leasing-κάτοχος 3008, τετρακίνητο με 300 ίππους. Ξεφόρτιστο, σε ταξίδι με πολλά, αναφέρει για λιγότερα από 7 λίτρα. Σα λίγα μού φαίνονται.
Το Honda δουλεύει ως γεννήτρια, αλλά στο ταξίδι ο κινητήρας συνδέεται με τους τροχούς.
"Στη λειτουργία με το θερμικό κινητήρα (Engine Drive), ο κινητήρας βενζίνης συνδέεται άμεσα με τους τροχούς μέσω ενός συμπλέκτη κλειδώματος. Η συγκεκριμένη λειτουργία είναι η πιο αποδοτική για ταχύτητες από 80 έως 120 χ.α.ω ενώ συμπληρώνεται με πρόσθετη ισχύ από τον ηλεκτροκινητήρα -όταν απαιτηθεί ισχυρή επιτάχυνση σε υψηλές ταχύτητες."
Από εδώ: https://www.honda-cars.gr/range/CR-V-HY ... rformance/

Πάντως, για να μείνουμε στο θέμα μας, περιβαλλοντικό όφελος δεν υφίσταται αν δε φορτίζει καθημερινά. Φορολογικό όμως ναι. Οδηγικά δε φτάνει την ποιότητα οδήγησης ενός ηλεκτρικού κι αυτό το λέω τόσο για το PHEV όσο και για το απλό hybrid.
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#747339
mirage έγραψε:Η φόρτιση απο το μοτέρ σε καμιά περίπτωση δεν προσφέρει σε οικονομία ενώ η μπαταρία είναι μεγάλη και πρακτικά δεν θα φορτίσει ποτέ απο φρεναρίσματα. Δε μιλάμε για Corolla,Prius & co. Η μπαταρία σε καμία περίπτωση δεν είναι μικρή ούτε ελαφριά, κάπου τα έχεις μπερδέψει με τα κλασσικά υβριδικά και πάλι. Στην περίπτωση σου θα κοιτούσα και τα συμβάτικά υβριδικά, στην πράξη μάλλον θα έχεις τα ίδια αποτελέσματα στο θέμα κατανάλωση με ενα PHEV το οποίο δουλεύει τουλάχιστον στο 50% των χιλιομέτρων του μόνο ως ηλεκτρικό.
Ευχαριστώ, προσπαθώ να καταλάβω τι παίζει με όλα αυτά. Από ό,τι ακούω να λέτε φαίνεται ότι υπάρχουν σημαντικές διαφορές στην όλη εφαρμογή από εταιρεία σε εταιρεία. Τι κάνει το καθένα και πότε. Αν θέλετε πείτε κι άλλα.
- Όταν τα ηλεκτρικά έχουν μπαταρίες της τάξης 35-60-75-100KWh και μιλάμε για 6,4 η 350e, 7,6 η 330e, 9,9 το Passat και 13KWh το Superb δεν θα είναι πολύ μικρότερες και φτηνότερες;
- Φορτίζουν όλα με το φρενάρισμα (έστω και λίγο, ενέργεια που δεν πάει χαμένη σε θερμότητα);
- Φορτίζουν όλα με τον κινητήρα (αν και σαφώς δεν συμφέρει από πλευράς οικονομίας θα σου δίνει επιπλέον ροπές για επιταχύνσεις);
- Δεν βλέπω λόγο να πας σε συμβατικό όταν μπορείς να έχεις plug-in μόνο κέρδος είναι, χάνεις κάπου;

Dimsabas έγραψε:Πάντως, για να μείνουμε στο θέμα μας, περιβαλλοντικό όφελος δεν υφίσταται αν δε φορτίζει καθημερινά. Φορολογικό όμως ναι. Οδηγικά δε φτάνει την ποιότητα οδήγησης ενός ηλεκτρικού κι αυτό το λέω τόσο για το PHEV όσο και για το απλό hybrid.
Σαφώς και έχει σημασία να κινείται όσο γίνεται ηλεκτρικά. Είτε αυτό σημαίνει καθημερινή φόρτιση είτε μια την εβδομάδα, εξαρτάται από το πόσο χρησιμοποιείται το αυτοκίνητο.
Φυσικά και δεν τίθεται θέμα σύγκρισης με ηλεκτρικό.
Ο βασικός στόχος είναι οι μη περιορισμοί στη χρήση (δακτύλιοι, διόδια, πάρκινγκ) και η μειωμένη εφορία και σε δεύτερο λόγο η κάπως μειωμένη κατανάλωση (σαφώς μειωμένη φορτισμένο σε μικρές διαδρομές, λίγο μειωμένη σε ταξίδια αλλά χωρίς το άγχος αυτονομίας) και το πράσινο προφίλ.
Άβαταρ μέλους
By bibendum
#747612 Σε φίλο έχουν δωσει εταιρικό Volvo xc40 plug in. Δεν έχει φορτιστή σπίτι του και είναι όπως τα λέει ο mirage. Εν κινήσει δεν φορτίζει ποτέ οπότε δεν έχει κανένα όφελος.

Sent from my M2007J20CG using Tapatalk
Άβαταρ μέλους
By sknipper
#747635 Το μεγάλο πλεονέκτημα του plugin σε σχέση με το σκέτο hybrid είναι ότι τα υψηλής κατανάλωσης αλλά λίγα χλμ στην πόλη γίνονται με ηλεκτρισμό από μπρίζα, πολύ πιο φτηνά. Και πιο καθαρά για την πόλη.
Βέβαια αυτό προϋποθέτει ότι θα το φορτίζεις με καλώδιο είτε στο σπίτι είτε στη δουλειά. Αλλιώς ίσως ισχύει το παρακάτω.
bibendum έγραψε:Σε φίλο έχουν δωσει εταιρικό Volvo xc40 plug in. Δεν έχει φορτιστή σπίτι του και είναι όπως τα λέει ο mirage. Εν κινήσει δεν φορτίζει ποτέ οπότε δεν έχει κανένα όφελος.
Δεν φορτίζει ούτε από το φρενάρισμα ούτε από τον κινητήρα;; Δεν θα έπρεπε;
Άβαταρ μέλους
By bibendum
#747638 Οκ ήμουν λίγο υπερβολικός στην περιγραφη. Δεν φορτίζει ποτέ τόσο για να πεις ότι απέκτησες κάποιο πλεονέκτημα. Στην ουσία το χρησιμοποιεί σαν βενζινοκίνητο.

Sent from my M2007J20CG using Tapatalk