Το είδος δεν έχει σημασία δηλαδή χατσμπακ, κουπε, SUV, κάμπριο ή στέισον αλλά προτιμώ να μην είναι πολύ μεγάλο (στενές λωρίδες, πιο δύσκολο πάρκινγκ, σπατάλη - δεν μας χρειάζεται).
Βενζίνης ή αν τύχει υβριδικό (μάλλον μειονέκτημα πολυπλοκότητας το θεωρώ).
Αυτόματο οπωσδήποτε, καλύτερα όχι CVT, καλύτερα όχι ημιαυτόματο και σίγουρα DSG με τίποτα (μετά από κακή εμπειρία με Α5, στα σκουπίδια το VAG).
Επαρκούς καθαρότητας ώστε να είναι συμβατό με την περιοχή ULEZ του Λονδίνου.
Όχι πολύ παλιό (μέχρι 10 ετών θα έλεγα), όχι άπειρα μίλια (μέχρι 65Κ μίλια/100Κ χλμ), Αιρκοντίσιον, ηλεκτρικά παράθυρα και πίσω, cruise control, ηλεκτρικούς καθρέφτες.
Καλοδεχούμενα αλλά όχι βασικά με τυχαία σειρά: πίσω πόρτες, navi, USB, bluetooth, android auto, αισθητήρες/κάμερες παρκαρίσματος, αυτόματα φώτα-υαλοκαθαριστήρες, φώτα ομίχλης, ηλιοροφή, δέρμα, αναδιπλούμενους καθρέφτες, start-stop, βοηθητικά ηλεκτρονικά, adaptive cruise control.
Αλλά σημαντικό το να είναι αξιόπιστο, είναι ακριβά τα εργατικά. Οπότε θα ήθελα μια BMW (πολύ καλό 8τάχυτο αυτόματο) 1 χατσμπακ ή και κάμπριο αλλά ίσως πρέπει να κοιτάξω προς Ιαπωνία-Κορέα μεριά.
Το κονδύλι είναι μη προκαθορισμένο αλλά σαν αρχική σκέψη καλύτερα να μείνει 4ψήφιο (λίρες). Έκανα κάποιες ερωτήσεις στο BMW θέμα και μου απορρίψανε τους κινητήρες Ν13-Ν20 (τετρακύνδροι 1,6 από 2012-5 και 2,0λτ από 2015-6) που σημαίνει ότι πάμε από 2015-6 και σε πενταψήφιες τιμές ακόμα και για τον τρικύλινδρο 1,5 τον Β38 (στην 116 με 109 που απορρίπτεται και στην 118 με 136 που βλέπω σαν την πιθανότερη επιλογή). Β48 από 15χήνες με τα οποία μπορώ να πάρω άλλης ανώτερης κλάσης αυτοκίνητο (το οποίο όμως δεν μου χρειάζεται).
Κατανάλωση δεν απασχολεί γιατί θεωρώ ότι οι όποιες διαφορές θα είναι αμελητέες και το ίδιο και για το ετήσιο σήμα αλλά η διαφορά σε ασφάλιση μπορεί να είναι σημαντική.
Άλλες πιθανές περιπτώσεις:
Mazda 3 ή Honda Civic ή Toyota Auris, GT86, Hyundai i30-Kia Ceed.
Fiat 500x όχι δεν υπάρχει λόγος πέραν χαριτωμενιάς (και πολύ θηλυκό μέσα), αντίστοιχα και το ΜΙΝΙ SUV, Opel/Vauxhall με τίποτα, Renault-Citroen όχι, Peugeot δεν νομίζω (εκτός αν με πείσετε) όχι 308 αλλά ίσως 2008-3008 (που όμως είναι ακριβά), Ford πολύ κοινό, Volvo V40 δεν έχει κάτι να προσφέρει (ούτε φτηνό, ούτε χώρους, ούτε επιδόσεις).
Kona ακριβό, Juke μικρό σε χώρους και CVT, Qashqai επίσης CVT, Toyota CHR, Honda HRV, Subaru XV δε μου λένε τίποτα και δεν είναι μικρά ή είναι ακριβά, Lexus CT200h πολύ καλά λόγια αλλά όσο το βλέπω θέλω να μην το βλέπω και είναι και CVT.
Η BMW 3 είναι πολύ μεγάλη, το GT86 απορρίφτηκε από σύζυγο λόγω έλλειψης πορτών (πάνε και τα τρίπορτα) οπότε Mazda3 που κι αυτό είναι αρκετά μεγάλο, Civic, i30, Ceed, Auris (μάλλον CVT είναι κι αυτό) εκ των οποίων μου "ακούγεται" καλύτερα το Honda. Εκτός αν μπορέσω να βρω λογική δικαιολογία (το "γιατί γουστάρω" δεν φτάνει) για να πείσω τον εαυτό μου για BMW 1. Για τη Mercedes A δεν γνωρίζω (αλλά ούτε όμορφη είναι, ούτε πισωκίνητη, ούτε ιαπωνικό και είναι και ακριβό). Θα μου πείτε εσείς αν πρέπει να το σκεφτώ καλύτερα αλλά αν Mercedes τότε γιατί όχι Focus. (αν πρόσβαλα κανέναν λυπάμαι αλλά για μένα η A δεν είναι στον ίδιο κουβά με τις καλές πιο μεγάλες Mercedes).
Για πείτε μου τι νομίζετε, τι υπέρ ή κατά βλέπετε για το κάθε μοντέλο ή τι προτείνετε (και γιατί).