Σε αναζήτηση αυτόν τον καιρό, οδήγησα 3 αυτοκίνητα που με ενδιέφεραν, το καθένα με τον χαρακτήρα του.
1. Mazda 2, 1.5 skyactiv G M. Hybrid 90ps.
Στα αρνητικά, σχετικά μικροί χώροι για το συνολικό του μήκος όπως επίσης και χώρο φόρτωσης. Επίσης αρνητικά για την αγορά του ίσως μπορεί να θεωρηθεί η δυσκολία εύρεσης ανταλλακτικών όπως επίσης και το υψηλό κόστος τους. (Τα τελευταία από συζητήσεις με φίλους μηχανικούς)
- Κάπως περιορισμένη ορατότητα.
Στα θετικά τώρα.
Για ατμοσφαιρικό, 1η 2η εντυπωσιακή επιτάχυνση που συγκρίνεται με turbo και ίσως ακόμα καλύτερα. Απο κει και πέρα όμως, σε ρεπρίζ κλασσικό ατμοσφαιρικό. Ο κινητήρας πολύ γραμικός, με όμορφο διακριτικό ήχο. Ηχομόνωση αρκετά καλή με ανάρτηση σχετικά σφιχτή για αυτοκίνητο πόλης, αλλά με καλή συμπεριφορά σε ελιγμούς και στροφές.
Τιμόνο υπέροχο, ακριβής και κοφτερό, όπως και κιβώτιο ταχυτήτων.
Γενικά σου δίνει μια ποιοτική αίσθηση και ικανοποίηση στην οδήγηση.
Αν καταλήξω σε ατμοσφαιρικό πόλης, θα το προτιμήσω.
Τιμή για έκδοση takumi 16.600 με μεταλλικό χρώμα.
2. Hyundai i20 1.2 84ps ατμοσφαιρικό.
Το οδήγησα στο καπάκι μετά το Mazda. Δυστυχώς δεν υπήρχε διαθέσιμη έκδοση 1.0 turbo.
Στα αρνητικά και επηρεασμένος από το Mazda, δεν ξετρελάθηκα οδηγικά. Πολύ μαλακό για τα γούστα μου τιμόνι, συμπλέκτης καθώς και κάπως ασαφές κούμπωμα στο κιβώτιο ταχυτήτων.
Ο κινητήρας όπως ήταν φυσικό, ασθενής, δίχως τπτ το ιδιαίτερο. Επίσης προσωπική πάντα άποψη, το ψηφιακό καντράν δεν με ενθουσίασε, νόμιζα πως κοιτούσα κάποιο βιντεοπαιχνίδι.
Στα θετικά οι αρκετά καλύτεροι χώροι για το μεγεθός του σε σύγκριση με το mazda καθώς και πιο επιθετικό design.
Τιμή πήρα για το 1.0 turbo έκδοση premium στα 16.500 με διχρωμία.
3. Peugeot 208 1.2 PURETECH 100 S&S BVM6
Στα αρνητικά του θα του πρόσθετα μόνο έναν δισταγμό στην εκκίνηση αν και μπορεί κατά το 15λεπτο του test drive να μην μπορούσα να βρω ακριβώς την ισορροπία συμπλέκτη - γκάζι. Δηλαδή δίσταζε να ξεκινήσει και άρπαζε κάπως απότομα.
Σασμάν καλό, αλλά όχι σαν το mazda.
Θέση τιμονιού αναγκάστηκα να το ανεβάσω λίγο μπαίνοντας στα χωράφια του καντραν. Κανένα θέμα όμως εκτός αυτού.
Όλα τα υπόλοιπα, desing μέσα έξω, χώροι και στήσιμο ήταν το καλύτερο απ όλα με πολύ καλές επιταχύνσεις, δυνατά φρένα, καλή σχετικά απόσβεση με 16αρες ζάντες και κινητήρας τουλάχιστον από τον χρόνο που το οδηγούσα να μην θυμίζει turbo σε ότι αφορά τα αρνητικά των 3κυλινδρων.
Τιμή για την έκδοση allure στο μπλε μεταλλικό χρώμα, 17.500
Επίσης οδήγησα και το 2008, αλλά με τον ίδιο κινητήρα, το μικρό 208 όπως ήταν φυσικό και λόγω βάρους, τράβαγε πολύ καλύτερα...Πιστεύω πως το 2008 θέλει τουλάχιστον τα 130 άλογα ...
Εν ολίγοις, μένει να δοκιμάσω και το fiesta μιας και πέρα από αυτά, άλλα δεν με ενδιαφέρουν. Η φωνή της συντηρητικότητας μέσα μου προτείνει το mazda 2, ως θεωρητικά πιο αξιόπιστο και πιο οικονομικό για κίνηση κυρίως μέσα σε πόλη, αλλά η φωνή του αποθημένου με ατμοσφαιρικά τόσα χρόνια, φωνάζει για το 208....
Ίδωμεν....