Φορουμ για τον υποψήφιο ή αναποφάσιστο αγοραστή, καινούριου ή μεταχειρισμένου
Άβαταρ μέλους
By Zorz
#676630 Κατόπιν λαϊκής απαίτησης, προτάσεις για το επόμενο τουτούνι μου λαμβάνοντας υπόψη τους χαλαιπούς καιρούς που ζούμε.

Ζητούμενα: hatchback μεγέθους B segment (μήκος ~ 3.90-4m, μεταξόνιο ~ 2.5m), με κινητήρα βενζίνης ατμοσφαιρικό, με αλυσίδα εκκεντροφόρων και χειροκίνητο κιβώτιο. Κυβικά μια κατηγορία πάνω από τη βασική έκδοση (γύρω στα 85-100 άλογα αναλόγως των κιλών), γενικώς να μπορεί να πάρει τα πόδια του χωρίς να χρειάζεται ημερολόγιο για προσπεράσεις ή αίτηση με χαρτόσημο για να επιταχύνεις από ράμπα σε αυτοκινητόδρομο.
Κατά προτίμηση 5πορτο (για future proofing και γιατί αντιπαθώ τα τρίπορτα), αν βρεθεί κάτι καλό όμως συμβιβάζομαι και με 3 πόρτες. Πίσω χώροι επιβατών αδιάφοροι για την ώρα, αλλά -κι εδώ περιπλέκεται λίγο το θέμα- με κατεβασμένα τα πίσω καθίσματα πρέπει να χωράει 1 ποδήλατο (MTB ή hybrid) με βγαλμένο τον μπροστά τροχό μόνο. Για να το κάνω πιο συγκεκριμένο, το κάτω όριο είναι κάτι σαν το Swift Mk3 που έχει αστείο χώρο αποσκευών (επιπέδου αυτοκινήτου πόλης) αλλά μπορεί να βολέψει αρκεί να χωράει ποδήλατο. Στο άνω όριο, το Jazz Mk2 που χωράει 2 ποδήλατα και αποσκευές 2 ατόμων για ένα ΠΣΚ. Μαλακά πλαστικά, ατμοσφαιρικοί φωτισμοί κλπ στο εσωτερικό είναι εντελώς αδιάφορα, αρκεί να μην έχει εργονομικά φάουλ και να μην σκορπάει.

Από ζητούμενο εξοπλισμό, απαραίτητα απλό A/C τουλάχιστον, USB για τη μουσική μου, bluetooth και μπροστά φώτα ομίχλης (για προφανείς λόγους). Από εκεί και πέρα μια 6η ταχύτητα είναι καλοδεχούμενη, όπως και -αναλόγως της έκδοσης που θα βρεθεί και του μπάτζετ- χρήσιμα πραγματάκια όπως cruise control (προφανώς δεν παίζει adaptive σε αυτά τα λεφτά), satnav, αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες και φώτα. Τα 2 τελευταία είναι πολύ χρήσιμα στη μείωση φόρτου εργασίας του οδηγού, ειδικά εδώ πάνω που ο καιρός σοβαρεύει συχνά.

Εικόνα
Εικόνα


Ηλικία από 5-6 έως 10 χρόνια, χιλιόμετρα έως 110-130Κ περίπου. Προϋπολογισμός περίπου £3500 έως £5000-5500. Ζητούμενο το χαμηλό κόστος χρήσης-συντήρησης και η αξιοπιστία. Θα εκτιμηθεί ένα ευχάριστο οδηγικά αμάξι, αλλά για την ώρα προτεραιότητα έχει κάτι που να δουλεύει σωστά χωρίς να σπάει @@ και πορτοφόλι και να είναι σχετικά ώριμο και ήσυχο. Βασικά το εντελώς ανάποδο από ένα Punto Sporting που είχα προ αμνημονεύτων ετών. Ξέρω ότι δεν είναι τόσο petrolhead στάση, αλλά προέχουν άλλα τώρα. Μια παράμετρος του κόστους χρήσης που δεν υπάρχει στην Ελλάδα είναι το insurance group που κυμαίνεται αναλόγως έκδοσης-μοντέλου και δεν είναι όσο προφανές φαίνεται (λχ. Αναμενόμενο τα μικρά καυλόγκαζα να είναι ακριβά, αλλά το ίδιο ισχύει και για τον έρωτα των συνταξιούχων Jazz. Λόγω κόστους ανταλλακτικών φανοποιείας κλπ). Επειδή έχω bonus/malus 0 (δεν είχα αμάξι στο όνομα μου την τελευταία διετία), τα ασφάλιστρα για τον 1ο χρόνο είναι οδυνηρά. H αγορά σχεδιάζω να γίνει μέσα στον επόμενο μήνα (μισθολογικού bonus θέλοντος και lockdown επιτρέποντος). Προκαταβολικά θα γράψω ότι θα γίνουν κάπου συμβιβασμοί, ειδικά σε εξοπλισμό, ενώ η τελική επιλογή μάλλον θα γίνει με βάση το τι υπάρχει διαθέσιμο σε εύλογη απόσταση. Αντιλαμβάνομαι επίσης ότι η απάντηση σε αρκετές από τις απορίες μου είναι ‘κάνε ένα test drive και δες αν σε βολεύει’ αλλά λόγω πανδημίας δεν μπορώ να πάρω σβάρνα όλες τις αντιπροσωπείες και μάντρες, οπότε ψάχνω για συγκρίσεις και απόψεις. Από τα μοντέλα της λίστας, έχω προσωπική εμπειρία από τα Fiesta, Yaris και Corsa.
Τελευταία επεξεργασία από Zorz και 25 Νοέμ 2020, 06:27, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά
Άβαταρ μέλους
By Zorz
#676631 Οι υποψήφιοι:

Fiesta Mk6. Το αναφέρω πρώτο γιατί είναι ΙΜΟ η χρυσή τομή οδηγικά στην κατηγορία. Στρίβει καλά, ταξιδεύει ήσυχα και άνετα. Ο κινητήρας 1.4 είναι προτιμότερος, ο 1.25 οριακά επαρκής. Και ναι, είναι εξαίρεση στο ‘όχι ιμάντες’ αλλά εξ’όσων γνωρίζω οι Sigma είναι γενικά απροβλημάτιστοι. To μόνο αρνητικό είναι ότι από άποψη κατανάλωσης είναι παρωχημένοι και υπολείπονται του ανταγωνισμού. Από εξοπλισμό κοιτάζω Zetec ή Titanium. Εμφανισιακά είναι (ειδικά μετά το facelift) κουκλάκι, μια χαρά εσωτερικό. Τα χειριστήρια στο ηχοσύστημα της έκδοσης Titanium είναι λίγο οτινάναι (ψάχνεις για κουμπί Mega Bass ανάμεσα τους :s_rofl ), κατά τα άλλα δεν έχω να του προσάψω κάτι.

Mazda2 1.3. Μαζί με το Swift, τα πιο ευχάριστο στο δρόμο ανάμεσα στη λίστα μου. Η δίαιτα Colin Chapman έχει κάνει θαύματα, ο κινητήρας είναι καλύτερος από το γερμανοαμερικάνο ξάδερφο, καίει λιγότερο, είναι αξιόπιστο, πολύ κομψό ακόμα και σήμερα κι έχει επαρκείς χώρους. Το κυριότερο μειονέκτημα του είναι ότι ίσως παραείναι σκληρό και θορυβώδες στο δρόμο. Δυστυχώς φοράει 195/45R16 στις περισσότερες εκδόσεις. Διαβάζω ότι από το >2010 ρύθμισαν την ανάρτηση στο κάπως πιο άνετο. Επίσης από το ΜΥ2011 έχει φτηνά τέλη (£30). Από άποψη εξοπλισμού η Mazda τα έχει κάνει λίγο κουλουβάχατα, η πιο διαδεδομένη έκδοση είναι η Tamura από την οποία λείπουν τα φώτα ομίχλης (και θύρα USB πριν το 2013). Επίσης κοιτάζω Takuya και Venture Edition, που έχει έγχρωμη οθόνη και GPS (για το οποίο δεν έχω βρει λεπτομέρειες ακόμα). Να πω την αλήθεια, αν δεν είχε τόσο χαμηλοπρόφιλα λάστιχα θα ήταν 1η επιλογή, ίσως υπερβάλλω σε αυτό βέβαια. Τζόκερ το 1.5 Sport που είναι πλήρες εξοπλισμού και γρήγορο σε βαθμό warm hatch. :ninja:

Swift Mk3 1.2. (>2010) εκδόσεις SZ3 ή SZ4. Η Suzuki και η Fiat έχουν ένα έμφυτο ταλέντο στα μικρά αυτοκίνητα. Το 3ο Swift μεγάλωσε (και είναι οριακά αποδεκτό γι αυτό που ζητάω, παρά τον αστείο χώρο αποσκευών), ωρίμασε και έχει συντηρητικό αλλά καλό εργονομικά εσωτερικό. Πλήρες εξοπλισμού (το SZ3 θυσιάζει κυρίως φώτα ομίχλης και CC), κι επίσης εύλογα ασφάλιστρα (για κάποιο λόγο τα περισσότερα Suzuki είναι δυσανάλογα ακριβά). Μόνη ένσταση ότι ίσως παραείναι κουδουνίστρα, δεν ξέρω πώς τα πάει εδώ σε σχέση με το Mazda. :hmmm:

Jazz Mk2. Αξιοπρεπές γκάζι και καλή κατανάλωση από τον 1.4, ο 1.2 είναι οριακά αργός. To καλύτερο σε χώρους, χωράει όχι απλώς ποδήλατα αλλά και ολόκληρη ομάδα υποστήριξης για το Tour de France, 75άρες τηλεοράσεις, κάνεις και μετακομίσεις άμα λάχει ναούμ. Μνημειώδεις αξιοπιστία. Έχει την εικόνα παπουδιέρας, αλλά μου είναι αδιάφορο αυτό, ίσα ίσα μπορώ να πω ότι είναι και ευπαρουσίαστο. Μέτριο έως αδιάφορο οδηγικά, σαφής βελτίωση όμως από τη 1η γενιά που ήταν απαράδεκτο. Από εξοπλισμό, η έκδοση ΕΧ έχει τα πάντα (εκτός ΒΤ) και γυάλινη οροφή, που πρέπει να λέει αρκετά σε μουντά κλίματα όπως εδώ. Μειονεκτήματα η υψηλή τιμή του ως μεταχειρισμένο (έγινε φήμη και γι αυτό δεν φυλακίζεται) και το εξωφρενικό insurance group 16 που τσούζει.

Corsa D. Δεν είναι Opel, είναι Vauxhall. :rtfm: Κινητήρες αντίστοιχη περίπτωση με αυτούς του Ford, ο 1.2 οριακός, ο 1.4 καλύτερος, διψασμένοι και οι 2. Μέτριες επιδόσεις ακόμα και με τον 1.4, είναι βαρύ. Αποδεκτό εσωτερικό, με καλή συναρμογή. Στα υπόλοιπα είναι το αντιδιαμετρικά αντίθετο του Fiesta, αδιάφορο οδηγικά. Στα θετικά του, η ποικιλία σε μεταχειρισμένα, τα χαμηλά ασφάλιστρα και οι τιμές χώμα. Γνώριμη ποσότητα, και σε αξιοπιστία και γιατί υπάρχει ένα στην οικογένεια (οπότε το γνωρίζω από μέσα), αλλά θα το διάλεγα μάλλον μόνο αν δεν βρεθεί κάτι καλύτερο.

Yaris Mk3. Με τον 1.33 μόνο. Ηρωϊκό μοτεράκι και 6άρι κιβώτιο. Ανέμπνευστο εσωτερικό αλλά σχεδόν αψεγάδιαστο, και κακά τα ψέμματα έχει το πιο σύγχρονο infotainment απ’όσα κοιτάζω. Επαρκείς χώροι, θρυλική αξιοπιστία, ταξιδεύει άνετα. Αδιάφορο έως πλαδαρό στις στροφές, το 4τροχο ισοδύναμο της γεύσης βανίλια. Σε αντίθεση με το Corsa όμως, το Yaris είναι τίμιος και ξένοιαστος συμβιβασμός και δεν σε κάνει να μισείς τη ζωή σου. Απλά δουλεύει.

Kia Rio YB. Έκδοση 2 που έχει το ζητούμενο εξοπλισμό, κατά προτίμηση με τον πολύ δυνατό 1.4, αν και τα περισσότερα διαθέσιμα μεταχειρισμένα είναι 1.25. Ο 1.4 έχει και 6άρι κιβώτιο. Εμφανίσιμο απ’έξω, αδιάφορο αλλά καλοφτιαγμένο από μέσα. Δεν το έχω οδηγήσει, αλλά από όσα διαβάζω πρέπει να είναι αντίστοιχη περίπτωση με το Yaris (ήτοι ταξιδεύει ήσυχα ως μεγαλύτερης κατηγορίας, αλλά αδιάφορο). Ως υποπερίπτωση, βάζω μέσα και το i20 με τους ίδιους κινητήρες. Το μεν Rio είναι πιο προσεγμένο μέσα κι έξω, και όλα τα 1.4 έχουν το 6ρι κιβώτιο. Τα i20 το απέκτησαν κάποια στιγμή μετά το facelift. Χαμηλά ασφάλιστρα και για τα 2.

Ξώφαλτσες υποψηφιότητες:

Toyota Urban Cruiser. JDM μοντέλο που κυκλοφόρησε στη Β. Αμερική ως Scion και ελάχιστα στην Ευρώπη. Λόγω ισχυρού γιεν ήταν πανάκριβο και είχε την ίδια τύχη με τα Daihatsu. Πάτωμα, κινητήρες και κιβώτιο από Yaris, είναι βασικά μια crossover εκδοχή του Yaris με καλύτερους χώρους κι εξοπλισμό. Το diesel παρεμπιπτόντως (ο γνωστός 1.4 D4D) είναι τετρακίνητο.

Chevrolet Aveo το τελευταίο (>2012). Βασικά μια διαφορετική (και ίσως καλύτερη) εκδοχή του Corsa με βελτιωμένους χώρους κι εξοπλισμό, από τη GM Korea.
Άβαταρ μέλους
By edmond
#676632 Για κάποιο λόγο είχα άχτι το urban cruiser d4d 4x4 :lol: . Γενικά τογιότα μπετόν, γνωστό βέβαια. Δεν σπάει δεν χαλάει(δεν στρίβει :lol: ) αλλά μπετόν, γιάρις συμπεριλαμβανομένου φυσικά.
Μιας και κοιτάς, όπως και η μισή ανγκλετέρα όπως λές, το jazz(εγκρίνω btw), υπάρχει κεισαπάν το yaris verso-s? :roll:
Άβαταρ μέλους
By Giuseppe Busso
#676636 Με πολύ επιδερμική ματιά, έτσι αυθόρμητα, θα πω το Toyota Yaris, διότι ήταν το αυτοκίνητο που μου είχε αρέσει πολύ σε πρόσφατη αναζήτηση αν θυμάσαι.
Νομίζω είναι κομμένο και ραμμένο στα θέλω σου.
Άβαταρ μέλους
By markvag
#676640 Γιατί ντε και καλά ατμόσφαιρα μοτέρ;; :hmmm:

Τέλος πάντων το Yaris ακόμα να το κλείσεις;; :hmmm:
Άβαταρ μέλους
By PaNick67
#676644 Mazda 2 / Yaris. Με αυτήν την σειρά.
Σκωτία είσαι, θες κάτι που θα δουλευει στον γλυκό καιρό που κάνει 'κει παν'.

Τόση λακουβα κι ανωμαλια έχει ώστε να είναι μειονέκτημα το 195/45-16?

Από το Redmi Note 8 Pro
Άβαταρ μέλους
By Asimov
#676645 Zorz ειδικά το Yaris με τον 1.33 δεν είναι αυτό που νομίζεις.
Κάνε μια αναζήτηση στο διαδίκτυο για κατανάλωση λαδιού
Άβαταρ μέλους
By dimik
#676670 Urban Cruiser κυκλοφορούν χιλιάδες εδώ σαν IST στην JDM έκδοση και μάλλον θα βολέψει περισσότερο από το yiaris σε φόρτωμα και διαδρομές για ποδηλατάδες.

< >
Άβαταρ μέλους
By NiTse
#676708 Μαζντάρα από εμένα to 1,5. Ίσως θα πρέπει να αποκλείσεις τα δύο άκρα σε πρώτη φάση δηλαδή το Swift το οποίο νομίζω είναι αρκετά έως πολύ μικρό (δεν νομίζω με την καμία να χωράει ποδήλατο) και το Jazz το οποίο θα ήταν ιδανικό μεν αλλά άμα σου βγαίνει δυσανάλογα ακριβό δεν έχει νόημα.
Άβαταρ μέλους
By NiTse
#676709 Μαζντάρα από εμένα to 1,5. Ίσως θα πρέπει να αποκλείσεις τα δύο άκρα σε πρώτη φάση δηλαδή το Swift το οποίο νομίζω είναι αρκετά έως πολύ μικρό (δεν νομίζω με την καμία να χωράει ποδήλατο) και το Jazz το οποίο θα ήταν ιδανικό μεν αλλά άμα σου βγαίνει δυσανάλογα ακριβό δεν έχει νόημα.
Άβαταρ μέλους
By drdino
#676711 Elise :shifty:

C-seg αποκλειεται;
Επίσης, το insurance group μην του δίνεις τόση σημασία, περισσότερη σημασία πχ έχει η διεύθυνση. Έχεις τρέξει μερικά quotes;
Άβαταρ μέλους
By NickTG
#676713 Εδώ είσαι:

https://www.autotrader.co.uk/car-detail ... archad=New

Το αμάξι που θες με μια μικρή παραχώρηση στη χρονολογία.

Με τα ρέστα βάζεις το supercharger kit που ειχε βγει για το Yaris.
Άβαταρ μέλους
By dimviii
#676714
NickTG έγραψε:Εδώ είσαι:
.


απο πισω το ειδες? :omg: :lipsealed: :lol:

Εικόνα