Αγορα νεου αυτοκινητου, με διπλο ρολο:
Βασικο αυτοκινητο 4μελους οικογενειας, αλλα και οδηγηση απο τη μεγαλη κορη (μου φαινεται απιστευτο... )
Αρα δεν εχουμε καροτσια κτλ, αλλα κανουμε ταξιδια-διακοπες ολοι μαζι. Απο την αλλη θελω να ειναι οσο πιο μικρο σε διαστασεις γινεται, για να διευκολυνω τη νεα οδηγο.
Προδιαγραφες:
Τιμη μεχρι 17000 ΜΑΧ (βασικα εχω οριο 20000 € σε 4ετες δανειο, οποτε παιζουν και οι τοκοι)
Μηκος ιδανικα 4,20
Χωρος αποσκευων 350 lt+ (MUST)
Μανιουαλ κιβωτιο
Μεταξυ επιδοσεων-εξοπλισμου, το βαρος στον εξοπλισμο.
Δεν ειμαι ρατσιστης Δηλ. (α) δεν αποκλειω εκ των προτερων καμια χωρα - μαρκα και (β) δεν αποκλειω κατηγορια (hatchback, crossover, MVP).
Προτιμω βενζινη, αλλα δεν αποκλειω το ντιζελ. ΔΕΝ ενδιαφερομαι για φυσικο αεριο.
ΔΕΝ ενδιαφερομαι για μεταχειρισμενο
Μονη ιδιαιτερη απαιτηση (αν γινεται) να εχει "θυριδα" μεταφορας σκι (να πεφτει το υποβραχιονιο ή το μεσαιο πισω καθισμα ανεξαρτητα, οπως πχ στο 307 SW που εχω ή στο Yeti).
Ακουλουθω λογικη "νοκ-αουτ" συγκρισεων (το καθε υποψηφιο χανει και αποκλειεται απο καποιο αλλο).
Ειδα (κατα σειρα που μου αρεσαν):
1. Fiat 500L Cross
(+) Τεραστιοι χωροι, πολυ ομορφο και φωτεινο εσωτερικο, καλος εξοπλισμος, καλο value for money, σουπερ χρηματοδοτικο, 6αρι κιβωτιο (gas)
(-) Πολυ αργο στην εκδοση βενζινης (και στη ντιζελ;), αμφιλεγομενη ( ) εξωτερικη εμφανιση (αρεσει ομως στις 3 γυναικες), υψηλη καταναλωση (στην εκδοση βενζινης), μεγαλο μηκος
Θελω να ρωτησω αν εχετε αποψη, για το αν το αυτοκινητο θα σερνεται επικινδυνα. Προφανως δεν ενδιαφερουν οι επιδοσεις, αλλα να μπορω να προσπερναω και καμια νταλικα (ή εστω τρακτερ ) σε ανηφορα. Στο τεστ ντράιβ ΔΕΝ μου φανηκε απογοητευτικο στο τομεα αυτο.
2. Suzuki Baleno 1.2 DualJet 90HP
(+) Κορυφαιο value for money, πολυ καλοι χωροι (εσωτερικα και αποσκευες) για μηκος 4μ, απιστευτα χαμηλη καταναλωση, υπερπληρης εξοπλισμος, αξιοπρεπης κινητηρας-κιβωτιο, 7ετης εγγυηση
(-) Δεν εχει hill assist (και το θελω, για να αισθανονται πιο ανετα η συζυγος και η κορη), 4 αστερια στο crash test, αχρωμο εμφανισιακα, κακο χρηματοδοτικο
Αναμενεται face lift, οποτε αν αυτο ειναι η επιλογη, θα περιμενω.
Θελω να ρωτησω αν εχει καποιος αποψη για το αν αξιζει τη διαφορα των 750€ η εκδοση SHVS (mild hybrid).
Εργοστασιακες καταναλωσεις (πολη - εκτος - συνδυασμενος κυκλος):
Για το "απλο" 1.2 DualJet: 5,8 - 4,0 - 4,7
Για το υβριδικο 1.2 SHVS: 4,9 - 4,0 - 4,3
17-18.000 χλμ τον χρονο, τα 7-8.000 στην πολη.
3. Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet GL+
(+) Πολυ καλος κινητηρας - επιδοσεις, ομορφο εξω (και μεσα καλουτσικο), πουλ-μουρ φακτορ, καλος εξοπλισμος, 7ετης εγγυηση
(-) Το πιο ακριβο απ' ολα (βασικα φευγει απο το οριο της 4ετιας), κακο χρηματοδοτικο
Το προβλημα του Vitara, λεγεται ... Baleno. Ιδια εγγυηση, ιδιο Infotainment system, μονο 20lt διαφορα στο πορτ μπαγκαζ, καλυτερος εξοπλισμος στο Baleno, και διαφορα τιμης (στην 4ετια) 4,5+ χιλιαδες...
Θα ηταν η επιλογη μου (ανεξαρτητως κοστους), αλλα 4,5 χιλιαρικα για μουρη, δεν...
Αποκλειστηκαν για διαφορους λογους:
-Renault Captur 0.9 90HP Είναι καλο σε χωρους, μου αρεσει εξωτερικα. ΑΛΛΑ ειναι στο τελος της ζωης του, δεν μου αρεσε καθολου ο πινακας οργανων, εχει μετριο εξοπλισμο (χανει απο το Vitara στα ιδια λεφτα).
-Opel Crossland 1.2 82HP. Ειναι το μονο που εχει το πισω καθισμα οπως θελω (εξτρα πακετο). Αλλα το απεκλεισα λογω χαμηλης ιπποδυναμης - επιδοσεων. Χανει απο το 500L (αργα και τα δυο, το Fiat με καλυτερο εξοπλισμο, τιμη και επιτοκιο).
-Seat Arona 1.0 115ΗΡ. Ειναι καλο σε ολα, με τον κορυφαιο κινητηρα αλλα ακριβοτερο-φτωχοτερο απο το Vitara.
-Seat Ibiza 1.0 115ΗΡ. Οπως το Arona, κορυφαιο σε χωρους απο τα hatchback, αλλα ακριβοτερο-φτωχοτερο απο το Baleno.
-Honda Jazz (πολυ ακριβο, χανει απο το Ibiza)
-Αποκλειστηκαν επισης οσα crossovers δεν μου δινουν προστιθεμενη αξια σε χωρους, Πχ το Stonic και το 500Χ εχουν χωρους αποσκευων οσο το Ibiza-Baleno. Σε Cross θα παω μονο για σοβαρη διαφορα στον χωρο αποσκευων.
Αυτη τη στιγμη ή αγοραζω το Fiat ή περιμενω το Baleno FL.
Παρακαλω για προτασεις (ειδικα αν μου εχει ξεφυγει καποιο, πχ το Baleno το ειδα τελευταια στιγμη).
Επισης παρακαλω για αποψη για τις επιδοσεις και την καταναλωση του Fiat, καθως και συγκριση των δυο κινητηρων του (Βενζινη 1.4 vs ντιζελ 1.3 MJT). Εχουν ιδια ιπποδυναμη, τεραστια διαφορα ροπης υπερ του ντιζελ, η μπεντζινα εχει 6αρι κιβωτιο, ο ντιζελ ειναι πιο ακριβος. ΔΕΝ μου αρεσει το μικρο ευρος λειτουργιας των ντιζελ, ενω ανησυχω (επειδη θα το κρατησουμε χρονια) και για το μελλον του (απαγορευσεις κτλ). Απο την αλλη στον βενζινοκινητηρα δινουν παρα πολυ υψηλες καταναλωσεις...
Ξερω οτι οι συγκρισεις που κανω ειναι ανομοιες, αλλα κριτηριο μου ειναι οι χωροι και το κοστος και οχι οι κατηγοριες (Cross-segment συγκριση )