Ο αδερφός μου είναι της φαν της ευκολίας οδήγησης, πρακτικότητας/χώρων και της οικονομίας κατανάλωσης, και αδιάφορος οδηγικά (προφανώς επιθυμεί αυτοκίνητο που να μην εμπνέει ανασφάλεια). Κωλύματα του στιλ θέλει ή δε θέλει ευρωπαϊκό, γιαπωνέζικο κλπ δεν υπάρχουν γενικά. Απλά επειδή και τα 2 του μέχρι τώρα αυτοκίνητα (Mitsubishi Colt 1.3 2005 & Toyota Auris 1.6 2010) ήταν ιαπωνικά και ειδικά με το Auris έχει φάει μεγάλη ξενέρα με εικόνα πλαστικών και τριγμούς συν φτήνεια κατασκευής, καλοκοιτάζει κατα΄αρχάς πιο ζωηρά ευρωπαϊκά ονόματα (αν και μάλλον έτσι κι αλλιώς δεν πρέπει καν να υπάρχουν ιαπωνικά/κορεατικά diesel & αυτόματα στις κατηγορίες που κοιτά).
Βασικοί περιορισμοί σε αυτό που ψάχνει απ' όσο είδαμε είναι ότι σχετικά λίγες εταιρείες βγάζουν μοντέλα σε αυτές τις κατηγορίες που, όντας diesel, να συνδυάζονται και με αυτόματο κιβώτιο.
Μέχρι στιγμής είδαμε σε Οpel τα Αstra & Crossland X. Διαφορετικές φιλοσοφίες, λίγο πιο πολυτελής εικόνα εσωτερικού το Astra, μεγαλύτερος χώρος αποσκευών το Crossland Χ (ειδικά το astra έχει 310 λίτρα χώρο αποσκευών με χρήση ρεζέρβας ανάγκης αντί κιτ επισκευής όπου μόνο με το τελευταίο έχει τα 370 λίτρα που διαφημίζουν, γεγονός που ξενέρωσε τον αδερφό). Επίσης το Astra με αυτόματο φοράει (υποχρεωτικά) τον 1.6 136 ίππων ενώ το Crossland Χ φορά (επίσης υποχρεωτικά) τον 1.5 120 ίππων (της PSA προφανώς).
Αμφότερα βγαίνουν γύρω στα 21.000 ευρώ με το Crossland Χ γύρω στα 300 ευρώ φθηνότερο για παρόμοιο (χαμηλομεσαίο αλλά χωρίς ουσιαστικές ελλείψεις) επίπεδο εξοπλισμού.
Από μια πρόχειρη αναζήτηση με τα ζητούμενα κινητήρα/κιβωτίου που έθεσα υπάρχει σίγουρα το Fiat Tipo, το οποίο αν εξαιρέσει κανείς την μάλλον μέτρια/παρωχημένη εικόνα εσωτερικού, έχει καλούς χώρους και πολύ ανταγωνιστική τιμή, στα 17400 ευρώ (17150 αν η αγορά γίνει μέχρι 31/12) με το μεσαίο επίπεδο εξοπλισμού και 6άρι αυτόματο κιβώτιο με το μοτέρ diesel 120 ίππων της Fiat, οπότε λογικά θα το κοιτάξει κι αυτό σε έκθεση.
Ενδιαφέρουσα επιλογή φαίνεται το Seat Arona το οποίο με το μικρό μοτέρ diesel 95 ίππων και αυτόματο DSG βγαίνει γύρω στα 19500 ευρώ με μεσαίο επίπεδο εξοπλισμού χωρίς βασικές ελλείψεις. Επίσης γενικά από όσο έχω διαβάσει έχει καλές κριτικές σε θέματα οδικής συμπεριφοράς και πακέτου value for money. Ερωτηματικά η αξιοπιστία DSG και κινητήρα σε βάθος χρόνου.
Το Seat Leon μάλλον δεν τον πολυενδιαφέρει ως αμάξωμα/αισθητική οπότε προς το παρόν δεν το κοιτάμε (αν όμως πηγαίνοντας σε έκθεση Seat δούμε καμιά δελεαστική προσφορά λόγω αλλαγής μοντέλου πχ, ίσως το δούμε κι αυτό).
Yπάρχει επίσης το Renault Captur με μοτέρ 90 ίππων και κιβώτιο διπλού συμπλέκτη σε καλή έκδοση εξοπλισμού γύρω στα 20500 ευρώ, καθώς και το ανάλογο Μegane με τον diesel τον 110 ίππων περίπου στα 21500, οπότε ξεφεύγει.
Έχετε υπόψη κάτι άλλο; Ξαναλέω ότι κοιτάμε οπωσδήποτε diesel και οπωσδήποτε αυτόματο, οπότε προβληματισμοί του τύπου, γιατί θέλει diesel, ή γιατί σώνει και καλά αυτόματο, δεν μπαίνουν στην κουβέντα. Ο αδερφός είναι αγύριστο κεφάλι σε αυτά.
Περιμένω τα σχόλιά σας.