Το αυτοκίνητο που πρέπει να "ξεκουραστεί" (θα παραμείνει στην δουλειά αλλά σε δευτερεύοντα ρόλο) είναι ένα isuzu dmax 2006 μοντέλο, 4χ4 με απλή καμπίνα. Έχει αισίως περί τις 260 χιλιάδες, που για τα δεδομένα των επαγγελματικών δεν είναι πολλά αλλά είναι βάρβαρα χιλιόμετρα. Τα μισά περίπου εκτός δρόμου, μικρές διαδρομές, φορτώματα αρκετές φορές με πολύ πάνω του ωφέλιμου. Από το συγκεκριμένο αυτοκίνητο είμαι πολύ ευχαριστημένος, λάστιχα, λάδια-φίλτρα (όταν θυμηθούμε), φρένα. Μία φορά συμπλέκτη, ένα σετ ακρόμπαρα και μπαλάκια, μία μίζα και μία αντλία πετρελαίου, που έτσουξε
Κατά τα άλλα ακόμα και οι βαλβίδες του είναι εντός ορίων από την αρχή, μηχανικά πολύ ανθεκτικό. Να διευκρινίσω ότι πρόκειται για το μοντέλο με την απλή αντλία πετρελαίου, προ common rail, τρίλιτρο 130 άλογα.
Ο αντικαταστάτης θα είναι στην ίδια κατηγορία, μονοκάμπινο 4χ4. Είμαι σε δίλημμα.
i) DMAX το νεότερο μοντέλο. Δοκιμασμένη λύση αλλά έχω έναν ενδοιασμό. Το βγάζουνε με 1,9 μηχανή, με 160 άλογα μεν, πουσαρισμένη δε. Θα αντέξει; Από επιδόσεις καλά πάει, θα το οδηγήσω κιόλας από βδομάδα, αλλά πάει καλά απ'ότι λένε. Στα συν το ότι δεν χρειάζεται adblue
Σε κάτι νοτιοανατολικές ασίες πάντως το βγάζουν ακόμα με (νεότερη) τρίλιτρη μόνο για τα μοντέλα utility, τα μονοκάμπινα που είναι για δουλειά αποκλειστικά. Αυτό με βάζει σε υποψίες μήπως το μικρό δεν είναι τόσο αντοχής.
Το τρέχον μοντέλο "βγήκε" το 2012
ii) Το φρεσκότατο hilux. Καινούρια μηχανή 2,4 με adblue για αυτή τη γενιά. Εγώ για 150 άλογα που λέει δεν το είδα, μου φάνηκε αρκετά ψόφιο. Βέβαια μιλάμε για ίσως βλακωδώς μακρύ σαζμάν, 130 με 2000 στροφές, η 6η είναι μόνο για άδειο σε ισιάδι. Κατά τα άλλα "κούρσα", ωραίο στο δρόμο, ωραίο τιμόνι, σαζμάν σαν mx5 με προέκταση στο λεβιέ
Πάλι εδώ η Ευρώπη είναι ριγμένη, στο αουστράλια και στη σαρφ άφρικα βγαίνει με 2,8 μηχανή.
2 δοκιμές ελληνικές βρήκα, καλύτερες επιδόσεις και πιο οικονομικό το dmax, καλύτερο σε όλα τα υπόλοιπα το hilux. Μία τετραετία νεότερο μοντέλο το hilux. Πρότερη καλή εμπειρία με isuzu. Η προηγούμενη γενιά hilux ομολογουμένως μάπα. Γύρω στα 1500-2000 € φτηνότερο το dmax με άμεση διαθεσιμότητα, το hilux παίζεται για τώρα, αλλιώς πάμε για τέλος του έτους. Πιό σωστό γρανάζωμα για την δουλειά που το θέλω το dmax, πιο κοντή πρώτη και αξιοποιήσιμη 6η.
Το ένστικτο μου λέει ότι η toyota έκανε καλύτερη δουλειά, μιας και είχε πέσει πίσω στα επαγγελματικά. Στο συν ότι το toyota είναι πιό φρέσκο και το dmax σε 2 χρόνια αλλάζει μάλλον.
Για πείτε, τι προτείνετε;
Ευχαριστώ!